یو اس بی OTG چیست و چه کاربردهایی در گوشی های اندروید و iOS دارد

یو اس بی OTG وسیله‌ای برای اتصال فلش مموری یا انواع دیگری از دستگاه‌هایی است که با کابل یو اس بی می‌توان به گوشی متصل کرد. در این مطلب انواع کاربرد یو اس بی OTG را معرفی می‌کنیم.

USB OTG وسیله‌ای است که اجازه می‌دهد تا اطلاعات دستگاه‌هایی که با یو اس بی متصل می‌شوند به گوشی راه پیدا کرده و بتوان مثلا از هارد، فلش و یا سایر موارد روی گوشی موبایل استفاده کرد. دو نوع مختلف از OTG ها در بازار وجود دارد، اتصال OTG و کابل OTG.

یو اس بی OTG برای هر دو دستگاه اندروید و iOS پشتیبانی می‌شود، اما ما در این مطلب قصد داریم روش استفاده آن در اندروید را آموزش دهیم که کلی‌تر و جامع‌تر نیز هست و می‌توانید از آن در آیفون و آیپد نیز بهره بگیرید.

آیا گوشی شما یو اس بی OTG را پشتیبانی می کند

ساده‌ترین راه برای این که بفهمید گوشی شما از USB OTG پشتیبانی می کند یا خیر این است که روی جعبه گوشی خریداری شده را مشاهده کنید، اگر گزینه OTG روی آن موجود بود، یعنی گوشی شما از این سیستم پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید در وب‌سایت سازنده گوشی خود نیز این مورد را بررسی کنید

البته اپلیکیشن هایی نیز وجود دارند که می‌توان از طریق آن ها پشتیبانی یا عدم پشتیبانی OTG روی گوشی موبایل خود را  فهمید. یکی از این اپلیکیشن ها Easy OTG Checker است که می‌توانید از طریق گوگل پلی آن را دانلود و نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن Easy OTG Checker

برای استفاده از یو اس بی OTG چه ابزاری لازم است

یو اس بی OTG

USB OTG در مدل‌های مختلف یو اس بی تایپ B و تایپ C موجود است. بر حسب استاندارد گوشی ، می‌توانید یکی از مدل‌های تایپ USB OTG را خریداری کنید. توجه کنید اگر گوشی شما شارژرهای جدید تایپ C می‌خورد، باید USB OTG تایپ C خریداری کنید ، در غیر این صورت یا تایپ B یا میکرو یو اس بی باید انتخاب کنید.

زمانی که USB OTG خود را خریداری کردید می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای موارد زیر استفاده کنید:

1 – اتصال فلش مموری و هارد دیسک به گوشی

یو اس بی OTG

با کمال تعجب ، فضای ذخیره‌سازی خارجی در صدر این لیست قرار دارد. فقط یک درایو را وصل کنید و منتظر شناسایی بمانید. سپس می‌توانید انواع فایل‌ها را انتقال دهید.

درایوهای فلش ساده‌ترین نوع اتصال هستند. هارددیسک‌های اکسترنال ممکن است کار کنند یا کار نکنند. هارد دیسک‌های قابل حمل که از تلفن استفاده می‌کنند همیشه کار نمی‌کنند ، اما درایوهای خارجی با منبع تغذیه خود باید درست کار کنند.

اگر می‌خواهید هارد دیسک را به گوشی متصل کنید باید فرمت هارد درایو در  قالب FAT32 باشند ، زیرا NTFS به درستی با Android کار نمی‌کند.

2- اتصال گیمپد به گوشی

یو اس بی OTG

سیستم عامل اندروید 9 به بالاتر از کنترلر Xbox One پشتیبانی می‌کنند. گیمپد قدیمی Xbox 360 نیز از طریق USB OTG با دستگاه‌های اندرویدی کار می کند. شروع بازی با یک کنترلر بسیار ساده است . البته باید بازی‌هایی را انجام دهید که با یک کنترلر سازگار باشد. تنها باید گیمپد را با یک یو اس بی OTG به گوشی متصل کنید.

اگر دستگاه Android خود را روت کرده‌اید ، می‌توانید کنترل‌کننده‌های PlayStation را نیز به گوشی متصل کنید. با این کار می‌توانید یک کنترلر PS2 متصل کرده و دستگاه اندروید خود را به یک مرکز بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل تبدیل کنید!

3- اتصال کیبورد و ماوس به گوشی

سیستم متن باز اندروید اتصال تقریباً هر چیزی را آسان می کند. اگر می‌خواهید از تبلت خود به عنوان لپ تاپ استفاده کنید ، یک صفحه کلید و ماوس نیز لازم دارید. خوشحال خواهید شد اگر بگوییم اندروید با بیشتر کیبوردها و ماوس‌های بی‌سیم و سیمی کار می کند.
توصیه می‌کنیم یک صفحه کلید و ماوس بی‌سیم را با یک گیرنده یکپارچه تهیه کنید ، زیرا تنها یک اتصال USB در دسترس دارید. من ندیده‌ام یک هاب USB کاربردی که از طریق یو اس بی OTG کار می کند یا نه، اما می‌توانید هاب یو اس بی های مارک پورتز را از این لینک خریداری کنید.

شما باید یک مجموعه بی‌سیم پلاگین را خریداری کنید که با همه سیستم عامل‌ها سازگار باشد. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که مانند برخی از دستگاه‌های Logitech که به نرم افزار SetPoint احتیاج دارند و نیاز به نرم افزار همراه داشته باشد ، خریداری نکرده‌ باشید.

همان‌طور که در راهنمای مفصل ما برای اتصال کیبورد به دستگاه‌های اندروید ذکر شده است ، سیستم عامل به صورت پیش فرض کیبورد را به QWERTY انتقال می‌دهد. برای طرح بندی‌های دیگر مانند Colemak یا DVORAK به یک صفحه کلید ویژه نیاز دارید.

4- پرینت گرفتن از اسناد و تصاویر گوشی

یو اس بی OTG

پرینترهایی که با یو اس بی معمولی مانند صفحه کلید وصل می‌شوند با دستگاه‌های اندروید خوب کار می‌کنند. USB OTG به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به اتصال بی‌سیم یا نیاز به انتقال هر چیز دیگری به رایانه ، شروع به پرینت اسناد و تصاویر روی گوشی کنید.

اندروید مدتی است که از حالت USB Mass Storage پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین ، اگر می‌خواهید عکس و اسناد را چاپ کنید ، برای اتصال USB باید از حالت‌های PTP یا MTP استفاده کنید.

البته ، اگر چاپگر شما از پشتیبانی Wi-Fi برخوردار باشد ، ساده‌تر است. اگر این‌گونه نباشد ، ممکن است زمان آن رسیده که به یکی از بهترین چاپگرها برای خانه‌ها و دفاتر کوچک ارتقاء یابد.

5- کنترل دوربین DSLR

عکاسان USB OTG را برای کنترل دوربین‌های DSLR می‌توانند استفاده کنید. دستگاه اندرویدی خود را تا دوربین DSLR خود سیم کشی کرده و آن را به یک کنترلر تبدیل کنید که قابلیت ضبط ، فوکوس ، کنترل سرعت شاتر و موارد دیگر را دارد. این یکی از خلاق‌ترین کاربردهای تبلت اندروید و یو اس بی OTG است.
شما به برنامه DSLR Controller و در حالت ایده آل به دوربین Canon نیاز خواهید داشت.همچنین یو اس بی OTG با برخی از دوربین‌های نیکون و سونی کار می کند ، اما آنها به طور رسمی پشتیبانی نمی‌شوند.

استفاده و خرید انواع کابل یو اس بی OTG نیز بسیار ساده است که می‌توانید انواع مختلف یو اس بی OTG را از این بخش خریداری کنید.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید