چرا حجم اینترنت زود تمام می شود و راهکار کاهش مصرف اینترنت چیست

حجم اینترنت

احتمالا بسته حجم اینترنت ایرانسل یا همراه اول خریده اید اما به نصف روز نکشیده ، حجم شما تمام شده است. چرا حجم اینترنت زود تمام می شود ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و روش هایی را برای کاهش مصرف اینترنت بررسی خواهیم کرد.

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود؟

یکی از اصلی ترین دلایل این که حجم بسته های اینترنت سیم کارت ایرانسل یا همراه اول به سرعت تمام می شود افزایش کیفیت تصاویر و داده هایی است که در اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنیم. به عنوان مثال با هر نیم ساعت وقت گذراندن در اینستاگرام تقریبا 300 تا 500 مگابایت اینترنت مصرف می کنیم! یعنی اگر یک بسته اینترنت ده هزار تومانی 1 گیگابایتی خریداری کرده باشید با یک ساعت کار در اینستاگرام تمام می شود!

از اینستاگرام که بگذریم، تلگرام ، واتساپ، اپلیکیشن های پخش ویدیو مثل یوتیوب و آپارات نیز خوره اینترنت هستند! یعنی چی؟ یعنی این که در کمتر از نیم ساعت کل بسته اینترنت شما را مصرف می کنند! برای این که بتوانید در هزینه صرفه جویی کنید و بسته هایی را بخرید که با پرداخت هزینه کمتر ، اینترنت مصرف کرده باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر می خواهید سرعت اینترنت خود را بررسی کنید، مطلب تست سرعت اینترنت را نیز بخوانید.

کاهش مصرف اینترنت با خرید بسته های پرحجم تر

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود

شارژ ایرانسل

یکی از دلایل این که چرا حجم اینترنت زود تمام می شود به خاطر عدم رعایت در خرید بسته های اینترنت است. به طور مثال ما یک بسته 10 گیگابایت یک ماه 30 هزار تومانی را که هر گیگابایت 3 هزار تومان برایمان تمام  می شود نمیخریم و به جای آن در طول ماه 10 بار بسته یک گیگابایت یک ماه 10 هزار تومانی را می خریم! خب چرا؟ از همان ابتدا اگر بسته اینترنت 10 گیگابایت را بخریم، هر گیگابایت اینترنت موبایل برای ما 3 هزار تومان محاسبه می شود، اما اگر بخواهید بسته های 10 هزار تومانی یک گیگابایتی بخرید شاید بیش از 70 درصد پول خود را دور ریخته اید. بنابراین برای این که حجم اینترنت زود تمام نشود، یک بسته پر حجم تر بخرید.

کاهش مصرف داده در اینستاگرام، واتساپ و تلگرام

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود

در هر شبکه اجتماعی گزینه ای وجود دارد که می توانید با استفاده از آن حجم اینترنت مصرفی را نصف کنید. به طور مثال در اینستاگرام ابتدا باید وارد تنظیمات شده، به بخش Mobile Data use رفته و گزینه data saver را فعال کنید. بعد از آن گزینه high-resolution media را در حالت wifi-only قرار دهید تا حجم مصرفی اینستاگرام تقریبا به 50% برسد.

برای واتساپ می توانید به بخش تنظیمات رفته گزینه Data and storage usage را انتخاب کنید و در بخشی که نوشته Media auto download تمام گزینه ها را غیر فعال کنید. در قسمت پایین نیز گزینه  low data usage را فعال کرده تا مصرف اینترنت شما در واتساپ کاهش پیدا کند.

همچنین در تلگرام نیز می توانید با ورود به بخش تنظیمات وارد گزینه data and storage شوید و هر سه گزیه when using mobile data ، when connected on wi fi و when roaming را غیر فعال نمایید تا میزان مصرف اینترنت شما در تلگرام نیز به 50 درصد برسد.

برای کاهش مصرف اینترنت ویدیوهایی با کیفیت پایین تر ببینید

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود

شاید از خود پرسیده باشید ، من که در اینستاگرام یا تلگرام زیاد نمی روم، پس چرا حجم اینترنت انقدر زود تمام می شود ؟ احتمالا شما ویدیو به صورت آنلاین زیاد مشاهده می کنید. در آپارات و یوتیوب کیفیت پخش ویدیو از 144p تا 8k موجود است. به طور متوسط هر 5 دقیقه ویدیو 8K حدودا 1 گیگابایت اینترنت مصرف می کند. بنابراین سعی کنید ویدیوها را با کیفیت 480p ببینید تا اینترنت شما انقدر زود تمام نشود.

در زمان بازی آنلاین FPS را کاهش دهید

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود

اگر با گوشی موبایل خود پابجی موبایل یا کال آف دیوتی موبایل یا فورتنایت بازی می کنید، در تنظیمات این بازی ها می توانید میزان FPS را کاهش داده تا حجم اینترنت مصرفی در زمان بازی آنلاین روی گوشی کاهش پیدا کند. یکی دیگر از خوره های اینترنت، بازی آنلاین است. پس حسابی حواس خود را برای این گونه بازی ها جمع کنید.

دانلود فایل با حجم بالا

اگر شما هر روز بازی، ویدیو، اپلیکیشن یا سایر موارد را دانلود می کنید، مطمئنان به همین سرعت هم حجم اینترنت شما تمام می شود. یکی از بدترین روش ها برای زودتر تمام کردن حجم اینترنت، همین دانلود است. سعی کنید حجم دانلود خود را کاهش داده یا با روش بهتر، اینترنت بسته شبانه بخرید و دانلود های خود را به صورت خودکار از 2 شب تا 6 صبح انجام دهید تا با مصرف اینترنت به اندازه 10 درصد حالت معمولی هم فایل های خود را دانلود کرده باشید و هم این که میزان اینترنت زیادی مصرف نکنید.

در ادامه می توانید مطلب افزایش سرعت اینترنت را نیز بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید