کاربرد های اسکنر متن در گوشی های آیفون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

اسکنر متن در گوشی های آیفون

تا به حال از اسکنر متن در گوشی های آیفون استفاده کرده اید؟ کاربردهای اسکنر متن در آیفون چیست ؟ در ادامه 9 مورد از روش های استفاده از این اپلیکیشن را به همراه جزییات آن معرفی می کنیم.

ویژگی Live Text در آیفون به شما امکان می دهد نوشته ها را در دنیای واقعی اسکن کنید. در این مقاله تمام راه های مفیدی که وجود دارد تا از اسکنر متن در گوشی های آیفون استفاده کنید،گرد هم جمع اوری شده است ! وقتی می خواهید متنی را از کاغذ فیزیکی به صفحه دیجیتال آیفون خود منتقل کنید، آیا محتوا را دوباره تایپ می کنید؟ اگر مدل آیفون شما دارای یک اسکنر متن داخلی است، دیگر نیازی به آن ندارید. اما این همه چیز نیست. بخش فوق العاده این است که اسکنر متن آیفون شما می تواند بسیار بیشتر از دیجیتالی کردن متن انجام دهد.بیاید با اسکنر متن در گوشی های آیفون بیشتر و کاربردی تر آشنا شویم!

اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند هستید حتما بخوانید:                              بهترین گوشی از 10 تا 15 و 20 میلیون تومان مهر 1401

آماده باشید تا به روش‌های مختلف استفاده از اسکنر متن در گوشی های آیفون خود نگاهی بیندازیم تا بدانیم چگونه از این ویژگی در هر زمان و هر مکان به خوبی استفاده کنیم!

اهل بازی های پر هیجان هستید؟ شاید لازم باشد بدانید:                 آموزش و راهنمای بازی کالاف دیوتی موبایل ، مراحل و ماموریت ها

9. متن را اسکن، درج و کپی کنید

اسکن و دیجیتالی کردن متن کار اصلی هر اسکنر متنی است. اگر اولین باری است که متوجه می‌شوید آیفون شما این ویژگی را دارد، توصیه می‌کنیم ابتدا راهنمای ما را بررسی کنید تا نحوه استفاده از اسکنر متن در گوشی های آیفون خود را بیاموزید.

هنگام اسکن برای درج یا کپی متن، همیشه باید قبل از ضربه زدن روی Insert، روی دکمه Scan Text در پنجره اسکن ضربه بزنید، به خصوص در برنامه هایی مانند یادداشت ها و پیام ها. این تضمین می کند که ابتدا متن مورد نظر شما استخراج می شود. سپس می‌توانید جملات خاصی را که واقعاً می‌خواهید دیجیتالی کنید برجسته کنید.

اسکنر متن در گوشی های آیفون

8. ترجمه متن

در حال حاضر راهی برای ترجمه مکالمه گفتاری با آیفون شما وجود دارد، اما در مورد کلمات نوشتاری چطور؟ اگر به خارج از کشور سفر کنید و از یک رستوران ژاپنی یا چینی بازدید کنید، ممکن است متوجه شوید که منو کاملاً به زبان محلی چاپ شده است.

به جای اینکه یک پیشخدمت را فراخوانی کنید، یا امیدوار باشید که در آن موقعیت یک دوست مترجم مسافرتی خواهید داشت، فقط باید دوربین آیفون خود را به سمت منو بگیرید. هنگامی که کلمات در کادر زرد قرار گرفتند، روی دکمه Scan Text ضربه بزنید. سپس، برای برجسته کردن متن ضربه بزنید. در منوی زمینه، برای گزینه‌های بیشتر، روی پیکان ضربه بزنید. ترجمه را انتخاب کنید تا کلمات به زبان دلخواه شما ترجمه شوند.

اگر یک منوی دیجیتالی است، می‌توانید از صفحه نمایش آیفون خود اسکرین شات بگیرید و به تصویر در برنامه Photos دسترسی پیدا کنید تا آن را ترجمه کنید. با اعجازی به نام اسکنر متن در گوشی های آیفون بیشتر آشنا شویم!

اسکنر متن در گوشی های آیفون

7. متن اسکن شده خود را به اشتراک بگذارید

فرض کنید شما یک اسکرین شات از نام ها و شماره حساب های بانکی یک فاکتور دارید و باید آنها را برای یک همکار ارسال کنید. با این حال، فرآیند تایپ مجدد اطلاعات مستعد خطای انسانی است. برای صرفه جویی در زمان و اطمینان از دقت، از دوربین آیفون خود برای اسکن متن استفاده کنید.

دکمه Scan Text را بزنید، نام ها و اعداد مربوطه را برجسته کنید و از منوی زمینه گزینه Share را انتخاب کنید. این برگه اشتراک گذاری را باز می کند. از اینجا، سپس می توانید یک مخاطب جدید یا برنامه پیام رسانی مناسب را برای ارسال اطلاعات خود انتخاب کنید.

برای درک بهتر Share Sheet، می توانید به نحوه استفاده و سفارشی کردن Share Sheet در آیفون خود مراجعه کنید.

اسکنر متن در گوشی های آیفون

6. تعاریف و سایر نتایج جستجوی اینترنتی را دریافت کنید

برای متن اسکن شده، Look Up گزینه دیگری است که در منوی زمینه موجود است. به عنوان مثال، اگر روی یک عبارت اسکن شده مانند «cat» ضربه بزنید و Look Up را انتخاب کنید، آیفون شما تعاریف فرهنگ لغت و سایر نتایج جستجوی مرتبط را دریافت خواهد کرد.

اگر اطلاعات ارائه شده کافی نیست، می توانید جستجو در وب را انتخاب کنید. آیفون شما به طور خودکار سافاری را راه اندازی می کند و نتایج جستجوی بیشتری را برای متن انتخاب شده بارگیری می کند.

با استفاده از Look Up، بدون نیاز به تایپ مجدد یا بررسی مجدد املا، می توانید به سرعت به معنای کلمات ناآشنا و پرس و جوهای مربوط به آنها دست پیدا کنید. اسکنر متن در گوشی های آیفون

اسکنر متن در گوشی های آیفون

5. کدهای QR را روی صفحه آیفون خود اسکن کنید

احتمالاً می دانید که می توانید از دوربین آیفون خود برای اسکن کدهای QR استفاده کنید. اما اگر کد QR خود یک تصویر روی صفحه نمایش آیفون شما باشد چه؟ اینجاست که اسکنر متن در گوشی های آیفون شما مفید است.

ابتدا تصویر را ذخیره کنید یا از صفحه آیفون خود اسکرین شات بگیرید. در مرحله بعد، به تصویر در برنامه Photos دسترسی پیدا کنید و روی دکمه Scan Text ضربه بزنید. روی کد QR ضربه بزنید و Open in Safari را انتخاب کنید تا به صفحه هدایت شوید.

4. به شخصی پیام دهید، تماس بگیرید یا ایمیل بزنید

علاوه بر کدهای QR، اسکنر متن در گوشی های آیفون شما می تواند انواع دیگری از متن مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل را شناسایی کند. به عنوان مثال، فرض کنید بروشوری در مورد یک کارگاه آخر هفته دریافت کرده اید. بروشور حاوی شماره تلفن و ایمیل برگزارکننده است.

پس از اسکن، فشار طولانی بر روی شماره تلفن به شما امکان تماس، پیام دادن و FaceTime با شخص را می دهد. با ضربه زدن روی آدرس ایمیل، برنامه Mail در آیفون شما راه اندازی می شود.

به عنوان یک نکته، اگر قرار دادن دوربین آیفون خود بر روی متن فیزیکی محتوای شما را به درستی قاب نمی‌کند، سریع‌تر می‌توانید از کل کاغذ عکس بگیرید. سپس، از دکمه Scan Text برای شناسایی و ضربه زدن روی متن خاصی که می خواهید استفاده کنید.

اسکنر متن در گوشی های آیفون

3. یک مکان را پیدا و پیش نمایش کنید

بیایید دوباره از مثال بروشور استفاده کنیم. اولین غریزه اکثر مردم این است که آدرس را دوباره در نوار جستجوی Google Maps تایپ کنند. اما اگر قبلاً از بروشور عکس گرفته‌اید، فشار طولانی‌تر روی آدرس بسیار سریع‌تر است زیرا اسکنر متن آیفون شما می‌تواند آن را از متن معمولی نیز متمایز کند.

گزینه هایی مانند دریافت مسیرها و باز کردن در Maps به شما ارائه می شود. همچنین می توانید یک پیش نمایش سریع از مکان و محیط اطراف آن را مشاهده کنید. البته، شما همچنین می توانید انتخاب کنید که به سادگی آدرس را کپی کرده و با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. اسکنر متن در گوشی های آیفون

اسکنر متن در گوشی های آیفون

2. از یک وب سایت بازدید کنید

اسکنر متن در گوشی های آیفون شما می تواند URL ها را نیز تشخیص دهد. ضربه زدن روی یک آدرس وب به طور خودکار مرورگر وب شما را راه اندازی می کند و وب سایت را بارگیری می کند. اگر فقط یک پیش‌نمایش می‌خواهید، فشار طولانی روی آدرس وب این کار را انجام می‌دهد. همانطور که این کار را انجام می دهید، منوی زمینه که ظاهر می شود همچنین به شما امکان می دهد صفحه وب را برای مراجعه بعدی به لیست خواندن خود اضافه کنید.

برای کسانی از ما که تمایل داریم URL ها را اشتباه تایپ کنیم و خود را در صفحات وب مشکوک قرار دهیم، این عملکرد مفید می تواند ما را فوراً به مکان مناسب برساند.

اسکنر متن در گوشی های آیفون

1. یک رویداد یادآور یا تقویم ایجاد کنید

با فشار طولانی بر روی متنی که حاوی اطلاعات تاریخ و زمان است، اسکنر متن در گوشی های آیفون ، شما را قادر می سازد تا به راحتی یک یادآور ایجاد کنید یا رویداد را به تقویم آیفون خود اضافه کنید. اگر تصویر شامل آدرس باشد، آیفون شما نیز از آن اطلاعات داده شده برای پر کردن فیلد Location به تنهایی استفاده می‌کند.

اگر به سادگی می خواهید ببینید که چگونه این فعالیت ممکن است با سایر تعهدات شما مطابقت داشته باشد، نمایش در تقویم را انتخاب کنید تا مروری بر برنامه ماه خود داشته باشید.

اسکنر متن در گوشی های آیفون

راحتی اسکن متن با آیفون شما

آیفون شما می‌تواند متن را روی سطوح فیزیکی اسکن کند و آن‌هایی را که روی تصاویر گرفته شده است شناسایی کند. حتی می تواند انواع مختلف متن مانند کدهای QR، شماره تلفن، آدرس ایمیل و غیره را تشخیص دهد.

امیدواریم این لیست به شما ایده بهتری درباره نحوه استفاده از اسکنر متن آیفون خود در موقعیت های مختلف روزمره داده باشد. اگر احساس می کنید که کپی و چسباندن در حال حاضر یک ویژگی فوق العاده راحت است، فقط صبر کنید تا روش های بالا را امتحان کنید و از اسکنر متن در گوشی های آیفون خود استفاده کنید!

از صمیمی قلب امیدواریم مطالب این مقاله برایتان جالب و مفید بوده باشد، خوشحال میشوم نظرات پر از محبتتان را بخوانیم.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید