بررسی زمان مصرف گوشی هوشمند ، چقدر از گوشی استفاده می کنیم

بررسی میزان مصرف گوشی

برای بررسی میزان زمان مصرف گوشی ، ما چقدر از گوشی سامسونگ ، شیائومی یا آیفون اپل خود استفاده کرده ایم ؟   شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که من چقدر از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنم، یا میزان استفاده از گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی یا اپل آیفون من در طول روز چقدر است، شاید از خود بپرسید آیا راهی وجود دارد که بفهمیم چقدر از موبایل خود استفاده می‌کنیم؟ پاسخ مثبت است و در ادامه روش‌های بهتری برای آمارگیری میزان مصرف و بهینه‌سازی آن را بررسی خواهیم کرد.

در دهه 2010 میلادی استفاده از گوشی های هوشمند با ورود سیستم عامل اندروید و شکل‌گیری گوشی های هوشمند جدید، بسیار افزایش پیدا کرد به طوری که در هر خانه و یا خانواده‌ای که بنشینیم و نگاه کنیم، افراد خانواده به جای صحبت کردن با هم ، همیشه با گوشی هوشمند خود کار می‌کنند و دیگر وقتی ندارند که صرف افراد درون خانه کنند!

به طور کلی میزان مصرف گوشی هوشمند در طول روز بیش از 260 درصد نسبت به سال 2015 افزایش پیدا کرده است، یعنی اگر با همین روال پیش برویم در سال 2025 دیگر هیچکدام از اعضای خانواده خود را نمی‌شناسیم. گاهی اوقات از خود می‌پرسیم ، ما چقدر از گوشی خود استفاده می‌کنیم یا به طور کلی چقدر در شبانه روز گوشی موبایل را در دست داریم؟ برای این که بتوانید این میزان را بررسی و مدیریت کنید روش‌هایی وجود دارد که بهترین آن‌ها در این مطلب معرفی می‌کنیم تا بتوانید کمی بیشتر از وقت هدر رفته خود در شبکه‌های اجتماعی را صرف کارهای مفیدتر کنید.

بعد از خواندن این مطلب و فهمیدن این که چقدر از گوشی خود و اپلیکیشن های استفاده می‌کنید، مراقب باشید شوکه نشوید، چرا که احتمالا با عدد و رقم‌های بسیار عجیب مواجه خواهید شد.

میزان مصرف گوشی هوشمند در طول شبانه روز ، چقدر از گوشی خود استفاده کرده ایم

اپلیکیشن StayFree برای این که بفهمیم چقدر از گوشی استفاده می کنیم

کنترل میزان مصرف گوشی

یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی میزان مصرف گوشی ، استفاده از اپلیکیشن StayFree است. این برنامه به طور کلی میزان زمان مصرف اپلیکیشن ها را روی گوشی اندروید به شما نمایش می‌دهد و از نظر داده‌های آماری بسیار دقیق است. از قابلیت‌های اپلیکیشن StayFree می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشترین میزان سفارشی سازی و امکانات برای بررسی
  • رابط کاربری بسیار عالی و ساده
  • داده‌های آماری دقیق
  • تاریخچه استفاده از تمام اپلیکیشن های گوشی به صورت نمودار و عددی
  • یادآور استفاده بیش از حد از یک اپلیکیشن خاص یا مصرف بیش از حد گوشی

به طور کلی با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید میزان مصرف گوشی هوشمند و هر اپلیکیشن را به طور مجزا بررسی کرده و بفهمید که چقدر از گوشی خود در طور شبانه روز استفاده می‌کنید، از قابلیت‌های مفید آن می‌توان به ثبت هشدار و زمان بندی برای هر اپلیکیشن به صورت مجزا نیز اشاره کرد که بعد از گذشت مثلا یک ساعت از استفاده واتساپ یا فیس‌بوک یا اینستاگرام یا حتی مرورگر و بازی‌ها، این سیستم برای شما هشدار به اتمام رسیدن زمان مد نظر را باز خواهد کرد و به شما نشان می‌دهد که زمان استفاده شما از اپلیکیشن به پایان رسیده است.

دانلود اپلیکیشن StayFree برای اندروید

اپلیکیشن YourHour بررسی میزان مصرف گوشی

بررسی میزان مصرف گوشی

یکی دیگر از اپلیکیشن های کنترل مصرف گوشی ، اپلیکیشن YourHour است که با این برنامه به راحتی می‌توانید بفهمید که چقدر از گوشی خود استفاده کرده‌اید. از ویژگی‌های این اپلیکیشن و مزیت‌های آن نسبت به StayFree می‌توان به نمودارهای بهتر، دسته بندی برنامه‌ها و زمان بندی برای هر دسته بندی، هدف گذاری و سایر مواردی اشاره کرد که به شما در کنترل میزان مصرف گوشی موبایل کمک می‌کند.

از قابلیت‌های این اپلیکیشن برای این که بفهمیم چقدر از گوشی در طول روز استفاده می کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشبورد اصلی برای نمودارهای مهم و کنترل سریع نرم افزار
  • هدف گذاری و بررسی میزان مصرف گوشی طی یک هفته و یک ماه گذشته و مقایسه آن با هفته و ماه قبل
  • نمایش یک تایمر ثابت در زمانی که از اپلیکیشن های مختلف استفاده می‌کنید، تا هم‌زمان بتوانید بفهمید چه میزان زمان دیگر برای استفاده از اپلیکیشن خاص تا تمام شدن آن در اختیار دارید
  • گزارش‌های دقیق و امکان خروجی گیری از گزارش‌های روزانه، هفتگی ، ماهانه و سالیانه از میزان استفاده از اپلیکیشن و بازی‌های گوشی

دانلود اپلیکیشن YourHour برای اندروید

اپلیکیشن ScreenTime ، صفحه نمایش گوشی چقدر روشن بوده است

کنترل میزان مصرف گوشی

این اپلیکیشن دقیقا همانند دو اپلیکیشن دیگر کار می‌کند با این تفاوت که می‌توانید بعد از به اتمام رسیدن زمان مشخص هر برنامه ، آن اپلیکیشن را قفل کنید، به طور کلی این اپلیکیشن برای کنترل مصرف گوشی فرزندان توسط والدین بسیار کاربردی و عالی است، هر چند خود شما هم می‌توانید به منظور این که از استفاده یک اپلیکیشن به طور مکرر در شبانه روز جلوگیری کنید، از آن بهره بگیرید.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید:

  • میزان دسترسی به اپلیکیشن ها را محدود کنید
  • میزان استفاده از اینترنت را محدود کنید
  • اپلیکیشن ها را بعد از مدت خاصی از استفاده قفل کنید

دانلود اپلیکیشن ScreenTime برای اندروید

اگر به دنبال این هستید تا بتوانید از طریق عکس اطلاعات یک شخص را پیدا کنید ، یا از طریق شماره موبایل موقعیت مکانی یک فرد را ببینید ، این مطالب را نیز می‌توانید مطالعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید