بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا از قبیل طراحی, دوربین, صفحه نمایش و باتری بیان کنیم.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

در بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو باید بگوییم که بدون شک گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو محبوب ترین برند گوشی هوشمند این ماه است. بیایید امروز نگاه دقیق تری به گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو بیندازیم_ مدلی که ممکن است بسیاری از برندهای دیگر را در سال 2021 تهدید کند. ممکن است که فکر کنید که در مقایسه با گوشی ردمی کی 40 گوشی ردمی کی 40 پرو گران تر باشد چون قیمتی در حدود 10 میلیون تومان دارد. اما در میان مدل های پرچمدار دیگر که با چیپست اسنپ دراگون 888 تامین می شوند, بدون شک ردمی کی 40 پرو ارزش پولی که می دهید را دارد.

فکر کنم که دیگر مقدمه ای که برای معرفی این گوشی انجام دادیم کافی باشد, بیایید نگاهی به  عملکرد این گوشی پرچمدار واقعی بیندازیم و همچنین معایب آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

طراحی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

در بررسی طراحی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو باید بگوییم که طراحی گوشی ردمی کی 40 پرو دقیقا شبیه به گوشی استاندارد ردمی کی 40 است. هر دو گوشی بویژه گوشی ردمی کی 40 پرو وزن و اندازه عالی دارند. گوشی ردمی کی 40 پرو دقیقا هم وزن گوشی ردمی کی 40 پرو و به باریکی آن است و حتی گوشی ردمی کی 40 پرو ویژگی های دوربین بهتر و چیپست نسبتا بهتری را ارائه می دهد.

از آنجایی که قصد داریم تا بیشتر در مورد گوشی ردمی کی 40 پرو صحبت کنیم, خیلی روی طراحی و صفحه نمایش این گوشی در این بررسی تمرکز نمی کنیم. اگر کنجکاور هستید که بدانید چه ویژگی های جدیدی در گوشی ردمی کی 40 پرو وجود دارد می توانید ویدئویی که در یک یا دو روز آینده منتشر می شود را چک کنید. اما واضح است که گوشی کی 40 نسل اول سری گوشی کی است که از طراحی عالیی برخوردار است.

برای گوشی ردمی کی 40 پرو, ردمی نسخه سیاه یکدست را حذف کرده و بجای آن نسخه الگوی دمشق را جایگزین کرده است که مختص گوشی پرو است.

در اینجا نگاهی به نسخه دمشق که در دست داریم بیندازید. به عقیده ما, این گوشی زیباترین گوشی مدل ردمی است و حتی اینکه زیباتر از طراحی گوشی می 11 است. اما ما متوجه شدیم که فریم کناری این گوشی بجای فلز از پلاستیک ساخته شده است که نسبت به خش و آسیب مقاوم نیست. پس بنابراین اگر قصد دارید تا گوشی ردمی کی 40 یا ردمی کی 40 پرو را خریداری کنید, پیشنهاد می کنیم تا از کیس این گوشی بمنظور جلوگیری از آسیب به آن استفاده کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

عملکرد و بازی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

در بررسی عملکرد و طراحی گوشی شیائومی ردمی کی 40 باید بگوییم که یکی از بزرگترین آپگریدهای ورژن پرو, چیپست اسنپ دراگون 888 است. اما در مقایسه با اسنپ دراگون 870, بهبود عملکرد آن به چشم نمی خورد. نتیجه benchmark نشان می دهد که این فاصله تنها در عملکرد تک هسته ای است که در تئوری منجر به 10 درصد بهبود در بازی می شود. از سوی دیگر, عملکرد چند هسته ای گوشی ردمی کی 40 بسیار به ردمی کی 40 پرو نزدیک است. بنابراین در استفاده روزانه ما خیلی متوجه تفاوت عملکرد این دو گوشی نشدیم.

عملکرد بازی ردمی کی 40 پرو چگونه است؟ آیا چیپ آن بهینه تر از اسنپ دراگون 888 در می 11 است؟

اجرای بازی PUBG Mobile  در ردمی کی 40 پرو بسیار عالی و بدون مشکل بود.

ما از قبل با این موضوع که چگونه بازی Genshin Impact در گوشی هایی که با اسنپ دراگون 888 تامین می شوند دچار مشکل می شود آشناییم. اما این بار گوشی ردمی کی 40 پرو اعتبار چیپست اسنپ دراگون 888 را حفظ کرده و سرانجام به پایداری بالای فریم ریت 58.2 فریم در ثانیه بدون اینکه نوسان زیادی داشته باشد رسیده است.

و در طی آزمایش 30 دقیقه ای, سی پی یوی گوشی ردمی کی 40 پرو بمنظور کنترل حرارت سرعت ساعت را پایین می آورد. با این وجود, حرارت سطح گوشی به 50 درجه سلسیوس می رسد.

پس آیا این بدین معنی است که گوشی ردمی کی 40 پرو بهینه سازی فوق العاده ای را در تمامی موارد ارائه می دهد؟ و همچنین در مورد بقیه بازی ها چطور؟

خب در بازی Nimian Legends, شما تجربه بازی روان را در اختیار ندارید. و این بعلت اسنپ دراگون 888 است. این گوشی مشکلاتی را در عملکرد ارائه می دهد. در واقع فریم ریت در 36.5 فریم در ثانیه باقی می ماند. پس بنابراین این چیپ برای این بازی تعبیه نشده است.

در بازی NBA 2K20 سرانجام می توانیم از رفرش ریت 120 هرتز بهره ببریم. در 6 دقیقه اول, گوشی ردمی کی 40 پرو بطور ثابت بازی ها را در 120 فریم در ثانیه ارائه می دهد. و همچنین می توانید مشاهده کنید که دمای سی پی یو بسرعت بالا می رود. وقتی که دمای گوشی به 55 درجه رسید, ساعت فریم ریت و سی پی یو شروع به بالا و پایین شدن می کند. کاهش عملکرد هر دقیقه اتفاق می افتد و چند ثانیه طول می کشد. هنوز میانگین فریم ریت 101.4 فریم در ثانیه برای این بازی چنان بد هم نیست.

بطور خلاصه, بهینه سازی در گوشی ردمی کی 40 پرو خیلی بهتر از چیزی است که در گوشی می 11 شاهد آن بودیم. اما از آنجایی که چیپست آنها عملکرد یکسانی دارد. بنابراین چیپ مداوما سرعت را در ردمی کی 40 پرو پایین می آورد. اما در مقایسه با گوشی می 11, گوشی ردمی کی 40 پرو عملکرد خیلی بهتری دارد.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

ذوربین شیائومی ردمی کی 40 پرو

در بررسی دوربین گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو باید بگوییم که دوربین اصلی این گوشی سنسور Sony IMX686 را ارائه می دهد. این یک سنسور رایج است که در سال 2020 در گوشی های پرچمدار وجود داشت.

بیایید نگاهی به نمونه عکس های دوربین اصلی بیندازیم.

عکس های روز و شب

در گوشی ردمی کی 40 پرو رنگ نمونه عکس های این دوربین بسیار نزدیک به مدل دیگر شیائومی یعنی می 11 است. هر دوگوشی تون رنگ بهتری را نسبت به آنچه که ما با چشم خود میدیدیم ارائه می دهند و نمونه عکس های گوشی ردمی کی 40 پرو اشباع رنگ بالاتری را با کنتراست خوب ارائه می دهند. اما گوشی می 11 هنوز نوردهی بهتری را برای ارائه عکس های روشن تر در اختیار دارد. بخصوص در مکان های تاریک تر, گوشی می 11 قادر به گرفتن عکس هایی با جزئیات بیشتر و حاشیه های واضح تر است. و بعلت رزولوشن اصلی 1080 پیکسل و رزولوشن 27 مگاپیکسل برای حالت نرمال, نمونه عکس های می 11 وضوح بیشتری دارند و این در حالی است که نمونه عکس های 12 مگاپیکسلی کی 40 پرو زمانیکه روی عکس ها زوم می کنیم به نظر مات می آیند. یکی از معایب دیگر دوربین اصلی گوشی کی 40 پرو نداشتن OIS و یا همان پایداری اپتیکال تصویر است. بنابراین وقتیکه صحبت از مناظری با نور کم می شود, لرزش دست ما می تواند براحتی عکس را خراب کند. بنابراین می توانید مشاهده کنید که برخی از عکس هایی که در شب گرفته می شوند کمی مات به نظر می رسند و جزئیات بخوبی قابل مشاهده نیستند.

زمانیکه صحبت از عکس برداری در شب می شود, فرقی نمی کند که از حالت نرمال و حالت نایت مود استفاده کرده باشیم اما گوشی می 11 قادر به تولید عکس هایی با جزئیات بهتر هم در روز و هم در شب است. گوشی ردمی کی 40 پرو برای ارائه رنگ ها به طرز درست به نظر پایدار نمی رسد. و معمولا زمانیکه چنین اتفاقی می افتد تصاویر به نظر کمی سبز رنگ می رسند. و سبک رنگ نیز ممکن است زمانیکه ما از حالت نرمال به حالت نایت مود سوییچ می کنیم پایدار نباشد.

حالت رزولوشن بالا

در حالت رزولوشن و یا وضوح بالا, با این وجود, فاصله بین رزولوشن 1080 مگاپیکسل در گوشی می 11 و 64 مگاپیکسل در گوشی ردمی کی 40 پرو در آنطور که انتظار داشتیم نبود.

دوربین فوق عریض

در مورد دوربین زاویه دید, نمونه عکس های گوشی می 11 عکس هایی با شفافیت کمی بهتری را ارائه می دهد و این در حالی است که گوشی کی 40 پرو خلوص تصویر با نویز کمتری را ارائه می دهد. اما زمانیکه صحبت از عکس برداری در شب می شود فاصله بین عکس های این دو دوربین خیلی به چشم می خورد. فرقی نمی کند که شما نوردهی و یا جزئیات تصویر را مقایسه می کنید اما عملکرد گوشی می 11 خیلی بهتر از گوشی کی 40 پرو است.

دوربین ماکرو

به این علت که هر دو گوشی می 11 و کی 40 پرو از تنظیمات یکسانی برای دوربین ماکرو استفاده می کنند, بنابراین عملکرد این دوربین در هر دو گوشی یکسان است. از نمونه عکس های این دو گوشی بخوبی نمی توانیم تفاوت آنها را تشخیص دهیم, اما هر دو گوشی در عکس برداری از سوژه های خیلی نزدیک عملکرد خوبی دارند و جزئیات جالبی را در عکس برداری کلوزآپ و یا نمای خیلی نزدیک به شما ارائه می دهند.

و در مورد ظرفیت و یا گنجایش فیلم برداری, گوشی کی 40 پرو تنها تا 30 فریم در ثانیه برای کیفیت 8K و 60 فریم در ثانیه برای کیفیت 4K را در فیلم برداری با دوربین اصلی, و تا ویدئوی 30 فریم در ثانیه 1080 پیکسل در دوربین زاویه گسترده و یا فوق عریض پشتیبانی می کند. بنابراین اگر بخواهیم صادق باشیم این دوربین برای فیلم برداری خیلی کاربردی نیست.

بطور کلی, گوشی ردمی کی 40 پرو ذر شرایط خوب نوری از تنظیمات دوربین خوبی بهره می برد, اما هنوز بخوبی گوشی می 11 نیست. و این بعلت تفاوت قیمت آنهاست. بطور خلاصه, اگرچه دوربین گوشی کی 40 پرو عالی است اما یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب نمی آید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

تفاوت های گوشی ردمی کی 40 و کی 40 پرو

در بررسی تفاوت های گوشی ردمی کی 40 پرو و کی 40 باید بگوییم که علاوه بر تفاوت های دوربین و چیپست این دو گوشی, هنوز اندک تفاوت هایی مابین این دوگوشی کی 40 و کی 40 پرو وجود دارد. اگرچه هر دو گوشی از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می کنند, اما گوشی کی 40 پرو از استراتژی شارژ کمی پویاتر بهره می برد که قادر به این است تا برای شارژ کامل چند دقیقه ای را ذخیره کند و این بدین معنی است که در شارژ کامل چند دقیقه طول می کشد تا باتری کم شود.

تفاوت دیگر این دو گوشی رمی است که این دو گوشی استفاده می کنند. گوشی کی 40 پرو از LPDDR 5 Ram بهره می برد و تا 6400 مگابیت در ثانیه عمل می کند, و این در حالی است که رم گوشی کی 40 تا 5500 مگابیت در ثانیه عمل می کندو اما اگر بخواهیم صادق باشیم, در عملکرد روزانه, به سختی می توان تفاوت آنها را تشخیص داد.

سومین تفاوت این دو گوشی پشتیبانی از شبکه آنهاست. گوشی کی 40 پرو از دو سیم کارت با استندبای شبکه dual-5G پشتیبانی می کند و این در حالی است که گوشی کی 40 تنها یک استندبای 5G دارد و استندبای و یا حالت آماده به کار 4G دیگر با لود شدن سیم کارت دیگر فعال می شود. اما هنوز احتیاج به این دارید تا از این اطمینان حاصل کنید که آیا باندهای که این دو گوشی از آنها پشتیبانی می کنند در منطقه شما وجود دارند یا خیر.

آخرین تفاوت این دو گوشی سیگنال وای فای است. ردمی ادعا می کند که گوشی پرو از اتصال WiFi 6 پیشرفته برخوردار است که زمانیکه به WiFi 6 متصل می شود انتقال سریعتر و پایدارتری را ارائه می دهد.

بررسی گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو

باتری و اسپیکرهای استریوی گوشی ردمی کی 40 پرو

در  بررسی شارژ و عملکرد باتری گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو باید بگوییم که چیزی فراتر از انتظار ما در مورد این گوشی وجود ندارد. عملکرد شارژ این گوشی شبیه به عملکرد گوشی کی 40 است. گوشی در عرض 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می شود و در عرض 50 دقیقه به شارژ کامل می رسد. باتری 4500 میلی آمپری آن در عملکرد روزانه ما را متعجب نکرد و نتیجه آزمایش تست باتری شبیه به نتیجه تست باتری گوشی می 11 بود.

ما در گوشی کی 40 پرو برای یک ساعت بازی PUBG Mobile را بازی کردیم و باتری 23% کاهش پیدا کرد, و سپس برای یک ساعت دیگر از دوربین گوشی برای گرفتن ویدئو با 1080 پیکسل استفاده کردیم که 19 درصد دیگر از باتری کاهش پیدا کرد. با در نظر گرفتن اینکه اسنپ دراگون 888 بیش از دوماه است که به بازار عرضه شده است, ما انتظار این را داشتیم تا گوشی کی 40 پرو کارآمدی کمی بهتری را در بحث مصرف نیرو ارائه دهد.

بعلاوه, اگرچه  اسپیکر دوگانه سری کی 40 دارای سرتیفیکیشن و یا گواهی مشابه Dolby همانند گوشی می 11 است, اما هنوز خروجی صدای آن با گوشی می 11 قابل مقایسه نیست. با این حال گفته می شود که صدای استریوی اسپیکرها هنوز تاثیر گزار است.

پس این بود بررسی ما از گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو. سری گوشی های شائومی ردمی کی 40 قطعا تحولی در بازار گوشی های هوشمند بوجود می آورد. بزرگترین سورپرایز این سری از گوشی ها بخصوص گوشی کی 40 قیمت آن است و گوشی کی 40 پرو هنوز بهترین آپشن برای خرید در این رنج قیمت است. در مقایسه با گوشی کی 30 پرو که در سال گذشته در همین زمان روانه بازار شد, گوشی کی 40 پرو سورپرایزهای بیشتری را به ارمغان آورد و حتی این تصور را به ما داد که این سری از گوشی ها قصد این را دارند تا با سری گوشی های پرچمدار شیائومی Mi رقابت کنند.

اما این ارزش ذکر کردن را دارد که بگوییم که گوش ریلمی GT چند روز پیش روانه بازار شده است و این گوشی نیز از گوشی های پرچمدار به حساب می آید که با گوشی کی 40 پرو قابل مقایسه است و مهمتر اینکه این گوشی در چین کمی ارزانتر از گوشی کی 40 پرو است. این دو مدل از گوشی برای کاربرانی طراحی شده اند که ویژگی های گوشی پرچمدار و دوربین عالی را باهم یکجا می خواهند.

منبع: GIZMOCHINA.COM

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید