• صفحه خانگی
  • >
  • ویدیو
  • >
  • اتصال دسته بازی به گوشی موبایل با برنامه ( ایکس باکس و پلی استیشن )

اتصال دسته بازی به گوشی موبایل با برنامه ( ایکس باکس و پلی استیشن )

اتصال دسته بازی به گوشی موبایل

اتصال دسته بازی به گوشی ،اتصال دسته پلی استیشن ، دسته ایکس باکس روش و آموزش اتصال دسته بازی یا گیم پد به گوشی موبایل . در این مطلب آموزش کامل اتصال انواع دسته بازی ایکس باکس و پلی استیشن به گوشی را بررسی می کنیم تا به راحتی هر دسته ای را به گوشی خود وصل نمایید.

کنترل های لمسی برای بازی های موبایل همیشه عالی نیستند. شاید به درستی بازی را اجرا نکنند ، یا شاید دستگاه شما از تکنولوژی چند لمسی پشتیبانی نمی کند. به جای اینکه  نا امید شوید، چرا به فکر اتصال دسته بازی به گوشی موبایل خود نیستید؟

اتصال دسته بازی به گوشی موبایل

می توانید انواع دسته بازی را از طریق USB یا بلوتوث از جمله کنترلرهای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4یا نینتندو سوییچ را به گوشی اندروید وصل کنید. در اینجا نحوه اتصال دسته بازی به گوشی موبایل را آموزش می دهیم.

اتصال دسته بازی به گوشی با USB یا بلوتوث و برنامه

اتصال دسته بازی به گوشی : بازی های اندرویدی شما با کمک یک کنترلر می توانند جذابیت بهتری داشته باشند. اگر در تلفن خود Fortnite را بازی می کنید ، یا حتی Minecraft ، یک کنترلر پایداری بیشتری نسبت به کنترل های لمسی ارائه می دهد.

به طور کلی ،در این روش یک دسته بازی را با استفاده از یک کابل USB یا بلوتوث وصل خواهید کرد. شما پنج گزینه کلی برای اتصال یک کنترلر بازی به تلفن اندروید خود دارید:

  • کنترلر استاندارد USB
  • کنترلر بلوتوث استاندارد
  • کنترلر Xbox One
  • کنترل کننده PS4
  • Nintendo Switch Joy-Con

در این مطلب، ما به نوبت هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که ما به دلیل برنامه های قدیمی و تغییر در پشتیبانی بلوتوث اندرویدی ، از کنترل های کنسول قدیمی (مانند کنترلر Xbox 360) استفاده می کنیم.

نحوه اتصال دسته بازی به گوشی اندروید با USB

اگر می خواهید کنترلر USB به گوشی اندروید وصل کنید ، به یک کابل USB-OTG احتیاج دارید. در این مطلب نحوه اتصال کابل یو اس بی OTG به گوشی را به طور کامل توضیح داده ایم.

با این حال ، کابل OTG-USB کارایی های بیشتری نیز دارد ، حتی به شما امکان می دهد همه نوع دستگاه های USB و درایو ها را به Android وصل کنید.

به سادگی دانگل USB-OTG را به تلفن Android خود وصل کنید ، سپس کنترل کننده بازی USB را به آن متصل کنید. بازی هایی با پشتیبانی کنترلر باید دستگاه را تشخیص دهند و شما آماده بازی باشید. این تنها چیزی است که برای اتصال دسته بازی به گوشی نیاز دارید.

نحوه اتصال گیم پد به گوشی اندروید با بلوتوث

اگر یک گیم پد عمومی بازی بلوتوثی دارید ، به طور حتم با گوشی شما همخوانی خواهد داشت. اتصال به یک کنترلر USB تقریباً ساده است ، البته مطمئناً نیازی به دانگل ندارید.

ابتدا تنظیمات را باز کنید> دستگاه های متصل> تنظیمات برگزیده اتصال> بلوتوث> دستگاه جدید را جفت کنید ، سپس دستورالعمل های خاص را دنبال کنید تا کنترلر شما قابل کشف باشد. به دنبال یک دکمه اختصاصی بلوتوث باشید ، یا کتابچه راهنمای دکمه سمت راست را بررسی کنید.

گوشی شما باید کنترل کننده را تشخیص دهد. برای برقراری ارتباط ، روی نام آن ضربه بزنید. مانند USB ، بازیهایی که می توانند از کنترلرها استفاده کنند ، هنگام شروع بازی ، آنها را تشخیص می دهد. سایر بازی ها ممکن است از کنترل کننده پشتیبانی کنند ، اما به Google Play نیاز به نرم افزار اضافی دارند.

اتصال گیم پد ایکس باکس به گوشی با اپلیکیشن

اگر کنترلر Xbox One دارید ، از قبل یک روش خارق العاده برای کنترل بازی های اندرویدی به دست آورده اید. اما وصل کردن گیم پد ایکس باکس به گوشی چگونه است؟

روش اتصال دسته ایکس باکس به گوشی

برای اتصال دسته بازی به گوشی در اکس باکس ، مشابه اتصال کنترلر ایکس باکس به رایانه شخصی ویندوز خود ، دیگر نیازی به سخت افزار اضافی با کنترلر مدل جدیدتر ندارید. پشتیبانی بلوتوث یک دستگاه معمولی اندروید تنها مورد لازم برای اتصال کنترلر به گوشی یا تبلت (یا Android TV) شما است.

قبل از شروع ، اطمینان حاصل کنید که کنترلر به طور کامل شارژ شده است ، و Xbox One خود را از آن جدا کرده اید. اگر این کار را نکنید ، کنترلر با آن جفت شده است ، به این معنی که نمی توانید آن را با دستگاه اندروید خود جفت کنید.

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد ، با قرار دادن بلوتوث اندروید در حالت قابل کشف شروع کنید. بعد ، دکمه همگام سازی را روی کنترلر Xbox One نگه دارید. پس از تشخیص ، کنترل کننده تلفن را انتخاب کرده و دستورالعمل جفت گیری را دنبال کنید.

اتصال دسته بازی به گوشی موبایل

توجه داشته باشید که این کار فقط با کنترلرهای جدیدتر ایکس باکس وان که از بلوتوث استفاده می کنند ، کار خواهد کرد. مدل های اصلی منتشر شده هنگام اولین بار Xbox One از RF استفاده می کنند ، که Android از آن پشتیبانی نمی کند. در تصویر زیر ، کنترلر پایین (بدون پلاستیک در اطراف دکمه Xbox) از بلوتوث پشتیبانی می کند.

اگر کنترلر شما به صورت بی سیم وصل نمی شود ، می توانید به جای آن از یو اس بی OTG استفاده کنید. این امر همچنین درصورتی که می خواهید یک کنترلر قدیمی با سیم Xbox 360 متصل شوید ، صدق می کند. این باید با بیشتر دستگاه های Android کار کند ، اگرچه توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آن ، ممکن است دکمه راهنما چشمک بزند.

اتصال دسته بازی پلی استیشن 4 به گوشی موبایل

سونی سالهاست از کنترل بلوتوث در گیم پد خود استفاده می کند ، در صورتی که می خواهید بازی های اندرویدی را با یک دسته بازی پلی استیشن 4  بازی کنید ، این سیستم کار را آسان می کند.

برای اتصال دسته بازی به گوشی در پلی استیشن 4 بلوتوث دستگاه اندروید خود را قابل کشف کنید ، سپس با نگه داشتن همزمان دکمه های PlayStation و Share ، کنترلر را همگام کنید. هنگامی که نور کنترلر چشمک می زند ، باید یک ورودی کنترل کننده بی سیم را در دستگاه Android خود مشاهده کنید.

این گزینه را برای تکمیل جفت شدن انتخاب کنید. پیدا شدن چراغ آبی روشن در کنترل کننده PS4 بدین معنی است که با موفقیت وصل شده است.

وصل کردن دسته بازی نینتندو سوییچ به موبایل

امکان اتصال کنترلر Nintendo Switch به گوشی اندروید شما امکان پذیر است. می توانید به تنهایی یک Joy-Con را  با گوشی موبایل همگام سازی کنید ، یا همانطور که ویدیوی فوق نشان می دهد ، هم به عنوان یک کنترلر کامل دو دست همگام سازی کنید.

برای همگام سازی هر دو Joy-Con متصل به Joy-Con Grip مانند این ، به یک آداپتور بی سیم و دانگل USB-OTG با تلفن خود نیاز دارید. این بسته مناسب آداپتورهای بی سیم از Mayflash شامل همه مواردی است که شما نیاز دارید.

مثل همیشه ، بازی هایی که از پشتیبانی کنترل کننده ای برخوردار هستند ، به مراتب بهتر از بازی هایی که نمی کنند پاسخ خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنترل Android با کنترلرهای Nintendo Switch Joy-Con ، ویدیوی همراه را بررسی کنید. و حتما یاد بگیرید که چگونه گیم پلی Nintendo Switch خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر Joy-Con ، می توانید کنترلر Nintendo Switch Pro را به دستگاه اندرویدی خود متصل کنید.

بهترین دسته بازی یا گیم پد برای گوشی کدام است

شما می توانید با روش های مختلف ، هر یک از این کنترلرها را به تلفن یا تبلت اندرویدی خود متصل کنید. در حالی که اتصال کاملاً آسان است ، برخی از بازی ها فقط با یک کنترلر درست کار نمی کنند.

بهترین گزینه کنترل کننده گزینه ای است که برای شما به خوبی کار می کند. با وجود این ، با وجود کیفیت کنترلرهای Xbox One ، PS4 و Nintendo Switch ، یکی که مخصوص بازی های موبایل طراحی شده است ممکن است در دراز مدت برای شما بهتر کار کند. به هر صورت ، اگر بازی هایی که از کنترل های کنسول پشتیبانی می کند را اجرا کنید، نباید با هیچکدام از دسته ها مشکلی داشته باشید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید