واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ راهنمای 2021

واتساپ

واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ چگونه می توان از واتساپ در اندروید و iOS استفاده کرد و ویژگی ها و ترفندهایی که بتوان با استفاده از آنها فعالیت خوبی را در واتساپ شروع کرد چه هستند.

واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

واتساپ

در مورد اینکه واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که واتساپ محبوبترین اپلیکیشن چت در دنیا است, اما اگر شما شخصی مبتدی در این اپلیکیشن باشید, ممکن است که بنظر پیچیده بیاید. ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

فهرست مطالب

  1. واتساپ چیست؟
  2. نحوه نصب واتساپ
  3. تنظیم پروفایل واتساپ
  4. نحوه چت کردن
  5. نحوه استفاده از GIFs
  6. نحوه تماس گرفتن در واتساپ
  7. واتساپ وب
  8. نحوه استفاده از واتساپ در تبلت
  9. سوالات متداول دیگر

واتساپ با در اختیار داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر در جهان به خود می بالد, اما اگر در یکی از کشورهایی که زندگی می کنید که واتساپ از محبوبیت برخوردار نیست, ممکن است که هرگز از آن استفاده نکرده باشید. خرید 16 میلیارد دلاری آن توسط فیس بوک در سال 2014 باعث چرخش برخی موضوعات شد (و برخی نگرانی ها درباره حریم خصوصی را مطرح کرد) ، اما هنوز هم مزایای زیادی نسبت به رقبای دیگر دارد. اگر با دلایلی که ما آوردیم برای استفاده از واتساپ قانع نشدید, ممکن است که این حقیقت که واتساپ اپلیکیشنی رایگان است شما را متقاعد کند.

اگر شخصی مبتدی در واتساپ هستید ممکن است که در ابتدا این اپلیکیشن کمی پیجیده بنظر برسد. برای کمک به شما بمنظور شروع این اپلیکیشن, ما این راهنمای مبتدی را برای شما آماده کرده ایم, از نصب واتساپ گرفته تا چت کردن با دوستان و خانواده خود در گروه. بیایید شروع کنیم.

همچنین می توانید مطالبی را نیز در مورد نحوه زمانبندی پیام ها در واتساپ, آموزش نصب دو واتساپ در گوشی اندروید و آیفون و نحوه انتقال چت واتساپ به تلگرام را مشاهده کنید.

واتساپ چیست؟

واتساپ

در مورد اینکه واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که واتساپ یک برنامه چت رایگان است که در اوایل عصر گوشی های هوشمند در سال 2009 راه اندازی شد و تا سال 2015 محبوب ترین برنامه ارتباطی در سراسر جهان شد, اما امروزه  بطور مجازی در اکثر کشورهای اروپا, آمریکای لاتین و خاورمیانه گسترده شده است.

به این دلیل که واتساپ یک اپلیکیشن رایگان است از محبوبیت خاصی در جهان برخوردار است, این اپلیکیشن دارای تبلیغات نیست و دارای پایگاه کاربری قویی است. این برنامه همچنین از رمزگذاری انتها به انتها برخوردار است, بنابراین پیام های شما خصوصی و ایمن هستند. با این حال, تغییرات اخیر سیاست های امنیتی به این معنی است که برنامه می تواند برخی از داده های شما را با فیسبوک به اشتراک بگذارد. در توضیح دهنده حریم خصوصی واتساپ درباره این موضوع بیشتر بدانید.

علاوه بر چت های استاندارد یک به یک و گروهی, می توانید تماس های صوتی یا تصویری را حتی در سطح بین المللی به صورت رایگان انجام دهید. فقط بخاطر داشته باشید که زمانیکه به وای فای متصل نباشید, این اپلیکیشن دیتای شما را به طرز عجیبی مصرف می کند.

آیا واتساپ ایمن و بی خطر است؟

واتساپ

در مورد اینکه واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که واتساپ با هر پیام و مکالمه از پایان به انتها به صورت پیش فرض رمزگذاری شده است,  تقریباً برای همه موارد استفاده کاملاً امن است. این سطح رمزگذاری به این معنی است که حتی واتساپ (یا شرکت مادرش فیس بوک) با وجود آنچه ممکن است به صورت آنلاین بشنوید, نمی تواند محتوای پیام های شما را ببیند.

هنوز هم باید مراقب تلاش های فیشینگ باشید, هرگز اطلاعات شخصی خود را به شخصی که نمی شناسید ندهید و از مسدود کردن یا گزارش دادن کاربرانی که فکر می کنید قصد کلاهبرداری شما را دارند نترسید. واتساپ همچنین از تأیید صحت دو مرحله ای به صورت پین شش رقمی پشتیبانی می کند.

وقتیکه صحبت از حریم خصوصی می شود, اوضاع پیچیده تر است. در به روزرسانی اخیر سیاست حفظ حریم خصوصی آمده است که ممکن است برخی از داده های شما با فیسبوک به اشتراک گذاشته شود. این شامل شماره تلفن, مکان, تعاملات محصول و موارد دیگر است. احتمالاً این برای بهبود هدف قرار دادن تبلیغات در سایر محصولات فیسبوک است.

این بروز رسانی در میان کاربران بسیار مورد بحث قرار گرفت اما سرانجام در تاریخ 15 مه 2021 منتشر شد. به عبارت دیگر, اگر شما نگران حریم خصوصی خود هستید و نمی خواهید فیسبوک به برخی از داده های شما دسترسی داشته باشد,  واتساپ ممکن است که بدین صورت نباشد.

نحوه نصب واتساپ

واتساپ

اولین قدم برای یادگیری نحوه استفاده از واتساپ, نحوه نصب آن است, و فقط در چند دقیقه به پایان می رسد. همانطور که در بالا ذکر شد, برنامه کاملاً رایگان است و برای ثبت نام فقط به یک شماره تلفن و یک دستگاه تلفن همراه احتیاج دارید.

نحوه نصب واتساپ:

  1. اپلیکیشن واتساپ را از Play Store برای اندروید و یا از App Store برای آیفون نصب کنید.
  2. اپلیکیشن را راه اندازی کنید و مجوزهای درخواستی را تایید کنید.
  3. شماره تلفن خود را وارد کنید و بر روی Confirm بزنید.
  4. کد تایید دریافت شده از طریق پیامک را وارد کنید (ممکن است که واتساپ این کار را بطور خودکار انجام دهد).
  5. مخاطبین موجود را به اپلیکیشن ایمپورت کنید.

تمامی آنچه که در مورد آن باید بدانید همین است. شما اکنون آماده گپ زدن با هرکدام از مخاطبین خود که واتساپ را نصب کرده اید هستید. اگر نمی خواهید کل لیست مخاطبین خود را وارد کنید, می توانید به صورت دستی مخاطبین را به واتساپ اضافه کنید.

نحوه تنظیم پروفایل WhatsApp

قبل از شروع به چت کردن ممکن است بخواهید یک قدم دیگر بردارید. ایجاد یک پروفایل به مخاطبین شما کمک خواهد کرد که شما را بشناسند, حتی اگر شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره نکنند. می توانید یک عکسع نام و یک بیوگرافی کوتاه اضافه کنید.

نحوه تنظیم پروفایل واتساپ

  1. بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه در قسمت Settings بزنید.
  2. بر روی اسم خود در بالای صفحه بزنید.
  3. بمنظور تغییر تصویرتان, بر روی آیکون دوربین بزنید و عکس خود را انتخاب کنید.
  4. بمنظور تغییر اسمتان, بر روی آیکون مداد در کنار Name بزنید.
  5. بیوی خود را با زدن بر روی آیکون مداد در کنار About وارد و یا تنظیم کنید.

همچنین می توانید شماره تلفن خود را نیز در این برنامه تغییر دهید, و روند کار همان روندی است که برای اولین بار حساب خود را راه اندازی کرده اید. این یک کد تأیید از طریق پیام کوتاه ارسال می کند, و پس از تأیید تمام گفتگوها و مخاطبین شما به آن شماره منتقل می شود.

نحوه شروع چت در WhatsApp

واتساپ

در مورد اینکه واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که هم اکنون که پروفایل شما تنظیم شده است, وقت آن است که به وظیفه پیش رو برسیم: چت کردن! اولین باری که برنامه را باز می کنید هیچ گپ دیگری باز نخواهید داشتع اما می توانید با ضربه زدن روی حباب چت در پایین سمت راست, گپ جدیدی را شروع کنید.

از آنجا مخاطبی را که قصد دارید با او گفتگو کنید را از لیست انتخاب کنید. اگر قبلاً چت قبلی با آن مخاطب داشته باشیدع به جای چت کاملاً جدیدی گشوده می شود. اکنون فقط کافی است پیام خود را در پایین صفحه تایپ کنید. پس از وارد کردن متن ، روی نماد پیکان که در کنار text box و یا جعبه متن ظاهر شده است ضربه بزنید تا ارسال شود.

همچنین می توانید با زدن بر روی آیکون گیره کاغذ و یا دوربین در پایین صفحه نمایش, عکس و یا فایلی را در واتساپ ارسال کنید. واتساپ یک برنامه دوربین داخلی دارد, اما بهتر است برای گرفتن عکس از برنامه دوربین عادی خود استفاده کرده و در گالری برای ارسال انتخاب کنید.

برای شروع گپ گروهی, روی همان حباب گپ قبلی ضربه بزنید, سپس روی New Group ضربه بزنید. سپس می توانید اعضایی را که می خواهید دعوت کنید انتخاب کنید, نامی برای گروه وارد کنید و شروع به چت کنید!

ویژگی های اضافی دیگری نیز موجود است, بنابراین لیست ما را در مورد ترفندها و نکته های واتساپ برای اطلاعات بیشتر چک کنید.

نحوه استفاده از GIFs در واتساپ

واتساپ

در مورد اینکه واتساپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که ارسال GIFs در واتساپ باید کار ساده ای باشد, اما مراحل دقیق آن کاملا مشخص نیست. بدتر از همه اینکه, آنها بین گوشی های آیفون و اندروید متفاوت هستند.

بمنظور ارسال GIFs در اندروید, شما ابتدا باید یک چت را باز کنید و روی صورتک شکل کنار جعبه متن و یا text box ضربه بزنید. سپس, روی متن gif در پایین صفحه ضربه بزنید تا گلچینی از محبوب ترین گیف های فعلی را ببینید. برای جستجوی gif های بیشتر ، روی ذره بین در پایین سمت چپ ضربه بزنید و کلمات کلیدی خود را وارد کنید. پس از پیدا کردن و انتخاب gif خود ، فقط کافی است ارسال را فشار دهید.

بسته به اینکه کدام برند گوشی را در اختیار دارید یا اینکه صفحه کلید دیگری نصب کرده ایدع روند کار ممکن است آسان تر باشد. غالباً می توانید به جای فرایند پیچیده فوق, بر روی متن gif بالای صفحه کلید بزنید.

برای ارسال gif از طریق گوشی آیفون, در ابتدا احتیاج به این دارید تا گپ را باز کرده و روی نماد بعلاوه در پایین سمت چپ ضربه بزنید. سپس, کتابخانه عکس و فیلم را از فهرست انتخاب کرده و روی متن gif در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. با ضربه زدن روی نماد ذره بین در پایین سمت چپ, امکان جستجو را خواهید داشت و همچنین می توانید با ستاره دار کردن تصاویر گیف مورد علاقه خود را برای استفاده مکرر ذخیره کنید پس از انتخاب, فقط روی ارسال ضربه بزنید.

نحوه ارسال gif در WhatsApp  (اندروید):

  1. پنجره چت واتساپ را باز کنید.
  2. بر روی صورتک لبخند در قسمت سمت چپ تکست باکس بزنید.
  3. بر روی gif text در قسمت پایین صفحه نمایش بزنید.
  4. (اختیاری) بر روی آیکون ذره بین بمنظور جستجوی gif بیشتر بزنید.
  5. gif را انتخاب کنید و بر روی send و یا ارسال بزنید.

نحوه ارسال gif در واتساپ (آیفون):

  1. پنجره چت واتساپ را باز کنید.
  2. در قسمت سمت چپ پایین بر روی آیکون بعلاوه بزنید و سپس photo and video library را انتخاب کنید.
  3. بر روی gif text در گوشه سمت راست پایین بزنید.
  4. (اختیاری) بر روی آیکون ذره بین بمنظور جستجوی gif بیشتر بزنید.
  5. gif را انتخاب کنید و بر روی send و یا ارسال بزنید.

نحوه برقراری تماس با استفاده از WhatsApp

یکی از بهترین ویژگی های واتساپ هنگام استفاده بین المللی از واتساپ توانایی برقراری تماس تلفنی است. برخلاف تماس های صوتی استاندارد بین المللی, تماس های واتساپ به جای خط تلفن از اتصال اینترنت شما استفاده می کنند, بنابراین کاملاً رایگان هستند (هرگونه هزینه شارژ بیش از حد داده در صورت عدم استفاده از Wi-Fi ممنوع است).

برای شروع تماس تلفنی در واتساپ تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پنجره گپ را باز کنید و روی نماد تلفن در سمت راست بالای صفحه بزنید. اگر این یک گروه باشد, حتی می توانید چند نفر را همزمان برای تماس انتخاب کنید.

مراحل چگونگی برقراری تماس ویدئویی در واتساپ تقریبا یکسان است. فقط روی نماد دوربین فیلمبرداری در کنار نماد تلفن ضربه بزنید. این یک گزینه عالی برای Facetime است, به خصوص برای کاربران اندروید!

نحوه استفاده از WhatsApp در کامپیوتر

واتساپ

اگر شما شخصی هستید که تایپ کردن روی صفحه کلید را ترجیح می دهد (یا فقط دوست ندارید تمام روز به تلفن خود نگاه کنید) می توانید از واتساپ از طریق کامپیوتر نیز استفاده کنید. باید تلفن خود را نزدیک خود نگه داریدع اما این می تواند روشی بسیار مناسب برای گپ زدن یا ارسال فایل از رایانه شخصی یا Mac باشد.

نحوه استفاده از واتساپ در کامپیوتر

  1. در مرورگر کامپیوتر خود, web.whatapp.com را جستجو کنید.
  2. واتساپ را در گوشی خود پیدا کنید, بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید, و سپس به WhatApp Web بروید.
  3. بر روی آیکون بعلاوه در سمت راست بالای صفحه بزنید.
  4. گوشی خود را به سمت QR code در روی صفحه نمایش بگیرید.
  5. واتساپ باید فورا در کامپیوتر شما لاگین شود.

اگر نمی خواهید از مرورگر استفاده کنید می توانید سرویس گیرنده WhatsApp PC را مستقیماً روی کامپیوتر خود نصب کنید. اگر فکر می کنید شخصی بدون اجازه شما از WhatsApp Web استفاده می کند, می توانید با دنبال کردن دو مرحله اول بالا, دسترسی را از تلفن خود بردارید.

نحوه استفاده از WhatsApp در آیپد و یا تبلت اندروید

واتساپ

با iPadOS که هرساله ویژگی های جدید به آن اضافه می شود و بیشتر آنرا شبیه به کامپیوتر می کند, جای تعجب نیست بدانید که استفاده از واتساپ در آیپد مشکل است. می توانید برنامه را مستقیماً نصب کنید ، اما سپس باید آن را از تلفن خود حذف کنید, که کار ایده آلی نیست.

بهترین راه برای استفاده از واتساپ در آیپد و یا تبلت اندروید, پرتال وبی است که در بالا عنوان شده است. حتی در این صورت, یک مرحله اضافی نیز وجود دارد که به دلیل دسترسی به سایت از طریق یک مرورگر گوشی است.

ترفند در اینجا درخواست نسخه دسکتاپ web.whatsapp.com است. این به واتساپ می گوید که شما به جای گوشی از کامپیوتر استفاده می کنید و به شما امکان می دهد تلفن خود را با همان مراحل بالا وصل کنید. اینکه شما دقیقاً چگونه نسخه دسک تاپ را درخواست می کنید به اینکه از کدام مرورگر استفاده می کنید بستگی دارد, اما در زیر مراحل Safari را شرح داده ایم.

نحوه استفاده از واتساپ در آیپد:

  1. مرورگر Safari را باز کنید و web.whatsapp.com را جستجو کنید.
  2. در کنار فیلد URL بر روی سه نقطه بزنید و سپس بر روی Request Desktop Site بزنید.
  3. واتساپ را در گوشی خود باز کنید, در بالای سمت راست بر روی Settings بزنید و سپس بر روی WhatApp Web بزنید.
  4. بر روی آیکون بعلاوه در سمت راست بالای صفحه بزنید.
  5. گوشی خود را به سمت QR code در روی صفحه نمایش آیپد بگیرید.
  6. واتساپ باید فورا در آیپد شما لاگین شود.

توجه داشته باشید که این ترفند هم با تبلت های اندرویدی و هم با آیپدهای مختلف در همه اندازه ها کار می کند و می توان آنها را با هر دو گوشی اندرویدی و آیفون در هر ترکیبی جفت کرد. پشتیبانی رسمی چند دستگاهی در واتساپ ممکن است به زودی انجام شود, اما در حال حاضر این راه حل, تنها چیزی است که موثر است.

سوالات متداول دیگر

سوال: آیا تماس های واتساپ و همچنین تماس های تصویری آن رایگان هستند؟

پاسخ: هر دو تماس و تماس تصویری رایگان هستند, اما اگر به Wi-Fi متصل نباشید از دیتا استفاده می کنند. مراقب باشید از محدودیت های دیتای گوشی خود, به ویژه در تماس های ویدیویی, فراتر نروید.

سوال: واتساپ پلاس چیست و آیا ایمن است؟

پاسخ: واتساپ پلاس برنامه ای است که با استفاده از کد دزدیده شده از برنامه رسمی واتساپ ساخته شده است. چند ویژگی اضافی را امکان پذیر می کند, اما برای کار کردن باید بارگیری و بارگیری شود. همانطور که گفته شد, استفاده از آن ایمن نیست و ممکن است منجر به توقیف حساب واتساپ یا بدتر از آن, سرقت اطلاعات شما شود.

 

سوال: آیا مالک واتساپ فیسبوک است؟

پاسخ: بله واتساپ در فوریه سال 2014 توسط فیسبوک خریداری شد.

سوال: آیا واتساپ شبکه اجتماعی است؟

پاسخ: اگرچه به نظر برخی ها این یک شبکه اجتماعی است, اما به طور کلی یک برنامه پیام فوری در نظر گرفته می شود. گفته شد, با افزودن ویژگی های تجاری بیشتر ، ممکن است بیشتر در قلمرو رسانه های اجتماعی قرار بگیرد.

سوال: آیا واتساپ در چین کاردهی دارد؟

پاسخ: خیر, این اپلیکیشن از سال 2017 در چین مسدود شده است, اما با این وجود از طریق VPN قابل دسترسی است.

سوال: آیا واتساپ رمزگذاری شده است؟

پاسخ: بله, هم تماس و هم پیام های شما بصورت انتها به انتها رمزگذاری شده اند, بنابراین نه مجری قانون و نه واتساپ قادر به دیدن آنها نیستند, مگر اینکه به دستگاه شما دسترسی داشته باشند.

سوال: آیا در واتساپ می توان عکس هایی با کیفیت بالا را ارسال کرد؟

پاسخ: نه در حال حاضر, اما اپلیکیشن در حال حاضر در حال تست کردن روشی برای انتقال عکس هایی با کیفیت بالا بدون فشرده سازی بیش از حد است.

سوال: آیا با چند دستگاه مختلف می توان با یک حساب واتساپ وارد شد؟

پاسخ: جدای از نسخه مرورگر وب, در حال حاضر نمی توانید از یک حساب در دو گوشی استفاده کنید. این ممکن است در ماه های آینده تغییر کندع زیرا ویژگی جدید چند دستگاه در حال حاضر در بتا است.

منبع: BUSINESSINSIDER.COM


 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید