گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ ؟ کدام گزینه بهتر است؟

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ؟ کروم بهتر است یا مرورگر اینترنت سامسونگ؟ مقایسه کروم و اینترنت سامسونگ را در ادامه با هم بررسی می کنیم تا ببینیم کدام مرورگر عملکرد بهتری دارد و روان تر اجرا می شود.

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ؟ کدام گزینه بهتر است؟

گوشی های سامسونگ گلکسی با دو مرورگر وب نصب شده ارائه می شوند – گوگل کروم و اینترنت سامسونگ. کدام یک را باید استفاده کنید؟

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

شانس زیادی برای استفاده از گوگل کروم به صورت روزانه وجود دارد. پس از همه، این محبوب ترین مرورگر وب جهان است. و در حالی که مطمئناً چیزهای خوبی در مورد آن می توان گفت، از ویژگی هایی که مرورگرهای دیگر ارائه می دهند شگفت زده خواهید شد. یکی از این مرورگرها اینترنت سامسونگ است.

اینترنت سامسونگ به اندازه کروم شناخته شده نیست، اما اگر یک دستگاه سامسونگ دارید، از همان روز اول آن را در کشوی برنامه خود مشاهده کرده اید. در این راهنما، گوگل کروم و اینترنت سامسونگ را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام مرورگر وب بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اینکه کدام وب سایت ها به لوکیشن شما در گوگل کروم دسترسی دارند و نحوه فعال سازی دارک مود در جستجوی گوگل مشاهده کنید.

1. سرعت مرورگر

در ابتدا, در این مورد که کدام بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ, بیایید در مورد مشخصات صحبت کنیم. اگرچه امتیازات معیار همیشه به عملکرد دنیای واقعی ترجمه نمی‌شوند، خوب است قبل از اینکه عمیق‌تر شویم، نگاهی گذرا به آنها بیندازیم.

برای این مقایسه، ما سه معیار را انتخاب کرده‌ایم: JetStream2 برای اندازه‌گیری سرعت، MotionMark برای اندازه‌گیری عملکرد گرافیکی، و سرعت‌سنج برای اندازه‌گیری پاسخ‌دهی. برای به دست آوردن دقیق ترین نتایج، هر سه معیار را سه بار در هر دو مرورگر اجرا کردیم.

نتایج زیر میانگین کل 18 دوره آزمون است. عدد بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است:

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

همانطور که می بینید، گوگل کروم اینترنت سامسونگ را در دو مورد از سه معیار در تست ما شکست داد، به خصوص از نظر عملکرد گرافیکی. اما همانطور که قبلاً گفتیم، شکاف در اعداد به هیچ تفاوت قابل توجهی در استفاده در دنیای واقعی تبدیل نمی شود. با این حال، اگر به معیارها اهمیت می دهید، گوگل کروم برنده این رقابت می شود.

برنده مقایسه: گوگل کروم

2. در دسترس بودن و همگام سازی کراس پلتفرم

در این مورد که کدام بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ, باید گفت که گوگل کروم برای دانلود در iOS، اندروید، و دسکتاپ در دسترس است اما اینترنت سامسونگ محدود به اندروید است. مورد دوم از قبل بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه سامسونگ نصب شده است و از همان ابتدا به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم شده است. اگر دستگاهی از سازنده دیگری دارید، می توانید مرورگر را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

حوزه دیگری که گوگل کروم بر اینترنت سامسونگ پیروز می شود، همگام سازی کراس پلتفرمی است. اینکه مرورگر چگونه بوکمارک‌ های شما را در پلتفرم‌ های مختلف همگام‌ سازی می‌کند، برای برخی افراد اولویت بزرگی است. با کروم، فقط باید وارد حساب گوگل خود شوید تا همه بوکمارک‌ ها و صفحات ذخیره شده خود را بدون توجه به دستگاهی که استفاده می‌کنید، همگام‌ سازی کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

وقتی به اینترنت سامسونگ می روید همه چیز به این سادگی نیست. اگر می‌خواهید به بوکمارک‌ های خود در کامپیوتر دسکتاپ که با استفاده از اینترنت سامسونگ در گوشی اندروید خود ساخته‌اید، دسترسی داشته باشید، باید افزونه اینترنت سامسونگ را در کروم نصب کنید.

برنده: گوگل کروم

3. رابط کاربری و سفارشی سازی

در این مورد که کدام بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ, باید گفت یکی از چیزهایی که ما در مورد اینترنت سامسونگ دوست داریم این است که چگونه حالت تاریک را کنترل می کند. هر دو مرورگر از آن پشتیبانی می کنند، اما کروم آن را به اندازه کافی پیاده سازی نمی کند. با وجود فعال کردن حالت تاریک، بسیاری از صفحات وب در کروم همچنان همانطور که معمولاً ظاهر می شوند ظاهر می شوند. فقط نوار آدرس و منوی تنظیمات داخلی تاریک می شوند.

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

اگر بیشتر صفحه نمایش شما همچنان پیکسل های سفید روشن را نشان می دهد، استفاده از حالت تاریک چه فایده ای دارد؟ که تمام هدف را شکست می دهد. در مقایسه، اینترنت سامسونگ تا حد امکان صفحه نمایش شما را تاریک می کند و حتی باعث می شود برخی از عناصر در وب سایت های منتخب کاملاً سیاه شوند. این به مصرف باتری کمتر برای وب گردی طولانی تر کمک می کند.

همانطور که گفته شد، اینترنت سامسونگ مانند کروم از سیستم رنگ پویا مواد شما پشتیبانی نمی کند. این بدان معناست که اگر روزی والپیپر و پالت رنگ گوشی خود را تغییر دهید، کروم این تغییرات را برای زیباتر کردن رابط کاربری برنامه مطابقت می‌دهد، اما اینترنت سامسونگ این کار را نمی‌کند. و ما همچنین طرفدار نحوه چیدمان تب ها توسط دومی نیستیم.

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

وقتی صحبت از رابط کاربری شد، اینترنت سامسونگ بسیار قابل تنظیم و کاربرپسندتر از گوگل کروم است. اولی دارای یک نوار ابزار در پایین صفحه با دکمه های قابل تنظیم است که تعامل با مرورگر را بسیار آسان تر می کند.

علاوه بر این، می‌توانید هنگام پیمایش صفحات وب، نوار وضعیت تلفن خود را پنهان کنید تا وضعیت صفحه نمایش کمی بیشتری داشته باشید و موقعیت نوار آدرس را به پایین برای استفاده راحت‌تر با یک دست تغییر دهید. اما اگر ترجیح می‌دهید نوار آدرس را در بالا داشته باشید، می‌توانید مرورگر را طوری تنظیم کنید که یک نوار برگه را نشان دهد – شبیه به رابط کاربری یک مرورگر دسکتاپ.

برنده: اینترنت سامسونگ

4. حریم خصوصی و امنیت

در این مورد که کدام بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ, باید گفت هر دو برنامه مرور خصوصی را ارائه می دهند، اما حالت ناشناس گوگل کروم در مقابل حالت مخفی اینترنت سامسونگ شانسی ندارد. دومی کنترل بسیار بیشتری را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید حالت Secret را با رمز عبور و مشخصات بیومتریک خود قفل کنید، به طوری که هیچ کس به جز شما نتواند به تب های خصوصی شما دسترسی داشته باشد.

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

همچنین اگر تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی را در حالت مخفی دانلود کنید، مانند دانلودهای معمولی در گالری شما ظاهر نمی‌شوند—شما فقط می‌توانید آنها را در حین استفاده از حالت مخفی باز کنید. به این ترتیب، دانلود های خصوصی شما خصوصی می مانند. خیلی باحاله، درسته؟ متأسفانه، حالت ناشناس گوگل کروم هیچ یک از این کارها را انجام نمی دهد.

اینترنت سامسونگ همچنین دارای یک داشبورد کامل برای حفظ حریم خصوصی است که در آن می توانید تجسم کنید که کدام وب سایت ها سعی کرده اند شما را ردیابی کنند. همچنین می‌توانید پنجره‌ های بازشو و دانلود های خودکار را مسدود کنید و هشدارهایی در مورد سایت‌های بالقوه مضر دریافت کنید.

برنده: اینترنت سامسونگ

5. ویژگی های دیگر

در این مورد که کدام بهتر است, گوگل کروم و یا مرورگر سامسونگ, باید گفت که هر دو مرورگر به شما امکان می دهند آدرس و جزئیات کارت خود را در تکمیل خودکار فرم های آنلاین برای تراکنش های سریع تر ذخیره کنید. با این حال، کروم در ترجمه صفحات وب با استفاده از مهارت یادگیری ماشینی گوگل کار بهتری انجام می دهد. همچنین، اگر صفحه وبی وجود دارد که اغلب از آن بازدید می‌کنید، می‌توانید با استفاده از Chrome آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ

اما اینترنت سامسونگ با ویژگی‌ های مفید دیگری از جمله اسکنر QR داخلی، پخش‌کننده ویدیو با کنترل‌های مبتنی بر جسچر و قابلیت ذخیره صفحات وب به‌عنوان فایل پی‌ دی‌ اف، بارگیری می‌شود. همچنین می‌توانید افزونه‌ های مفید اینترنت سامسونگ را از فروشگاه گلکسی مانند Amazon Assistant و ad-blockers دانلود کنید. نمی‌توانید از برنامه‌های افزودنی کروم با کروم در اندروید استفاده کنید.

برنده: اینترنت سامسونگ

اینترنت سامسونگ باعث می شود که کروم قدیمی به نظر برسد

با وجود میلیاردها دلار مرورگر وب پیش‌فرض، جای تعجب دارد که چقدر از گوگل کروم نسبت به اینترنت سامسونگ عقب است. مورد دوم بسیار کاربر پسندتر، قابل تنظیم  و دارای ویژگی های مفید زیادی برای بهبود تجربه وب گردی شما است. با این حال بزرگترین ضعف آن این است که فقط در اندروید در دسترس است.

کروم فی نفسه مشکلی ندارد. اما بسیار واضح است که گوگل رویکرد “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید” یا به عبارتی بهتر همانطور که گفته می شود سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندند را با مرورگر انتخاب کرده است. اگر همگام سازی کراس پلتفرمی واقعا برای شما مهم است، احتمالاً باید از اینترنت سامسونگ دوری کنید. اما اگر بهترین مرورگر را در دستگاه اندرویدی خود می‌خواهید، نمی‌توانیم آن را به اندازه کافی توصیه کنیم.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید