اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ _ راهنمای 2021

اینستاگرام

اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ نحوه استفاده از اینستاگرام و چگونگی ارسال پست و استوری در اینستاگرام. در این مطلب تمامی قابلیت ها و امکانات اینستاگرام را در سال 2021 بهمراه لینک دانلود آن در اندروید و iOS نشان خواهیم داد.

اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینستاگرام

  • اینستاگرام یک پلتفرم رایگان شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس ها و ویدئوهاست.
  • از زمان راه اندازی این پلتفرم, اینستاگرام روشی رایج برای در ارتباط بودن با برندها, سلبریتی ها, اندیشمندان, دوستان, خانواده و افراد دیگری از قبیل آن شده است.
  • چه از فیلم های کوتاه گرفته تا استریم های زنده, اینستاگرام تمامی این ویژگی ها را در بر دارد.

در مورد نحوه کار با اینستاگرام باید بگوییم که می توان ادعا کرد که اینستاگرام یک شبکه رسانه اجتماعی منحصر بفرد است. به جای کلمات, این پلتفرم تقریباً به طور کامل حول اشتراک تصاویر و فیلم ها ساخته شده است. این چرخش بصری دلیل این بوده که اینستاگرام امروزه یک نیروگاه فرهنگی است – “Instagramming” به طور رسمی یک فعل است.

اینستاگرام ,که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شده است ، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده,  به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند, از مشاغل كوچك گرفته تا مشاغل بزرگ, سازمان های خبری گرفته تا موسسات فرهنگی, افراد مشهور, عکاسان و نوازندگان, و نیازی به ذکر نیست که صنعت اینفلوئنسرها که در پی آن آمده اند.

اگر فکر می کنید که چیز زیادی از اینستاگرام نمی دانید, پس به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما به شما خواهیم گفت که اینستاگرام چگونه کار می کند, چگونه کار خود را در اینستاگرام شروع کنید و در نهایت چگونه در اینستاگرام به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اعلان اینستاگرام در زمان اسکرین شات کردن یک پست, نحوه آنفالو کردن یک شخص در اینستاگرام و نحوه ارسال مجدد یک پست در اینستاگرام را نیز مشاهده کنید.

شروع کار

بمنظور کمک به شما برای شروع کار با اینستاگرام, بیایید با یک سری از کارهای اساسی که باید بتوانید با حساب خود انجام دهید شروع کنیم.

دانلود اینستاگرام و ایجاد یک حساب

بمنظور شروع کار با اینستاگرام, احتیاج به این دارید تا اپلیکیشن را دانلود کنید و وارد حساب خود شوید. این اپلیکیشن بصورت رایگان در دستگاه های iOS, اندروید و ویندوز در دسترس است. اگرچه اپلیکیشن کاملا بهینه سازی شده ای برای آیپد وجود ندارد, اما همچنان می توانید از تجربه IG در آیپدتان با تغییر تنظیمات App Store خود بمنظور پیدا کردن این اپلیکیشن لذت ببرید.

با باز کردن برنامه برای اولین بار, از شما خواسته می شود که یک حساب جدید ایجاد کنید یا با حساب Facebook خود وارد شوید. اگر می خواهید یک حساب جدید ایجاد کنید, روند کار ساده است: از شما شماره تلفن یا آدرس ایمیل, نام کامل, نام کاربری مورد نظر و رمز عبور خواسته می شود.

پس از ایجاد یک حساب کاربری, لازم به ذکر است که می توانید چندین حساب اینستاگرام را بدون ورود به سیستم ایجاد و جابجا شوید – اگر بخواهید مثلاً حساب های جداگانه ای برای استفاده شخصی و حرفه ای اجرا کنید, این یک ویژگی بسیار مفید است.

حتی اگر اینستاگرام در درجه اول برای تلفن های هوشمند طراحی شده باشد, تجربه دسکتاپ – که زمانی بسیار محدود بود – در طول سال ها به طور پیوسته بهبود یافته است. امروز می توانید از طریق کامپیوتر خود به اینستاگرام وارد شوید و از یک مرورگر وب برای ویرایش پروفایل خود, مشاهده فید خود, لایک و نظر در مورد پست ها و ارسال و دریافت پیام های مستقیم استفاده کنید.

تنها کاری که نمی توانید روی رایانه انجام دهید؟ ارسال عکس و فیلم. به هر حال رسماً نیست. اگر از نحوه ارسال عکس و فیلم از رایانه متعجب هستید, در تنظیمات مرورگر شما یک راه حل وجود دارد.

تنظیم پروفایل

اینستاگرام

در مورد نحوه کار با اینستاگرام باید بگوییم که وقتیکه برای اولین بار حساب اینستاگرام خود را راه اندازی کردید, برای شروع باید تنظیمات پروفایل خود را انجام دهید. صفحه پروفایل شما مرکزی برای همه عکس ها و فیلم های شما است, جایی که می توانید پیگیری کنید چه کسانی را فالو می کنید و چه کسانی شما را فالو می کنند. همچنین جایی است که می توانید به تنظیمات خود دسترسی پیدا کنید.

صفحه پروفایل اغلب اولین چیزی است که افراد از آن بازدید می کنند, بنابراین بهتر است نام کاربری, عکس پروفایل و بیوگرافی خود را به روز نگه دارید. عکس پروفایل شما نمادی است که با نام کاربری شما در کل سیستم عامل نشان داده می شود, در حالی که بیوگرافی شما فضایی برای ارائه شرح مختصری از خود یا نام تجاری شما است. در صورت وجود می توانید لینکی را به وب سایت خود اضافه کنید.

با کلیک کردن بر روی Edit Profile, هر زمان که خواستید می توانید صفحه پروفایل خود را تغییر دهید:

  • نحوه تغییر تصویر پروفایل اینستاگرام
  • نحوه تغییر بیو اینستاگرام
  • نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام

اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام برای کار خود در اختیار دارید باید همچنین لوکیشن خود را نیز اضافه کنید.

سفارشی کردن نوتیفیکیشن ها

همراهی با دیگران در اینستاگرام به معنای اطمینان از دریافت نوتیفیکیشن های درست است. اینستاگرام به شما این قدرت را می دهد تا انتخاب کنید چه نوتیفیکیشن هایی را به دستگاه شما ارسال می کند.

بعنوان مثال, شاید شما بخواهید هنگام دریافت فالوور جدید و یا وقتی شخصی در مورد پست شما نظر می دهد نوتیفیکیشنی را دریافت کنید. یا شاید با حجم زیادی از پینگ ها مواجه شوید و می خواهید نوتیفیکیشن ها را کاملاً خاموش کنید.

هم اکنون که اپلیکیشن را دانلود کردید و پروفایل خود را تنظیم کرده اید, زمان اشتراک گذاری است.

نحوه کار با اینستاگرام

در واقع, اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و همچنین یک سبکه بسیار بصری است. هر بار که برنامه را باز می کنید, با اخبار اصلی پست های اخیر از حساب هایی که دنبال می کنید مواجه می شوید. در پایین یک نوار منو قرار دارد که در هر کجای برنامه که باشید قابل دسترسی است.

در اینجا نحوه کار هر کدام از دکمه ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • Home: فید اصلی شما که در آن می توانید بر روی عکس ها و ویدئوهایی که توسط دوستانتان پست شده است اسکرول کنید.
  • Search and explore: آیکون ذره بین شکل, شما را به صفحه Explore هدایت می کند, که در آنجا می توانید از حساب هایی که تاکنون آنها را فالو نکرده اید ولی ممکن است که به آنها علاقمند باشید محتواهایی را جستجو کنید.
  • Upload: آیکون + نحوه اینکه چگونه می توانید عکس ها و ویدئوهای خود را چه با انتخاب آن از دوربین گوشی و چه از طریق اپلیکیشن دوربین, ادیت کنید را به شما نشان می دهد.
  • Activity: آیکون قلب شما را به صفحه ای هدایت می کند که در میان سایر بروز رسانی های Activity, لایک ها و نظرات را در مورد پست شما نمایش می دهد.
  • Profile: این آیکون شما را به صفحه پروفایلتان هدایت می کند که در آنجا م بتوانید پست ها و بیوی خود را مشاهده کنید.

مانند دیگر شبکه های رسانه اجتماعی, اینستاگرام چیزی است که شما آن را ایجاد می کنید. برای اکثر افراد, بررسی اینستاگرام همان فضولی و ابراز وجود است. برای مجموعه کارآفرینی, مانند صاحبان مشاغل, برند ها و اینفلوئنسرها, اینستاگرام ابزاری ضروری برای بازاریابی با دسترسی بی نظیر است.

اینستاگرام یک پیش فرض ساده را ارائه می دهد: شما حساب های موردعلاقه خود را دنبال می کنید. به نوبه خود, مردم شما را دنبال می کنند. افراد می توانند پست های شما را “لایک” کرده و در مورد آنها نظر دهند, و شما می توانید همین کار را در مورد پست های آنها انجام دهید. چه اینکه فالوورهای کمی را در اختیار داشته باشید و فعالیت شما در اینستاگرام کم باشد و چه اینکه با در اختیار داشتن فالوورهای زیاد, میزان فعالیت بالایی داشته باشید, میزان فعالیت شما کاملاً بستگس به خود شما دارد.

آپلود, ادیت و پست کردن عکس ها

در مورد نحوه کار با اینستاگرام باید بگوییم که بمنظور اشتراک گذاشتن عکس یا فیلم در اینستاگرام ، روی دکمه بزرگ بعلاوه ضربه بزنید, جایی که می توانید عکس ها یا فیلم ها را از رول دوربین تلفن خود برای ارسال انتخاب کنید. اینستاگرام به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 عکس و فیلم را برای ارسال همزمان انتخاب کنید.

برای هر پستی می توانید فیلتر را انتخاب کنید, که بسته به این که از چه کسی سوال کنید, برای تجربه اینستاگرام ضروری است. فیلترها ویرایش عکس ها را با پوشش های مختلف از پیش تنظیم شده بصری ویرایش می کنند. به عنوان مثال, برخی از فیلترها, مانند “Mayfair”, به همه رنگ صورتی می دهند. بقیه آنها همانند Willow، همه چیز را سیاه و سفید می کنند.

هنگامیکه  پست شما مورد پسند شما قرار گرفت و آماده شروع به کار است, چند مورد اختیاری دیگر وجود دارد که می توانید قبل از زدن دکمه “اشتراک” انجام دهید:

کپشنی را اضافه کنید: زیرنویس ها همیشه ایده خوبی هستند, می توانید از کلمات, شکلک ها یا هشتگ ها استفاده کنید. درست مانند نظرات, می توانید دوستان را با قرار دادن “@” در مقابل نام کاربری آنها ذکر کنید. به خاطر داشته باشید که می توانید زیرنویس ها را در هر زمان ویرایش کنید – یا در صورت نیاز در آینده آنها را حذف کنید.

مردم را تگ کنید: اینستاگرام به شما امکان تگ کردن افراد را در عکستان می دهد. وقتی که شخصی را در عکس خود تگ می کنید, آن شخص در فید فعالیت خود نوتیفیکیشنی را دریافت می کند.

لوکیشنی را اضافه کنید: تگ های لوکیشن به بقیه این اطلاع را می دهد که در چه جایی این عکس را گرفته اید. با کلیک کردن بر روی تگ لوکیشن شما را به فید مربوط به مکان خود می رساند. جایی که می توانید سایر پست های عمومی را مرور کنید.

همچنین به سایر حساب های اجتماعی پست کنید: اینستاگرام همچنین به شما این امکان را می دهد که همزمان یک پست در سایر حساب های اجتماعی نیز منتشر کنید. با لینک کردن حساب ها, می توانید به فیس بوک,  توییتر و Tumblr ارسال کنید.

جستجو و پیدا کردن افرادی بمنظور فالو کردن آنها

بهترین روش برای پیدا کردن ضربه زدن روی نماد ذره بین در پایین برنامه است. با این کار صفحه جستجو باز می شود, جایی که می توانید از مطالب پیشنهادی بر اساس آنچه اینستاگرام فکر می کند به آن علاقه دارید, پیدا کنید.

صفحه جستجو همچنین می تواند براساس موضوع سازماندهی شود – یک روش عالی دیگر برای کشف محتوا. علاوه بر این, صفحه جایی است که می توانید کاربران را با نام خود جستجو کنید.

وقتیکه صحبت از تعامل با دیگران می شود, اینستاگرام کمتر مانند فیس بوک کار می کند و بیشتر شبیه توییتر است. در بیشتر موارد, نیازی به ارسال درخواست دوستانه نیست و منتظر قبول شدن طرف مقابل هستید.

فالو کردن بقیه اشخاص باعث می شود تا شما از دیدن پست آنها در فیدتان مطمئن شوید.

تنها باید از افرادی بخواهید که درخواست فالوی شما را قبول کنند که حسابشان خصوصی باشد. وقتی روی فالو و یا دنبال کردن در یک پروفایل خصوصی می زنید, باید منتظر بمانید تا آن کاربر شما را بپذیرد تا بتوانید رسماً آنها را دنبال کنید.

همچنین می توانید کتاب مخاطبین تلفن خود را به اینستاگرام متصل کنید, که یکی دیگر از راه های عالی برای یافتن دوستان در اینستاگرام است.

ارسال و دریافت پیام های دایرکت

اینستاگرام

علاوه بر اظهار نظر در مورد پست های افراد دیگر, اینستاگرام ویژگی دیگری دارد که می توانید از طریق آن با شخصی که فالو کرده اید بصورت خصوصی صحبت کنید. اگر به شخصی که شما را دنبال نمی کند پیامی ارسال کنید, آن پیام در پوشه “درخواست پیام” خودش مرتب می شود. برای شروع مکالمه, شخصی که در انتهای گیرنده قرار دارد باید پیام را بپذیرد.

پیام های دایرکت چه در اپلیکیشن و چه در وبسایت دسکتاپ موجود هستند.

بمنظور دسترسی به منوی پیام های خود, در home feed بر روی آیکون هواپیمای کاغذی بزنید. در آنجا همه افرادی که در گذشته با آنها گفتگو کرده اید نشان داده می شوند. همچنین می توانید روی نماد قلم و کاغذ در گوشه بالا سمت راست برای شروع یک مکالمه جدید, یا نماد دوربین برای شروع گپ ویدیویی ضربه بزنید.

زمانیکه مکالمه کردید, می توانید انواع پیام ها را ارسال کنید. اینها شامل پیام های متنی اساسی, پست های مشترک Instagram, تصاویر متحرک GIF و موارد دیگر است. همچنین اگر دیگر نمی خواهید پیام ها را مشاهده کنید, می توانید آنها را حذف کنید.

ویژگی های اینستاگرام

در مورد نحوه کار با اینستاگرام باید بگوییم که همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید, اینستاگرام به طور منظم ویژگی های جدیدی ارائه می دهد. اینستاگرام از محتوای جدید گرفته تا مجموعه ای همیشه در حال گسترش ابزارهای خلاقانه, فرصت های زیادی برای ابراز وجود و خلاقیت در اختیار شما قرار می دهد.

در اینجا آخرین و بهترین ویژگی های اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهیم:

استوری اینستاگرام

اینستاگرام

بسیاری از اشخاص منحصرا از اینستاگرام برای ایجاد و دیدن استوری اینستاگرام استفاده می کنند, که این پست های سفارشی است که فقط 24 ساعت طول می کشد. این پست ها که می تواند ترکیبی از عکس ها و ویدیوهای کوتاه باشد, در قالب نمایش اسلایدی ارائه شده و از طریق قسمت بالای صفحه اصلی قابل دسترسی است.

وقتی می گوییم قابل تنظیم منظورمان قابل تنظیم است. برخلاف پست های عادی, که فقط فیلترهای ساده را پوشش می دهند, استوری ها دارای انواع عناصر خلاقانه ای هستند, بعنوان مثال:

  • استیکرهای متحرک و کارتون ها
  • رای گیری و کوئیزها
  • شعرهای متحرک
  • لینک هایی برای صندوق های اعانات و خیریه ها

روش های مختلفی برای اضافه کردن استوری وجود دارد, اما ساده ترین گزینه این است که روی نماد دوربین در گوشه بالا سمت چپ فید خود بزنید, جایی که می توانید به صورت زنده عکس یا فیلم بگیرید یا یکی از گالری های تلفن خود را انتخاب کنید. از آنجا می توانید عناصر خلاق دیگری را ترسیم کنید و یا متنی را اضافه کنید.

در حالیکه استوری ها برای ناپدید شدن پس از یک روز طراحی شده اند, پس از انقضا به طور خودکار در بایگانی خصوصی شما ذخیره می شوند (که فقط بطور مختصر توضیح خواهیم داد). همچنین می توانید استوری ها را به صورت دائمی در پروفایل خود منتشر کنید تا بازدید کنندگان در هر زمان آن را تماشا کنند.

لایو اینستاگرام

اینستاگرام

Instagram Live و یا لایو اینستاگرام ویژگیی است که به شما امکان livestream را می دهد. به عبارت دیگر ، ویدیوی زنده را از دستگاه خود برای هر کسی که می خواهد تماشا کند پخش کند. بینندگان می توانند هنگام استریم کردن ویدئو, پیام و قلب برای شما بفرستند و این یک روش عالی برای مکالمه همزمان با همه فالوورهی شما یا پخش یک رویداد است.

برای رفتن به لایو اینستاگرام باید اینستاگرام را باز کرده و به صفحه دوربین درون برنامه بروید. پس از حضور, می توانید “Live” را در پایین صفحه انتخاب کنید. می توانید هر بار یک ساعت به دیدن لایو ادامه دهید – پس از آن,  livestream  و یا استریم زنده به پایان می رسد و باید دوباره شروع کنید.

هنگامی که در حال استریم کردن هستید, نظران بینندگان توسط پیش فرض قابل مشاهده است, اما تنها با چند ضربه می توانید آنرا غیر فعال کنید.

هر زمان که شخصی را که فالو کرده اید استریم زنده ای را شروع کند, برای شما نوتیفیکیشنی ارسال خواهد شد. اگر افراد زیادی را دنبال می کنید, این ممکن است به معنای سیل مداوم نوتیفیکیشن هایی باشد که نیازی به آن ندارید. خوشبختانه خاموش کردن اعلان های Instagram Live فقط یک لحظه طول می کشد.

IGTV

اینستاگرام

IGTV یک پلتفرم ویدئوی با فرم طولانی اختصاصی اینستاگرام است که به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 15 دقیقه فیلم (یا اگر از نسخه دسک تاپ استفاده می کنید 60 دقیقه) فیلم ها را بارگذاری کنند. IGTV برنامه خاص خود را برای آیفون و اندروید دارد اما می توانید آن را در برنامه معمولی اینستاگرام نیز پیدا کنید.

برای باز کردن IGTV, روی نماد ذره بین در پایین برنامه ضربه بزنید ، سپس روی “IGTV” نزدیک بالای صفحه ضربه بزنید. در اینجا می توانید فیلم هایی را که دیگران بارگذاری کرده اند تماشا کنید و یا فیلم های خود را ارسال کنید.

Instagram Shopping

با توجه به محبوبیت اینستاگرام, جای تعجبی نیست که برندها تمام تلاش خود را بکنند تا کاربران اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنند. طبق اطلاعات اینستاگرام, میلیون ها نفر هر روز در اینستاگرام خرید می کنند.

Instagram Reels

اینستاگرام

Instagram Reels که به عنوان رقیب TikTok ساخته شده است, به شما امکان می دهد فیلم های کوتاه حداکثر تا 15 ثانیه را ضبط و بارگذاری کنید. پس از ضبط ویدیو, می توانید آن را ویرایش کرده و موسیقی, متن و جلوه های ویژه ای را اضافه کنید.

سایر کاربران می توانند ویدیوهای Reels شما را لایک یا نظر دهند, بنابراین می توانند راهی جالب برای جذب دنبال کنندگان جدید باشند.

برای ضبط ویدئوی Reels روی نماد دوربین در گوشه بالا سمت چپ صفحه اصلی خود ضربه بزنید و سپس “Reels” را از نوار لغزنده پایین صفحه انتخاب کنید.

بمنظور پیدا کردن Reels که توسط دیگران ایجاد شده است روی ذره بین در پایین صفحه ضربه بزنید تا صفحه جستجو باز شود. اولین پستی که می بینید,  که بزرگتر از بقیه است, یک ویدیوی Reels به طور تصادفی انتخاب شده است – برای باز کردن فید Reels, روی آن ضربه بزنید ، در آنجا می توانید برای پیدا کردن ویدیوهای جدید به سمت بالا یا پایین بکشید و روی آن ضربه بزنید.

ترفندها و نکته های اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام راحت است, اما تسلط بر آن ممکن است مدتی طول بکشد. در اینجا برخی از ترفندهای مورد علاقه ما آورده شده است که برای مبتدیان چندان واضح نیست.

زمانبندی پست ها از قبل

اینستاگرام تقریبا به بخشی از حضور آنلاین هر شرکت تبدیل شده است و اگر موردی مورد علاقه مدیران برندهای رسانه های اجتماعی باشد, تعیین زمانبندی پست ها از قبل انجام می پذیرد.

اینستاگرام زمانبندی پست بومیی را در اختیار ندارد, اما ده ها اپلیکیشن غیر بومی دیگر مانند Buffer در اختیار دارد که می تواند زمانبندی پست ها را برای شما انجام دهد.

ذخیره ویدئوهای اینستاگرام در گوشی شما

اگر ویدئویی در اینستاگرام را پیدا کردید که به نظرتان جالب آمد و خواستید که آنرا در گوشی خود ذخیره کنید, فرصت خوبی نصیب شما شده است. سه روش برای ذخیره ویدئوی اینستاگرام وجود دارد.

اگر می خواهید یکی از فیلم های خود را ذخیره کنید, تنها با چند ضربه می توانید ویدئو را مستقیما در گوشی خود ذخیره کیند. اگر می خواهید ویدیوی شخص دیگری را ذخیره کنید, باید صفحه خود را ضبط کنید.

ارسال فرمت های مختلف عکس

زمانیکه اینستاگرام برای اولین بار راه اندازی شد, شما فقط می توانستید عکس های مربعی ارسال کنید – ارسال هر چیز دیگری به غیر از آن مجاز نبود.

امروزه قوانین کمی ملایم تر هستند. اما اگر می خواهید دو نوع عکس متداول – عکس های پانوراما و عکس های زنده – ارسال کنید, باید از قبل آنها را ویرایش کنید.

اگر قصد دارید تا عکس پانارومایی را ارسال کنید, باید عکس های خود را از قبل با استفاده از یک اپلیکیشن غیر بومی تقسیم کنید. و اگر آیفون دارید و می خواهید عکس های زنده خود را ارسال کنید ، ابتدا باید آنها را به فیلم تبدیل کنید.

بایگانی کردن پست ها بجای حذف آنها

در مورد نحوه کار با اینستاگرام باید بگوییم که اگر دیگر نمی خواهید پستی را نگه دارید مطمئناً می توانید آن را حذف کنید. اما آیا می دانید می توانید پست را بدون حذف دائمی پنهان کنید؟ این بایگانی نامیده می شود و اگر فقط بخواهید پستی را به طور موقت پنهان کنید بسیار عالی است.

برای بایگانی کردن یک پست, آن را باز کنید ، روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس “بایگانی” را انتخاب کنید. پست بلافاصله پنهان می شود, توجه داشته باشید که هر استوری که ارسال می کنید پس از انقضا در بایگانی شما به طور خودکار ذخیره می شود.

پس از بایگانی پست, سریعا با زدن چند ضربه می توانید به بایگانی پست بروید.

حریم خصوصی و امنیت

مدیریت کنید که چه کسی می تواند پست شما را ببیند

همانند فیسبوک, اینستاگرام به شما امکان می دهد افرادی را که می توانند پست های شما را ببینند را مدیریت کنید. ساده ترین راه برای کنترل حضور آنلاین خود تنظیم حساب خود به عنوان “خصوصی” است.

روش دیگری که می توانید این کار را انجام دهید, تنظیم دوستان صمیمی شما است.  ویژگی Close Friends به شما امکان می دهد استوری اینستاگرام ایجاد کنید که فقط توسط افراد خاص قابل مشاهده است. اگر می خواهید از استوری ها برای ارسال به روزرسانی سریع به دوستان خود استفاده کنید, این راهی است که باید طی کنید.

سرانجام, اگر حسابی را در اختیار دارید که نمی خواهید کاربران زیر یک سن خاص آنرا فالو کنند, می توانید محدودیت سنی را برای حساب خود تعیین کنید – حداقل سنی که می توانید تنظیم کنید به محل زندگی شما بستگی دارد.

اطلاعات شخصی خود را تغییر دهید

ما در قبل گفتیم که هر زمان که بخواهید می توانید نام کاربری خود را تغییر دهید. اما اگر از نحوه ایجاد حساب خود راضی نیستید, می توانید برخی از اطلاعات را تغییر دهید..

تنها با چند ضربه می توانید ایمیلی که به حسابتان متصل است را تغییر دهید. و اگر می خواهید مطمئن شوید که اکانتتان ایمن است, می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

دیتای خود را دانلود کنید و از آن بک آپ بگیرید

همانند بقیه شبکه های اجتماعی, اینستاگرام دارای یک منوی پیچیده است که به شما این امکان را می دهد تا هر ذره محتوایی را که در برنامه ارسال کرده اید بارگیری کنید. این شامل عکس ها,فیلم ها, نظرات, پیام ها, اطلاعات پروفایل و موارد دیگر است.

تنها محتوایی که قادر به دانلود کردن آن نیستید استوری هایی است که پست کرده اید و بدون اینکه آنها را ذخیره کنید اجازه داده اید تا حذف شوند.

بمنظور دانلود کردن دیتای خود به منوی Setting در اپلیکیشن خود بروید و Download data را انتخاب کنید. زمانیکه به آن قسمت رفتید, فرمی را پر کنید و دیتای شما در عرض چند روز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

اگر قصد ندارید تا تمامی دیتای خود را دانلود کنید, می توانید با رفتن به اپلیکیشن آنها را مشاهده کنید.

خود و دیگران را از آزار و اذیت محافظت کنید

اینستاگرام یکسری قوانین طولانی دارد که به کاربران این اطمینان را می دهد که این اپلیکیشن ایمن و بی خطر است. اما همانند بقیه سایت ها یافتن افرادی که این قوانین را نقض می کنند کار سختی نیست. سایر کاربران می توانند در مورد تصاویر و ویدیوهایی که شما ارسال می کنید نظر دهند. اما اگر می خواهید چیزی را بدون اینکه آن را برای نظرات باز بگذارید ، ارسال کنید ، می توانید نظرات مربوط به پست های خاص را غیرفعال کنید.

اگر هر زمان شما و یا شخصی دیگر را در اینستاگرام مورد آزار و اذیت قرار می داد سریعا می توانید او را در اینستاگرام ریپورت کنید. هیچ ضمانتی وجود ندارد که اینستاگرام این عمل را بزوودی انجام دهد, اما هشدار دادن به آنها بهتر از این است که هیچ کاری انجام ندهید.

خلاصه مطلب

چه اینکه شما یک اینفلوئنسر باشید و یا اینکه عاشق عکس برداری باشید و یا یک کاربر شبکه های اجتماعی باشید, اینستاگرام مکانی عالی برای شماست. کارکردن با آن بسیار راحت است و اگر این راهنما علاقه ای در شما برای آن ایجاد کرده است, آنرا امتحان کنید.

و اگر در هر زمان علاقه خود را به آن از دست دادید می توانید براحتی آنرا حذف کنید. هیچگونه تعهدی به آن ندارید.

منبع: BUSINESSINSIDER.COM

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید