اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل بهتر است؟

اندروید یا iOS

اندروید بهتر است یا iOS ؟ آیا گوشی اندروید بخریم یا گوشی iOS؟ کدام سیستم عامل بهتر است ؟ در ادامه معایب و مزایا هر دو سیستم عامل موبایل را بررسی میکنیم تا فهمیم اندروید یا iOS بهتر است!

نمی توانید بین اندروید یا iOS برای دستگاه بعدی خود تصمیم بگیرید؟ در اینجا چند دلیل خوب وجود دارد که چرا پلتفرم گوگل بهترین گزینه است.

اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید، ممکن است در مورد انتخاب یک دستگاه اندروید یا iOS درگیر باشید. با توجه به اینکه این روزها تقریباً همه کارها را با تلفن هوشمند خود انجام می دهید، اطمینان از انتخاب صحیح گوشی هوشمند هنگام ارتقاء ضروری است. پس از همه، شما احتمالاً برای دو سال آینده یا بیشتر هر روز از آن استفاده خواهید کرد.

اگر بین این دو سرگردان هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام راه را انتخاب کنید، در اینجا چند دلیل برای انتخاب یک گوشی اندرویدی به جای آیفون آورده شده است.

همچنین بخوانید :  بهترین گوشی های ارزان قیمت 2022 ، سریع ترین لپ تاپ های 2022 ، بهترین گوشی برای عکاسی 2022

اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل بهتر است؟

1. گزینه ها و ویژگی های بیشتری می خواهید؟

اندروید یا iOS

اندروید یا iOS ؟ دلیل اول این است که دستگاه های اندرویدی گزینه های بیشتری از نظر طرح، اندازه، رنگ، مشخصات و قیمت ارائه می دهند. اگر نیازها یا خواسته‌های خاصی دارید، به احتمال زیاد یک تلفن اندرویدی وجود دارد که مناسب با آن باشد.

می‌توانید گوشی‌های اندرویدی نسبتاً ارزان و پر ویژگی با تجربه‌ای تقریباً در سطح پرچمدار پیدا کنید، مانند OnePlus Nord 2 5G یا Pixel 5a 5G. در طرف دیگر این طیف، دستگاه‌های رده بالایی با همه زنگ‌ها و سوت‌ها مانند Galaxy S22 Ultra و Oppo Find X5 Pro دارید.

همچنین فاکتورهای فرم متنوع تری برای انتخاب وجود دارد، مانند سری Galaxy Z Flip و Fold که دارای نمایشگرهای تاشو هستند. شما همچنین می توانید چند گوشی هوشمند مخصوص بازی را خریداری کنید.

علاوه بر این، تلفن‌های اندرویدی ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن، شارژ بی‌سیم معکوس، اسکنر اثر انگشت، جک هدفون، چندوظیفه‌ای با صفحه نمایش تقسیم‌شده و موارد دیگر را ارائه می‌کنند که در آیفون در دسترس نیستند.

2. یک شارژر برای همه دستگاه های شما

این روزها، تقریباً همه گوشی‌های اندرویدی از کابل و پورت شارژ یکسانی استفاده می‌کنند – USB-C. آن را خراش دهید؛ تقریباً همه دستگاه‌های اخیر شما از USB-C استفاده می‌کنند، از لپ‌تاپ و هدست‌های حذف نویز گرفته تا هارد اکسترنال. جالب اینجاست که حتی جدیدترین آیپدها و مک بوک های اپل نیز از USB-C استفاده می کنند.

این بدان معنی است که با یک کابل می توانید تمام دستگاه های خود را بدون حمل یکسری شارژرهای مختلف تغذیه کنید. همچنین امکان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند و گوشی‌هایی مانند Vivo iQOO 7 می‌توانند در کمتر از 30 دقیقه شارژ کامل را دریافت کنند. علاوه بر این، اگر کابل خود را خراب یا اشتباه قرار دهید، پیدا کردن جایگزینی با قیمت پایین‌تر آسان‌تر است زیرا استاندارد محبوب‌تری است.

متأسفانه، حداقل در حال حاضر نمی توان همین را در مورد آیفون ها گفت، زیرا آنها همچنان از کابل لایتنینگ اختصاصی اپل استفاده می کنند. بدتر از آن، اپل دیگر حتی یک آجر شارژ را در جعبه قرار نمی دهد، بنابراین برای تهیه آن باید پول بیشتری خرج کنید.

3. گزینه های ذخیره سازی بیشتری می خواهید؟

اندروید یا iOS

احتمالاً تلفن هوشمند جدید شما تقریباً برای همه چیز، از گرفتن عکس و فیلم گرفته تا ذخیره اسناد کاری، فایل‌های موسیقی و موارد دیگر، دستگاه مورد استفاده شما خواهد بود. در نتیجه، به فضای ذخیره سازی کافی برای پاسخگویی به تمام نیازهای خود نیاز خواهید داشت.

وقتی صحبت از گزینه‌های ذخیره‌سازی به میان می‌آید، بسیاری از تلفن‌های اندرویدی فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا را از طریق اسلات کارت microSD ارائه می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در صورت نیاز بدون نگرانی در مورد حذف فایل‌ها یا برنامه‌ها برای ایجاد فضا اضافه کنید.

از سوی دیگر، آیفون‌ها فضای ذخیره‌سازی قابل افزایش را ارائه نمی‌دهند. این بدان معناست که شما باید مبلغ قابل توجهی را برای فضای ذخیره سازی اضافی پرداخت کنید، و اگر فضای خالی شما تمام شد، باید اشتراک ماهیانه برای ذخیره سازی iCloud بپردازید یا فایل ها را برای ایجاد فضا حذف کنید.

زمانی که ما در فضای ذخیره‌سازی ابری هستیم، اپل تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان با iCloud به شما می‌دهد، در حالی که Google به شما 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید از برنامه Google Drive در هر دو پلتفرم استفاده کنید. هیچ برنامه iCloud برای اندروید وجود ندارد، اگرچه چندین راه حل برای دسترسی به iCloud در تلفن Android شما وجود دارد.

4. شما صاحب یک کامپیوتر ویندوزی هستید

اندروید یا iOS ؟ اگر یک رایانه ویندوزی دارید، همگام سازی تلفن اندرویدی خود بسیار آسان تر از آیفون خواهید بود. برای مثال، راه‌های مختلفی برای انتقال فایل‌ها از اندروید به رایانه شخصی ویندوزی شما وجود دارد، از جمله استفاده از کابل USB، بلوتوث یا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری.

علاوه بر این، می توانید از ابزارهایی مانند Phone Link مایکروسافت برای همگام سازی اعلان ها و پیام های خود و برقراری تماس از رایانه شخصی خود استفاده کنید.

از سوی دیگر، همگام سازی آیفون با رایانه شخصی ویندوزی چالش برانگیزتر است. به جز تصاویر و ویدیوها، باید از iTunes برای انتقال فایل ها از آیفون خود به رایانه شخصی ویندوزی استفاده کنید، که به همین سادگی نیست.

5. شما نمی خواهید در یک اکوسیستم محبوس شوید

اندروید یا iOS

در حالی که اپل و گوگل مجموعه ای عالی از دستگاه ها، برنامه ها و خدمات را ارائه می دهند، اکوسیستم اپل بسیار بسته تر از گوگل است. این بدان معناست که اگر صاحب آیفون هستید، احتمال خرید سایر محصولات اپل مانند مک بوک، آی پد یا اپل واچ و خدماتی مانند Apple Music، Apple Maps و iCloud بیشتر است.

اگرچه اکثر این دستگاه‌ها و سرویس‌ها به تنهایی عالی هستند، اما مکمل یکدیگر هستند و برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه با هم همکاری می‌کنند. بنابراین، در صورت انتخاب آیفون، باید آماده سرمایه گذاری هنگفتی در سایر محصولات اپل باشید، زیرا آنها ارزان نیستند.

از سوی دیگر، اکوسیستم اندروید گوگل بازتر و متنوع تر است. برای شروع، اندروید یک پلت فرم منبع باز است، به این معنی که می توان از آن بر روی دستگاه های تولید کنندگان مختلف مانند سامسونگ، سونی، شیائومی و غیره استفاده کرد. علاوه بر این، در استفاده از خدمات Google قفل نیستید، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید از سایر برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث استفاده کنید.

6. شما آزادی، کنترل و سفارشی سازی بیشتری می خواهید

اندروید یا iOS ؟ از آنجایی که اندروید یک پلت فرم منبع باز است، آزادی و گزینه های سفارشی سازی بیشتری نسبت به iOS ارائه می دهد. می‌توانید تقریباً هر چیزی را در دستگاه Android خود سفارشی کنید، از ظاهر صفحه اصلی گرفته تا نحوه تعامل با تلفن.

به عنوان مثال، اگر از طراحی صفحه اصلی اندروید خود خسته شده اید، می توانید همه چیز را از اندازه آیکون برنامه گرفته تا شکل و رنگ آنها را سفارشی کرده و تغییر دهید. می‌توانید راه‌اندازهای شخص ثالث، تم‌های برنامه و بسته‌های فونت را دانلود کنید تا ظاهر و احساس دستگاه خود را کاملاً تغییر دهید. آیا می خواهید از آهنگ مورد علاقه خود به عنوان آهنگ زنگ خود استفاده کنید؟ شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید!

اگرچه اپل در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای بهبود گزینه‌های قابل تنظیم در iOS با افزودن ویژگی‌هایی مانند ویجت‌ها یا صفحه‌کلیدهای شخص ثالث برداشته است، اما همچنان سطح سفارشی‌سازی مشابه اندروید را ارائه نمی‌دهد. در بیشتر موارد، هر بار که روی پیوند وب یا Maps برای مسیرها کلیک می‌کنید، درگیر برنامه‌های پیش‌فرض مانند Safari هستید.

علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌هایی را که در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند، در Android بارگذاری کنید. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را نصب کنید که در کشورتان موجود نیست، می‌تواند مفید باشد. با این حال، شایان ذکر است که ممکن است هنگام دانلود برنامه‌ها از منابع ناشناس، دستگاه خود را در معرض بدافزار قرار دهید.

گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و ترجیحات شما باشد

از آنجایی که این بحث خوب قدیمی همچنان ادامه دارد و مردم را به دو دسته تقسیم می کند، همه چیز به نیازها و ترجیحات شما برمی گردد.

مسلما مهمتر از تعیین اینکه کدامیک بهتر از دیگری است، انتخاب مناسب برای شماست. اگر دلایلی که در بالا ذکر کردیم با شما همخوانی دارد، یک گوشی اندرویدی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اما، البته، در جهت دیگری نیز بحث هایی وجود دارد.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید