بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A72 5G

در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ گلکسی 5G A72 را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی هایی از قبیل تاریخ عرضه, قیمت و مشخصات آنرا بازگو کنیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی 5G A72

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی  5G A72

شرکت سامسونگ به تازگی جانشین گوشی های میان رده محبوب سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی A51 و گلکسی A71 را روانه بازار کرده است. اکنون ما گوشی گلکسی A72 را در اختیار داریم, گوشیی که با پیشرفت های در زمینه عمر باتری و رفرش ریت صفحه نمایش ارائه شده است. هم اکنون تنها نسخه 4G این گوشی روانه بازار شده است و ما انتظار این را داریم که در تابستان نیز نسخه 5G این گوشی نیز روانه بازار شود, که دقیقا شبیه به اتفاقی است که برای گلکسی A71 افتاد. پس هم اکنون, قصد داریم تا نگاهی به گوشی گلکسی A71 4G بیندازیم و ویژگی های آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی A72

  • 17 مارس 2021

این روزها شرکت سامسونگ از گوشی های میان رده گلکسی A52 و گلکسی A72 رونمایی کرده است. در حال حاضر این گوشی ها در بازارهای اروپا در دسترس هستند و ما امیدواریم که بزودی شاهد حضور این گوشی ها در بازار آمریکا نیز باشیم و به احتمال زیاد در همه شرکت های حمل و نقل نیز با قفل باز در دسترس خواهد بود.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی  5G A72

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A72

همانطور که قبلا ذکر کردیم, تنها نسخه 4G گلکسی A72 در دسترس است و قیمت اروپاییی آن 449 دلار ( تقزیبا 517 دلار ) است.

همچنین در مورد نسخه 5G این گوشی قیمیتی در دست نداریم و امیداواریم که تا تابستان قیمت این نسخه از گوشی اعلام شود.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A72

  • صفحه نمایش 6.70 اینچی Super AMOLED با Full HD+ با رزولوشن 1080*2400 پیکسل
  • صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتز
  • سیستم دوربین 4 تایی با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و OIS و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • قاب پشتی پلاستیکی
  • دارای آی پی ریت ضد آب 67
  • اندروید 11
  • اسنپ دراگون 720G ( گزارش ها حاکی از آن است که نسخه 5G این گوشی دارای پردازشگر اسنپ دراگون 750G است )
  • حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه microSD
  • رم 6 و 8 گیگابایتی
  • دارای یو اس پی تایپ C و جک هدفون 3.5 میلی متری
  • باتری 5000 میلی آمپری
  • شارژ سریع 25 وات

گوشی گلکسی A72 ویژگی هایی را ارائه می دهد که ما معتقدیم که این ویژگی ها برای یک گوشی میان رده ویژگی های خوبی هستند. بخصوص اینکه شاهد پیشرفت هایی در قسمت دوربین و همچنین رفرش ریت صفحه نمایش بوده ایم که در این گوشی 90 هرتز است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی  5G A72

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A72

تولید کنندگان گوشی گلکسی A72 قبل از عرضه گوشی گلکسی A72 مشکلات زیادی را داشتند ولی دیگر هم اکنون گلکسی A72 در دسترس است و  همانطور که انتظار آنرا داشتیم در بر گیرنده طراحی جدیدی است.

پنل جلویی گلکسی A72 بنظر خوب می آید و ما را به یاد ترکیبی از دو گوشی گلکسی A52 و گوشی حرفه ای گلکسی S21 می اندازد. دوربین سلفی این گوشی در قسمت کوچکی بصورت پانچ قرار دارد و صفحه نمایش آن با حاشیه های نسبتا بزرگ تری احاطه شده است. صفحه نمایش این گوشی همانند صفحه نمایش S21 تخت است.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچ است و بنابراین ابعاد این گوشی 6.49*3.04*0.33 اینچ است (165*77.4*8.4 میلی متر). همانطور که قبلا ذکر شد قاب پشتی این گوشی پلاستیکی و مات است.

قسمت دوربین این گوشی دارای 4 دوربین است که دارای یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که مجهز به OIS است. بمنظور تکمیل سنسور اصلی, این گوشی دارای دوربین 12 مگاپیکسل فوق عریض, یک لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسل ویک دوربین ماکروی 8 مگاپیکسل است. برای مرجع, گوشی گلکسی A72 سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی, دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است.

این گوشی در چهار رنگ عرضه می شود: مشکی, سفید, بنفش و آبی

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی  5G A72

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A72

صفحه نمایش گوشی گلکسی A72 نسبت به گوشی گلکسی A71 تغییرات جزئی را در بر داشته است که همچنین صفحه نمایش 6.7 اینچی را ارائه می دهد. در این گوشی پنل زیبای Super AMOLED Plus را در اختیار دارید که همانند گوشی گلکسی A71 با رزولوشن 1080*2400 پیکسل تکمیل می شود. بطور کل انتظار این را نداریم که رزولوشن گوشی میان رده با گوشی برتر گلکسی S21 مطابقت داده شود.

بروز رسانی اصلی  این گوشی رفرش ریت 90 هرتزی آن است که برای اولین بار است که سامسونگ چنین رفرش ریتی را در گوشی های میان رده خود ارائه داده است. تفاوتی که نسخه 5G گلکسی A72 با نسخه گلکسی A72 4G  دارد در رفرش ریت صفحه نمایش است که گوشی گلکسی A72 5G با رفرش ریت 120هرتز ارائه می شود. و این مسئله را بخاطر داشته باشید که تفاوت رفرش ریت 90 و 120 عرتز به سختی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص است.

مسلما گوشی گلکسی A72 با در اختیار داشتن صفحه نمایش AMOLED  به اندازه کافی شفاف و زیباست که دارای رنگ مشکی با عمق بالا و غنی و در عین حال دارای رنگ های بدون اشباع بیش از حد است.

سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش به گوشی گلکسی A72 ظاهر خوبی را داده است و همچنین انتظار این ویژگی در این گوشی میرفت. اگر چه کمی کند تر از سایر گوشی ها است اما این یک ویژگی دقیق است. برای بیومتریک و امنیت گوشی, این گوشی همچنین از ویژگی تشخیص چهره نیز بهره می برد.

پیشرفت قابل توجهی که در این گوشی مشاهده می کنیم دارا بودن آی پی ریت 67 ضد آب و غبار است که متاسفانه گوشی گلکسی A71 از این ویژگی بهره مند نبود. این یک ویژگی ارزشمند و مهم در گوشی های میان رده است. برای اطلاع شما از این ویژگی این نکته را باید بیان کنیم که گوشی تا 30 دقیقه در عمق 15 سانتی متر تا 1 متر دوام می آورد و همچنین این گوشی مقاوم در برابر غبار و شن است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی  5G A72

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A72

اگرچه در سال گذشته شایعات مبنی بر این بود که گوشی گلکسی A72 سال 2021 از دوربین پنتا بهره می برد, اما این تنها در حد یک حدس است. اما در عوض گوشی گلکسی A72 از سیستم دوربین 4 گانه عقب استفاده می کند که دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با پایداری تصویری اپتیکال( OIS) است که باعث می شود تا فوکوس سریع در نور کم و ویدئوها را تضمین کند. بعلاوه گوشی گلکسی A72  ویژگی های انحصاریی را برای اولین بار در گوشی های میان رده ارائه می دهد. دقیق تر اینکه, ما در مورد منطقه زوم صحبت می کنیم ( زوم 30x) و زوم اپتیکال 3X  بعلت در اختیار داشتن لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسل. دوربین 5 مگاپیکسل ماکرو و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل تنظیمات دوربین را کامل می کنند.

گوشی ماقبل گلکسی A72 یعنی گلکسی A71 همچنین دارای دوربین چهارگانه در عقب گوشی با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل, دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل, دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل و سنسور عمق بود. در جلو این گوشی دوربین سلفی 32 مگاپیکسل را ارائه می دهد.

پردازشگر و حافظه گوشی گلکسی A72 5G

نسخه 4G قبلا تنها در لیست GeekBenck دیده شده بود که نشان می دهد این گوشی از اسنپ دراگون 720G پشتیبانی می کند. و این مسئله کاملا درست است. این پردازشگر کمی بهتر از پردازشگر گلکسی A71 است, پس در زمینه پردازشگر تغییر آنچنانی را مشاهده نمی کنیم. این گوشی با حافظه داخلی 128 گیگابایت پایه و نسخه 256 گیگابایتی ارائه می شود. اگر چه شرکت سامسونگ SD کارت را از سری گوشی پرچمدار گلکسی S21 حذف کرده است, اما اسلات کارت SD هنوز در گلکسی A72 باقی است و همچنین این گوشی از جک هدفون 3.5 میلی متری نیز بهره می برد.

در بحث حافظه, این گوشی با رم 6 و 8 گیگابیتی ارائه می شود که با توجه به کارهای روزمره امروزی حافظه زیادی است.

عمر باتری گوشی گلکسی A72 5G

گوشی گلکسی A71 باتری 4500 میلی آمپری را ارائه می دهد و این در حالی است که گوشی گلکسی A72  از باتری بزرگ 5000 میلی آمپری بهره می برد. فراتر از باتری بزرگ, این گوشی از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند. بخاطر داشته باشید که این گوشی دارای یک شارژر 15 وات در جعبه است, پس اگر خواهان شارژ سریع در این گوشی هستید باید ابزار شارژ سریع را جداگانه خریداری کنید.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید