اپلیکیشن Lorem ipsum چیست و چه کاربردهایی دارد

اپلیکیشن Lorem ipsum چیست ؟ شاید تا به حال نام Lorem ipsum به گوش شما هم خورده باشد اما می دانید کاربرد آن چیست ؟ با ما همراه باشید تا کاربرد های اپلیکیشن Lorem ipsum را بررسی کنیم.

متن لورم ایپسوم چیست، به چه معناست و از کجا آمده است؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در رابطه با اپلیکیشن Lorem ipsum بدانید، از جمله اینکه چگونه خودتان با استفاده از اپلیکیشن Lorem ipsum یک متن را تولید کنید خواهید دانست!

برای کسانی که گوشی ایفون دارند لازم است بدانند:       کاربرد های اسکنر متن در گوشی های آیفون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

این احتمال وجود دارد که متن “lorem ipsum” را در سفرهای خود در سراسر وب مشاهده کرده باشید. اغلب در مواد طراحی گرافیکی مانند تم های وردپرس و ماکت های انتشار ظاهر می شود.

شاید لازم باشد بخوانید:     دانلود والپیپر ، بهترین وب سایت های والپیپر با کیفیت 4K

این متن به نظر مزخرف است، پس چرا اینقدر رایج است؟ بیایید نگاهی بیندازیم که اپلیکیشن Lorem ipsum چیست و کپی لورم ایپسوم برای چه چیزی استفاده می شود، لورم ایپسوم در انگلیسی به چه معناست و چگونه می توانید خودتان این متن را به راحتی تولید کنید.

لورم ایپسوم چیست؟

اپلیکیشن Lorem ipsum

Lorem ipsum نامی برای نوع متداول متن مکان‌نما است. همچنین به عنوان پرکننده یا متن ساختگی شناخته می شود، این کپی متنی است که برای پر کردن یک فضا بدون گفتن چیزی معنادار عمل می کند. این اساساً متنی مزخرف است که هنوز تصوری از اینکه کلمات واقعی در محصول نهایی چگونه خواهند بود را ارائه می دهد.

در صورتی که با آن آشنایی ندارید، رایج ترین شکل متن لورم ایپسوم به شرح زیر است:

اپلیکیشن Lorem ipsum

<   مراقبت از بیمار، پیگیری پزشک مهم است، اما زمان درد و رنج بسیار است. برای رسیدن به کوچکترین جزئیات، هیچ کس نباید هیچ نوع کاری را تمرین کند، مگر اینکه از آن بهره ای ببرد. در توبیخ در لذتی که می خواهد مویی از درد باشد عصبانی نشو به این امید که پرورشی نباشد. تا شهوت کور نشوند بیرون نمی آیند مقصرند که واجبات را رها می کنند روح نرم می شود یعنی زحمت.  >

چرا از متن Lorem Ipsum استفاده می شود؟

ممکن است تعجب کنید که چرا یک طراح مثلاً یک قالب مایکروسافت ورد، به جای چند پاراگراف به زبان انگلیسی یا زبان مادری خود، از متن lorem ipsum استفاده می کند. چرا فقط یک صفحه از یک کتاب قدیمی یا اشعار یک آهنگ معروف را کپی و جایگذاری نمی کنید؟ واقعا چرااا؟

دلیل اصلی استفاده از متن اپلیکیشن Lorem ipsum این است که افراد را از تمرکز بر متن واقعی باز می دارد. وقتی شخصی یک الگو می‌سازد و درباره آن بازخورد می‌خواهد، نمی‌خواهد افرادی که آن را بررسی می‌کنند از آنچه متن می‌گوید پرت شوند. افراد ممکن است به جای تمرکز بر طرح بندی متن، کلمات را بخوانند تا به دنبال اشتباهات املایی بگردند یا در کنار متن آهنگ بخوانند.

علاوه بر این، متن اپلیکیشن Lorem ipsum شباهت زیادی به متن واقعی دارد. کپی و چسباندن همان چند کلمه منجر به توزیع نابرابر حروف می شود. با استفاده از متن اپلیکیشن Lorem ipsum ، می‌توانید روی نحوه ظاهر فونت و طرح‌بندی صفحه با کپی‌هایی که تقریباً کاملاً واقعی هستند، تمرکز کنید.

به این ترتیب، کمی شبیه جمله  “The quick brown fox jumps over the lazy dog.” “روباه قهوه ای سریع از روی سگ تنبل می پرد.” ویندوز هنگام پیش نمایش فونت ها از این مورد استفاده می کند، زیرا از تمام حروف الفبا استفاده می کند.

لورم ایپسوم از کجا آمد؟

در حالی که متن اپلیکیشن Lorem ipsum به نظر می رسد بیهوده است، اما در واقع در یک متن لاتین واقعی ریشه دارد. این از اثر سیسرو 45 قبل از میلاد “De finibus bonorum et malorum” (“در انتهای خیر و شر” در انگلیسی) آمده است که نگاهی به اخلاق است. متن lorem ipsum از بخش های 1.10.32 و

با این حال، متن رایج اپلیکیشن Lorem ipsum که امروزه استفاده می کنیم لاتین مناسبی نیست. در مقایسه با کار سیسرو، متن لورم ایپسوم ما بی معنی است. کلمات اضافه، حذف و تغییر داده شده است که منجر به جهشی دور از شکل اولیه آن می شود.

دکتر ریچارد مک کلینتاک هنگام جستجوی کلمه لاتین کمیاب “consectetur” در ادبیات کلاسیک منبع متن را کشف کرد. جستجوی او آثار سیسرو را نشان داد.

با این حال، معلوم نیست چه کسی این تغییرات را در متن انجام داده است، یا دقیقاً چه زمانی این کار را انجام داده است تا آن را به کلماتی که امروزه می شناسیم تبدیل کند. زمانی در دهه 1500، یک چاپگر ناشناخته کلماتی را که تا عصر دیجیتال باقی مانده اند درهم می زد.

تا آنجا که استفاده مدرن از آن، اولین استفاده شناخته شده از متن لورم ایپسوم به عنوان یک مکان نگهدارنده در دهه 1960 بود، زمانی که شرکتی به نام Letraset از این متن در برگه های حروف چاپی خود استفاده کرد. بعداً، در دهه 1980، شرکت منقرض شده Adlus نیز از متن مکان‌نمای لورم ipsum در نرم‌افزار انتشار دسکتاپ PageMaker خود استفاده کرد.

Lorem Ipsum به انگلیسی به چه معناست؟

اپلیکیشن Lorem ipsum

همانطور که بررسی کردیم، متن lorem ipsum واقعاً به چیزی معقول در انگلیسی ترجمه نمی شود. از آنجا که متن استاندارد lorem ipsum یک نسخه خرد شده از یک متن واقعی لاتین است، شما نمی توانید آن را به درستی ترجمه کنید.

جمله واقعی لاتین که شروع متن lorem ipsum از آن آمده است به شرح زیر است:

“و هیچ کس نیست که درد را دوست داشته باشد، زیرا درد است، دنبالش می رود، می خواهد به دست بیاورد…”

در انگلیسی، این به این معنی است:

“هیچ کس نیست که خود درد را دوست داشته باشد، دنبال آن باشد و بخواهد آن را داشته باشد، فقط به این دلیل که درد است…”

اگر به خواندن ترجمه انگلیسی کل قسمت لورم ایپسوم علاقه دارید، به سایت lipsum.com نگاهی بیندازید. این یک وب سایت ساده است که به این موضوع اختصاص داده شده است.

نحوه تولید متن توسط اپلیکیشن Lorem ipsum

آیا می خواهید برای پروژه ای که روی آن کار می کنید مقداری متن لورم ایپسوم تولید کنید؟ شما چندین وب سایت را پیدا خواهید کرد که این را ارائه می دهند. دفعه بعد که نیاز به کپی سریع برخی از متن پرکننده دارید، آنها را در نظر داشته باشید.

1. Lipsum.com

اپلیکیشن Lorem ipsum

ما این سایت را در بالا به عنوان یک منبع کلی برای متن lorem ipsum ذکر کردیم. همانطور که تصور می کنید، هیچ سایتی که به این موضوع اختصاص داده شده است بدون ژنراتور لورم ipsum خود کامل نخواهد بود.

قابل ذکر است، این سایت توضیح می دهد که چیزی به متن lorem ipsum تولید شده خود تزریق نمی کند. ادعا می کند که سایت های دیگر عناصر طنز اضافه می کنند، پس از مدتی شروع به تکرار می کنند، یا از متن های بی معنی استفاده می کنند. این سایت در عوض از کلمات لاتین مناسب استفاده می کند.

به سادگی تعدادی از پاراگراف ها، کلمات، بایت ها یا لیست ها را انتخاب کنید و روی Generate Lorem Ipsum کلیک کنید تا تکه ای از متن را دریافت کنید که می توانید آن را کپی کنید. اگر دوست دارید، حتی می توانید تیک یک کادر را بردارید و متن با “Lorem ipsum dolor sit amet” شروع نمی شود.

Lipsum.com

2. ژنراتور سلف سرویس

اپلیکیشن Lorem ipsum

این سایت چند گزینه دیگر برای تولید متن توسط اپلیکیشن Lorem ipsum در اختیار شما قرار می دهد. به خصوص اگر می خواهید متن مشابهی را به زبان های دیگر تولید کنید بسیار مفید است. کادر زبان‌های دیگر/مجموعه نویسه‌ها را برای انتخاب از میان اسکریپت‌های مختلف و حتی برخی از زبان‌های مصنوعی مانند اسپرانتو در صورت تمایل انتخاب کنید. علاوه بر این، می توانید تعداد پاراگراف ها یا محدودیت کلمه را تعیین کنید، سپس روی Generate یا Download کلیک کنید.

لازم به ذکر است صفحه مشابه: unsquiggledlipsum.com. این ابزار متن lorem ipsum تولید می‌کند که مرورگر، واژه‌پرداز یا ابزار مشابهی را بررسی نمی‌کند و در نتیجه زیر خط‌های قرمز آزاردهنده را در همه جا نشان می‌دهد. اگرچه هنوز هم متن ساختگی است، بنابراین همان اثر را به دست می آورد. اگر این مشکل برای شما بود، مزایا و معایب دیگر استفاده از غلط‌گیر املا را در نظر بگیرید.

Generator Lorem-Ipsum

3. با ایپسوم ها آشنا شوید

اپلیکیشن Lorem ipsum

به دنبال چیزی کمی دلپذیرتر برای متن lorem ipsum خود هستید؟ این صفحه را بررسی کنید، که به انواع مولدهای متن سرگرم کننده لورم ایپسوم پیوند دارد. اکثر آنها در واقع از “lorem ipsum” در متن استفاده نمی کنند، بلکه متن تصادفی را بر اساس یک موضوع تولید می کنند.

«Coffee ipsum»، «Cheeseburger ipsum» یا «Zombie ipsum» را در اینجا امتحان کنید. فقط به خاطر داشته باشید که متن یکی از اینها ممکن است حواس افرادی را که چیدمان شما را بررسی می کنند منحرف کند و نقطه قوت متن lorem ipsum را شکست دهد. اپلیکیشن Lorem ipsum

Meet the Ipsums

Lorem Ipsum Dolor… انجام شد

اکنون همه چیزهایی را که ممکن است در مورد متن لورم ایپسوم موجب تعجب شما شود، می دانید. ما به این موضوع پرداخته‌ایم که از آن برای چه چیزی استفاده می‌شود، منشأ آن، معنی آن و نحوه تولید تکه‌های لورم ایپسوم خودتان. دفعه بعد که برای یک پروژه به مقداری متن متغیر نیاز داشتید، می دانید که آن را از کجا دریافت کنید.

بعد از خواندن این مقاله ، خوشحال میشویم نظر خود را برایمان بنوسید که چند بیت از اشعار یا غزلیات شاعران برجسته برای پر کردن سطوح خالی بهتر است یا متن بی معنی و تصافی از کلمات لاتین؟

دل می‌رود ز دستم صاحب‌دلان خدا را         دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

کشتی‌شکستگانیم ای باد شُرطِه برخیز     باشد که باز بینم دیدار آشنا را

ده‌روزه مِهر گردون، افسانه است و افسون   نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا

منبع: www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید