پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور

پاک کردن اطلاعات گوشی اندرویدی از راه دور

نحوه پاک کردن اطلاعات گوشی را از راه دور , اگر گوشی همراه ما نیست ولی می خواهیم اطلاعات آنرا به طور کامل حذف کنیم روش هایی برای آن وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور

امروزه بسیاری از ما تمام زندگی خود را در گوشی های هوشمند خود نگه می داریم. وقتی چنین دستگاهی دزدیده یا گم می‌شود، چه عکس‌ هایی از عزیزان، برنامه‌ها و رویدادهای ما، یا حتی جزئیات مهم مانند اعتبارنامه و اطلاعات بانکی شما ممکن است در آنها باشد، بنابراین، اولین فکری که به ذهن شما می‌ رسد این است که چگونه می‌ توانید از داده‌ های خود محافظت کنید. 

چه اینکه نمی‌ خواهید غریبه‌ ای به عکس‌ های شخصی شما نگاه کند یا هر اطلاعات حساسی به دست افراد نادرست بیفتد، مهم است که بدانید چگونه همه داده‌ ها را از گوشی اندروید از راه دور پاک کنید. اگر صفحه نمایش گوشی شما خراب است و به فکر فروش گوشی خود برای مدل جدید هستید این اطلاعات می تواند مفید باشد. قبل از فروش بهتر است تمام داده ها را پاک کنید. در اینجا چگونگی پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور را مورد بررسی قرار می دهیم.

بخش اول: چگونه داده ها را از راه دور از اندروید حذف کنیم

در بخش اول پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور باید گفت که راه های مختلفی برای حذف داده های خود از گوشی اندرویدی خود وجود دارد، حتی اگر همراه شما نباشد یا نتوانید به آن دسترسی داشته باشید. در اینجا نحوه پاک کردن گوشی اندرویدی از راه دور به 3 روش مختلف آورده شده است. شما می توانید از هر روشی که مناسب می دانید استفاده کنید.

روش اول: حذف فایل های خاص با استفاده از AirDroid Personal

ایده خوبی است که AirDroid Personal را روی گوشی خود نصب و راه اندازی کنید زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است مشکلی پیش بیاید. بنابراین اگر قبلاً اپلیکیشن AirDroid را روی گوشی خود نصب کرده اید، می توانید از این روش برای حذف از راه دور اطلاعات خود استفاده کنید.

مرحله اول: به AirDroid Web بروید

به AirDroid Web بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. از همان اکانتی که در گوشی اندرویدی شما وارد شده است استفاده کنید.

log in to airdroid

مرحله دوم: فایل ها را حذف کنید

اکنون می توانید به پوشه های مختلف روی صفحه نمایش خود مانند عکس ها، موسیقی، فایل ها و غیره بروید و همه آنها را حذف کنید. یک راه آسان برای حذف سریع آنها این است که به یک پوشه بروید و روی Select All کلیک کنید تا همه چیز به یکباره حذف شود.

photos

به یاد داشته باشید که تمام پوشه های مختلف را بررسی کنید و هر گونه اطلاعات حساسی را که ممکن است در گوشی خود دارید حذف کنید. همچنین می توانید از این روش برای حذف داده های خاصی استفاده کنید و کل گوشی را پاک نکنید. این نحوه حذف از راه دور داده های گوشی اندروید است.

روش دوم: از Google Find My Device استفاده کنید

اگر اندروید شما به سرقت رفته باشد، پس بنابراین می‌خواهید بدانید که چگونه داده‌ های گوشی اندروید را به طور دائم از راه دور پاک کنید. خوشبختانه برای شما، گوگل یک ویژگی دارد که فقط برای این شرایط ایجاد شده است. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مرحله اول: به Google Find My Device بروید

از هر مرورگری به Google Find My Device بروید و وارد حساب کاربری شوید که پروفایل اصلی کاربر در گوشی شما است. اکنون گوگل گوشی را می شناسد و مدل نمایش داده می شود.

همچنین می توانید مطالبی را نیز در مورد پیدا کردن موقعیت مکانی افراد با شماره تلفن با نرم افزار و اپلیکیشن و از کجا بفهمیم گوشی ما هک شده و یا اطلاعات موبایل ما به سرقت رفته است را مشاهده کنید.

مرحله دوم : گزینه Erase Data Feature را انتخاب کنید

با این کار تمام اطلاعات گوشی شما پاک می‌شود و حتی از حساب Google خود خارج می‌شوید. بنابراین هیچ کس نمی تواند به داده های مهم داخل گوشی دسترسی داشته باشد.

find my device

محدودیت ها

برای پاک کردن اطلاعات کامل گوشی اندرویدی از راه دور با استفاده از این راه حل، گوشی باید شرایط زیر را رعایت کند:

  • برای روی اندروید کیت کت 4.4 یا بالاتر اجرا می شود.
  • روشن باشد
  • ویژگی مکان فعال باشد
  • در گوگل پلی قابل مشاهده باشد
  • ویژگی Find My Device روشن باشد
  • به حساب Google خود وارد شده باشید
  • باید به داده گوشی یا Wi-Fi متصل باشد

اگر گوشی شما تمام این شرایط را دارد، راه حل ذکر شده در بالا نتایج دلخواه را به همراه خواهد داشت. در غیر این صورت، باید به روش دیگری که در این مقاله بحث شده است، تکیه کنید.

روش سوم: گوشی را به حالت Factory Reset کنید

اگر صفحه نمایش گوشی شما کار نمی کند یا گوشی شما خراب است و می خواهید گوشی را بفروشید، بهتر است از قبل تمام اطلاعات را پاک کنید. اگر گوشی را همراه خود دارید اما نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید یا با صفحه نمایش از آن استفاده کنید، این روش به خوبی کار می کند.

مرحله اول: وارد حالت بازیابی شوید

اگر گوشی شما روشن نمی شود، نمی توانید از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید. با نگه داشتن دکمه پاور و کاهش صدا به حالت بازیابی بروید تا نماد مثلثی ظاهر شود. این روش می تواند برای مدل های مختلف اندروید کمی متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که کدام یک برای شما مناسب است.

مرحله دوم: با استفاده از دکمه های صدا حرکت کنید

اکنون می توانید با بالا یا پایین رفتن با دکمه صدا و استفاده از دکمه پاور به عنوان دکمه ای که برای انتخاب یک گزینه استفاده می کنید، گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید.

مرحله سوم : تمام داده ها را پاک کنید

هنگامی که در حالت ریکاوری قرار گرفتید، به دنبال گزینه “Wipe data/Factory reset” بگردید و روی آن کلیک کنید و گوشی شما باید تمام اطلاعات خود را پاک کند.

recovery mode

بخش دوم: مراحلی که باید قبل از حذف داده های خود انجام دهید

در بخش دوم پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور باید گفت که قبل از اینکه تمام اطلاعات خود را از گوشی خود پاک کنید، باید چند عامل را در نظر داشته باشید. باید بدانید که پس از پاک کردن گوشی اندرویدی خود، هیچ راهی برای بازگرداندن اطلاعات خود وجود ندارد.

اگر گوشی شما به سرقت رفت، در واقع هیچ گزینه دیگری جز حذف داده ها ندارید. شما آن را پس نمی گیرید بنابراین اگر اطلاعات حساسی بر روی گوشی خود دارید، بهتر است سعی کنید از آنها برای مواردی مانند این نسخه پشتیبان تهیه کنید.

امروزه اکثر گوشی های اندرویدی دارای سیستم پشتیبان گیری ابری مانند Google Drive یا Google Photos هستند. می‌توانید فایل‌ های خود را برای پشتیبان‌ گیری خودکار در فضای ابری در فواصل زمانی منظم همگام‌ سازی کنید. Google Photos برای آن عالی است. یا می توانید به صورت دستی یک کپی از مهم ترین فایل ها را در کامپیوتر یا دستگاه دیگری ایجاد کنید.

دستگاه‌ ها همیشه ممکن است گم یا خراب شوند، بنابراین توصیه می‌کنیم از فضای ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود استفاده کنید. اگر از قبل یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، احتمالاً حتی اگر گوشی شما به سرقت برود، هیچ یک از اطلاعات خود را از دست ندهید.

هنگامی که یک گوشی جدید دریافت می کنید، به سادگی وارد حساب Google خود شوید و می توانید به تمام عکس ها، مخاطبین، فایل ها و غیره در این تلفن جدید نیز دسترسی داشته باشید. نیازی به انتقال دستی چیزی نیست. سیستم‌ های ذخیره‌ سازی ابری تغییر گوشی ها یا کپی داده‌ ها را بسیار راحت کرده‌اند، بنابراین از آن استفاده کامل کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در فضای ابری همیشه یک تمرین خوب است تا در هنگام وقوع شرایط غیرمنتظره زیاد نگران نباشید و مجبور شوید تمام داده های اندروید خود را حذف کنید.

بخش سوم: چگونه متوجه می شوید که گوشی شما به سرقت رفته یا گم شده است؟

در بخش سوم پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور باید گفت که اگر مطمئن نیستید که گوشی خود را در جایی رها کرده‌اید یا به سرقت رفته است، می‌توانید با گوشی تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانید صدای زنگ آن را در جایی نزدیک خود بشنوید. همچنین ممکن است آن را در رستوران یا هر مکانی که بوده اید رها کرده باشید. اگر با گوشی تماس می‌گیرید، ممکن است شخصی در نزدیکی گوشی را بردارد و به شما بگوید که گوشی شما کجاست.

همچنین می‌توانید از Google Find My Device برای تعیین مکان گوشی خود استفاده کنید. سعی کنید به مکان مورد نظر بروید تا ببینید آیا آن را در آنجا رها کرده اید یا خیر.

اما اگر با گوشی تماس می‌گیرید و نمی‌ توانید به آن دسترسی پیدا کنید و خاموش است، احتمالاً شخصی گوشی شما را پیدا کرده و تصمیم گرفته است آن را نگه دارد و یا اینکه یا به سرقت رفته است. افرادی که گوشی را می دزدند معمولا تمام تلاش خود را می کنند تا خود را غیرقابل ردیابی کنند. بنابراین در اسرع وقت گوشی را خاموش می کنند و سیم کارت را دور می اندازند.

حتی برخی ممکن است گوشی را قبل از استفاده یا فروش آن به حالت کارخانه بازنشانی کنند. در چنین مواردی، بازگرداندن گوشی شما تقریباً غیرممکن است. بنابراین اگر مطمئن هستید گوشی شما به سرقت رفته است، می توانید شکایت کنید و سپس اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید.

بخش چهارم: خلاصه مطلب

در آخرین بخش از پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور به این نکته باید اشاره کرد که دانستن نحوه پاک کردن تمام داده‌ها از گوشی های اندرویدی از راه دور می‌تواند در صورت سرقت یا شکستن گوشی شما بسیار مفید باشد. در حالی که می‌توانید تمام اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید، حتی اگر نسخه پشتیبان نداشته باشید، همیشه ایده خوبی است که به طور مرتب از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در شرایطی مانند این، هیچ داده مهمی را از دست ندهید.

بنابراین سعی کنید اقدامات احتیاطی را انجام دهید و از قبل بهتر آماده شوید، زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است مشکلی پیش بیاید. اگر آماده باشید، می توانید به راحتی با این موقعیت ها مقابله کنید و هیچ آسیبی به شما وارد نخواهد کرد. از اینکه تا این مرحله ادامه دادید متشکریم، و امیدواریم این مقاله به شما در پاک کردن اطلاعات کامل گوشی از راه دور کمک کرده باشد!

منبع: AIRDROID.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید