خالی کردن حافظه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، اپل ، پاک کردن حافظه

خالی کردن حافظه گوشی

آموزش خالی کردن و پاک کردن حافظه گوشی . روش های پاک کردن other files در گوشی شیائومی ، پاک و خالی کردن حافظه گوشی سامسونگ ، شیائومی و اپل ، برای خالی کردن حافظه گوشی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بهترین و اصولی ترین روش برای پاک کردن موارد اضافه روی گوشی اندروید را آموزش دهیم.

این کار خیلی راحت می‌تواند اتفاق بیفتد ، به خصوص اگر یک تلفن اندروید با فضای ذخیره کمتر از 128 گیگابایت دارید تنها در عرض یک روز کل فضا و حافظه گوشی شما به راحتی خالی می‌شود ، شما سعی می کنید یک بازی جدید جالب یا یک برنامه جدید جذاب را نصب کنید ، و نمی‌توانید. فضای شما تمام نشده است بلکه موارد اضافی روی حافظه گوشی قرار دارند که باید حذف شوند.

وحشت نکنید. اگر آماده خرید تلفن جدید نیستید و تلفن شما دارای حافظه microSD مناسب برای ذخیره سازی اضافی نیست ، احتمالاً می‌توانید با پاک کردن و اضافه کردن فضای حافظه گوشی ، میزان زیادی از فضای جدید برای دانلود و ذخیره فایل پیدا کنید.

خالی کردن حافظه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و اپل

از ابزار “free up space” استفاده کنید

برای خالی کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ ، شیائومی و هواوی ، اندروید دارای یک ابزار داخلی برای خالی کردن حافظه گوشی است. برای استفاده از این ابزار:

  • به تنظیمات تلفن خود بروید و “ذخیره سازی” را انتخاب کنید. در میان چیزهای دیگر ، شما باید اطلاعات مربوط به میزان فضای استفاده ، پیوندی به ابزار با نام “Smart Storage” (اطلاعات بیشتر درباره آن بعدا) و لیستی از دسته برنامه ها را مشاهده کنید.
  • بر روی دکمه آبی “فضای خالی” یا free up space ضربه بزنید
  • به شما امکان استفاده از برنامه فایلهای Google (در صورت نصب) یا ویژگی “حذف موارد” ساخته شده داده می‌شود. حالت دوم به شما امکان می‌دهد عکس ها و فیلم های خود را پاک کنید (البته اگر قبلا از آن ها فایل پشتیبان گرفته اید، اگر این کار را نکرده‌اید، حتما مطلب پشتیبان گیری از فایل های گوشی را بخوانید) ، پرونده های بارگیری شده و برنامه های استفاده شده از موارد خاص.

خالی کردن حافظه گوشی

اندازه گیری میزان اشغال شده از فضای گوشی

برای خالی کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ ، شیائومی و هواوی ابزارهای مفید دیگری نیز در بخش “ذخیره سازی” وجود دارد. به عنوان مثال ، می‌توانید دریابید که هر یک از برنامه های شما چقدر از فضای گوشی را اشغال می‌کند:

  • در “ذخیره سازی” ، بر روی یک دسته (مانند “موسیقی و صدا” یا “بازی”) ضربه بزنید. لیستی از همه برنامه های خود را که متناسب با آن دسته هستند ، همراه با هر کدام از فضای خود ، دریافت خواهید کرد.
  • روی نام برنامه ضربه بزنید. اکنون می‌توانید اندازه برنامه را بدانید که چه میزان از حافظه موجود توسط داده های کاربر استفاده می‌شود ، و فضای ذخیره شده توسط فضای ذخیره‌سازی چقدر است. دو دکمه به شما امکان “پاک کردن حافظه” یا “پاک کردن حافظه نهان” را می‌دهد.

خالی کردن حافظه گوشی

(توجه داشته باشید که پاک کردن حافظه کش معمولاً بی خطر است. با این حال ، قبل از ضربه زدن به “پاک کردن فضای ذخیره” ، بررسی کنید که اطلاعات کاربری شما روی آن اپلیکیشن چیست. شما نمی‌خواهید به طور تصادفی رسانه یا اسناد مهم را حذف کنید یا مثلا نام کاربری و رمز عبور خود را که روی اینستاگرام ذخیره کرده‌اید، بعد از پاک کردن حافظه کش، فراموش کرده و دیگر نتوانید وارد آن شوید.

سرانجام ، یک ویژگی برای “ویژگی هوشمند ذخیره سازی” وجود دارد که به تلفن شما اجازه می‌دهد عکس های پشتیبان را بطور خودکار بعد از 30 ، 60 یا 90 روز حذف کند. همچنین اگر فضای ذخیره تقریباً کامل باشد ، عکس ها و فیلم های پشتیبان را نیز به طور خودکار حذف می‌کند.

خالی کردن حافظه گوشی

برنامه های خود را بررسی کنید

یک راه خوب برای صرفه جویی در حافظه و خالی کردن حافظه گوشی این است که اطمینان حاصل کنید که برنامه‌هایی که در ماه ها از آنها استفاده نکردید ، پاک کنید.

اگر در مورد اینکه چه مدت زمان طولانی است از استفاده از برنامه های خاص کنجکاو هستید ، در اینجا نحوه استفاده از این موارد آمده است:

  • روی برنامه فروشگاه گوگل پلی خود ضربه بزنید
  • نماد منو (سه خط موازی) را در گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید و “برنامه ها و بازی‌های من” را انتخاب کنید
  • روی “نصب شده” در خط بالای منو ضربه بزنید
  • به دنبال خط اصلی که شروع می‌شود “از این دستگاه ….” در سمت راست آن یک نماد است که به شما امکان می‌دهد لیست برنامه های خود را مرتب کنید. بر روی آن ضربه بزنید ، و “آخرین مورد استفاده” را انتخاب کنید.
  • برنامه‌هایی که اخیراً از آنها استفاده کرده‌اید در بالا قرار خواهند گرفت. برای پیدا کردن برنامه‌هایی که در مدتی از آنها استفاده نکردید ، انگشت خود را به پایین بکشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک مدیر فایل، برنامه‌هایی را که مدت طولانی از آنها استفاده نکرده‌اید ، پیدا کنید و خالی کردن حافظه گوشی را انجام دهید.

عکس های خود را بصورت آنلاین ذخیره کنید

برای خالی کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ ، شیائومی و هواوی عکس ها و فیلم ها می‌توانند برخی از مواردی باشند که به شدت حافظه گوشی را پر می‌کنند. خوشبختانه ، اگر تلفن اندروید دارید ، احتمالاً قبلاً عکسهای خود را در Google Photos بارگذاری کرده‌اید – و به همین دلیل می‌توانید آنها را از تلفن خود جدا کنید.

ابتدا بررسی کنید که از عکسهای خود در حساب گوگل نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. وقتی به صفحه اصلی خود در برنامه Photos می‌روید ، باید یک یادداشت “پشتیبان گیری کامل” را از بالا مشاهده کنید. اگر این کار را نکردید ، برای شروع پشتیبان گیری باید موارد زیر را انجام دهید:

  • برنامه گوگل Photos را باز کنید. بر روی نماد منو (سه خط موازی) در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  • “پشتیبان گیری و همگام سازی” را انتخاب کنید
  • اطمینان حاصل کنید که ضامن “پشتیبان گیری و همگام سازی” در بالای صفحه روی “روشن” تنظیم شده است. همچنین باید بررسی کنید که کدام حساب تحت عنوان “حساب پشتیبان” ذکر شده است. اگر بیش از یک حساب کاربری دارید ، می‌توانید به هر مکانی که می‌خواهید استفاده کنید تغییر دهید.

خالی کردن حافظه گوشی

تغییر کیفیت عکس ها در گوشی های سامسونگ و شیائومی

گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، می‌توانید کیفیت عکس‌هایی را که می‌خواهید بارگذاری کنید تغییر دهید و آیا می‌خواهید تلفن هنگام استفاده از داده های تلفن همراه عکس را بارگذاری کند یا خیر.

اکنون که مطمئن هستید از عکسهای شما نسخه پشتیبان تهیه شده است ، می‌توانید آنها را از تلفن خود حذف کنید. بسیار محتمل است که قبلاً در بالای صفحه ابتدای برنامه Photo اخطاریه برای آزادسازی حافظه از دستگاه شما وجود داشته باشد ، وجود دارد. اگر نه ، انجام این کار آسان است

  • بر روی نماد منو ضربه بزنید
  • روی گزینه “Free up space” ضربه بزنید. یک پنجره پاپ آپ دریافت خواهید کرد که چه مقدار حافظه و چه تعداد موارد حذف می‌شود. گزینه “Free up XX GB.”” را انتخاب کنید.

خالی کردن حافظه گوشی

از یک مدیر پرونده استفاده کنید

اگر بیش از چند ماه تلفن خود را در اختیار داشتید ، به احتمال زیاد شما تعداد زیادی فایلهای منسوخ ، کپی یا ساده ناخواسته که فضای زیادی را اشغال می‌کند ، جمع کرده‌اید. مدیران فایل مانند Google Files به شما امکان می‌دهند پوشه‌های مختلف پرونده خود را بررسی کنید و ببینید چه موارد اضافی که حافظه گوشی شما را پر کرده در آنجا وجود دارد. بسیاری از این ویژگی ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا پرونده های بلا استفاده و از بین برنده حافظه را حذف کنید ، مانند پرونده های ناخواسته ، پرونده های تکراری یا پرونده های بزرگ ، این کار بدون نیاز به جستجوی دستی انجام می‌شود.

در اکثر این برنامه ها ، به شما امکان می‌دهد پرونده‌هایی را که برنامه در نظر دارد حذف کند ، بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیقا فایل های به درد نخور را حذف کرده و در زمان خالی کردن حافظه گوشی ، فایل های اصلی را پاک نکنید.

کش اپلیکیشن را حذف کنید

برای این که بتوانید حافظه گوشی را خالی کنید یکی از بهترین راه ها خالی کردن حافظه کش گوشی و اپلیکیشن هایی است که فضای بسیار زیادی را روی گوشی اشغال می کنند ، این کار باعث می شود تا چند گیگابایت فضای اضافی روی گوشی ایجاد شده و به طور عمده حافظه گوشی خالی شود. در این مطلب به طور کامل روش پاک کردن کش اپلیکیشن را آموزش داده ایم که می توانید به وسیله آن گوشی را خالی کنید.

اگر با انجام تمام کارهای بالا برای خالی کردن فضای گوشی ، باز هم حافظه گوشی شما پر است، بهتر است گوشی خود را عوض کنید، از طریق مطالب بهترین گوشی تا 2 میلیون ، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون می‌توانید گوشی مد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

روش های پاک کردن other files  و حافظه پنهان در گوشی های شیائومی

نسل جدید گوشی های شیائومی یک سری از فایل ها را به صورت پنهان در گوشی مخفی می کنند. برای پاک کردن other فایل کافی است ابتدا فایل منیجر Astro را از این بخش دانلود و نصب کنید، سپس در بخش پایین اپلیکیشن روی تب files کلیک کنید. از این بخش به دنبال پوشیه MIUI بگردید و آن را حذف کنید! به همین سادگی مشکل other files در گوشی های شیائومی حل می شود!

منبع: THEVERGE

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

12 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام من برای انتقال پوشه وحذف عکس هایم با پیغام google photos دسترسی به کارت sdشماندارد مواجه می شوم نمیدانم چطور این مشکل را برطرف سازم

  2. سلام میشه بگین چطور میشه other files رو تو گوشی های شیائومی پاک کرد

  3. سلام میشه بگین چطور میشه other files رو تو گوشی های شیائومی پاک کرد

  4. سلام _ other files در گوشی های شیایومی حذف شده .حذف شده.حذف شده .حذف شده ….حالا هی اموزش تکراری و بی مصرف بذارید ..بابا اگه. بادبد بگین حالا از کجا باید حذف شون کنیم اگرم بلد نیستین انقد ذو اعصاب ملت رژه نریددددددد

    • میتونید فولدر MIUI رو پاک کنید، مشکل حل میشه. البته برای پیدا کردنش باید Astro File manager بگیرید

  5. اگه بلدین بگین اگرم بلد نیستین بگین بلد نیستیم _ انکار یک موضوع خیلی کشنده ست ..مثل اینه بگیم تهران الان مشکل ترافیک نداره ….بگین ohers of xiaomi حذف شده و ماهم بلد نیستیم بخدا درک میکنیم …

  6. سلام other files رو اگه پاک کنم مشکلی پیش نمیاد اگه میشه بگین فایل های سایر چه فایل هایی هستن مثلا برای خود گشی ان یا برای برنامه ها هستن؟

  7. سلام عالی هستش واقعا دستتون درد نکنه
    من حافظه گوشیم87بود اما الان 61هستش واقعا عالی بود کارتون عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید