چرا باید گوشی گلکسی A73 سامسونگ بخریم؟ مزایای گلکسی A73 سامسونگ

مزایای گلکسی A73

آیا گلکسی A73 سامسونگ ارزش خرید دارد ؟  مزایای گلکسی A73 سامسونگ چیست؟ آیا باید گوشی گلکسی A73 سامسونگ را بخریم یا نه؟ در ادامه میبینیم.

چرا باید گوشی گلکسی A73 سامسونگ بخریم؟ مزایای گلکسی A73 سامسونگ

بررسی سامسونگ گلکسی A73 5G – یک گوشی میان رده با ویژگی های پرچمدار و دوربین عالی

samsung.jpg

مزایای سامسونگ گلکسی A73 5G : کسانی که توسعه فناوری گوشی های هوشمند را دنبال می کنند، می دانند که سری گلکسی A سامسونگ جزو پرفروش ترین سری های موجود است. اخیراً سامسونگ سری گلکسی A را با سه مدل جدید به روز رسانی کرده است: گلکسی A73 5G، Galaxy A53 5G و A33 5G.

سامسونگ گلکسی A73 5G قدرتمندترین مدل امسال است و دارای بیشترین اندازه صفحه نمایش در بین سه مدل جدید است. از چیپست متفاوتی نسبت به همتایان خود، به ویژه چیپست Snapdragon 778G 5G استفاده می کند. برای گوشی های میان رده، این چیپست در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها است. بیایید در بررسی کامل زیر دریابیم که آیا این مورد برای شما مناسب است یا خیر.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

طراحی ساده با رنگ های جذاب

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : سامسونگ گلکسی A73 5G در نگاه اول زیبا به نظر می رسد. بدنه پلی کربنات آن در دستان ما ممتاز به نظر می رسید. به طور خاص، رنگ نعنایی که ما دریافت کردیم از هر نظر زیبا به نظر می رسید. همچنین دارای یک روکش فلزی براق در طرفین برای نقاط استایل بیشتر و روکش مات برای پنل پشتی برای جلوگیری از لک اثر انگشت است.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : کنترل صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند. معمولا دسترسی به این دکمه ها تنها با یک دست آسان است. اما توصیه می کنیم به جای آن با دو دست کار کنید، به خصوص اگر دست شما در سمت کوچکتر باشد.

بعد، می‌توانید یک میکروفون، درگاه شارژ USB-C و مشبک بلندگو را در پایین ببینید. در بالا، میکروفون دوم و سینی سیم کارت را خواهید یافت. در نهایت، چهار دوربین و یک فلاش LED در پشت وجود دارد. این ماژول در یک ماژول مستطیل در یک طرح ذوزنقه ای قرار داده شده است که تمیز به نظر می رسد، که توسط مارک سامسونگ حک شده در پایین پشتیبانی می شود.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : در حالی که طراحی آن کاملاً ساده به نظر می رسد، دستگاه در هنگام در دست گرفتن احساس برتری می دهد. قسمت جلویی دارای یک پنل 6.7 اینچی AMOLED است که توسط Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود. همچنین یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر وجود دارد که بسیار سریع عمل می کند.

 

 

سامسونگ گلکسی A73 5G در یک جعبه مقوایی سفید نازک ساده عرضه می شود. اما مانند چند دستگاه دیگر سامسونگ، این شرکت تصمیم گرفت آداپتور شارژ را حذف کند. سامسونگ گلکسی A73، یک کابل USB-C، ابزار سیم‌کارت و برخی اسناد کاربر را در داخل جعبه پیدا خواهید کرد.

1.jpg

مشخصات و ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED Infinity-O، وضوح Full HD+، نرخ به روز رسانی 120 هرتز
  • چیپست اسنپدراگون 778 5G 8 گیگابایت رم، قابل ارتقا از طریق DRE (2 گیگابایت، 4 گیگابایت یا 6 گیگابایت)
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت، قابل ارتقا از طریق کارت microSD (تا 1 ترابایت)
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی OIS + دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض + سنسور عمق 5 مگاپیکسلی + دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی باتری 5000 میلی آمپری
  • شارژ سریع 25 واتی
  • استاندارد IP65 ضد آب
  • قیمت: در حدود 14 میلیون تومان

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : از نظر امکانات، یکی از بزرگ ترین آنها Link to Windows است. این ویژگی به شما امکان می دهد گلکسی A73 را با هر دستگاه ویندوزی همگام کنید. این امکان دسترسی به گوشی هوشمند را برای بررسی اعلان‌ها، انتقال فایل‌ها، پاسخ به پیام‌ها یا پاسخ به تماس‌ها از طریق کامپیوتر فراهم می‌کند.

9.jpg 10.jpg

 

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : علاوه بر این، کاربرانی که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی دارند می‌توانند وظایف را با ویژگی تداوم برنامه همگام‌سازی کنند. می‌توانید با استفاده از تبلت Samsung Galaxy یا گوشی هوشمند، فعالیت برنامه را به نزدیک‌ترین دستگاه گلکسی به خود متصل کنید. این کارها یا فعالیت ها را بین دو دستگاه ذخیره و همگام می کند.

سامسونگ گلکسی A73 5G همچنین دارای قابلیت تعویض خودکار Buds است. اگر قصد دارید از گوشی با دستگاه ثانویه سامسونگ مانند تبلت های سری گلکسی تب استفاده کنید، این کار مفید است. می‌توانید از بازی‌های تبلت خود لذت ببرید و برای هر تماس ورودی به سرعت به گوشی خود تغییر دهید. هدفون بی سیم Galaxy Buds شما از ویژگی تبدیل خودکار برای جابجایی به تلفن استفاده می کند و به شما امکان می دهد تماس را دریافت کنید.

همچنین یک ویژگی روتین Bixby در این دستگاه وجود دارد که از هوش مصنوعی برای یادگیری الگوهای استفاده و ترجیحات شما استفاده می کند. این ویژگی می تواند به طور خودکار تنظیمات را تنظیم کند، برنامه ها را کنترل کند، مصرف باتری را بهینه کند و غیره.

11.jpg

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : شما همچنین می توانید برنامه های روزمره خود را بر اساس جایی که هستید و کاری که انجام می دهید تنظیم کنید. به عنوان مثال، یک روال قبل از خواب با مدت زمان مشخصی برای فعال کردن حالت سکوت، روشن شدن حالت شب و تغییر میانبرهای صفحه قفل شما.

 

سری گلکسی A امسال نیز بهبودهایی در ویژگی رم مجازی دارد. مدل‌ های جدید می‌توانند تا 6 گیگابایت رم مجازی ارائه دهند که منجر به حداکثر 14 گیگابایت در کل R می‌شود.

12.jpg

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : این گوشی همچنین دارای ویژگی Adaptive Power Saving است که به عنوان حالت ذخیره باتری کار می کند. وقتی قدرت باتری گوشی 50 درصد یا کمتر باشد، برای صرفه جویی بهینه باتری، به طور خودکار وارد حالت Adaptive Power Saving می شود.

یکی دیگر از معیارهای صرفه جویی در باتری، ویژگی مدیریت انرژی هوش مصنوعی است. آیا برنامه ای دارید که فقط گاهی استفاده می شود اما نمی خواهید آن را حذف کنید؟ این ویژگی تضمین می‌کند که چنین برنامه‌ هایی فقط در پس‌ زمینه زمانی که فعال نیستند کار کنند، که به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند. به طور خاص، مدیریت انرژی هوش مصنوعی سامسونگ برنامه‌هایی را که به ندرت استفاده می‌شوند در حالت غیرفعال قرار می‌دهند، که به صرفه جویی در باتری کمک می‌کند.

13.jpg 14.jpg

 

بررسی عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A73

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : گلکسی A73 5G واقعا سریع و روان کار می کند. ما با مشکل یا تاخیر مواجه نشدیم، به خصوص هنگام فعال کردن دوربین و عکس گرفتن، که در برخی از گوشی های میان رده اتفاق می افتد. پیمایش عمومی از طریق رابط کاربری، پیمایش یا جابجایی برنامه ها تجربه ای آسان و روان است.

عملکرد آن مشابه گلکسی A52s است که از همان چیپست اسنپدراگون 778G استفاده می کند. اما Galaxy A73 5G نرم‌تر از قبلی است، احتمالاً به لطف بهینه‌سازی‌های اضافی که سامسونگ در بخش نرم‌افزاری انجام داده است.

 

15.jpg 16.jpg

 

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : با لمس بازی، گلکسی A73 5G کار خود را به خوبی انجام می دهد. ما چند بازی را امتحان کردیم تا عملکرد بازی گوشی را آزمایش کنیم. این شامل بازی‌ های موبایل محبوب در مالزی، مانند PUBG Mobile و Mobile Legends می‌شود.

برای PUBG Mobile، تجربه کلی نرم بود. گوشی بعد از 45 دقیقه بازی پشت دوربین گرم می شود، اما احتمالاً شما را از بازی منحرف نمی کند. مصرف باتری نیز مناسب بود و پس از حدود 25 دقیقه بازی 10 درصد کاهش یافت.

 

17.jpg

18.jpg

PUBG Mobile screenshot and graphical settings

19.jpg

20.jpg

مزایای سامسونگ گلکسی A73 5G : مورد بعدی که ممکن است بپرسید این است که “دوام باتری چقدر است؟” نگران نباشید زیرا گلکسی A73 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که می تواند تا دو روز با یک بار شارژ دوام بیاورد.

سامسونگ گلکسی A73 از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می کند که ظاهراً گوشی را در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می کند. البته لازم به ذکر است که شارژر داخل جعبه موجود نیست. در زیر تست شارژ گلکسی A73 5G را مشاهده می کنید.

 

21.jpg 22.jpg

مزایای سامسونگ گلکسی A73 5G : ویژگی های دوربین گلکسی A7 دارای ویژگی‌ هایی است که معمولاً در گوشی‌های پرچمدار مانند Samsung Galaxy S22 در دسترس هستند. به عنوان مثال، کاربرانی که قبلاً دارای سری گلکسی A هستند، این فرصت را خواهند داشت که از ویژگی Single Take استفاده کنند. این ویژگی Single Take مانند یک دوربین تایمر با شماره 10 کار می کند.

 

اما بر خلاف یک دوربین استاندارد، Single Take به شما امکان می دهد با استفاده از تایمر 10 ثانیه ای، تولید را ضبط کنید. واحد پردازش تصویر به طور خودکار تصاویر یا ویدیوهای تولید می شوند که برخی از آنها دارای فیلترهایی مانند فیلتر بومرنگ هستند. پس از اتمام، بهترین تصویر یا ویدیو را انتخاب کنید.

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ :گلکسی A73 دارای پنج دوربین، چهار دوربین عقب و یک دوربین جلو است. شما یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین عمق 5 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی دارید. در نور طبیعی روز، دوربین 108 مگاپیکسلی می تواند تصاویر را با جزئیات بسیار زیاد ثبت کند.

البته گلکسی A73 5G نمی تواند عکس هایی با کیفیتی که در آیفون 13 یا گلکسی اس 22 اولترا می بینید ارائه دهد. اما این یک تنظیم دوربین همه کاره برای یک گوشی میان رده است، بنابراین ما کاملاً از آن راضی هستیم. تنها مشکلی که دارد عکاسی در نور کم است.

با توجه به تصاویر گرفته شده، مشخص است که حالت شب گوشی بسیار خوب است. عکس های گرفته شده در شب نویز زیادی دارند، به این معنی که استفاده نکردن از آن ممکن است بهتر باشد. اما در صورت خاموش بودن حالت شب در ارائه عکس‌های با کیفیت بالا مشکل دارد، بنابراین باید به هر حال از آن استفاده کنید.

28.jpg

108MP main camera

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

Night shots

27.jpg

Night mode enabled

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

Pictures in natural daylight

38.jpg

0.5x zoom

39.jpg

1x zoom

40.jpg

2x zoom

41.jpg

4x zoom

42.jpg

10x zoom

43.jpg

Panorama mode

خلاصه مطلب

مزایای  گلکسی A73 5G سامسونگ : گلکسی A73 5G یک صفحه نمایش بزرگ، زیبا و صاف با دوربین اصلی عالی ارائه می دهد. احتمالاً از کیفیت عکس های آن به خصوص سلفی های دوربین جلو لذت خواهید برد. این یک دستگاه اندرویدی میان رده عالی است، به خصوص با مشخصات قوی مانند چیپست اسنپدراگون 778 و ویژگی هایی مانند رتبه بندی IP.

علاوه بر این، این دستگاه نیز براق و سبک به نظر می رسد. مهمتر از آن، نه تنها می‌ تواند برنامه‌ های روزانه را اجرا کند، بلکه می‌تواند بازی‌ های موبایل را در تنظیمات گرافیکی متوسط ​​نیز اجرا کند. اگر به دنبال گوشی با عملکرد روان و کیفیت دوربین خوب هستید، سامسونگ گلکسی A73 5G با برچسب قیمت RM2099 دستگاهی محکم است.

تنها اشکال آن گزینه های رنگی نسبتاً کسل کننده و کمبود شارژر است. اما صادقانه بگویم، مورد دوم چیزی است که احتمالاً می‌توانیم در آینده از برندها و مدل‌های گوشی‌های هوشمند بیشتری انتظار داشته باشیم. به عبارت دیگر، زیاد نگران آن نباشید و شارژر سریعی را که واقعاً می‌خواهید، برای خود بگیرید.

البته، چند گزینه تلفن دیگر نیز در این رنج قیمت وجود دارد که می توانید به سراغ آنها بروید. به عنوان مثال، می‌توانید سراغ vivo V23 5G (RM2099)، Redmi Note 11 Pro+ 5G (RM1599) یا realme 9 Pro+ 5G (RM1599) بروید.

منبع: TECHNAVE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

5 دیدگاه در حال حاضر

  1. قبل ازهرچیزبایدتشکرکنم ازتوضیحات جامعی که دادید.فقط یک موضوع مرابسیارنگران کرده ومیکند،وآن اینست که چطور مطمئن باشم گوشی‌ای که(A73-5g)میخواهم بخرم،رُم8کیک آن اصلی هست،نه کپی یاچینی؟
    اگردراین زمینه بمن راهنمایی کنیدواقعاممنون ومتشکرمیشوم.

  2. مطلب دیگراینکه،آیامیشودبااستفاده از ترفندِاسلات هیبریدی،(چسباندنِ قسمتِ فلزیِ چیپِ سیمکارتِ دوم به پشتِ مموری کارت)بطور همزمان ازدوسیمکارت بهمراه کارت حافظه استفاده کرد؟

  3. سلام شب بخیر ممنون میشم جواب سوالم رو بدین،من گوشی ا۷۳ خریدم با توجه به تعریف هایی که از عملکرد باطریش میشد وقتی گوشی رو حالت شارژ مثلا ۱۰۰ درصدی هستش بعد چند ساعت خود به خود یک یا دودرصد ازش کم میشه با توجه به اینکه تمام برنامه رو خاموش میکنم ونور پس زمینه کلا خیلی کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید