کاربرد NFC چیست و چطور می توانیم از آن استفاده کنیم

کاربرد های NFC

آیا با خود فکر کرده اید که کاربرد NFC روی گوشی چیست؟ در این مطلب نحوه کار با NFC را یاد بگیرید تا بتوانید از تمام عملکردهای آن استفاده کرده و بهره ببرید.

Near Field Communication  که معروف به NFC است ممکن است که به نظر یک روش فنی بیاید. در بسیاری از جاها درست به نظر می آید. اما با این وجود NFC قابل تامل به نظر می آید.

یرای سال ها گوشی های اندروید به NFC دسترسی داشته اند در حالیکه گوشی های آیفون از قبل نسخه هایی با ویژگی های محدود داشته اند. با این وجود هر دو گوشی از فن آوری بی سیم برای پرداخت های آنلاین¸ به اشتراک گذاشتن هدفون و از چند سطح از اتوماسیون ها استفاده می کردند.

اگر شما قصد این را دارید که بیشترین اپلیکیشن های NFC را ایجاد کنید ما به شما نحوه انجام آن را نشان خواهیم داد.

NFC چیست؟

کاربرد های NFC

Near Field Communication  (NFC) این اجازه رابه دو دستگاه الکترونیکی که به هم نزدیک هستند می دهد که ارتباط بی سیم با هم داشته باشند.

به طور رسمی NFC  می تواند فاصله تا 1.5 اینچ را پشتیبانی کند¸ اما در عمل تا 4 اینچ را نیز می تواند پشتیبانی کند.

معمولا به دو شکل ظاهر می شود: ارتباط گوشی به گوشی و یا بر چسب های قابل خواندنی. در حالیکه می توانید دو دستگاه را از طریق NFC بهم ارتباط دهید معمولا روش های بهتری برای انجام این عمل وجود دارند بعنوان مثال ارتباط از طریق کابل و یا فن آوری های بی سیم مانند بلوتوث و یا WI-Fi.

گفته می شود که پرداخت آنلاین از طریق NFC تسهیل شده است. بنابراین زمانیکه که به فروشگاه محله خود می روید و پرداخت خود را از طریق Google Pay و یا Apple Pay  انجام می دهید این معاملات از طریق NFC به ابتکار رسیده است.

روش های اولیه انجام معاملات پس مابین یک گوشی هوشمند و یک تگ و یا برچسب قابل خواندنی NFC هست. این برچسب ها کوچک¸ارزان قیمت و غیر سوختی هستند. این عمل امکان پذیر است بعلت اینکه دستگاه خواندنی که اغلب گوشی هوشمند شما است قادر به انتقال فرکانس رادیویی (RF) است که می تواند به برچسب قدرت دهد.

سازگاری NFC

دستگاه های اندروید از زمانیکه گوشی هوشمند به بازار عرضه شد قابلیت پشتیبانی NFC را داشتند¸اما اپل انتخاب کرد که از NFC در گوشی آیفون پشتیبانی نکند. با این وجود زمانیکه شرکت اپل از Apple Pay رو نمایی کرد¸پرداخت آنلاین توسط NFC انجام پذیر شد و آن ها شروع به به کار بردن این چیپس در گوشی آیفون کردند.

پیش از iOS 11  شرکت خرید آنلاین را تنها به Apple Pay  محدود کرده بود. با این وجود مدل های گوشی آیفون از آیفون 7 و گوشی های جدیدتر iOS 13 و بالاتر از خرید آنلاین با قابلیت خواندن برچسب های NFC و همچنین توانایی نوشتن آن ها پشتیبانی می کند.

این عمل درهردو گوشی آیفون و اندروید با انجام دادن مراحلی به شما این اجازه را می دهد که از NFC بر روی هر دو گوشی آیفون و اندروید استفاده کنید. با این وجود ویژگی گوشی های اندروید به طور قابل ملاحظه ای تغییر می کنند پس بنابراین پشتیبانی از NFC تضمین نمی شود. این به ویژه در مورد آخرین ورژن های اندروید صدق می کند در جائیکه مابقی ویژگی ها در اولویت قرار دارند.

 به چیزی احتیاج خواهید داشت

اگرگوشی سازگار با NFC دارید بنابراین احتیاج به این دارید که قبل از اینکه با NFC کار کنید برخی از برچسب های آن را خریداری کنید . برچسب های NFC موجود زیادی وجود دارد که شامل برچسب های ارزان قیمت و برچسب های صنعتی گران قیمت می باشد .برای بهترین استفاده از اپلیکیشن های NFC زیر شما احتیاج به خرید برچسب های NFC دارید که قابلیت رایت مجدد را داشته باشد . اگر چه رنج وسیعی از برچسب ها موجود می باشند . ولی NFC Stickers(10Pack) از ارزش بیشتری برخوردار است ¸ قابلیت رایت شدن را دارد و به راحتی در هر جایی می توانید از آن استفاده کنید .

شما همچنین احتیاج به این دارید که یک اپلیکیشن رایتر برچسب NFC را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید .گوشی های آیفونی که قابلیت NFC را دارند می تواند برچسب ها را بدون نرم افزار اضافی بخوانند¸اما این عمل در گوشی های اندروید ممکن است متفاوت باشد.

اپلیکیشن های زیادی در Google Play Store و Apple App Store وجود دارند که قابلیت خواندن بر چسب ها را دارند ¸یکی از بهترین آپشن ها NFC TagWriter by NXP است . این اپلیکیشن برای هر دو گوشی آیفون و اندروید موجود می باشد و کاربرد آن آسان است .

بهترین کاربرد های NFC

زمانی که یک گوشی هوشمند سازگار با NFC که قابلیت رایت مجدد برچسب های NFC را دارد و می تواند اپلیکیشن رایت کردن بر چسب ها را دانلود کند در اختیار دارید می توانید بهترین استفاده را از NFC ببرید . همانطور که برچسب ها قابلیت رایت شدن را دارند شما قادرید که  با ست آپ خودکار خود از NFC استفاده کنید . این به این معنی است که کاربردهای NFC زیادی وجود دارد که شما می توانید به سرعت از آن استفاده کنید .

سریعا به یک شبکه Wi-Fi متصل شوید

پسورد های وای فای طولانی و پیچیده هستند این باعث می شود که اتصال شما به شبکه مشکل ساز شود . اگر ترجیح بدهید که این فرآیند طاقت فرسا را جایگزین تنها یک ضربه زدن کنید می توانید پسورد وای فای خود را بر روی یک برچسب NFC رایت کنید . اندروید و iOS این ویژگی را پشتیبانی می کنند ¸بنابراین با زدن ضربه ای بر روی برچسب جزییات قسمت پسوورد را پر می کند و شما را بدون دردسر متصل می کند .

اگر از این ایده خوشتان آمده است اما ترجیح می دهید کار منظم تری را انجام دهید محصولی را مانند Wifi Porter در نظر داشته باشید . این دستگاه یک دستگاه NFC با طراحی خوب و استفاده آسانی است که عمل مشابهی را انجام می دهد . هنوز مطمئن نیستید؟ قبل از خریداری آن نگاهی به معرفی Wifi Porter ما بیاندازید .

از تختخواب بیرون بیایید

یکی از کاربرد های NFC بیدار شدن سریع است . بیدار شدن در صبح می تواند کار سختی باشد. برای برخی از اشخاص ¸حتی بلندترین زنگ ساعت هم به آن ها در بیدار شدن کمک نمی کند . در این موارد به جای آن استفاده از یک برچسب NFC را توصیه می کنیم . اپلیکیشن هایی مانند Slip As Android از طریق استفاده از کپچاست های موجود در اپلیکیشن با برچسب های NFC زنگ های هشداری را ایجاد می کنند .

هدف از این کار تایید این است که شما با یک آیتم فیزیکی در ارتباط هستید . از یک اپلیکیشن برای رایت یک کپچا بر پایه ی NFC استفاده کنید در نتیجه تنها راه غیر فعال کردن زنگ بلند شدن از تختخواب ¸پیدا کردن استیکر NFC و زدن بر روی گوشی خود است .

از کاربرد های NFC : وب سایتی را راه اندازی کنید

زمان هایی وجود دارد که شما میخواهید شخصی را به یک وب سایت خاص ارجاع دهید این کار میتواند کمی دشوار باشد مخصوصا زمانی که آدرس سایت ساده نباشد. به جای اینکه از آن ها بخواهید که یک URL طولانی را تایپ کنند میتوانید URL را بر روی یک برچسب NFC رایت کنید . زمانی که آدرس رایت شد جستجو گر کوشی کاربر را لود کرده و مستقیما آن ها را به سایت مورد نظر ارجاع می دهد .

 

به طور خودکار حالت رانندگی را وارد کنید ( Driving Mode)

کاربرد های NFC

کاربران آیفون میدانند که زمانی که سوار ماشین خود می شوند و به سیستم خود در ماشین متصل می شوند گوشی آن ها به طور خودکار به حالت     Driving  Mode در می آید . این حالت اعلان ها را به حالت سکوت در آورده و ست آپ شما را برای سفر بهینه می کند . اگر چه برخی از گوشی های هوشمند اندروید این عمل را انجام می دهند اما اکثریت آن ها این قابلیت را ندارند .

اگر ترجیح می دهید که این فرآیند به طور خودکار انجام شود این وظیفه را روی برچسب NFC رایت کنید . زمانی که سوار ماشین شدید زدن ضربه ای بر روی گوشی اعمالی را مانند فعال کردن Do Not Disturb و روشن کردن دیتا و باز کردن اپلیکیشن مسیر یابی را فعال می کند . برخی از اپلیکیشن های رایت کننده برچسب NFC مانند Trigger بر روی اندروید به شما این اجازه را می دهد که سوییچ خاموش و روشنی را برای بازگردانی این اعمال راه اندازی کنید . بنابراین اولین ضربه بر روی گوشی Driving Mode را فعال می کند در حالی که با زدن ضربه دوم این حالت غیر فعال می شود و گوشی شما به حالت نرمال بر می گردد .

ایجاد پرداخت

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم NFC  زمانی که شما از سرویس هایی مانند Google Pay و Apple Pay استفاده می کنید پرداخت آنلاین را فعال خواهد کرد . در بسیاری از جاهای دنیا پرداخت آنلاین رایج شده است مسلما در بسیاری از فروشگاه ها و اغذیه فروشی ها در آمریکا پرداخت آنلاین روش بهتری برای خرید است .

هردوApple Pay  و Google Pay به شما این اجازه را می دهند که حواستان به خرجتان باشد ¸عادت های خود را آنالیز کرده و کوپن ها را ذخیره کنید . به علاوه تصمیم برای پرداخت با NFC بدین معنی است که شما دیگر احتیاج به روش های پرداخت دیگر با گوشی خود را ندارید .

وظایف عمومی تنظیم خودکار گوشی

اندروید و iOS هم اکنون روش هایی برای خودکار کردن وظایف معین دارند اما همیشه به شما این انعطاف پذیری را نمی دهند . با استفاده ازNFC شما می توانید میانبرهایی را برای اعمالی چون تماس گرفتن با یک دوست خاص یا اعضای خانواده و استفاده از دور بین و یا اجرا کردن سرویس مورد علاقه خود زمانی که خانه را ترک می کنید راه اندازی کنید .

اگر می خواهید از روش کارآمد تری برای خودکار کردن این میانبرها استفاده کنید خرید یک DIMPLE Smart Buttons  را در نظر داشته باشید . این دکمه های فیزیکی به پشت گوشی هوشمند شما در کنار چیپ NFC میچسبند و زمانی که آن ها را فشار می دهید یک وظیفه سفارشی NFC را فعال می کند که شما می توانید از طریق اپلیکیشن DIMPLE آن را راه اندازی کنید .

اشتراک گذاری رسانه از کاربرد های NFC

اگر ویدئویی را در یوتیوب ایجاد کرده اید آن را در Twitch نشر دهید و یا موسیقی را در Spotify نشر دهید . یکی از بزرگترین چالش ها متقاعد کردن مردم برای دیدن این ویدئوها و موسیقی هاست . شما با استفاده از NFC می توانید این موانع را از سر راه خود بردارید .

این امکان وجود دارد که لینکی را در برچسب NFC جای دهید و سپس به طور استراتژیکی در جایی که قصد دارید مردم فیلم ها و موسیقی های شما را مشاهده کنند قرار دهید . مطمئن شوید که توضیح شما بر روی برچسب باشد . به علت اینکه مردم نسبت به مسایل امنیتی NFC محتاط هستند .

بهترین کاربرد NFC

چیپ های NFC روش های ارتباط با دنیای اطراف ما را تغییر داده اند . این چیپ های الکترونیکی سیستم پرداخت آنلاین را مثل Google Pay  و Apple Pay را فعال کرده اند . برچسب های فیزیکی را حذف کرده اند و کار با گوشی در ماشین را تسهیل کرده اند .

با این وجود اگر چه NFC بدون شک مانند تمام تکنولوژی ها کاربرد دارد اما همچنین نسبت به مسایل امنیتی حساس است . پیش از این که به تکنولوژی بی سیم وارد شوید ممکن است که بخواهید در مورد نحوه ی هک کردن NFC چیزهای بیشتری بخوانید .

اگر به دنبال مطالب بهترین سیستم گیمینگ از 10 تا 100 میلیون تومان و بهترین کنسول گیمینگ سال نیز هستید می توانید از طریق این مطالب ، آن ها را مطالعه کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام، خدا قوت.
    توضیحاتتون خوب بود، دقیقا مثل سخنرانیهای آخوندا که تهش معلوم نیست چیچی گفتند! و مثل گزارشگر هواشناسی تو اخبار ساعت ۲۱ که معلوم نیس آخرش هوا آفتابس، ابرس، بارونس، برفس، بادس ، طوفانس !
    ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید