چت جی پی تی چیست ؟ راهنمای استفاده از ChatGPT

چت جی پی تی

چت جی پی تی چیست ؟ نحوه استفاده از چت بات هوش مصنوعی وایرال جی پی تی که همه درباره آن صحبت می کنند.

چت جی پی تی چیست ؟ راهنمای استفاده از ChatGPT

تا به حال، احتمالاً در مورد ChatGPT، نمونه اولیه چت ربات همه منظوره چیزهایی را شنیده اید. این چت به سرعت به نمونه‌ای غالب از تأثیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در آینده تبدیل شده است و نشان می‌ دهد که این ابزارها چقدر می‌توانند قدرتمند باشند.
این برنامه توسط OpenAI ساخته شده است، که به دلیل توسعه تولید کننده متن به تصویر DALL-E مشهور است، و در حال حاضر برای هر کسی که می‌تواند به صورت رایگان آن را امتحان کند، در دسترس است. در این مقاله به اینکه چت جی پی تی چیست، چگونه از آن استفاده کنیم، و چگونه می تواند آینده اینترنت را تغییر دهد می پردازیم.

آیا ChatGPT رایگان است؟

بله، استفاده از نسخه اصلی چت جی پی تی کاملا رایگان است. البته ادامه اجرای آن برای OpenAI رایگان نیست. تخمین‌ها در حال حاضر حاکی از آن است که OpenAI حدود 3 میلیون دلار در ماه برای ادامه اجرای چت جی پی تی هزینه می‌کند که حدود 100000 دلار در روز است. گذشته از هزینه های خود سرورها، اخیراً اطلاعات فاحشی در مورد اقدامات دیگری برای آموزش مدل زبان در برابر تولید محتوای توهین آمیز منتشر شده است.
OpenAI همچنین اخیرا یک نسخه پولی جدید و پریمیوم از چت بات خود به نام ChatGPT Plus را معرفی کرده است. هنوز در دسترس نیست، اما در حال حاضر فقط می توانید به لیست انتظار بپیوندید و قیمت نهایی 20 دلار در ماه خواهد بود. ChatGPT Plus حتی در زمان اوج مصرف، پاسخ‌های سریع‌تر و اولین دسترسی به ویژگی‌های جدید را فراهم می‌کند.

خطای شبکه چت جی پی تی «در ظرفیت»

بسیاری از افرادی که اخیراً سعی در استفاده از چت ChatGPT دارند، هنگام تلاش برای دسترسی به سایت، اخطار «در حد ظرفیت» دریافت می‌کنند.
به دلیل هزینه اجرای ChatGPT ، به نظر می رسد OpenAI دسترسی را در زمانی که سرورهایش «در ظرفیت هستند» محدود کرده است. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا منتظر بمانید، اما اگر صبور باشید، در نهایت موفق خواهید شد. از میان تمام مشکلاتی که ChatGPT در حال حاضر با آن مواجه است، این بزرگترین مانعی است که مردم را از استفاده بیشتر از آن باز می دارد.

آیا نیاز به دانلود چت جی پی تی دارید؟

چت جی پی تی از طریق یک صفحه وب در دسترس است، بنابراین نیازی به دانلود نیست. با وجود این واقعیت که app stores پر از نسخه های جعلی هستند، OpenAI هنوز یک برنامه رسمی منتشر نکرده است. اینها باید با احتیاط نصب و استفاده شوند، زیرا برنامه‌های رسمی ChatGPT نیستند.
با این حال، چند راه برای نصب ChatGPT وجود دارد. ابتدا می توانید به وب سایت ChatGPT بروید و آن را به عنوان یک برنامه ویندوز از طریق Edge ذخیره کنید. به سایت بروید، روی منوی بیضی کلیک کنید و ماوس را روی Apps نگه دارید. برای بارگیری ChatGPT از دسکتاپ، گزینه Install this site as a app را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید کد منبع چت جی پی تی را از GitHub دانلود کنید، اما توجه داشته باشید که این نیاز به کمی دانش فنی برای شروع به کار برنامه دارد. به عنوان مثال، یک ربات Discord مجهز به GPT برای نصب در سرور Discord شما موجود است.

نحوه استفاده از چت جی پی تی

صفحه وب ChatGPT ساده است و شامل یک قسمت برای پر کردن نتایج و یک کادر متنی در پایین صفحه برای کاربران برای تایپ سوالات است. ما با سوالات شروع کردیم، با این حال، OpenAI توصیه می‌کند برای بهترین نتیجه ممکن، یک عبارت وارد کنید.
به عنوان مثال، با وارد کردن «توضیح دهید که منظومه شمسی چگونه ساخته شده است» نتیجه دقیق تری با پاراگراف های بیشتری نسبت به «چگونه منظومه شمسی ساخته شده است» به دست می دهد، حتی اگر هر دو پرس و جو نتایج نسبتاً دقیقی را ارائه دهند. شما همچنین گزینه ای برای درخواست های ورودی خاص تر برای یک مقاله با تعداد مشخصی پاراگراف یا یک صفحه ویکی پدیا دارید. ما یک نتیجه بسیار دقیق با درخواست “نوشتن یک مقاله چهار پاراگراف در توضیح Mary Shelley’s Frankenstein” دریافت کردیم.
اگر اطلاعات کافی در دسترس باشد، ژنراتور دستورات را با جزئیات دقیق انجام خواهد داد. در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که ChatGPT شروع به پر کردن شکاف ها با داده های نادرست کند. OpenAI اشاره می کند که این موارد نادر هستند. این برند همچنین خاطرنشان می کند که چت جی پی تی همچنین در حال حاضر “دانش محدودی از رویدادهای جهانی پس از سال 2021” دارد.
با این حال، شما این گزینه را دارید که به طور مداوم درخواست‌ها را وارد کنید تا زمانی که مرورگر خود را ببندید یا رشته را بازنشانی کنید تا درخواست‌های قبلی خود را پاک کنید. همچنین می توانید از چت ج ی پی تیدر حالت تاریک یا روشن استفاده کنید.
می توانید از این صفحه وب به سرور OpenAI Discord و وبلاگ دسترسی پیدا کنید و از آنجا خارج شوید.

نحوه ثبت حساب OpenAI

استفاده از چت ربات ChatGPT نسبتاً ساده است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن خود را تایپ کرده و اطلاعات را دریافت کنید. با این حال، OpenAI قبل از اینکه بتوانید از هر یک از ابزارهای آن استفاده کنید نیاز به یک حساب کاربری دارد، بنابراین اگر آن را ندارید، باید ثبت نام کنید. شما این امکان را دارید که با یک حساب Google یا Microsoft یک ورود آسان را انتخاب کنید.
در غیر این صورت، اگر هر نوع ایمیل دیگری دارید، می توانید آن را به صورت دستی وارد کنید. پس از این، شما باید یک شماره تلفن وارد کنید؛ با این حال، به خاطر داشته باشید که نمی توانید از شماره تلفن مجازی (VoIP) برای ثبت نام در OpenAI استفاده کنید. سپس یک شماره تایید دریافت می کنید که برای تکمیل تنظیمات آن را در صفحه ثبت نام وارد می کنید.
هنگامی که برخی از قوانین خانه داری را در مورد ChatGPT مشاهده کردید، از جمله خطاهای احتمالی در داده ها، نحوه جمع آوری اطلاعات OpenAI و نحوه ارسال بازخورد توسط کاربران، می دانید که با موفقیت ثبت نام کرده اید.

درخواست های چت جی پی تی: چه چیزی می توانید از ChatGPT بپرسید؟

خب، این قسمت سرگرم کننده است. از زمان راه‌اندازی آن، مردم برای کشف هر کاری که چت‌بات می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد، آزمایش کرده‌اند – و برخی از نتایج شگفت‌ انگیز بوده است.
یادگیری انواع اعلان‌ ها و پیام‌های بعدی که ChatGPT به خوبی به آنها پاسخ می‌دهد، نیاز به آزمایش دارد. درست مانند اینکه یاد گرفته‌ایم اطلاعاتی را که می‌خواهیم از موتورهای جستجوی سنتی به‌دست آوریم، گرفتن بهترین نتایج از چت جی پی تی ممکن است کمی طول بکشد. هک، در حال حاضر دوره های آنلاین در این زمینه منتشر شده و فروخته می شود.
واقعاً همه چیز بستگی به این دارد که از آن چه می خواهید. برای شروع، سعی کنید از آن برای نوشتن یک پست وبلاگ الگو، یا حتی اگر برنامه نویس هستید، استفاده کنید.
نویسندگان ما ChatGPT را نیز آزمایش کردند و سعی کردند ببینند که آیا می تواند خریدهای تعطیلات را انجام دهد یا حتی آرایش نجومی را به درستی تفسیر کند. در هر دو مورد، ما محدودیت‌هایی برای کارهایی که می‌توانست انجام دهد پیدا کردیم، در حالی که هنوز کاملاً تحت تأثیر نتایج هستیم.
اما اینکه خودتان آن را امتحان کنید لذت بیشتری دارد. چه فکر می‌کنید چت جی پی تی یک فناوری شگفت‌انگیز است یا به نابودی اینترنت آنطور که ما می‌شناسیم منجر می‌شود، ارزش آن را دارد که خودتان امتحان کنید تا ببینید دقیقاً چه توانایی‌ هایی دارد.
هر چند نمی توانید چیزی بپرسید. OpenAI به منظور «ساخت یک هوش عمومی مصنوعی ایمن و مفید» پادمان‌ هایی در نظر گرفته است. این بدان معناست که هرگونه سؤالی که به هر نحوی نفرت‌انگیز، جنسیتی، نژادپرستانه یا تبعیض آمیز باشد، عموماً ممنوع است.

آیا می توان از چت جی پی تی برای مقاله نویسی استفاده کرد؟

استفاده از ChatGPT مملو از بحث و جدل بوده است و بسیاری از ناظران به این فکر می کنند که چگونه قدرت هوش مصنوعی همه چیز را از موتورهای جستجو گرفته تا رمان نویسی تغییر می دهد.
مقاله نویسی برای دانش آموزان یکی از بارزترین مثال هایی است که چت جی پی تی می تواند به یک مشکل تبدیل شود. ChatGPT ممکن است این مقاله را به خوبی ننویسد، اما استفاده از آن برای مقاله نویسی بسیار آسان است.
معلمان، مدیران مدارس و توسعه دهندگان در حال حاضر راه های مختلفی برای حل این مشکل پیدا کرده اند و استفاده از ChatGPT را در مدارس ممنوع کرده اند. دیگران در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای تدریس خوشبین تر هستند، اما سرقت ادبی بدون شک از نظر آموزش در آینده همچنان یک موضوع خواهد بود. ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه ChatGPT می‌تواند متن خود را واترمارک کند و این مشکل سرقت ادبی را برطرف کند، وجود دارد، اما از هم‌اکنون، تشخیص ChatGPT هنوز فوق‌العاده دشوار است.
  ChatGPT اخیراً نسخه جدیدی از ابزار تشخیص سرقت ادبی خود را راه اندازی کرده است، با این امید که برخی از انتقادات پیرامون نحوه استفاده مردم از تولید متن را برطرف کند. از یک ویژگی جدید به نام «طبقه‌بندی متن AI» استفاده می‌کند که به روشی آشنا با سایر نرم‌افزارهای سرقت ادبی عمل می‌کند. به گفته OpenAI، با این حال، این ابزار هنوز در حال پیشرفت است و “ناقص” است. ابزارهای دیگری مانند GPTZero نیز وجود دارند که ادعا می کنند به تشخیص سرقت ادبی چت جی پی تی کمک می کنند. اگرچه آنها کار می کنند، اما برخی ویرایش های اضافی در پاسخ های هوش مصنوعی همچنان می تواند این ابزارها را از بین ببرد.

آیا ChatGPT جایگزین گوگل خواهد شد؟

گوگل ده‌ ها سال است که تلاش می‌کند کاری را که چت جی پی تی اکنون می‌تواند انجام دهد، انجام می‌دهد و گزارش شده است که چت بات یک “کد قرمز” را در گوگل ایجاد کرده است. در پاسخ، این شرکت اعلام کرد که به آرامی رقیب خود Google Bard AI را عرضه خواهد کرد که به مرور زمان در جستجو ادغام خواهد شد. ما انتظار داریم در ماه های آینده گزینه های بیشتری از این ChatGPT ظاهر شوند.
با این حال، Bard هنوز در دسترس نیست. گوگل در حال آزمایش آن است، اما پاسخ های اولیه مثبت نیستند. در واقع، اولین نسخه نمایشی عمومی Bard پاسخ نادرستی را نشان داد که توسط اولین نتیجه جستجو رد شد، نشان می دهد که ChatGPT و مشتقات آن به این زودی جایگزین موتورهای جستجوی سنتی نخواهند شد.

چت جی پی تی چه ربطی به مایکروسافت بینگ دارد؟

The new Bing preview screen appears on a Surface Laptop Studio.

مایکروسافت اعلام کرد که چت جی پی تی و همچنین مرورگر کامل Edge خود را به بینگ می آورد. اکنون برای آزمایش در دسترس است و از نسخه پیشرفته‌ای از مدل هوش مصنوعی موجود در چت جی پی تی با نام مدل Prometheus استفاده می‌کند. برخلاف برنامه چت جی پی تی ، این نسخه پیشرفته می تواند اطلاعات اخیر را در نظر بگیرد، در حالی که چت جی پی تی فقط می تواند اطلاعات مربوط به چند سال قبل را خلاصه کند.

اگرچه چت جی پی تی به Bing و Edge می آید، اما هنوز اینجا نیست. مایکروسافت یک لیست انتظار Bing ChatGPT در دسترس دارد که طبق گزارش ها در 48 ساعت اول بیش از یک میلیون ثبت نام را پشت سر گذاشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت اکنون این ویژگی را برای کاربران منتخب عرضه می‌کند، بنابراین انتظار داریم در ماه‌های آینده عرضه کامل شود.

با این حال، محدودیت‌های چت جی پی تی و مفید بودن آن را افزایش می‌دهد. همانطور که کشف کردیم، بینگ چت قادر به پاسخ‌های غیرقابل تغییر است و مایکروسافت به سرعت در تلاش است تا هوش مصنوعی را به یک خط برساند.

آینده چت جی پی تی چیست؟

شکی نیست که دنیای فناوری در حال حاضر شیفته چت جی پی تی شده است و به این زودی ها کند نمی شود. ChatGPT-4، تکرار بعدی مدل، ظاهراً به طور قابل توجهی دقت و قابلیت چت جی پی تی را بهبود خواهد بخشید. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن وجود ندارد، اما نیویورک تایمز گزارش داد که در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد.
اما پیشرفت بزرگتر نحوه ادغام چت جی پی تی در سایر برنامه ها خواهد بود. طبق گزارش ها، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در چت جی پی تی انجام داده است که در حال حاضر شروع به ثمر رساندن کرده است. اولین ادغام در Teams Premium بود که برخی از ویژگی‌های OpenAI برای خودکارسازی وظایف و ارائه رونوشت‌ ها نشان داده می‌شد. با توجه به اینکه چت جی پی تی اکنون در بینگ در دسترس است، فقط زمان زیادی است که فناوری‌های ChatGPT و OpenAI را در برنامه‌هایی مانند PowerPoint و Word ببینیم.
با همه اینها باید بگوییم، اگر فکر می‌کنید هوش مصنوعی در حال حاضر کار بزرگی است، فقط منتظر بمانید تا در رایج‌ترین برنامه‌های کاربردی که برای محل کار و مدرسه استفاده می‌شوند، ساخته شود. ما نمی دانیم که این چگونه و چه زمانی شروع به کار خواهد کرد، اما مطمئناً بخش مهمی از آینده ChatGPT است.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید