چرا نباید از نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 پرو استفاده کنیم

نمایشگر همیشه روشن یا Always on Display آیفون 14 پرو

چرا نباید از نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 پرو استفاده کنیم ؟ اصلا چرا Always on display همیشه در آیفون 14 ضروری نیست؟ در بیشتر موارد، آیفون 14 پرو اپل فقط کمی است بهتر از مدل قبلی، ارائه SoC بهبود یافته، دوربین، و رنگ جدید، بنفش تیره. با تمام استانداردها، این نسخه نسبتاً ملایم در نظر گرفته می‌شود، اما با توجه به اینکه اپل اپل است، موفق شد دو ویژگی جدید را به کار گیرد که باعث ایجاد یک جنون بسیار شده است، داینامیک آیلند و نمایشگر همیشه روشن آن (نمایشگر همیشه روشن). 

نمایشگرهای همیشه روشن قبل از اعلام اپل وجود داشته است، سال‌ها در پلتفرم‌های مختلف مانند Symbian، Meego، ویندوز Phone و اندروید وجود دارد. در حالی که اپل با ارائه ویژگی‌های جدید «انقلابی» که سال‌ها بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود داشته است، همواره مورد شوخی قرار می‌گیرد، امسال، واقعاً توانسته چیزی کاملاً منحصر به فرد را به نمایش بگذارد. این به این دلیل است که اجرای اپل از نمایشگر همیشه روشن با آنچه که دیده‌ایم و انتظارش را داشتیم مغایرت دارد.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو صرفاً پسوند صفحه قفل iOS 16 است و این یک مشکل است

با اپل، با نمادهای کوچکی که برای نشان دادن زمانی که اعلان جدیدی دریافت کرده اید ظاهر می شوند، ظاهری شیک و مینیمال به دست نمی آورید. نه، این خیلی ساده است. در عوض، یک صفحه نمایش قفل دریافت می‌کنید که دقیقاً وقتی نمایشگر تلفن شما روشن است، به صورت تمام رنگی، با کاغذدیواری شخصی‌سازی‌شده، با اعلان‌هایی که مانند معمول روی صفحه ظاهر می‌شوند، به نظر می‌رسد. تنها تفاوت این است که صفحه نمایش تلفن به شدت کم نور است، اما می تواند بسته به محیط به طور خودکار تنظیم شود.

همانند سایر اجراهای اخیر Always On، اپل توانسته است این کار را با تکیه بر نمایشگر OLED LTPO جدید خود انجام دهد که بیشتر کارهای سنگین را انجام می دهد، با نرخ تازه سازی که می تواند تا 1 هرتز هم برسد. فقط برای مرجع، مدل سال گذشته فقط به 10 هرتز کاهش یافت.

اپل این پتانسیل را داشت که چیزی جادویی خلق کند، اما این تجربه به طرز شگفت انگیزی از بین می رود

بنابراین اساس اینجاست، و اپل این پتانسیل را داشت که چیزی جادویی خلق کند، اما این تجربه به طرز شگفت انگیزی از بین می رود. نمایشگر همیشه روشن کار می کند، همه آنچه را که وعده می دهد انجام می دهد، اما نقطه اصلی آن واقعاً جایی است که اپل همیشه با آن مبارزه کرده است. به جای اینکه همه چیز را وارد کنید و واقعاً کاوش کنید، ویژگی بالقوه آن را به دلیل محدودیت اپل در اجرای آن از بین می برد. در این سناریو، نمایشگر همیشه روشن فقط به اندازه اطلاعاتی است که می تواند نمایش دهد، و در شکل فعلی آن، واقعاً مقدار زیادی نمایش نمی دهد.

در نسخه فعلی خود، با iOS 16.0.2، صفحه قفل سه ناحیه را ارائه می دهد که می توان آنها را سفارشی کرد. خط بالا می تواند یکی از موارد زیر را داشته باشد: تاریخ، رویدادهای تقویم، ساعت بین المللی، زنگ هشدار، ردیاب فعالیت و اطلاعات مختلف آب و هوا. در زیر آن بزرگترین فضا از این سه فضا وجود دارد و برای زمان در نظر گرفته شده است. آخرین منطقه همه کاره ترین است و می تواند با حداکثر چهار ویجت کوچک یا دو ویجت با اندازه متوسط ​​بارگذاری شود. با این حال، اطلاعاتی که می‌توان در اینجا نمایش داد نسبت به بخش اول تغییر چندانی نمی‌کند، اما دارای اضافاتی است، مانند ویجت باتری.

به طور خلاصه، عدم پشتیبانی شخص ثالث در حال حاضر واقعاً صفحه قفل را از بین می برد، که تجربه نمایشگر همیشه روشن را نیز از بین می برد. همچنین نسبتاً حواس‌پرت کننده است و «همیشه روشن» را به معنای واقعی کلمه می‌گیرد. چیزی کمی آرام‌تر و تاریک‌تر می‌توانست این مشکل را حل کند.

باما، در واقع یک مشکل بزرگتر در اینجا وجود دارد، زیرا نمایشگر همیشه روشن جدید در iPhone 14 Pro دارای مشکل بزرگتری است.

مصرف باتری

بزرگترین مشکل نمایشگر همیشه روشن این است که عمر باتری را به خطر می اندازد. اکنون، این چیزی است که قابل انتظار است، اما برای ویژگی‌ای که کار زیادی برای من انجام نمی‌دهد، مانند یک معامله بزرگ به نظر می‌رسد. من فکر می‌کنم از آنجایی که آیفون‌ها به داشتن عمر باتری عالی معروف هستند، این تخلیه باتری کمی شوک‌کننده بود. من به دنبال آیفون 14 پرو رفتم و انتظار عمر باتری عالی را داشتم، اما تجربه من به معنای واقعی کلمه کوتاه بود و برای رسیدن به پایان روز تلاش کردم- چیزی که باعث تعجب شد این بود که تلفن اتصال سلولی خاموش بود و من فقط به وای اتصال Fi.

در حالی که این می‌تواند یک تجربه مجزا باشد، اما در استفاده من، متوجه شدم که با روشن شدن ویژگی Always On Display حدود 20 درصد از عمر باتری گوشی را از دست داده است. آیفون روز خود را از ساعت شش صبح شروع می کرد و معمولاً در نیمه شب به شارژر باز می گشت. باز هم این می‌تواند یک یافته مجزا باشد یا ارتباطی با ساخت نرم‌افزار فعلی داشته باشد، اما با گذراندن همان برنامه برای چند روز، نتایج به طور کلی ثابت ماند. علاوه بر این، تعاملات بسیار کمی وجود داشت، و اعلان‌ها مانند حالت عادی دریافت می‌شدند.

من مطمئن نیستم که دیگران چگونه نمایشگر همیشه روشن و صفحه قفل را تصور می‌کردند، اما برای خودم فکر می‌کردم که در خارج از دروازه انعطاف‌پذیرتر باشد و از برنامه‌ها و ویجت‌های شخص ثالث استفاده کنم. من همچنین احساس کردم که نمایشگر همیشه روشن در واقع مفید خواهد بود و اطلاعات بیشتری را در اختیار دارد که باید ببینم. شاید تقصیر من برای داشتن انتظارات بود، اما در ذهنم تصور می‌کردم که تقریباً مانند ساعت اپل و عوارض آن کار می‌کند. اگرچه گزینه‌های سفارشی‌سازی در اپل واچ محدود است، اما همچنان می‌تواند تجربه خوبی را ارائه دهد، زیرا می‌تواند تمام آنچه را که باید در یک نگاه ببینید به شما نشان می‌دهد. اپل واچ ادغام های برنامه های زیادی را نیز ارائه می دهد که این داده ها از طریق پیچیدگی های روی ساعت در دسترس قرار می گیرند. فکر می‌کنم ذکر این نکته مهم است که هرگز احساس محدودیت نمی‌کرد.

البته، مقایسه یک ویژگی جدید با محصولی که در طول هفت سال به بلوغ رسیده است، منصفانه نیست. نمایشگر همیشه روشن و صفحه قفل آیفون 14 پرو هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند. اگر اپل بخواهد برای آن انرژی بگذارد، خیلی چیزها می توانند تغییر کنند. بنابراین برای استفاده فعلی من، نمایشگر همیشه روشن خاموش می‌ماند، عمدتاً به دلیل مشکلات عمر باتری و همچنین به این دلیل که برای شروع کار چندان مفیدی نیست، زیرا به یک صفحه قفل محدود متکی است. شاید وقتی اپل پشتیبانی از Live Activities را اضافه می کند، ارزش یک بار دیگر را داشته باشد. اما در حال حاضر، یکی از ویژگی های سرفصل گوشی جدیدم را خاموش می کنم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید