کندی سرعت اینترنت گوشی ،چرا سرعت اینترنت گوشی کم شده

کندی اینترنت گوشی

کندی سرعت اینترنت گوشی ، چرا سرعت اینترنت کم شده است ؟ آیا اینترنت گوشی شما کند است؟ با نحوه برطرف کردن کندی اینترنت گوشی خود در اندروید و آیفون آشنا شوید.

چرا اینترنت گوشی شما اینقدر کند است؟ کار با اینترنت گوشی آهسته بر روی تلفن بسیار خسته کننده است، چه آیفون یا دستگاه اندرویدی داشته باشید. وقتی می‌خواهید ویدیویی را تماشا کنید یا اطلاعاتی را جستجو کنید، وقتی انتظار شما را برآورده نمی‌کند، کلافه میشوید.

در بیشتر موارد،کندی اینترنت گوشی موقتی است زیرا به دلیل ازدحام موقعیت مکانی یا شبکه شما ایجاد می شود. اما در زمان های دیگر، می تواند برای ساعت ها یا حتی روزها باقی بماند. قبل از اینکه با پشتیبانی فنی شرکت مخابراتی تلفن همراه خود تماس بگیرید، ابتدا این مراحل ساده را امتحان کنید و ببینید آیا مشکلات کندی اینترنت گوشی شما را برطرف می کند یا خیر.

رفع کندی سرعت اینترنت گوشی / چرا سرعت اینترنت گوشی من کم شده است؟

1. برای رفع کندی اینترنت گوشی ،تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید

این یک راه حل کلیشه ای به نظر می رسد، اما اغلب جواب می دهد. راه اندازی مجدد تلفن باید سرعت پایین داده اینترنت را برطرف کند، به خصوص اگر مدتی است آن را خاموش نکرده باشید. اگر عجله دارید، می توانید ابتدا گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید. اما راه اندازی مجدد کامل همیشه ایده خوبی است.

آموزش افزایش سرعت اینترنت و کاهش پینگ ایرانسل و همراه اول

راه اندازی مجدد گوشی ساده است. این مراحل را برای دستگاه خود دنبال کنید:

  • در آیفون بدون دکمه Home، دکمه کناری، به علاوه دکمه افزایش صدا یا کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که Slide to Power Off ظاهر شود. بعد از اینکه آیفون خود را خاموش کردید، دکمه کناری را دوباره نگه دارید تا دوباره روشن شود.
  • اگر آیفونی دارید که دکمه هوم دارد، کافی است دکمه کناری را نگه دارید (معمولاً در سمت راست گوشی یا بالای دستگاه‌های قدیمی‌تر) تا Slide to Power Off روی صفحه ظاهر شود.
  • برای اکثر گوشی های اندرویدی، فقط باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه های روشن/خاموش روی صفحه ظاهر شوند، سپس روی Restart ضربه بزنید. اگر Restart را نمی‌بینید، خاموش کردن را انتخاب کنید، سپس دوباره پاور را نگه دارید تا تلفنتان پشتیبان‌گیری شود
  • مهم نیست دستگاه شما اندرید باشد یا ایفن ، بهتر است قبل از روشن کردن مجدد، چند دقیقه گوشی خود را خاموش بگذارید

کندی اینترنت گوشی

2. برای رفع کندی سرعت اینترنت گوشی به مکان دیگری بروید

بسیاری از عوامل فیزیکی می توانند منجر به کندی LTE یا 5G شوند. این موارد شامل آب و هوا، ازدحام شبکه و حتی فعالیت خورشیدی است. اما مهمترین آنها جغرافیا و ساختمان ها هستند.

اگر در یک منطقه دور افتاده هستید، یا موانع طبیعی زیادی در اطراف شما وجود دارد (مانند تپه ها، کوه ها و دره ها)، احتمالا سیگنال ضعیفی دارید. اگر منظره اطراف شما با یکی از این موارد مطابقت دارد، سعی کنید به مکان هم‌سطح‌تری بروید.

در داخل ساختمان ها هم همینطور است. ممکن است در وسط یک منطقه شهری پرجمعیت با نوارهای کامل در دستگاه خود باشید، سپس تعجب کنید که چرا وقتی وارد ساختارهای خاصی می شوید، داده های شما اینقدر کند می شود. قرار گرفتن در زیر زمین یا احاطه شدن توسط بتن در ساختاری مانند زیرزمین، می تواند بر سیگنال داده شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر مشکل سرعت اینترنت دارید که فقط از یک مکان خاص شروع شده است، سعی کنید به جای دیگری بروید. ممکن است لازم باشد ساختمانی را که در آن هستید ترک کنید یا چند مایل دورتر رانندگی کنید. اگرچه این ممکن است راحت نباشد، اما راه خوبی برای عیب یابی مشکل سرعت شما است.

این مرحله احتمالاً چیزی است که پشتیبانی فنی از شما می‌خواهد که اگر برای کمک تماس بگیرید، انجام دهید. متأسفانه، فناوری شبکه فعلی پوشش کاملی را در همه مناطق ارائه نمی دهد، بنابراین مکان هنوز یک عامل مهم است. همانطور که 5G همچنان محبوب تر می شود، امیدواریم مناطق فاقد پوشش کمتری را شاهد باشیم.

از کجا بفهمیم چه عکس هایی از ما در اینترنت یا شبکه های اجتماعی وجود دارد

3. به روز رسانی و غیر فعال کردن شبکه های سنگین برنامه

گاهی اوقات یک برنامه مشکل ساز می تواند با قطع اینترنت گوشی شما باعث ایجاد مشکل شود، بنابراین پهنای باند کمتری را برای سایر برنامه ها باقی می گذارد و سرعت همه چیز را کاهش می دهد. در چنین حالتی، باید کمی بررسی کنید تا ببینید چه چیزی، در صورت وجود، به پهنای باند شما می خورد. اگر مشکلی وجود دارد، می‌توانید دسترسی برنامه به اتصال داده تلفن همراه خود را غیرفعال کنید یا آن را حذف نصب کنید.

  • هنگامی که اینترنت آیفون شما کند است، می توانید به Settings > Cellular بروید و از لیست برای غیرفعال کردن دسترسی هر برنامه به اینترنت گوشی  خود استفاده کنید.
  • در Android، این مورد را در تنظیمات > شبکه و اینترنت > شبکه تلفن همراه (سیم کارت در Android 12) > استفاده از داده برنامه پیدا خواهید کرد. روی یک برنامه ضربه بزنید، سپس نوار لغزنده داده پس‌زمینه را خاموش کنید تا از استفاده آن برنامه در پس‌زمینه جلوگیری شود.

کندی اینترنت گوشی

همچنین باید به‌روزرسانی‌های برنامه را بررسی کنید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع اشکال‌ها همیشه منتشر می‌کنند، که می‌تواند شامل اصلاحاتی برای عملکرد کندی شبکه یا استفاده بیش از حد از پهنای باند باشد.

4. Data Saver یا Low Data Mode را غیرفعال کنید

رفع کندی سرعت اینترنت گوشی : برای افزایش سرعت اینترنت گوشی هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون دارای حالت هایی هستند که برای کاهش مصرف داده شما طراحی شده اند. اگر تعداد محدودی داده دارید، اینها مفید هستند، اما اگر به طور تصادفی آنها را فعال کرده باشید، می توانند به نظر برسد که اتصال تلفن همراه شما کندتر از آنچه هست، است. سعی کنید این حالت ها را غیرفعال کنید تا ببینید آیا همه چیز سریع تر است یا خیر.

در اندروید، به تنظیمات > شبکه و اینترنت > ذخیره داده بروید. اگر آیفون دارید، تنظیمات مشابهی به نام حالت کم داده را در زیر تنظیمات > تلفن همراه > گزینه های داده سلولی > حالت داده پیدا خواهید کرد.

کندی اینترنت گوشی

اگر نگران مقدار داده ای هستید که استفاده می کنید، مطمئن شوید که پس از مدتی دوباره آن ها را روشن کنید. باید بتوانید تشخیص دهید که آیا این تنظیم ،داده های تلفن همراه شما را کندتر می کند یا خیر.

5.برای رفع کندی اینترنت گوشی ، Cap Data خود را به خاطر بسپارید

فراموش نکنید که شما احتمالاً یک محدوده داده تلفن همراه از چند تا چند ده گیگابایت دارید. اگر از آن سقف عبور کنید، شرکت مخابراتی تلفن همراه شما معمولاً اتصال شما را کند می کند (به جای اضافه هزینه های گران).

حتی آنهایی که در برنامه‌های به اصطلاح «نامحدود» هستند، معمولاً در زمان‌های شلوغی شبکه، به ویژه پس از رسیدن به یک حد معین، درگیری یا «الویت‌زدایی» را تجربه می‌کنند. زمانی که  سرعت اینترنت کم می شود ممکن است دلیل آن همین باشد. اگر اشتراک شما به اتمام رسیده، یا باید منتظر بمانید تا چرخه صورتحساب خود تنظیم مجدد شود یا داده های پرسرعت اضافی خریداری کنید.

قبل از اتمام بسته های اینترنت خود با مراجعه به اپلیکیشن شارژ بسته اینترنت، آن را به روز رسانی کنید یا بسته جدیدی بخرید.

6. وی پی ان را قطع کنید

کندی سرعت اینترنت گوشی : VPN ها می توانند حریم خصوصی بیشتری را فراهم کنند و به شما امکان می دهند محدودیت های جغرافیایی را دور بزنید، اما متصل ماندن به VPN همچنین می تواند به دلیل افزایش هزینه های اضافی، سرعت تلفن همراه شما را کاهش دهد. بنابراین، اگر تلفن شما به یک VPN متصل است ،جدا شوید.

به احتمال زیاد، به محض قطع ارتباط، متوجه بهبودی فوری خواهید شد. اگر مشکل را برطرف کرد، می‌توانید سرعت VPN خود را با اتصال مجدد به آن بهبود بخشید.

هنوز از VPN استفاده نمی کنید؟ ما ExpressVPN را به شدت توصیه می کنیم زیرا موثر و معتبر است. اما اگر آن را خیلی گران می‌دانید، CyberGhost یک گزینه آگاهانه از ارزش است.

7. قطعی شبکه را بررسی کنید

اگرچه اپراتورهای تلفن همراه همیشه پز سرعت اتصال خود را می دهند، قطعی همیشه اتفاق می افتد و موجب کندی اینترنت گوشی میشود. این قطعی ها اغلب باعث کاهش سرعت یا حتی قطع شدن اتصالات می شوند. اگر پس از بررسی همه موارد بالا، همچنان با سرعت پایین داده تلفن همراه خود مواجه هستید، بهتر است قبل از تماس با شرکت مخابراتی خود، قطعی را بررسی کنید.

اگر بتوانید به Wi-Fi متصل شوید، می‌توانیداتصال اینترنت را بررسی کنید. سعی کنید وب سایتی مانند Downdetector را باز کنید.

کندی اینترنت گوشی

همچنین می توانید وارد شبکه های اجتماعی شوید. گوگل مکان خوبی برای تحقیق در مورد مسائل اتصال است زیرا مردم اغلب در مورد مشکلات اتصال خود سرچ می کنند.

این همچنین به شما امکان می‌دهد در حین انتظار، به جای اتلاف وقت در انتظار در حین تماس با شماره پشتیبانی شرکت مخابراتی، کار دیگری انجام دهید.

8. تنظیمات شبکه تلفن خود را ریست کنید

تنظیم مجدد شبکه برای رفع کندی سرعت اینترنت گوشی ، اغلب کندی اینترنت گوشی را برطرف می کند، اما این مرحله کمی به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. با انجام این کار همه چیز مربوط به شبکه به حالت پیش فرض بازنشانی می شود. این شامل حذف نقاط دسترسی Wi-Fi، دستگاه‌های بلوتوث و موارد مشابه می‌شود. از دست دادن اینها پایان دنیا نیست، اما باید دوباره به شبکه های Wi-Fi ذخیره شده متصل شوید و بعداً دستگاه های بلوتوث خود را دوباره جفت کنید.

برای بازنشانی تنظیمات شبکه در آیفون، تنظیمات > عمومی > انتقال یا بازنشانی آیفون > بازنشانی > بازنشانی تنظیمات شبکه را باز کنید. اگر رمز عبور را داشته باشید، تلفن شما از شما درخواست می‌کند، سپس برای انجام عملیات راه‌اندازی مجدد می‌شود.

در تلفن Android، گزینه بازنشانی تنظیمات شبکه را در تنظیمات > سیستم > پیشرفته > گزینه‌های بازنشانی > بازنشانی Wi-Fi، تلفن همراه و بلوتوث خواهید دید. بسته به سازنده گوشی و نسخه اندروید، ممکن است در مکان دیگری باشد. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، عبارت “تنظیم مجدد” را در نوار جستجوی تنظیمات جستجو کنید.

تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در تلفن اندرویدی معمولاً نیازی به راه اندازی مجدد دستگاه ندارد. با این حال، راه اندازی مجدد ایده بدی نیست

کندی اینترنت گوشی

9. سیم کارت خود را بردارید و دوباره آن را روی گوشی قرار دهید

در نهایت، می توانیدبرای  رفع کندی اینترنت گوشی سعی کنید سیم کارت خود را بیرون بکشید، سپس دوباره وارد کنید. این می تواند مشکلات اساسی را که بر اتصال تلفن شما به شرکت مخابراتی شما تأثیر می گذارد، برطرف کند.

محل قرارگیری سیم کارت شما از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. در آیفون های قدیمی، شیار سیم کارت در لبه سمت راست گوشی و زیر دکمه کناری قرار دارد. آیفون های سری 12 و 13 دارای اسلات سیم کارت در سمت چپ دستگاه هستند.

در دستگاه های اندرویدی، اگر گوشی شما باتری قابل جابجایی دارد، می تواند در کنار، بالا، پایین یا حتی پشت قاب پشتی باشد. مدل گوشی خود را در گوگل جستجو کنید یا اگر نمی توانید مکان آن را پیدا کنید، دفترچه راهنما را بررسی کنید.

سیم کارت در یک سینی کوچک قرار می گیرد که بیرون می آید. می توانید چند سینی سیم کارت را با ناخن بکشید. برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند که از ابزار کوچکی که معمولاً در جعبه تلفن ارائه می شود استفاده کنید. اگر این کار را ندارید، می توانید یک گیره کاغذ را خم کنید یا از پشت گوشواره استفاده کنید

قبل از کشیدن سیم کارت، بهتر است گوشی خود را خاموش کنید. این یک معامله بزرگ نیست، اما از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری می کند. همچنین، مطمئن شوید که سیم کارت خود را در حالی که پشت میز یا سطح صاف دیگری نشسته اید، بکشید، زیرا ریز است و به راحتی گم می شود. شما نمی خواهید آن را در چمن بیاندازید.

کندی اینترنت گوشی

اگر کشیدن سیم کارت جواب نداد، می توانید آن را تعویض کنید. این کار مستلزم رفتن به یکی از مکان‌های فروشگاه شرکت مخابراتی‌تان است، بنابراین اگر مشکل شما هنوز در این مرحله حل نشد، ابتدا باید تماس بگیرید. شرکت مخابراتی شما ممکن است یک سیم کارت جدید از طریق نامه برای شما ارسال کند.

به خاطر داشته باشید که اگر یک تلفن قدیمی دارید، ممکن است نتوانید به سریعترین استانداردهای داده تلفن همراه دسترسی داشته باشید. مقایسه 4G LTE و 5G ما را برای آنچه که باید انتظار داشته باشید را ببینید. 5G جدیدترین و سریعترین نوع داده است، اما LTE باید برای انجام تقریباً هر کاری که دوست دارید کافی باشد.

10. با پشتیبانی شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید

اگر هیچ یک از این مراحل کندی اینترنت گوشی شما  را برطرف نکرد، وقت آن است که با پشتیبانی فنی تماس بگیرید. با شرکت مخابراتی تلفن همراه خود از طریق شماره پشتیبانی آن تماس بگیرید، که می توانید از طریق برنامه تلفن همراه یا با جستجوی سریع گوگل آن را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که تکنسین تلفن ممکن است از شما بخواهد برخی از این مراحل را تکرار کنید. ممکن است بخواهید از این کار امتناع کنید زیرا قبلاً آنها را انجام داده اید، اما وظیفه کارمند این است که فهرستی از مراحل عیب یابی را طی کند تا ببیند چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی جواب نمی دهد.

می‌توانید کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید توضیح دهید، اما ارزش آن را دارد که دستورالعمل‌های آن‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست نداده‌اید.

چرا سرعت اینترنت گوشی من کم شده است؟

امیدواریم که بتوانید کندی اینترنت گوشی خود را بدون نیاز به تماس با شرکت مخابراتی خود سریعتر کنید. اما اگر هیچ‌یک از موارد بالا این کار را انجام نمی‌دهد، ممکن است مشکل از طرف ارائه‌دهنده شما باشد که نمی‌توانید آن را برطرف کنید. به همین دلیل بهتر است اگر گزینه های دیگر را ندارید، تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که اینترنت گوشی اینترنت گوشیکند تنها بخشی از یک مشکل بالقوه است. اگر تلفن شما همچنان در وای فای کند است، باید برای بهبود عملکرد Wi-Fi نیز بیشتر بررسی کنید

منبع : makeuseof

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید