چگونه یک صفحه اینستاگرام حرفه ای و بی نقص داشته باشیم

چگونه اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

اینستاگرام پر بیننده‌ترین شبکه اجتماعی دنیا است و می‌خواهیم بدانیم که چگونه یک صفحه اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم و محتوای خوب ، بی نقص ، پر طرفدار و جذاب روی آن قرار دهیم.

قابلیت‌های جدیدی اینستاگرام امکان ایجاد خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی را به ما می‌دهد و باعث می‌شود تا صفحات اینستاگرام با کیفیت بتوانیم بسازیم. شاید بسیاری از ما کار با اسلایدشو ، بومرنگ یا استیکرهای کاربردی درون استوری اینستاگرام را ندانیم و حتی ندانیم چه زمانی از آن استفاده کنیم تا صفحه اینستاگرام حرفه ای تری داشته باشیم.

بنابراین در این مطلب سعی کرده‌ایم روش‌هایی را برای این یک صفحه اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم و چگونه آن را با کیفیت ، بی نقص و پر بیننده کنیم خواهیم آموخت.

چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

استفاده از اسلایدشو

لازم نیست در هر پست خود فقط یک عکس بگذارید. استفاده از آلبوم عکس یا اسلایدشوها باعث می‌شود تا جذابیت یک پست بیشتر شود، شما می‌توانید یک اسلایدشو از ویدیو یا عکس یا به صورت ترکیبی بسازید تا کاربر را به دیدن صفحه خود جذب کنید.

اسلایدشوها از خلاقانه‌ترین روش‌ها برای ارسال پست اینستاگرام است. از این روش برای نمایش دادن قبل یا بعد از یک اتفاق نیز می‌توانید استفاده کنید، مثلا قبل و بعد از آرایشگاه، قبل و بعد از عمل، قبل و بعد از یک صحنه زیبا مثل طلوع یا غروب آفتاب.

اگر می‌خواهید اسلایدشو زیبا و حرفه ای بسازید و در پیج اینستاگرام قرار دهید، سعی کنید تمام تصاویری که می‌گیرید از یک زاویه باشد و از سه پایه استفاده کنید.

یک استوری روی دو یا سه حساب کاربری بسازید

با استفاده از این روش می‌توانید یک استوری را از طریق 2 یا سه فرد متفاوت انتشار دهید، هم روش خلاقانه‌ای است و هم این که می‌توانید کاربران خود را به سمت صفحات افراد دوم و سوم نیز سوق دهید.

یکی از صفحات اینستاگرام به صورت زوج با صفحه‌ای دیگر کار می‌کند و فیلم‌های کوتاهی را به صورت یکی در میان هر روز می‌گذارند، هر فیلم کوتاه به صورت سریال است و برای دیدن ادامه باید بین هر دو صفحه جا به جا شوید. یک ایده بسیار جالب برای همکاری در اینستاگرام و داشتن صفحه حرفه ای تر.

همچنین می‌توانید تمام فوت و فن های استوری اینستاگرام را بخوانید تا بتوانید استوری های بسیار حرفه گرفته و در پیج خود قرار دهید.

از زنجیره تصویری استفاده کنید

اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

گاهی اوقات وارد صفحات برخی از کاربران می‌شوید و زیبایی خاصی را در صفحه آن ها می‌بینید، این زیبایی نوعی همبستگی و قرارگیری تصاویر به صورت پیش فرض اما جالب نیز دارد که به آن زنجیره تصویری می‌گویند. شما به هر روشی می‌توانید زنجیره تصویری درست کنید، مثلا حتی می‌توانید تصاویر خود را درون یک قاب مار و پله قرار دهید و زمانی که آن را روی پیج می‌چینید و بالا می‌روید، تصویر پس زمینه پروفایل شما به صفحه مار و پله تغییر شکل پیدا می‌کند.

البته این کار کمی نیاز به دقت در برش تصاویر و قرارگیری آن ها دارد، همچنین به یاد داشته باشید اگر پستی را از اواسط صفحه اینستاگرام خود حذف کنید، این صفحه به طور کلی به هم می‌ریزد.

یکی از بهترین نمونه‌های زنجیره تصاویر را در صفحه اینستاگرام Rich Stapleton می‌بینید که توانسته از طریق رنگ و خلاقیت بصری یک نوع زنجیره تصویری رنگ و قاب را بسازد.

از بومرنگ استفاده کنید

بومرنگ یا تصاویر ویدیویی که به صورت کوتاه بوده و پشت سر هم تکرار می‌شوند شاید در نگاه اول مسخره به نظر برسند اما یک تصویر بومرنگ حرفه ای می‌تواند صحنه‌ای را به صورت یک داستان برای بیننده به تصویر بکشد. مثلا پریدن در آب، خراب کردن چیزی، ترکاندن بادکنک دود، حرکت ترافیک، رقص و سلفی های جالب می‌توانند در دسته بومرنگ های حرفه ای قرار گرفته و این که چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم را تداعی کند.

برای استفاده از بومرنگ در آخرین نسخه اینستاگرام می‌توانید وارد بخش استوری شده و گزینه boomerang را انتخاب نمایید.

از اسلایدشو برای پشت صحنه کار استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک پیج اینستاگرام حرفه ای داشته باشید باید بتوانید از اسلایدشو برای نمایش پشت صحنه کار بهره بگیرید. فرض کنید شما یک تصویر بسیار خلاقانه از طبیعت ثبت کرده‌اید، سعی کنید از زوایای دیگر و به صورت عادی نیز از آن صحنه عکس گرفته و به صورت یک آلبوم یا اسلایدشو این تصاویر را در کنار یکدیگر قرار دهید تا همانطور که تصویر حرفه ای خود را به سایرین نشان داده‌اید بتوانید از جزییات آن نیز صحبت کنید.

صفحه اینستاگرام Slinkachu که یک صفحه در مورد هنر مینیاتور است به وضوح از کارهای خود به صورت پشت صحنه در اسلایدشو نیز بهره می‌برد. اگر این پشت صحنه‌ها را نبینید واقعا نمی‌توانید باور کنید که این عروسک‌ها به این اندازه هستند.

از اپلیکیشن Giant Square به منظور ساخت یک کاور استفاده کنید

اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

اپلیکیشن Giant Square یک اپلیکیشن مخصوص اندروید و iOS است که می‌توانید به وسیله آن یک عکس را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کرده و آن را به صورت کاور در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید.

پس از این که تصویر را به این اپلیکیشن دادید، به تعداد ضریب 3 به شما عکس باز می‌گرداند (3-6-9 و …) که شما باید هر عکس را به ترتیب روی صفحه اینستاگرام خود قرار دهید تا یک تصویر کاور حرفه ای بسازید.

سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که موجودیت مرکزی ندارند، مثلا عکس سلفی زیاد برای این کار خوب نیست، بیشتر باید از تصاویر مناظر یا تصاویر واید در این بخش بهره بگیرید.

یکی از بهترین نمونه‌های کاور را می‌توان در صفحه اینستاگرام willem thach  ببینید.

 

دانلود اپلیکیشن Giant Square برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Giant Square برای آیفون iOS

به استوری های خود استیکر مناسب اضافه کنید

استیکر استوری اینستاگرام

برای این که یک پیج اینستاگرام حرفه ای داشته باشید باید استوری های خود را با استیکر مناسب ارسال کنید.

مثلا از استیکر حباب برای نشان دادن صحبت یک نفر ، استیکر های متنوع برای ساخت تصاویر کامیک و یا استیکر های گیف استفاده کنید تا استوری جذاب‌تری داشته باشید، البته یک نکته مهم برای داشتن صفحه حرفه ای تر این است که هیچ وقت بیش از 2 استیکر را روی یک استوری به کار نگیرید به خاطر این که استوری شلوغ به‌هیچ‌عنوان دیده نمی‌شود.

استیکرهای نوشتاری یا خط و خطوط نیز می‌توانند به کمدی کردن استوری کمک کنند، به این صورت که مثلا یک استیکر OMGOOOD می‌تواند به راحتی یک چیز عجیب را به صورت بزرگ و شدیدی نشان دهد.

یک تم برای صفحه اینستاگرام خود انتخاب کنید

اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

استفاده از تم به شما کمک می‌کند تا صفحه اینستاگرام حرفه ای تر و مرتب‌تری داشته باشید. به طور مثال هر تصویر را درون یک قاب خاص قرار داده و در پایین یا بالای قاب توضیح کوتاهی در مورد تصویر بنویسید و سپس عکس را ارسال کنید. تم‌های رنگی نیز می‌توانند کاربران شما را در هنگام اسکرول کردن صفحه اینستاگرام به سمت صفحه شما بکشاند.

صفحه اینستاگرام Murad osman یکی از بهترین تم‌های موجود در اینستاگرام را دارد. همچنین می توانید از طریق اپلیکیشن زیر تم های متفاوت برای پیج اینستاگرام خود دانلود و استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Unfold برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Unfold برای آیفون iOS

از اسلایدشو برای آموزش استفاده کنید

با استفاده از اسلایدشو می‌توانید یک دستور یا آموزش را به دیگران یاد دهید. مثلا اگر صفحه اینستاگرام آشپزی دارید می‌توانید از هر مرحله به صورت مجزا عکس بگیرید و به صورت آلبوم یا اسلایدشو آن را درون صفحه اینستاگرام قرار دهید تا صفحه حرفه ای تری داشته باشید.

یکی از بهترین صفحه‌ها برای این کار پیج اینستاگرام دیجی کالا مگ است.

برای داشتن یک اینستاگرام حرفه ای از کلاژ ها استفاده کنید

هر کلاژ به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید چند تصویر را به صورت اشکال مختلف درون یک عکس چیده و برای کاربران ارسال کنید. استفاده از کلاژ زمانی مناسب است که در یک روز از موارد خاصی عکاسی کرده‌اید و می‌خواهید همه را یک جا به کاربران نشان دهید، البته برای ساخت یک کاور هم مناسب است، مثلا اگر زمانی می‌خواهید چند فیلم را معرفی کنید از تصاویر آن کلاژ بگیرید و به عنوان عکس اول اسلایدشو قرار دهید.

View this post on Instagram

@techmaze.ir لطفا ورق بزنید آسمان شب پر است از اجرام آسمانی زیبا. ۵ کهکشانی که در تصویر میبینید از زیباترین و نزدیکترین کهکشان ها به زمین هستند که با یک تلسکوپ ۶ اینچ می توانید آن ها را مشاهده کنید تصویر اول مربوط به کهکشان m81 است که ۱۲ میلیون سال نوری با ما فاصله داشته و در صورت فلکی اورسا دیده می شود تصویر دوم مربوط به کهکشان m33 یا triangulum است که ۲.۸ میلیون سال نوری با ما فاصله دارد و کمی از کهکشان راه شیری کوچکتر و در صورت فلکی triangulum دیده می شود تصویرسوم کهکشان m51 را نشان می دهد که عجیب ترین کهکشان در این دسته است، این کهکشان یک دوقولو دارد که به دور هم میچرخند. فاصله آن با زمین ۲۳ میلیون سال نوری است و در صورت فلکی canes venatici قرار دارد تصویر چهارم کهکشان اندرومدا است. نزدیکترین کهکشان به ما با فاصله ۲.۵ میلیون سال نوری و بیش از یک تریلیون ستاره! این کهکشان در صورت فلکی اندرومدا دیده می شود. تصویر پنجم کهکشان چشم سیاه است که در فاصله ۱۷ میلیون سال نوری ما قرار دارد،بیش از ۱۰۰ میلیارد ستاره دارد و در صورت فلکی coma berenices دیده می شود. _____________________________________________ #هستی #شهاب_سنگ #کیهان #ماورا #ماورالطبیعه #کوانتوم #کوانتومی #کیهان #فضا #ستاره_شناسی #نجوم #خدا #جهان #جهان_پنهان #جهان_رمزآلود #جهان_هستي #جهان_موازی #جهان_بینهایت #زمین #نابودی #آخرالزمان #پایان_دنیا #بیگ_بنگ #بیگانه #انیشتین #کهکشان #galaxy #andromeda #triangulum #black_eye #whirlpool

A post shared by techmaze (@techmaze.ir) on

ساخت کلاژ کار ساده‌ای است، ابتدا باید تصاویر خود را انتخاب کنید و گزینه‌ای که آیکن چند عکس را نشان می‌دهد انتخاب کرده و سپس ساختار را مشخص کنید. پس از آن کادربندی تصاویر را تعیین کرده و در پایان هم گزینه share را انتخاب کنید.

از ویدیوهای آموزش استفاده کنید

ویدیوهای آموزش یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن صفحه اینستاگرام حرفه ای است. اگر بتوانید یک ویدیو آموزشی یا معرفی بسازید کاربرانی بسیار زیادی جذب خواهید کرد، مثلا ویدیو آشپزی، ویدیو معرفی یک گوشی ، ویدیو تایم لپس از یک کار هنری یا غیره می‌توانند خلاقانه و جذاب باشند. حتی می‌توانید این کار را به صورت لایو در اینستاگرام انجام داده تا کاربران بیشتری از پیج شما دیدن کنند.

از چالش ها استفاده کنید

اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن پیج اینستاگرام حرفه ای تری داشته باشید، استفاده از چالش ها است، یا یک چالش انجام دهید، یا چالشی جدیدی به راه بیندازید! مثلا چالش #365Project به این شکل است که هر روز از یک بخش از زندگی عکس می گیریم و در صفحه قرار می‌دهیم. شما هم می‌توانید یا چالش جدید و جذابی درست کنید یا در دیگر چالش ها شرکت کنید تا افراد بیشتری پیج شما را ببینند.

چگونه یک پیج اینستاگرام بی نقص داشته باشیم

همیشه به یاد داشته باشید که محتوای خوب + ارسال به موقع + توجه به خلاقیت + تم گذاری می‌تواند عامل موفقیت شما در داشتن یک صفحه اینستاگرام حرفه ای باشد، بنابراین سعی کنید از ماکزیمم خلاقیت خود برای ساخت یا ادامه مدیریت صفحه بهره ببرید و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکنید.

همچنین شما می توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام با هشتگ ، افزایش سرعت اینستاگرام و آموزش کامل استوری اینستاگرام این مطالب را بخوانید.

منبع: MAKEUSEOF

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید