آیا تبلت سرفیس پرو 9 برای بازی و گیمینگ خوب است

سرفیس پرو 9 برای گیمینگ

شاید بپرسید جدیدترین نسخه تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 9 به درد بازی یا گیمینگ می خورد یا خیر ؟ اصلا این تبلت برای گیمینگ است؟ در ادامه پاسخ می دهیم. با هر نسخه کامپیوتر شخصی، این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانید بازی‌های ویدیویی را روی آن بازی کنید یا خیر- در نهایت، بازی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان روی کامپیوتر شخصی انجام داد. مایکروسافت اخیراً تبلت Surface Pro 9 را راه اندازی کرده است، و اگر نمی دانید که آیا می توانید از آن برای بازی، پاسخ مثبت هست. با این حال، قبل از راه‌اندازی آن برای زمان پخش، چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود.

سرفیس پرو 9 دقیقاً یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست و مشخصات بسیار قدرتمندی هم ندارد. مدل Wi-Fi با پردازنده‌های 15 واتی اینتل و بدون گرافیک مجزا عرضه می‌شود (اگرچه اگر تنظیمات را کم کنید، می‌تواند بازی‌های سبک وزنی مانند Rocket League یا Fortnite را مدیریت کند). در مقابل، مدل 5G از پردازنده مایکروسافت SQ3 مبتنی بر Arm استفاده می‌کند که اصلاً برای بازی‌های در حال اجرا بومی در نظر گرفته نشده هست. برخی از بازی‌ها برای پردازنده‌های Arm طراحی شده‌اند، اما بسیار نادر هستند.

با این حال، Surface Pro 9 دارای یک صفحه نمایش فوق العاده با نرخ به روز رسانی 120 هرتز است که اگر بتوانید راهی برای اجرای بازی ها پیدا کنید، تجربه بازی فوق العاده ای را ایجاد می کند. خوشبختانه امروزه راه‌های زیادی برای انجام بازی وجود دارد، چه از بازی‌های ابری یا پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنید، و حتی در دستگاه‌های نازک و سبکی مانند سرفیس پرو 9 می‌توانند عالی باشند.

سرفیس پرو 9 برای گیمینگ

بازی ابری در سرفیس پرو 9

آیا سرفیس پرو 9 برای گیمینگ خوب است ؟ راه‌حل گسترده‌تر، اگر می‌خواهید در سرفیس پرو 9 بازی کنید، استفاده از سرویس بازی ابری، مانند Xbox Cloud Gaming، Nvidia GeForce Now، یا Amazon Luna هست. روش کار بازی های ابری به این صورت است که بازی ها بر روی یک سرور رندر می شوند و بازی در زمان واقعی از طریق اینترنت برای شما پخش می شود. این بدان معناست که شما به یک اتصال دائمی به اینترنت پرسرعت نیاز دارید، اما بازی‌های ابری روی هر دو نوع اینتل و Arm Surface Pro 9 کار می‌کنند.

عرض Xbox Cloud Streaming در ویندوز 11

از آنجایی که Surface Pro 9 صفحه نمایش بسیار واضح و نرخ رفرش 120 هرتزی دارد، GeForce Now انویدیا بهترین راه حل برای استفاده از آن هست. از طریق عضویت RTX 3080، GeForce Now به شما امکان می‌دهد تا بازی‌ها را با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه استریم کنید، که تجربه بازی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. با این حال، GeForce Now از یک برنامه اختصاصی استفاده می‌کند که فقط در پردازنده‌های اینتل یا AMD پشتیبانی می‌شود، بنابراین ممکن است نتوانید روی Surface Pro 9 با 5G بازی کنید.

Xbox Cloud Gaming را می توان از طریق برنامه Xbox برای ویندوز استفاده کرد، که به صورت بومی روی هر دو نوع اینتل و Arm Surface Pro 9 اجرا می شود، بنابراین احتمالا راحت ترین گزینه هست. می توانید از طریق مرورگر وب به Amazon Luna دسترسی داشته باشید. اگر نسخه Arm سرفیس پرو 9 را دارید، ممکن است بخواهید از مایکروسافت اج یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید، زیرا این دو مرورگر تنها دو مرورگر هستند که به صورت بومی روی دستگاه‌های ویندوز مبتنی بر Arm اجرا خواهند شد. و از آنجایی که مدل Arm دارای 5G است، ممکن است بتوانید از هر جایی بازی کنید، حتی بدون Wi-Fi. هم Xbox Cloud Gaming و هم Amazon Luna از استریم 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند، بنابراین اگرچه به اندازه GeForce Now چشمگیر نیست، اما همچنان اوقات خوبی را سپری خواهید کرد. ما می گوییم Xbox Cloud Gaming بهترین ارزش را ارائه می دهد زیرا می توانید آن را با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دریافت کنید که شامل بیش از 100 بازی است که بسیاری از آنها نسخه های اصلی هستند، علاوه بر داشتن یک برنامه اختصاصی برای استفاده از این سرویس.

شایان ذکر است که بازی‌های Xbox Game Pass Ultimate از ماوس و کیبورد استفاده نمی‌کنند، بنابراین به یک کنترلر مانند کنترل کننده بی سیم Xbox نیاز دارید.

استفاده از یک GPU خارجی (فقط مدل های اینتل) سرفیس پرو 9 گیمینگ

اگر سرفیس پرو 9 با پردازنده اینتل دارید، گزینه دیگری که دارید استفاده از یک GPU خارجی است که به لطف قدرت Thunderbolt 4 امکان پذیر هست. این یک فناوری اختصاصی اینتل است، بنابراین روی مدل‌های 5G سرفیس پرو 9 در دسترس نیست . با این وجود، قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد، از جمله پهنای باند تا 40 گیگابیت بر ثانیه و مهم‌تر از همه، پشتیبانی از سیگنال‌دهی PCIe از طریق درگاه USB Type-C.

PCIe رابطی است که برای برقراری ارتباط با اجزای داخلی کامپیوتر شخصی استفاده می‌شود، اما با عبور دادن آن از درگاه Thunderbolt 4، می‌توانید با استفاده از یک محفظه GPU خارجی، کارت گرافیکی را که در واقع خارج از کامپیوتر شما است وصل کنید. این یک گزینه نسبتاً گران است زیرا شما باید محفظه و خود پردازنده گرافیکی را بخرید، اما به این معنی است که برای اجرای بازی های خود نیازی به اتصال دائم به اینترنت نخواهید داشت و می توانید از نمایشگر 120 هرتزی استفاده کنید. سرفیس پرو 9.

اگر به GPU اکسترنال نیاز دارید، Razer Core X Chroma یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود.

می‌توانید Gigabyte Gaming Box را خریداری کنید که از قبل یک GPU داخلی دارد. با این حال، نمی‌توانید GPU را در داخل آن ارتقا دهید.


این تنها چیزی است که باید در مورد بازی در Surface Pro 9 بدانید. اگرچه این دستگاه برای بازی ساخته نشده، فناوری‌های مدرن مانند بازی ابری و Thunderbolt 4 این تجربه را ممکن می‌سازد، حتی اگر نیاز به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

سرفیس پرو 9 احتمالاً بهترین تبلت ویندوزی است که می توانید امروز بخرید، و یکی از بهترین لپ تاپ به طور کلی. اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، می‌توانید آن را در زیر بخرید، چه به بازی علاقه داشته باشید یا نه.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید