چگونه تلویزیون را با گوشی یا موبایل کنترل کنیم . آموزش کنترل تلویزیون با گوشی و تبلت

کنترل تلویزیون با گوشی

در این مطلب نحوه کنترل تلویزیون با گوشی هوشمند و موبایل (شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و اپل ) را آموزش می‌دهیم و نشان خواهیم داد که چطور می‌توان از طریق گوشی هوشمند یا تبلت هر تلویزیونی را کنترل کرد.

زمانی می‌رسد که روی مبل یا کاناپه دراز کشیده‌اید و کنترل تلویزیون از دسترس شما خارج است، دوست دارید شبکه تلویزیون را عوض کنید اما به سختی می‌توانید فضای 2 تا 3 متری را طی کرده و به کنترل تلویزیون برسید، حال چه می‌شد اگر می‌توانستید با گوشی هوشمند خود که در دستتان است تلویزیون را کنترل کنید؟ در این مطلب تمامی روش‌های ممکن برای کنترل تلویزیون با موبایل و گوشی هوشمند را آموزش می‌دهیم تا از شر چنین موقعیت‌هایی خلاص شوید!

کنترل تلویزیون با گوشی (شیائومی ، سامسونگ ، هواوی ، اپل )

گوشی هایی که پورت اینفرارد دارند

بیشتر گوشی هایی که تا سال 2017 تولید می‌شدند از گزینه پورت اینفرارد نیز بهره می‌بردند، اما به تازگی و از سال 2019 دیگر این گوشی ها به ندرت یافت می‌شوند و پورت اینفرارد جای خود را در گوشی های هوشمند از دست داده است، بیشتر این امر هم هوشمند شدن دستگاه‌های تلویزیون و ناکارآمد شدن پورت اینفرارد است.

به عنوان مثال گوشی هایی مثل شیائومی ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو  و ردمی نوت 9 به بعد هنوز هم دارای پورت اینفرارد داخلی هستند. برای این گوشی ها اپلیکیشن هایی نیز وجود دارد که می‌توان به وسیله آن تلویزیون را از طریق پورت اینفرارد کنترل کرد.

1- اپلیکیشن Smart IR Remote

اپلیکیشن Smart IR Remote بیش از 900،000 دستگاه مختلف را پشتیبانی میکند و یکی از بهترین اپلیکیشن های کنترل دستگاه در پلی استور گوگل است.

این اپلیکیشن به طور کامل روی تمام گوشی های که دارای پورت اینفرارد هستند کار می‌کند، به وسیله‌این برنامه حتی می‌توانید پنکه‌های سقفی، هود، کولر، اسپلیت و دوربین‌های DSLR را نیز کنترل نمایید.

دانلود اپلیکیشن Smart IR Remote

2- اپلیکیشن SURE Universal TV Remote برای کنترل تلویزیون با گوشی های شیائومی و سامسونگ و هواوی

این اپلیکیشن از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار های کنترل تلویزیون با گوشی است و در حال حاضر نیز 10 میلیون کاربر فعال نیز دارد.

دقیقا مانند اپلیکیشن SMart IR این برنامه نیز می‌تواند اکثر دستگاه‌هایی که دارای سیستم کنترلی با پورت اینفرارد هستند را کنترل کند. این اپلیکیشن حتی به شما اجازه می‌دهد تا عکس و ویدیوها را به صورت وای فای از گوشی به تلویزیون یا برعکس منتقل کنید.

دانلود اپلیکیشن SURE Universal TV Remote

3- اپلیکیشن Universal TV Remote کنترل تلویزیون با گوشی های شیائومی و سامسونگ

کنترل تلویزیون با گوشی

این اپلیکیشن دقیقا مانند دو برنامه دیگر برای کنترل وسایلی که دارای سیستم کنترلی اینفرارد هستند ساخته شده اما بر خلاف آن‌ها دارای تبلیغات داخلی است و شاید کمی شما را اذیت کند.

از نظر گرافیکی در حد و اندازه‌های دو برنامه دیگر نیست اما کارایی بسیار خوبی دارد

دانلود اپلیکیشن Universal TV Remote

گوشی های بدون پورت اینفرارد

اگر گوشی شما پورت اینفرارد ندارد، مساله ای نیست، روش‌های دیگری برای کنترل تلویزیون با گوشی موبایل نیز موجود است، اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برنامه‌هایی هستند که فرکانس‌های اینفرارد را شبیه‌سازی می‌کنند و به وسیله آن می‌توانید هر وسیله‌ای را کنترل کنید.

Irdroid

کنترل تلویزیون با گوشی

این وسیله البته جذابیت زیادی ندارد اما کارایی آن بسیار عالی است. با استفاده از این وسیله که به قسمت جک هدفون گوشی شما وصل می‌شود و یک عدد باتری AAA می‌خورد می‌توانید گوشی را کنترل کنید. برخی دیگر از این ریموت ها وجود دارد که با یک شارژ مجزا کار کرده و بسیار ظریف هستند.

خرید سوکت ریموت کنترل

ریموت کنترل یونیورسال

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان به وسیله آن تلویزیون یا هر وسیله دیگر را کنترل کرد استفاده از ریموت کنترل یونیورسال است. شیائومی یک ریموت کنترل یونیورسال به بازار عرضه کرده که به وسیله آن می‌توانید بیش از 20000 دستگاه را کنترل نمایید. کنترل تلویزیون با گوشی های شیائومی و سامسونگ با این ابزار امکان پذیر می شود

ریموت کنترل یونیورسال شیائومی می‌تواند تمام دستگاه‌هایی که با مادون قرمز کنترل می‌شوند را کنترل کند، نظیر تلویزیون، سیستم تهویه، تی وی باکس، دی وی دی پلیر و… . تنها کافی است که اپلیکیشن این دستگاه را بر روی گوشی خود نصب کنید و از طریق منوی برنامه، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از طریق اپلیکیشن Mi Home این ریموت کنترل دستگاه‌ها را خاموش و روشن کنید. این ریموت کنترل یونیورسال شیائومی با قابلیت کارکرد در زاویه ۳۶۰ درجه و تا فاصله ۲۰ متر می‌تواند جایگزین کنترل های خانه شما شود.

خرید ریموت کنترل یونیورسال شیائومی

در پایان اگر می‌خواهید کامپیوتر خود را با گوشی کنترل کنید و یا می‌خواهید اپلیکیشن تلویزیون را روی گوشی موبایل نصب کنید می‌توانید مطالب مربوط را مطالعه کنید.

نظر شما در مورد وسیله‌های جایگزین ریموت کنترل تلویزیون برای گوشی موبایل چیست؟

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. این محصول رو خریدم ولی با مشکل سخت افزاری روبه رو شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید