چگونه گوشی آب خورده را تعمیر کرده و یا به حالت اولیه برگردانیم

گوشی آب خورده

گوشی آب خورده (محصولاتی که ضد آب نیستند) اگر در ابتدا نجات پیدا کرده و تکنیک هایی که در ادامه معرفی می کنیم ، روی آن انجام شود ، می تواند تعمیر شده و مثل روز اول کار کند. در این مطلب راه های نجات گوشی آب خورده را به همراه مراحل برخورد با آن پس از آب خوردگی معرفی می کنیم.

به طور کلی برای نجات گوشی آب خورده و جلوگیری از خراب شدن آن یک روش کلی و دقیقا هنگامی که در آب افتاده باشد وجود دارد:

  • آن را با حوله کاغذی خشک کنید. این کار باید آب موجود در سطح را جذب کند و فقط آبی که در داخل تلفن قرار دارد باقی بماند.
  • گوشی را خاموش کنید. با خاموش کردن دستگاه ممکن است از اتصال کوتاه برق جلوگیری کنید.
  • باتری و سیم کارت را بیرون بیاورید. با جدا كردن تلفن ، می توانید آبی را كه ممكن است در داخل آن تراوش كرده باشد بررسی كنید. در صورت مشاهده رطوبت ، بدون آسیب رساندن به اجزای سازنده ، آنرا به آرامی خشک کنید. اگر باتری قابل خارج کردن نبود ، فقط سیم کارت را خارج کنید
  • به مدت 2 ساعت به گوشی دست نزنید. هوا به طور طبیعی از آب موجود در تلفن شما تبخیر می شود و به شما کمک می کند تا با گذشت زمان خشک شود.

در ویدیو زیر به صورت خلاصه تعمیر و نجات گوشی آب خورده را می بینیم:

گوشی آب خورده را چگونه به حالت اولیه برگردانیم

خشک کردن گوشی آب خورده

1. ابتدا تلفن خود را از آب بیرون بیاورید

نیازی به تکرار نیست ، اما اینجا زمان مهم است. گوشی كه براي چند ثانيه به آن آب رسیده باشد ، شانس زنده ماندن آن بسيار زيادتر از زمانی است كه سي ثانيه يا بيشتر به آن آب رسیده باشد.

2. سریع آن را خاموش کنید

اولین نگرانی در اینجا اتصال کوتاه است. بنابراین اگر تلفن شما خاموش نیست ، هرچه سریعتر آن را خاموش کنید. اگر گوشی آیفون دارید ،باید گوشی را ریست کنید. روش ریست گوشی های آیفون را در این مقاله توضیح داده ایم.

مهم: حتما باید گوشی به مدت 2 الی 3 ساعت خاموش باشد وگرنه پس از زود روشن کردن آن باید منتظر عواقب بدی در مورد گوشی آب خورده خود باشید.

3. اگر می توانید ، باتری ، سیم کارت و SD را بیرون بیاورید

تعمیر گوشی آب خورده

ترفند در اینجا این است که همه چیز را در فضای باز بیرون بیاورید تا به جریان هوا بیشتری دسترسی داشته باشد. آیفون فقط به شما امکان می دهد سیم کارت را بردارید ، اما برای هر مدل دیگری ، صفحه پشتی را بیرون بیاورید و سپس باتری را بیرون بکشید، هر چند که اکثر گوشی های جدید دیگر با باتری غیر قابل تعویض عرضه می شوند. پس از آن کارت SD و هر چیز دیگری را که قابل جابجایی است بیرون بیاورید.

4. گوشی آب خورده را خشک کنید

گوشی خود را با پارچه یا حوله کاغذی بچرخانید ، آن را کج کنید تا آب خارج شود و اگر در دسترس دارید ، از مکش خشک و مرطوب برای مکش آب استفاده کنید.

تذکر: به هیچ وجه از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید، سشوار مدار اصلی گوشی و صفحه نمایش را خراب کرده و موجب آسیب های جدی تری به گوشی می شود

آیا قرار دادن گوشی در برنج واقعاً کارساز است؟ پاسخ کوتاه: نه. صحبتهای زیادی در مورد رطوبت از بین بردن برنج خشک است ، اما مطالعات نشان داده است که در یک آب و هوای نسبتاً خشک ، بهترین راه برای خشک کردن تلفن شما به صورت طبیعی است. همراه با گردش خوب هوا ، این روش در واقع سریعترین راهکار نجات گوشی آب خورده خواهد بود.

اگر در یک شهر مرطوب زندگی می کنید می توانید گوشی را با گلوله های سیلیکونی محصور کنید که از برنج بسیار کارآمد هستند. در حقیقت ، تقریباً هر چیزی نسبت به برنج که دارای نقطه اشباع نسبتاً کمی است ، موثر است. اما از هر ماده ای که استفاده می کنید ، هنوز هم نمی توانید انتظار داشته باشید که گوشی شما را از آب خوردگی نجات دهد.

5- مدتی به گوشی دست نزنید

گوشی آب خورده

برخی از افراد توصیه می کنند حداقل برای چند روز تلفن شما را خاموش بگذارند. فکر آنها این است که گرچه ممکن است دور از بهترین دوست انسان دشوار باشد ، اما اگر رطوبت داخل آن باشد ، تلفن احتمال اتصال کوتاه را دارد. در نهایت تنها روش آزمایش شده و درست برای رفع آسیب آب خوردگی گوشی این است كه آن را كاملاً از هم باز كنید ، همه م ولفه ها را با ایزوپروپیل الكل با خلوص 91٪ تمیز كنید ، تعمیر میكسولینگ را روی اجزای خورده انجام دهید و باتری را تعویض كنید.

6. سعی کنید آن را روشن کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد

اگر همه چیز خوب پیش رود ، امیدوارم که تلفن شما در کمترین زمان دوباره کار کند. سعی کنید پس از دو الی سه ساعت گوشی خود را روشن کنید و ببینید آیا سالم است یا خیر

چطور از آب خوردن گوشی جلوگیری کنیم

چند اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای محافظت از گوشی در برابر صدمات ناشی از آب ، انجام دهید

در وهله اول خرید تلفن ضد آب است. در حالی که اکثر گوشی های قبل از امسال مقاومت کمی در برابر آب دارند ، مدل های تازه منتشر شده ضد آب و با استاندارد های IP67 و IP68 عرضه می شوندکه می توانند تا عمق 1.5 متر ، فشار آب را تحمل نمایند. بهترین گوشی های ضد آب را می توانید در این مطلب ببینید و خریداری کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک کاور ضد آب خریداری کنید ، اگرچه اگر از هر یک از پورت های گوشیاستفاده می کنید ، این مورد تقریباً بی فایده است.

منبع: BLOG.PLUS

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید