دانلود و نصب ویندوز 10 و آموزش ویدیویی نصب آن روی لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش دانلود و نصب ویندوز 10

دانلود ویندوز 10 ، چگونه ویندوز 10 را دانلود و نصب کنیم ؟ روش‌های متفاوتی برای دانلود ویندوز 10 و نصب آن روی لپ تاپ و کامپیوتر خانگی وجود دارد. یا ویندوز 7 و 8 دارید و می‌خواهید سیستم‌عامل را آپدیت کنید و یا این که  از روی سیستم‌عامل های دیگر به ویندوز 10 تغییر سیستم می‌دهید. در ادامه آموزش کامل دانلود و نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ و کامپیوتر خانگی را مفصل توضیح می‌دهیم.

شما به دو روش کلی می‌توانید ویندوز 10 را دریافت کنید. یا این که به صورت اورجینال آن را دانلود کرده و لایسنس را از وب‌سایت‌هایی که لایسنس معتبر ویندوز 10 ارائه می‌کنند نصب کنید و یا این که نسخه استاندارد بدون نیاز به لایسنس را دانلود کنید و نصب نمایید. وب‌سایت‌هایی برای دانلود و خرید و دانلود لایسنس ویندوز 10 وجود دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به وب‌سایت فروش اینترنتی آفیس و فروشگاه معتبر مایکروسافت لایسنس اشاره کرد.

چگونه ویندوز 10 را نصب کنیم ؟ از سوی دیگر اگر ویندوز 7 یا 8 لایسنس شده داشته باشید، مایکروسافت ویندوز 10 را با یک لایسنس رایگان در اختیار شما  می‌گذارد. البته در روش دوم می‌توانید برای دانلود Windows 10 و اجرا آن ابتدا ویندوز را کامل دانلود و اجرا کرده و پس از نصب بدون استفاده از لایسنس از آن استفاده کنید. تمامی امکانات آن قابل دسترس است و فقط برخی امکانات نیاز به لایسنس دارد و همچنین آپدیتی روی آن انجام نمی‌شود. اما می‌توانید با ویندوز به راحتی کار کنید.

دانلود و نصب ویندوز 10 و آموزش نصب روی لپ تاپ و کامپیوتر خانگی

چگونه ویندوز 10 را نصب کنیم ؟ دانلود ویندوز 10 و آپگرید از ویندوز 7 و 8

برای تبدیل ویندوز 7 یا 8 به windows 10 می‌توانید از ابزار ارتقا مایکروسافت برای نصب ویندوز 10 استفاده کنید. با  این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید حتی در صورت داشتن و  ویندوز 10 ، آن را به ویندوز 8.1 یا 7 کاهش دهید.

چگونه ویندوز 10 را نصب کنیم ؟ ابتدا به لینک نصب ویندوز 10 رفته. و گزینه Download Tool را انتخاب کنید. اپلیکیشن مرتبط را دانلود کرده و نصب کنید. زمانی که اپلیکیشن windows 10 باز شد ابتدا روی گزینه Upgrade this PC کلیک کنید. ادامه مراحل به صورت اجرا آسان بوده، تا پایان مراحل را پیش بروید و ویندوز 10 شما به راحتی دانلود و نصب می‌شود.

دانلود و نصب ویندوز 10

نصب و دانلود ویندوز 10 روی سیستم‌عامل های دیگر

اگر شما در حال حاضر سیستم‌عامل دیگری دارید یا نمی‌خواهید ویندوز فعلی را از دست بدهید، می‌توانید نسخه دانلود ویندوز 10 از صفحه ویندوز 10 مایکروسافت دریافت کنید. برای این کار به لینک بروید و روی گزینه  Download Tool Now کلیک کنید. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، ابتدا گزینه Create isntallation media for another pc را انتخاب نمایید.

مطمئن شوید که زبان مورد نظر خود را درست تنظیم کرده، معماری سیستم 64 یا 32 بیت را به دلخواه انتخاب کنید، البته باید معماری پردازنده خود را بدانید، اگر 64 بیتی باشد بهتر است ویندوز 10 64 بیتی را نصب کنید.

اگر می‌خواهید ویندوز را روی سیستم فعلی که اپلیکیشن روی آن نصب شده است دانلود کنید گزینه Use the recommended option for this PC  را انتخاب نمایید تا گزینه‌های مورد نظر به صورت اتوماتیک برای نسخه نصبی ویندوز 10 در نظر گرفته شود.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا یک نسخه نصبی ویندوز 10 به صورت جدا در روی فلش ، هارد یا DVD بتوانید داشته باشد. البته حجم نسخه نصبی از 4 گیگابایت بیشتر است بنابراین باید حد اقل میزان فضای 4 گیگابایت برای اجرا روی فلش در اختیار داشته باشید.

همچنین می توانید مطالب انتقال فایل و اپلیکیشن به سیستم جدید ، نحوه اجرا اپلیکیشن اندروید روی ویندوز و آموزش ضبط صفحه نمایش روی ویندوز را نیز از این طریق مطالعه کند

اگر می‌خواهید نسخه ISO ویندوز 10 را دریافت کنید و روی دستگاه مجازی راه‌اندازی کنید، در این قسمت به جای گزینه USB Flash drive، گزینه ISO file را انتخاب کرده و پیش بروید.

نصب ویندوز 10

چگونه ویندوز 10 را  با بوت نصب کنیم روش نصب ویندوز 10 به صورت بوتیبل Bootable

اگر نمی‌دانید که چطور ویندوز 10 را با فلش بوتیبل نصب کنید، آموزش نصب ویندوز 10 با فلش بوت را بخوانید.

زمانی که مراحل را انجام دادید و فایل نصبی آماده شد می‌توانید آن را روی سیستمی که می‌خواهید ویندوز 10 را اجرا کنید، قرار داده و سپس سیستم را بوت کنید. البته به خاطر داشته باشید که ابتدا تنظیمات بوت را جوری تغییر دهید که سیستم از روی یو اس بی یا DVD بوت شود. صفحه نصب ویندوز اجرا خواهد شد. در این بخش ابتدا زبان خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما زبان انگلیسی است. سپس گزینه NEXT را بزنید.

زمانی که به صفحه نصب ویندوز 10 وارد شدید، روی دکمه Install now کلیک کنید و تا مرحله آخر نصب آسان را پیش بروید.

نصب ویندوز 10

چگونه ویندوز 10 را بدون لایسنس نصب کنیم

زمانی که به صفحه وارد کردن لایسنس ویندوز 10 رسیدید، یا لایسنس از قبل خریداری کرده‌اید و یا این که لایسنسی در اختیار ندارید. در این صورت می‌توانید گزینه I dont have a product key را بزنید تا به صورت لایسنس استاندارد وارد ویندوز 10 شوید.

صفحه بعدی نوع نصب را از شما می‌خواهید. دو حالت پیش روی شما است. یکی Upgrade یکی Custom. برای این که ویندوز را روی درایو جدیدی نصب کنید باید گزینه Custom را بزنید و اگر می‌خواهید ویندوز قبلی را آپدیت کنید، گزینه Upgrade را بزنید.

اگر Custom انتخاب شد، برای نصب ویندوز ابتدا درایو مورد نظر را مشخص کرده و آن را فرمت کنید. زمانی که پارتیشن را فرمت می‌کنید، تمامی اطلاعات آن پاک می‌شود، بنابراین به خاطر داشته باشید که یک بکاپ از فایل‌های موجود در این درایو ذخیره کرده باشید.

دانلود و نصب ویندوز 10

زمانی که درایو پاک شد می‌توانید با استفاده از گزینه New ، یک پارتیشن جدید با حجم مورد نظر خود بسازید. بهتر است برای نصب ویندوز از حد اقل 128 گیگابایت حافظه پارتیشن بهره ببرید تا لپ تاپ یا سیستم شما هنگ نکند. پس از این مرحله ویندوز 10 شروع به نصب شدن می‌کند. این قسمت حد اقل حدود 20 دقیقه زمان می‌برد.

دانلود و نصب مجدد

اگر شما روی سیستم خود ویندوز 10 داشته باشید و می‌خواهید نسخه دیگری از آن را روی سیستم دانلود و نصب کنید باید چه مراحلی را طی کرد؟

آپدیت کریتور ویندوز 10 این کار را بسیار ساده کرده است ابتدا باید اپلیکیشن ویندوز دیفندر سکوریتی سنتر( windows defender security center ) را باز کرده و در قسمت Fresh Start روی گزینه Get Started کلیک کنید. در این صورت تمامی مواردی که روی ویندوز 10 وجود دارد، به حالت اولیه باز می‌گردد و به طور کلی یک نسخه جدید از ویندوز را دانلود و نصب کرده‌اید.

نصب ویندوز 10

اگر سوالی در مورد دانلود و نصب ویندوز 10 دارید، در قسمت نظرات بپرسید.

منبع:HOWTOGEEK

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

4 دیدگاه در حال حاضر

  1. من از فروشگاه مایکورسافت لایسنس، لایسنس اورجینال ویندوز 10 را خریدم و خیلی راضی هستم

  2. ببخشید من یه سوال داشتم
    اگه گزینه upgrade this pc رو بزنیم ویندوز به اخرین نسخه خودش اپدیت میشه یعنی اگه ویندوز7 باشه همون 7 میمونه اما نسخه ی اپدیت شدش؟
    و گزینه creat installation media مثلا ویندوز رو از 7 به 10 ارتقا میده؟

    • سلام ، مایکروسافت دیگه ویندوز 7 رو پشتیبانی نمیکنه ، بنابراین اگر آپگرید بزنید ، گزینه نصب ویندوز 10 رو براتون باز می کنه، و گزینه دوم هم آپدیت میکنه، یعنی در هر صورت آپدیت بهتون میده

  3. سلام..
    ویندوز من ب آپدیت نیاز داره ولی این ارور رو میده : Your device is missing important security and quality fixe.
    خواستم بدونم چ جوری باید آپدیتش کنم؟! خیلی کارا کردم تا اوکی شه و آپش کنم ولی نشد، بروز رسانی ها رو حذف کردم، ریست کردن Windows update service رو انجام دادم و کارای دیگ ک نشد..
    خواستم بپرسم چ جوری باید آپدیت ها رو نصب کنم؟! و اینکه نمیخوام فایل هایی ک روی سیستم دارم حذف بشه 🙁
    لطفا راهنمایی کنید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید