پیدا کردن زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ و اینستاگرام

زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ و اینستاگرام

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید ببینید دقیقا پیام شما در واتساپ و اینستاگرام دقیقا در چه زمانی خوانده شده و تیک خورده است؟ برای پیدا کردن زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ و اینستاگرام ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیش از 90 درصد از ایرانی ها از واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کنند و یا این که حداقل یکی از این دو اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب دارند، بعضی اوقات نیاز داریم که زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ و اینستاگرام را پیدا کنیم، اما با روش‌های معمولی تنها یک تیک آبی (در واتساپ) و کلمه seen در اینستاگرام زیر هر پیام دیده می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌توان فهمید که دقیقا در چه زمانی پیام ما توسط مخاطب خوانده شده است.

زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ

برای این که بفهمید پیام شما در چه زمانی دقیقا در واتساپ خوانده شده و تیک آبی خورده است، ابتدا واتساپ را باز کنید و سپس پیام مشخصی را انتخاب کرده، انگشت خود را روی آن نگه دارید و منتظر بمانید.

یک سری آیکن جدید ظاهر می‌شود، در قسمت بالا روی گزینه سه نقطه کلیک یا لمس کنید و گزینه info را انتخاب نمایید. پس  از آن دو گزینه Delivered و Read  ظاهر خواهد شد. Delivered زمانی است که پیام شما به دست مخاطب رسیده و Read زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ توسط مخاطب شما است. بنابراین با این روش می‌توانید بفهمید پیام شما در چه زمانی توسط مخاطب خوانده شده است.

چگونه زمان دقیق خوانده شدن پیام در گروه واتساپ را بفهمیم

با استفاده از همان روش قبلی، این بار در گروه‌های واتساپ می‌توانید بفهمید که دقیقا کدام یک از اعضا گروه دقیقا در چه زمانی پیام شما را در واتساپ خوانده است. حتی با لمس کردن نام آن‌ها در قسمت Read می‌توانید اطلاعات بیشتری را نیز از پیام‌های ارسال خود و خوانده شدن آن توسط فرد مورد نظر ببینید.

اگر شخصی در این لیست نباشد، یعنی هنوز پیام شما را نخوانده است.، با این حال اگر اسم فرد در این لیست موجود بود اما زمان خوانده شدن پیام شما در زیر نام آن مشخص نبود، بنابراین کاربر به طور کلی حساب خود را خصوصی کرده است.

اگر نخواهیم بقیه ببینید چه زمانی ما پیام آن‌ها را در واتساپ خوانده‌ایم چه کار کنیم

برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به تنظیمات یا Settings در واتساپ رفته
  • گزینه Account را بازکنید
  • سپس گزینه Privacy را انتخاب نمایید
  • از این قسمت گزینه Read Receipts را غیرفعال کنید

از این پس دیگر مخاطبین شما نمی‌توانند زمان دقیق خوانده شدن پیام واتساپ توسط شما را ببینند.

زمان دقیق خوانده شدن پیام در اینستاگرام

زمان دقیق خوانده شدن پیام در اینستاگرام

متاسفانه اینستاگرام روش قطعی و دقیق را برای فهمیدن زمان دقیق خوانده شدن پیام در اختیار کاربر قرار نمی دهد، اما به طور کلی یک ترفند وجود دارد که بتوان به وسیله آن فهمید پیام را در چه زمانی ارسال کرده‌ایم و یا پیام مخاطب چه زمانی ارسال شده است.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد اینستاگرام شده و یکی از پیام‌های دایرکت خود را باز کنید
  • پس از این مرحله انگشت خود را از سمت راست صفحه به سمت چپ بکشید(در اینستاگرام فارسی برعکس این کار را باید انجام دهید)
  • پس از آن یک نوار در سمت راست یا چپ صفحه باز می‌شود که زمان دقیق ارسال پیام در اینستاگرام را نمایش خواهد داد.

این اطلاعات چه زمانی به کار می‌آید

باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات می‌خواهید زمان دقیق خوانده شدن مسیج را در واتساپ یا اینستاگرام پیدا کنید، به طور مثال می‌خواهید ببینید دوست شما آیا توانسته مسیج مهمی را که برای او فرستاده بودید، قبل از ساعت 5 بعد از ظهر بخواند و در سیستم دانشگاهی ثبت نام کند یا خیر.

بنابراین فراموش نکنید که می‌توانید به راحتی از این آموزش برای ردیابی زمان دقیق خوانده شدن و یا ارسال و دریافت مسیج در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید.

شما همچنین می‌توانید مطالب آموزشی دیگری از جمله این که از کجا بفهمیم چه کسانی واتساپ ما را دیده اند، از کجا بفهمیم چه کسانی ما را در اینستاگرام بلاک کرده و از کجا بفهمیم چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را چک کرده اند،را از طریق لینک‌ها مطالعه کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید