بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آن را از قبیل طراحی, صفحه نمایش و دوربین بازگو کنیم.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

بررسی دو دقیقه ای این گوشی

در بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 شیائومی پوکو ایکس 3 NFC کاملا ارزشمند است, مانند هر گوشی پوکویی که قبل از آن عرضه شده است و تقریبا تمامی گوشی های شیائومی.

اما از زمان عرضه Pocophpne F1 در سال 2018 استراتژی تغییر پیدا کرده است. پوکو ایکس 3 با پردازنده سطح بالای اسنپ دراگون سری 8 ارائه نمی شود به این علت که قرار دادن این گونه پردازنده ها در گوشی های مقرون به صرفه دیگر امکان پذیر نیست.

با این وجود نتیجه نهایی یکسان است. گوشی پوکو ایکس 3 با این رنج قیمت بهترین گوشی برای بازی است. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ و خوب, اسپیکرهای استریوی قوی, و پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون 732G, بازی هایی را مانند Fortnite خیلی بهتر از گوشی هایی با اسنپ دراگون 665 و اگزینوس 9611 که ممکن است با همان قیمت خریداری کنید اجرا می کند.

براحتی می توان گفت که این گوشی مایل ها جلوتر از گوشی های دیگر است. حتی ریلمی که تولید کننده برخی از گوشی های ارزان قیمت 2020 است, چیزی ندارد که بتواند مستقیما در هنگام عرضه رقابت کند. عمر باتری عالی و صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتز از ویژگی های عالی گوشی پوکو ایکس 3 است و با بودجه اندک می توانید بهترین خرید را داشته باشید.

با این وجود, برخی از ویژگی های آن احتیاج به این دارند که بهبود پیدا کنند. صفحه نمایش آن در برخی از مواقع خاص دارای لرزش نور پس زمینه است که به نظر ما باید از طزیق بروزرسانی سیستم عامل قابل رفع باشد. ایراد عجیبی که می توان به گوشی پوکو ایکس 3 NFC می توان گرفت بروزرسانی پایداری سیستم است.

احتمال اینکه تنها این مشکل حل شود کم است. گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای دوربین اصلی قوی 64 مگاپیکسل است. این گوشی عکس های خوبی می گیرد اما مشکل آن حاشیه ای بنفش است که در این گوشی بیشتر از سایر گوشی ها در این رنج قیمت به چشم می خورد.

هنوز بزرگنمایی 2x این گوشی بهتر از بیشتر گوشی هاست و اگر چه عملکرد نور کم آن مشکلی برای Google Pixel 4a ایجاد نمی کند, اما حداقل با گوشی ارزانتر در یک سطح است.

هنوز دلایلی برای خرید گوشی ریلمی X50 5G وجود دارد, عملکرد آن ست آپ است, و قاب شیشه ای پشت گوشی احساس بهتری را به شما می دهد. اما در این سطح چنین جهشی در هزینه ممکن است که ناچیز به نظر نرسد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی پوکو ایکس 3 NFC

فروش گوشی پوکو ایکس 3 NFC در 17 سپتامبر 2020 در اروپا آغاز شد.

در بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 این گوشی با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت در حدود 6 میلیون تومان است. نسخه دیگر آن با حافظه 128 گیگابایتی در حدود 7 میلیون تومان است.

ارتقای حافظه داخلی از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت خوشایند به نظر می رسد, اما از آنجا که رم این گوشی در 6 گیگابایت باقی می ماند, بعید می رسد که افزایش عملکردی داشته باشید مگر اینکه تفاوت عمده ای در سرعت فضای ذخیره سازی داشته باشد.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

طراحی

  • پوسته پلاستیکی با لبه فلزی نازک
  • 165.3*76.8*9.4 میلی متری
  • 215 گرم

گوشی پوکو ایکس 3 NFC به دلایلی گوشی با ارزشی است, اما همان سبک از گوشی را ارائه می دهد و مواد سازنده آن مانند اکثریت گوشی هایی است که در همان کلاس است. این بدین معنی است که پشت گوشی پلاستیکی است تا اینکه شیشه ای باشد و کناره های گوشی پلاستیکی هستند تا اینکه آلومینیومی باشند.

ممکن است که در اینترنت بخوانید که این گوشی از کناره های فلزی برخوردار است اما به نظر می رسد که این بخاطر نوار سیاه و سفید و نازکی است که بین صفحه شیشه ای و کناره های پلاستیکی وجود دارد.

ما در طول آزمایش خود از محافظ سیلیکونی گوشی پوکو ایکس 3 استفاده کرده ایم که زیبایی پلاستیکی آنرا کمتر نمایان می کند اما همچنین باعث می شود که گوشی برجسته و بزرگ به نظر برسد.

گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی است. علی رغم اینکه این گوشی بعد از گوشی ردمی نوت 9, 6.53 اینچی عرضه شد, تفاوت کاملا واضح است_ بنابراین خودتان را آماده کنید. با وجود اینکه گوشی هایی پوکو تمایل به جذب کاربران دارند تفاوت زیادی بین آنها وجود نخواهد داشت.

با بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 که در اینجا وجود دارد, وجود لوگوی بزرگ پوکو در پشت گوشی است. چسباندن لوگوی گوشی با حروف بزرگ در پشت گوشی از روندهای طراحی گوشی در سال 2020 بود. اما واقعا چیزی نیست که تنفر ما را برانگیزد.

حروف Poco در زیر لایه سطحی گوشی قرار داده شده اند؛ در واقع تلاش شده تا انجام این عمل تبدیل به یک برند تجاری شود. ما بیشتر تمایل به این طرح داریم تا اینکه شعارهای تبلیغاتی همانند” کنترل مجدد” و یا ” جرات پرش” را در پشت گوشی ببینیم که این شعارها بیشتر در گوشی های ریلمی X7 به چشم می خورد.

کیس و یا گارد سیلیکونی گوشی زیبایی گوشی را بهبود نمی بخشد, اما گوشی پوکو ایکس 3 NFC بوضوح ساخته شده است تا با یکی از آنها استفاده شود. محفظه دوربین این گوشی همانند محفظه دوربین گوشی گلگسی نوت 20 اولترا است. در واقع, محفظه دوربین لبه کوچکی دارد که تا کناره های فضای دوربین کشیده می شود. این امر بمنظور محافظت از گوشی از دیدن هرگونه صدمه ای در صورت افتادن تصادفی گوشی ایکس 3 NFC از دست است.

گوشی پوکو ایکس 3 با طراحی دایره ای هم در اطراف دوربین و هم در اطراف کیس, آنرا تبدیل به یک ویژگی کرده است. این طرح منجر به این شده تا دوربین گوشی حتی با وجود اینکه از سخت افزار خاصی برخوردار نیست بنظر فنی تر و پیشرفته تر برسد.

با این وجود, گوشی پوکو ایکس 3 دارای ویژگی های خوب دیگری نیز هست. گوشی پوکو ایکس 3 NFC نسبت به قیمت 6 میلیون تومانی اش اسپسکرهای عالیی را در اختیار دارد.

این گوشی اسپیکرهای جفتی استریویی با صدای بلند را ارائه می دهد که بدین معنی است که شما در هنگام  پختن غذا و یا در هنگام حمام کردن بدون هیچگونه مشکلی می توانید به پادکستی گوش دهید. همچنین در زمانی که فیلم های یوتیوب را مشاهده می کنیم دوست داریم که با کیفیت صدای استریو آنها را مشاهده کنیم.

گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای یک IR blaster است که به گوشی این امکان را می دهد تا بعنوان یک یونیورسال ریموت عمل کند و همچنین دارای جک هدفون و اسکنر اثر انگشت جانبی است. قبل از اینکه هوم اسکرین گوشی ظاهر شود شما با تاخیر نیم ثانیه ای مواجه می شوید, اما اگر انگشت شما خشک و تمیز باشد بخوبی کار می کند.

البته که گوشی پوکو ایکس 3 NFC همراه با اتصال NFC است که برای انتقال های وایرلس مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

طراحی

  • صفحه نمایش 6.67 اینچی با صفحه نمایش ال سی دی 2400*1080
  • وضوح تصویر 450 نیت
  • پشتیبانی از گستره رنگ گسترده و HDR

در بررسی گوشی پوکو ایکس 3 NFC نسبت به قیمت آن از صفحه نمایش پیشرفته ای برخوردار است. این صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 2400*1080 پیکسل است, و دارای پانچی برای دوربین جلویی است.

اگرچه در نوع خود ویژگی تاثیر گزاری است اما بتنهایی باعث نمی شود تا صفحه نمایش پوکو ایکس 3 تبدیل به صفحه نمایشی خاص شود. صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است. بیشتر گوشی های مقرون به صرفه دارای صفحه نمایشی هستند که در 60بار در ثانیه تازه سازی و رفرش می شوند. پنل گوشی پوکو ایکس 3  120 بار در ثانیه رفرش می شود.

در منوی گوشی بیشتر متوجه این ویژگی می شوید. ممکن است که گوشی شما در حرکت متزلزل به نظر نرسد, اما اگر آنرا کنار گوشی پوکو ایکس 3 قرار دهید متوجه آن خواهید شد.

گفته می شود که منوی گوشی تنها جایی است که شما متوجه رفرش ریت بالا می شوید و بخاطر داشته باشید که رفرش ریت بالا بر روی عمر باتری تاثیر می گذارد. اما هنوز می توان این ویژگی را بعنوان یک ویژگی چشمگیر در صفحه نمایش این گوشی به حساب آورد. این صفحه نمایش همچنین از گستره رنگی گسترده و HDR و استریمینگ Netflix پشتیبانی می کند.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 وضوح تصویر 450 نیت, این گوشی, واضح ترین صفحه نمایش گوشی زیر 8 میلیون تومان را ندارد. گوشی ریلمی X50 5G وضوح تصویر کمی بیشتری را دارد. با این وجود, هنوز در میان گوشی های اندرویدی زیر 7 میلیون تومان واضح ترین صفحه نمایش را در اختیار دارد. با در نظر گرفتن بیشتر گوشی پوکو ایکس 3 NFC متوجه خواهید شد که صفحه نمایش خوبی را در اختیار دارد اما مشکلی وجود دارد.

از طریق آزمایش هایی که انجام دادیم پرش و نوسان نور پس زمینه در چندین موقعیت کاملا واضح بود. طبق بررسی های بیشتر, مشخص شد که ممکن است که این مشکل بخاطر سیکل سریع پوکو ایکس 3 NFC مابین ماکسیمم استاندارد و حالت sunlight باشد که بمنظور افزایش وضوح صفحه نمایش در شرایط فضای باز طراحی شده است.

با این وجود, میبینیم که زمانیکه وضوح تصویر خودکار خاموش می شود این مشکل کمتر اتفاق می افتد. پس چه تفاقی می افتد؟

استنباط اولیه ما این است که, بهینه سازی صفحه نمایش پوکو ایکس 3 NFC ممکن است که کمی بیش از حد باشد و نیاز به مرتب سازی از طریق بروزرسانی سیستم عامل داشته باشد. به نظر نمی رسد که در این ویژگی که شاهد تغییرات سریع در سطح نور پس زمینه هستیم این یک تغییر غیر قابل اصلاح باشد. پس نتیجه می گیریم که این عیب قابل اصلاح است.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

دوربین

  • مشکلات انحراف کروماتیک با لنز اصلی
  • فیلم برداری با کیفیت 4K/30

گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای دوربین چهارگانه ای است که به شکل مستطیلی در یک دایره قرار دارد و فلش LED آن تقارنی را ارئه می دهد.

دوربین اصلی دارای سنسور 64 مگاپیکسلی Sony IMX682 است که مطلوب تر از Samsung GM1 است که در بیشتر گوشی های مقرون به صرفه همانند گوشی سامسونگ گلگسی M3 ارائه می شود. سنسورهای سونی اغلب بهتر هستند.

دوربین دوم دارای لنز فوق عریض است و یک لنز 13 مگاپیکسلی بدون نام است. همانند بیشتر گوشی های مقرون به صرفه اندروید, دو دوربین دیگر, دوربین های رده پایین 2 مگاپیکسلی ماکرو و پرتره برای عکس هایی با پس زمینه مات هستند.

تنظیمات دوربین این گوشی مزایا و معایبی را در بر دارد. بطور کلی, در نهایت با عملکرد عالی دوربین پوکو ایکس 3 NFC مواجه می شوید, اما چیزی وجود ندارد که استاندارد جدیدی را تعیین کند.

پس عکس های این گوشی به چه صورتی هستند؟ امروزه می توانید عکس های عالیی را با گوشی های 6 و یا 7 میلیون تومانی بگیرید. پس بنابراین ما برای مقایسه دقیق تر با گوشی های سامسونگ گلگسی M3 و شیائومی ردمی نوت 9 به سراغ عکس برداری رفتیم.

به نظر می رسد که گوشی پوکو ایکس 3 NFC بیشترین اندازه گیری را در برابر نوردهی و کنتراست دارد. و در حفظ نکات برجسته بهتر از گوشی ردمی نوت 9 عمل می کند و همچنین تلاش نمی کند تا تصاویر از طریق وضوح و تقویت کنتراست همانند گوشی سامسونگ بوجود بیایند.

با این وجود, بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پردازش عکس یک عمل سخت است و عکس هایی که میگیرید شبیه به نقاشی های رنگ و روغن است. و عکس هایی که از سنگریزه ای دور در گوشی های سامسونگ و ردمی گرفته می شود همانند شبکه ای از کرم ها در تصاویر به نظر می آیند. این دقیقا بخاطر سطح پیکسل اتفاق می افتد و شما متوجه آن نمی شوید مگر اینکه واقعا بزرگنمایی را انجام دهید.

در بحث کیفیت تصویر, حاشیه بنفش قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد. این جایی است که مناطق با کنتراست نور بسیار بالا با نور بنفش ترسیم می شوند. درختان در برابر آسمان روشن و انعکاس در آب این مسئله را بوجود می آورد و گوشی پوکو ایکس 3 NFC  یکی از بارزترین حاشیه های بنفش که تا کنون دیده ایم را در اختیار دارد.

این نوعی از انحراف رنگ است و نشان می دهد که دوربین اصلی پوکو ایکس 3 NFC علی رغم داشتن دیافراگرام سریع f/1.89 از لنز کافی خوبی برخوردار نیست.

این موضوعی است که شما در نهایت میگویید کاش گوشی پوکو ایکس 3 لنز کوچکتری را در اختیار داشت زیرا شاید در اینصورت می توانست از یکی از اجزای لنز که در دیگر گوشی های رقیب دیده می شود استفاده کند که در این مورد, دیگر با این مشکل اپتیکی مواجه نبود. این لنز همچنین وضوح نسبتا ضعیفی را در لبه های فریم به نمایش می گذارد.

اما هنوز مزایای سنسوری با رزولوشن بالا زمانیکه عکسی با بزرگنمایی 2x می گیرید را مشاهده می کنید. در اینجا سخت افزاری برای بزرگنمایی وجود ندارد, اما تصاویر بزرگمایی شده شبیه به کراپ های سنسور نیستند.

به این علت که تصاویر با بزرگنمای 2x از قسمت مرکزی فریم استفاده می کنند, از کیفیت اپتیکال محدود لنز به بهترین شکل برخوردار می شوند. دوربین فوق عریض گوشی پوکو ایکس 3 با چنین مشکلی مواجه نیست. این لنز یک لنز خوب است و بالاتر از لنز فوق عریض گوشی های ارزان قیمت اندرویدی قرار می گیرد.

با این وجود, موضوع دوربین ماکروی این گوشی کاملا متفاوت است. دوربین ماکروی این گوش تنها 2 مگاپیکسل است.

از بزرگنمایی 2x برای گرفتن تصاویر ماکرو از همان سوژه استفاده کنید و این باعث می شود تا شما عکس هایی به مراتب بهتر و با وضوح بالاتر از هر چیزی که سخت افزار اختصاصی ماکرو می تواند مدیریت کند ارائه می دهد. در واقع عکس های خوبی را ارائه می دهد.

دوربین آخری که در مورد آن صحبت می کنیم سنسور عمق 2 مگاپیکسل است. تصاویر به این ترتیب گرفته نمی شوند, اما به این عنوان استفاده می شود که عمق صحنه را برای تصویر مات پس زمینه محاسبه کند.

همانند بیشتر سخت افزار سنسورهای عمق سطح پایین, این سنسور قادر به این نیست تا خود را با صحنه های شلوغ و صحنه هایی که تشخیص سوژه در پس زمینه مشکل است مطابقت دهد. با این وجود, سنسور 2 مگاپیکسل بدین معنی است که شما می توانید تصاویری با پس زمینه مات از هر چیزی را بگیرید و نه فقط از مردم بلکه از هر چیزی.

بسیاری از گوشی ها بدون اینکه دارای سنسور عمق عالیی باشند به شما این امکان را می دهند تا عکس هایی با پس زمینه مات بگیرید. اگرچه برخی از رقبا محدود به تصاویر عمق از ادمها هستند چون دارای سنسور عمق نیستند.

برخی از عکس های پرتره به نظر خوب نخواهند رسید, اما ارزش این را دارند که با این حالت عکس بگیرید. تنها دکمه شات را فشار دهید و متوجه خواهید شد که عکس های چشم نوازی را خواهید گرفت.

عکس هایی که در نور کم می گیرید چگونه هستند؟ گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای دوربین اصلی ناپایدار است اما از حالت نایت مود برخوردار است.

همانند بیشتر حالت های نایت مود, چند ثانیه طول می کشد تا عکسی را بگیرد. اما برخلاف بهترین گوشی ها, هدف اصلی آن نشان دادن جزئیات سایه ها و افزایش رنج دینامیک است تا اینکه وضوح و جزئیات را را بهبود ببخشید.

اما هنوز, در این بحث بخوبی عمل می کند و گوشی پوکو ایکس 3 NFC با بدترین حالت نایت مود در گوشی های دیگر  در این کلاس از گوشی فاصله زیادی دارد و خیلی بهتر از آنها عمل می کند.

ما به برخی از محدودیت ها و مشکلات دوربین در این گوشی تا اینجا پرداخته ایم, اما با نگاهی که به عکس هایی که با پوکو ایکس 3 NFC گرفته شده است متوجه می شویم که این گوشی از دوربین خوبی بهره می برد. هیچ مشکلی در مواجهه, رنگ و رنج دینامیک وجود ندارد. در واقع بسیاری از عکس ها به نظر عالی می آیند.

در بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 ویدئو نیز عالی است. این گوشی با کیفیت 4K فیلم برداری می کند که 30 فریم در ثانیه است. در اینجا 4K/60 که کیفیت 4K با 60 فریم در ثانیه است وجود ندارد. با این وجود, تثبیت کننده تصویر الکترونیکی دقیقا تا حالت ثبت بالا در دسترس است.

بدون آن, تصاویر دستی شما متزلزل و آماتور به نظر می رسند. تثبیت کننده بیشتر در پیکسل 1080 موثر است پس تصور نکنید که همیشه باید با کیفیت 4K فیلم برداری کنید.

 

نمونه های دوربین

 

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

ویژگی ها و عملکرد

  • عملکرد بازی عالی
  • داشتن کمی باگ پایداری و عملکرد در راه اندازی
  • پردازشگر اسنپ دراگون 732G

در بررسی گوشی پوکو ایکس 3 NFC قدرتمندتر از بیشتر گوشی های دیگر در این رنج قیمت است.

پردازشگر اسنپ دراگون 732G در این گوشی خیلی قدرتمند تر از اسنپ دراگون 665 و سامسونگ اگزینوس 9611 است که در گوشی های رقیب مانند موتورولا موتو جی 8 Power, سامسونگ M31 و اپو A72 یافت می شود.

در Geekbench 5, پوکو ایکس 3 NFC نسبت به امتیاز 1330 اسنپ دراگون 665, امتیاز 1699 را دارد ( 549 در هر هسته).

با این وجود, این مهمترین زاویه عملکرد پوکو ایکس 3 NFC نیست. کارت گرافیکی آن بسیار جلوتر است. کارت گرافیکی آن در آزمایش 3DMark’s Sling Shot Extreme امتیاز 2622 را دارد و این در حالی است که  استفاده از Vulkan graphics API امتیاز 2437 را در بر دارد. پردازشگر اسنپ دراگون 665 معمولا امتیازی در حدود 1300 را در اختیار دارد.

عملکرد کارت گرافیکی گوشی پوکو ایکس 3 NFC بالاتر از حد متوسط است, اما قدرت عملکرد بازی آن بسیار بالاست.

این گوشی بازی Fortnite را بهتر از دیگران در کلاس خود اجرا می کند. این بازی تنها به شما این امکان را می دهد که در گرافیک متوسط آنرا بازی کنید.

اگرچه این بازی شبیه به بازی نیروانا نیست, اما این زمانی است که شما فکر می کنید که بازی Fortnite در میان بازی های اندرویدی بسیار پر طرفدار است و بسیاری از گوشی های ارزان قیمت قادر به اجرای آن نیستند.

دنیای گوشی هرگز پویایی خود را از دست نمی دهد, و مطمئنا گوشی پوکو ایکس 3 NFC با گوشی هایی که پس از آن عرضه خواهد شد توان رقابت را نخواهد داشت. اما در زمان بررسی این گوشی در سپتامبر 2020, به جرات می توانیم بگوییم که این گوشی بهترین گوشی مقرون به صرفه برای بازی است.

و این تنها مربوط به قدرت گوشی نمی شود. بزرگی گوشی, بزرگی صفحه نمایش و اسپیکرهای قوی این گوشی از اهمیت خاصی برخوردارند.

در مورد بازی دیگر بجز Fortnite چگونه است؟ همه چیز بصورت عالی اجرا می شود و بازی بسیار روان است. در مورد بازی ARK بازی Survival Evolved در ویژوال Epic با رزولوشن بالا اجرا می شود, اما شما می توانید گرافیک را پایین بیاورید تا بازی روان تری را بتوانید انجام دهید. در حالت گرافیک بالا نیز این بازی بخوبی اجرا می شود, اما این پردازشگر, Snapdragon-856-smooth نیست که بتواند بازی هایی با گرافیک بالا را بصورت روان اجرا کند.

پس بنابراین آیا گوشی پوکو ایکس 3 NFC یک گوشی ارزان قیمت عالی برای بازی است؟ نه کاملا. استفاده از آن در رفرش ریت 120 هرتز  و اسکرول کردن در اندروید احساس سرعت بالایی را در این گوشی بهتر از هر گوشی دیگری در این کلاس  به شما می دهد. با این وجود, این تجربه کاملا یکدستی را به شما ارائه نمی دهد: در هنگام آزمایش بر روی این گوشی متوجه چند توقف و عیب عجیب شدیم.

اما این چیزی نیست که بوضوح بتوانیم آنرا توضیح دهیم _ عیب خیلی جزئی وجود دارد_ بلیپ ها, که ما را به این باور می رسانند که بروز رسانی پایداری سیستم تمام آن چیزی است که برای زاپ کردن احتیاج به آن داریم. اما هنوز, در حال حاضر, گوشی ریلمی X50 5G  و پردازشگر اسنپ دراگون 765G آن شما را با این رنج قیمت به حس داشتن گوش پرچمدار نزدیک تر می کند.

با بررسی تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 NFC روز به روز این احساس را می کند که شبیه به گوشی های هم رده خود است, اما این احساس همراه با احساس شگفت انگیز تری است که در هنگام بازی با این گوشی به شما دست می دهد.

همچنین این گوشی دستگاه خوبی برای MIUI 12 است, آخرین ورژن رابط کاربری اندروید شیائومی. این دارای آپشن دراور اپلیکیشن استاندارد است و چهارچوب انیمیشن نیز در این گوشی, دوباره طراحی شده است. این باعث می شود تا انتقال اندروید کمتر بصورت ناگهانی باشد. در حال حاضر تمرکز بر روی نرم و روان بودن است نه سرعت خالص از A تا B.

این یک بروز رسانی خوشایندی است که باعث شده تا MIUI به خوبی هر رابط کاربری موجود باشد . منوی تنظیمات به اندازه برخی از منوهای دیگر سازگار به نظر نمی رسد, اما پس از یک روز که تغییرات اساسی, دیگر احتیاج به این ندارید که به آن سر بزنید.

چیزی که در تصاویر ما در مورد گوشی پوکو ایکس 3 NFC مشاهده می کنید تغییر اندکی از نسخه رابط کاربری آماده به کار است. ما آیکون ها را کوچکتر و شفافیت منوی اپپلیکیشن ها را دستکاری کرده ایم تا آنرا بیشتر شبیه به گوشی دوست داشتنی شیائومی ردمی نوت 9 کنیم.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC

عمر باتری

  • باتری 5169 میلی آمپری
  • شارژ سریع 33 وات
  • کاردهی دو روزه باتری

این گوشی در دسته گوشی های 6 تا 7 میلیون تومانی برای عمر باتری قرار می گیرد. شرکت هایی شبیه به شیائومی امروزه باتری های بزرگ را در گوشی هایی مقرون به صرفه و ارزان قیمت خود جای داده اند, و حتی سامسونگ نیز این کار را در گوشی های سری M خود انجام داده است. گوشی گلگسی M51 باتری بزرگ 7000 میلی آمپری را در اختیار دارد.

اما شرکت شیائومی تا آن حد جلو نرفته است. گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای باتری 5160 میلی آمپری است, تنها کمی بزرگ تر از باتری 5040 میلی آمپری که در گوشی همتایش یعنی ردمی نوت 9 یافت می شود.

با این وجود, نتایجی که از این دو باتری می گیریم یکسان است. از گوشی پوکو ایکس 3 NFCدر رفرش ریت 60 هرتز استفاده کنید و همچنین این نکته را باید خاطر نشان کنیم که حالت پایداری باتری در این گوشی بسیار عالی عمل می کند. این گوشی براحتی دو روز مابین شارژ کردن آن حتی با استفاده معمول کار می کند.

ما بمنظور اینکه تا زمان خواب باتری آنرا به صفر برسانیم حتی با توئیت کردن و گشت زدن در eBay تلاش زیادی کرده ایم. به نظر می رسد که حالت 120 هرتز آن تاثیر زیادی بر روی مصرف باتری دارد. اما گوشی پوکو ایکس 3 NFC هنوز گوشی های 1000 دلاری را می تواند پشت سر بگذارد.

تنها زمانیکه شدیدا احتیاج به این پیدا کردیم تا گوشی را قبل از نیمه شب شارژ کنیم روزی بود که به مسافرت رفته بودیم. تا عصر کمی باتری آن کم شده بود, اما آن تنها به این خاطر بود که اشتباها Hotspot گوشی پوکو ایکس 3 NFC را برای چند ساعت روشن گذاشته بودیم.

تنها ممکن است بخاطر چنین اشتباهاتی باشد که مصرف باتری این گوشی بالا برود وگرنه خودتان متوجه خواهید شد که عمر باتری آن بسیار چشمگیر و عالی است.

یک فیلم 90 دقیقه ای با وضوح تصویر بالا 15 درصد از شارژ باتری را در رفرش ریت 60 هرتز مصرف می کند که این مصرف باتری در رفرش ریت 120 هرتز 17 درصد است. این یک تغییر بسیار اندک است و تا جایی که ما اطلاع داریم, این گوشی از رفرش ریت دینامیک برای تغییر رفرش ریت بمنظور مطابقت دادن صفحه نمایش با آنچه که بر روی آن است استفاده نمی کند.

شارژ نیز سرعت خاص خود را در اختیار دارد. گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای شارژ سریع 33 وات است, نوعی از شارژ که ممکن است تا کنون فقط در گوشی های حرفه ای دیده باشید. این شارژر, شارژ باتری را در عرض 30 دقیقه از صفر به 58 درصد می رساند.

این ویژگی دیگر گوشی شیائومی است که باعث می شود تا شما تعجب کنید که چگونه شیائومی این همه ویژگی را با این رنج قیمت از گوشی ارائه می دهد.

آیا باید گوشی پوکو ایکس 3 NFC را خریداری کنم؟

دلایل خرید این گوشی

شما یک گیمر قهار هستید

آیا خواهان این هستید که بازی های با گرافیک بالا را مانند Fortnite و ARK بازی کنید: گوشی پوکو ایکس 3 NFC بهترین گوشی است که می توانید هم اکنون خریداری کنید. این گوشی قدرتی دارد که بیشتر گوشی های در این رنج قیمت از آن برخوردار نیستند بعلاوه اینکه از اسپیکرهای استریوی عالی و صفحه نمایش بزرگی برخوردار است.

احتیاج به باتری عالیی دارید

اگر احتیاج به گوشیی دارید که تا یک روز کامل باتری آن کاردهی داشته باشد, گوشی پوکو ایکس 3 NFC گوشی مناسبی است, حتی اگر چندین ویدئو را استریم کنید و یا اینکه در اینستاگرام برای مدت طولانی اسکرول کنید این باتری کاردهی بسیار خوبی دارد. این گوشی دارای باتری بزرگ 5169 میلی آمپر است و چه از رفرش ریت 120 هرتز و یا پایین تر استفاده کنید, باتری آن کاردهی بالایی دارد. مسلما بسیاری از گوشی ها در این کلاس باتری های عالیی را ارائه می دهند, اما هنوز هم قابل ذکر است که بگوییم این گوشی باتریی با کاردهی بالایی را در اختیار دارد.

احتیاج به گوشیی دارید که ویژگی های عالیی در اختیار داشته باشد

ارزش گوشی جذابیت اصلی گوشی پوکو ایکس 3 NFC است. شما چندین گوشی را در یک گوشی با قیمتی قابل قبول در اینجا در اختیار دارید. شاخص ترین ویژگی این گوشی رفرش ریت 120 هرتز و پردازشگر 732G آن است که تمامی ویژگی های دیگر در این رنج قیمت را پشت سر می گذارد.

دلایل اجتناب از خرید این گوشی

احتیاج به یک گوشی با دوربین خوب دارید

اگرچه گوشی پوکو ایکس 3 NFC عملکرد بهتری را در کلاس خود در بحث مواجهه و بالانس رنگ دارد, اما دوربین آن با گوشی گوگل پیکسل 4a برابری نمی کند. لنز دوربین آن حاشیه های بنفشی را در لبه های تصاویری که در مناطقی با کنتراست بالا گرفته می شود نشان می دهد و اینها چیزهای نیستند که به آسانی پس از عکس گرفتن بتوان آنها را تصحیح کرد.

می خواهید احساس عالیی از این گوشی داشته باشید

زمانیکه گوشی پوکو ایکس 3 NFC را در دست می گیرید به نظر نمی آید که گوشی گرانی باشد که باید هم به این نکته اشاره کرد که ما در زمان استفاده از این گوشی بدون کیس سیلیکونی صحبت می کنیم. این گوشی دارای قاب پلاستیکی پشتی است و اگر در جایی خوانده اید که کناره های آن فلزی است, این مسئله مربوط به نوار نازک آلومینیومی است که در میان صفحه نمایش و قسمت کناره های پلاستیکی است. این ویژگی احساس پلاستیکی بودن گوشی را به شما می دهد به این علت که در بیشتر قسمت ها پلاستیکی است.

به ویژگی های اصلی احتیاج دارید

اگر احتیاج به گوشیی دارید که صفحه نمایش بزرگی داشته باشد و قیمت ارزانی داشته باشد گوشی پوکو ایکس 3 را فراموش نکنید. گوشی شیائومی ردمی نوت 9 فاقد برخی از ویژگی های فنی پوکو است و گوشی قدرتمندی است و هنوز باتری آن کاردهی بالایی دارد و عملکرد خوبی را ارئه می دهد و از صفحه نمایش خوبی برخوردار است.

منبع: TECHRADAR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید