گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ با پردازنده مدیاتک عرضه می شود

پردازنده مدیاتک سامسونگ

به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد گوشی پرچمدار بعدی خود را با پردازنده مدیاتک عرضه کند . همانطو که می دانید سری جدید پردازنده های مدیاتک بسیار سریع تر و قدرتمند تر از اگزینوس هستند ، بنابراین دور از انتظار نیست که پرچمداران بعدی سامسونگ از چنین تراشه هایی استفاده کنند.

انتظار می رود سامسونگ الکترونیکس پردازنده اپلیکیشن موبایل مدیاتک (AP) را در مجموعه گوشی های هوشمند برتر خود بارگیری کند. این شرکت تاکنون از AP ​​های مدیاتک برای سری مقرون به صرفه Galaxy A به صورت محدود استفاده کرده است. این بدان معناست که Exynos AP که توسط بخش ریخته گری سامسونگ الکترونیک تولید می شود، جایگاه بیشتری را در بازار AP از دست خواهد داد.

سامسونگ در حال بررسی نصب APهای مدیاتک در نسخه فن گلکسی اس 22 (FE) و گلکسی اس 23 است که در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد. انتظار می رود که از APهای مدیاتک برای حدود نیمی از گوشی های هوشمند گلکسی اس 22 FE و برای گوشی های هوشمند گلکسی اس 23 در آسیا به فروش می رسد.

مدیاتک ، پردازنده بعدی گوشی پرچمدار سامسونگ است

پردازنده مدیاتک سامسونگ

سامسونگ از Qualcomm APs و Exynos AP برای سری گوشی‌های هوشمند برتر خود استفاده کرده است. برای گوشی های هوشمند متوسط ​​تا پایین رده، Mediatek AP تا حدی برای کاهش قیمت واحد و افزایش رقابت قیمت استفاده شد. بنابراین این اولین باری است که Mediatek APs به گوشی‌های هوشمند برتر سامسونگ قدرت می‌دهد.

بر اساس گزارش Strategy Analytics (SA)، یک شرکت تحقیقاتی بازار، سهم مدیاتک از بازار جهانی AP در سال 2021 به 26.3 درصد رسید و پس از کوالکام با 37.7 درصد سهم در رتبه دوم قرار گرفت. اپل و سامسونگ الکترونیکس به ترتیب با 26.0 درصد و 6.6 درصد پس از این دو قرار گرفتند.

مدیاتک در بازار AP برای گوشی های هوشمند با قیمت متوسط ​​تا پایین کمتر از 400 دلار آمریکا برجسته شده است. در سال 2021، 95 درصد از کل محموله های AP آن برای گوشی های هوشمند با قیمت متوسط ​​تا پایین بود. با این حال، نسل بعدی تلفن همراه پریمیوم AP Dimensity 9000، که در اوایل سال 2022 منتشر شد، بازخوردهای مطلوبی دریافت کرد و آن را تشویق کرد تا فعالانه بازار AP برتر را هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 12 برای گوشی گلکسی M62 سامسونگ منتشر شد

مدیاتک نقشه ای برای افزایش سهم بازار خود در ایالات متحده، کره و اروپا فراتر از بازار گوشی های هوشمند چینی ترسیم کرده است. این شرکت بیش از پنج سال است که موقعیت شماره 1 را در بازار AP چین حفظ کرده است، اما سهم آن در بقیه بازار در حدود 10 درصد باقی مانده است. به همین دلیل، مدیاتک به سختی تلاش می‌کند تا APهای خود را در گوشی‌های هوشمند سامسونگ الکترونیکس، تولیدکننده شماره 1 گوشی‌های هوشمند در جهان، به عنوان راهی برای گسترش سهم بازار خود، بارگذاری کند.

از سوی دیگر، سامسونگ برای ترویج استفاده از Exynos AP های خود با مشکل مواجه است. سامسونگ گلکسی اس 22 که در اوایل سال 2022 عرضه شد، به جای اگزینوس با APهای کوالکام بارگذاری شده است. Sam Mobile اشاره کرد که این یک رویداد نمادین است که قابلیت اطمینان Exynos APs را تضعیف می کند.

در سال 2022، بخش ریخته گری سامسونگ الکترونیکس تصمیم گرفت تا سهم بازار خود را با تولید انبوه تراشه اگزینوس که با استفاده از اولین فرآیند 3 نانومتری این صنعت تولید شده بود، افزایش دهد. از آنجایی که فناوری ریخته گری این غول فناوری کره ای در بالاترین سطح صنعت قرار دارد، دارای نقاط قوتی در بازده محصول و رقابت قیمت است. یکی از آگاهان صنعت گفت: «سامسونگ برای صرفه‌جویی در تراشه‌های اگزینوس، باید آن‌ها را محصولاتی با کارایی بالا با افزایش رقابت قیمت بسازد».

منبع: BUSINESSKOREA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید