با استفاده از پریز برق هوشمند ، لوازم خانگی خود را از دور کنترل کنید

پریز برق هوشمند

پریز برق هوشمند وسیله‌ای است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از گوشی موبایل خود ، لوازم برقی خانه را کنترل کنید. اما این که پریز برق هوشمند چه کاربردی دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چطور زمانی که خانه نیستید، چراغ‌ها را خاموش و روشن کنید یا بقیه لوازم خانگی را روی زمان خود تنظیم کرده تا روشن شده و کار کنند؟ آیا می‌خواهید زمان خاصی از صبح، دستگاه قهوه ساز شما روشن شده و یا چای ساز شما به صورت اتوماتیک ، چای درست کند؟ یا حتی از راه دور بخواهید آشپزی کنید و زمانی که به خانه رسیدید غذا حاضر باشد؟ پریز برق هوشمند تمامی این کاربردها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پریز برق هوشمند چیست

پریز برق هوشمند ، یک نوع پریز برق است که به صورت کاملا هوشمند با وسایل و گوشی شما ارتباط برقرار می‌کند. این پریز ها در مدل‌های مختلفی موجود هستند که لینک خرید آن را در انتهای مطلب می‌توانید مشاهده کرده و آن را خریداری کنید. هر پریز برق هوشمند سیستم وای فای داخلی داشته که می‌تواند به وای فای خانگی متصل شود و تمامی دستورات را از طریق اینترنت دریافت کند. در ادامه تمام کاربردهای پریز برق هوشمند را برای ساده سازی و هوشمند کردن خانه را بررسی می‌کنیم.

1- با پریز برق هوشمند بیدار شوید

معمولا اولین کاری که در هنگام بیدار شدن انجام می‌دهید چیست؟ به رادیو گوش می‌دهید؟ قهوه یا چای می‌نوشید؟ یا توستر خود را روشن می‌کنید و در آن نان توست می‌کنید؟ چرا با استفاده از پریز برق هوشمند همه این کارها را انجام ندهیم؟

با استفاده از یک پریز هوشمند می‌توان زمان بندی مشخصی برای هر کدام از دستگاه های نام‌برده تعیین کرد تا سر وقت و زمان خود، برنامه را گرفته و دستگاه را آماده کار کند.

پریز برق هوشمند

2- روشن کردن اتو و گرم‌کننده‌های مو

اگر گرم‌کننده‌های مو شما زمان زیادی برای روشن شدن لازم دارند، نیازی نیست که نگران زمان دقیق روشن کردن آن باشید، تنها کافی است با استفاده از پریز برق هوشمند ، زمان دقیق روشن شدن آن را تنظیم کرده و به حال خود رها کنید، البته باید چند روز این کار را انجام دهید تا زمان مشخص و دقیق گرم شدن دستگاه ، دستتان بیاید.

3- دزد خانه را فراری دهید

یکی دیگر از استفاده‌های عالی از پریز هوشمند، کنترل از راه دور آن‌ها زمانی است که خانه نیستید، مثلا سر زمان مشخصی، تلویزیون خود را روشن کنید و در زمان مشخص دیگری آن را خاموش نمایید. یا مثلا آباژور اتاق را خاموش کرده و چراغ‌های پذیرایی را روشن کنید، به این صورت اگر هم دزد قصد وارد شدن به خانه شما را داشته باشد با دیدن این صحنه‌ها فرار خواهد کرد!

4- پخت و پز در زمانی که از خانه بیرون هستید

یکی دیگر از کاربردهای پریز هوشمند، آماده کردن غذا و قرار دادن آن در آرام پز برقی یا مایکروفر است. اگر دستگاه های شما به پریز هوشمند متصل باشد، می‌توانید از راه دور آن را روشن کرده تا مثلا زمانی که به خانه می‌رسید غذای شما پخته شده باشد و داغ ، سرو شود.

5- خاموش و یا روشن کردن ماشین لباس شویی یا ظرف شویی

بله زمانی که از منزل بیرون هستید و یا درگیر کاری هستید، می‌تواند از راه دور ماشین لباس شویی و یا ظرف‌شویی خود را روشن کرده تا زمانی که به خانه می‌رسید کار آن تمام شده باشد و شما نیز سریع‌تر کار خود را انجام داده باشید.

6- کنترل کردن کنسول بازی و تلویزیون برای بچه ها

با استفاده از پریز هوشمند می‌توانید کنسول بازی و تلویزیون را در ساعت مشخصی خاموش و یا روشن کرده و در زمان درس خواندن و یا انجام تکالیف بچه ها، پریز را برای روشن نشدن برنامه ریزی کنید.

7- شارژ کردن دستگاه های ضروری

پریز برق هوشمند

اگر در بیرون از خانه هستید و فراموش کرده‌اید دستگاه های خود را شارژ کنید و یا باتری وسایل ضروری را شارژ نمایید، کافی است همواره شارژر خود را درون پریز برق هوشمند قرار دهید، هر زمان که فراموش کردید شارژ دستگاه را انجام دهید، می‌توانید پریز هوشمند را از دور فعال کنید تا باتری مخصوص شارژ شود.

8- سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه را کنترل نمایید

اگر سیستم سرمایشی و گرمایش خانه شما به پریز هوشمند متصل باشد، می‌توانید برای آن زمان بندی تعریف کرده تا در زمان‌های مشخص قبل از این که به خانه برمی گردید روشن شود و خانه را گرم یا سرد کند. بنابراین دیگر از این که وارد خانه ای بسیار سرد یا بسیار گرم شوید ، نگران نخواهید بود.

9- برای محاسبه مصرف برق از پریز هوشمند محاسبه‌گر استفاده کنید

هزینه کارکردن وسایل برقی شما چقدر است؟ یکی از صرفه‌جویی‌های بزرگ در مورد هوشمند سازی ، امکان اتصال آن‌ها به کنتورهای هوشمند است.این دستگاه ها می‌توانند آنچه را که در حال استفاده است ، نشان دهند و چه مدت فعال هستند و این که هزینه مصرفی آن را نیز محاسبه کند.

کنتورهای هوشمند می‌توانند میزان شارژ مجدد تلفن ، تبلت یا لپ تاپ را برای شما اندازه بگیرند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای قضاوت در مورد قبض برق خود استفاده کنید و یک دستگاه بالقوه کارآمدتر را در آینده انتخاب کنید!

10 – زمان خوابیدن همه چیز را با هم خاموش کنید

ما قبلاً به مشکلات خطای دستگاه‌های در حال خوابیدن توجه کرده ایم. اما چگونه می‌توانیم از خاموش بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم؟ اگر یکی از آن‌ها را فراموش کنیم چه می‌شود؟

استفاده از ساعت هوشمند و ترکیب آن با پریز برق هوشمند بهترین اتفاق است. Jawbone Up با IFTTT ادغام می‌شود و ادغام این وسیله با یک افزونه هوشمند به شما امکان می‌دهد تا به طور خودکار وسایل را خاموش کنید.

خشک کن ، تلویزیون ، پخش کننده Blu-ray ، هر چه که باشد ، هر وقت موقع خواب فرا می‌رسد ، آن‌ها نیز خاموش خواهند شد! همچنین ممکن است در این زمینه نیاز به لامپ‌های وای فای نیز داشته باشید.

در پایان

شما از پریز هوشمند استفاده‌های زیادی می‌توانید بکنید، اما باید به خاطر داشته باشید که هرچقدر هم برای این وسیله هزینه کنید، از سوی دیگر می‌توانید میزان مصرف برق خود را کنترل کرده و زمان استفاده از وسایل برقی را نیز کاهش دهید، بنابراین با خرید پریز برق هوشمند برای خانه، هم یک منزل هوشمند دارید و هم هزینه‌های برقی کمتری می‌پردازید. همچنین وسیله دیگری که می‌توانید از آن برای هوشمند سازی خانه استفاده کنید، تگ NFC است که خرید و کاربردهای آن را در این مطلب مطالعه نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید