هشتگ چیست و چگونه باید از آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

کاربرد هشتگ

هشتگ چیست ، شاید تا به حال اسم هشتگ را شنیده باشید و از آن نیز استفاده کرده باشید اما کارایی دقیق هشتگ و همچنین موارد استفاده از هشتگ ( # ) را ندانید. در این مطلب سعی کرده ایم تا به طور کلی توضیح دهیم هشتگ چیست و چه کاربردهایی در شبکه های اجتماعی اینستاگرام ، فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب ، ردیت ، لینکدین و غیره دارد.

ما می‌خواهیم توضیح دهیم که هشتگ چیست ، هشتگ از کجا سرچشمه گرفته است ، و چگونه می‌توان از هشتگ ها به درستی استفاده کرد. وقتی به پایان این مقاله رسیدید ، یک استاد تولید هشتگ می‌شوید.

هشتگ چیست

هشتگ چیست

هشتگ در درجه اول در سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک، پینترست و لینکدین استفاده می‌شود. بیشتر سایت‌های برتر رسانه های اجتماعی به طریقی از هشتگ ها استفاده می‌کنند. دیکشنری کالینز معنی هشتگ را این گونه بیان کرده:

کلمه یا عبارتی که در مقابل آن نماد هش (#) دارد ، برای نشان دادن اینکه این موضوع پیام در رسانه های اجتماعی است.

استفاده از هشتگ راهی برای علامت گذاری پیام شما به این شکل است که آن را در یک دسته بندی خاص قرار دهید. افراد دیگر می‌توانند پس از جستجوی این هشتگ برای پیدا کردن پیام‌هایی در مورد چیزی که مورد علاقه آن‌هاست ، قرار بگیرند. یک هشتگ غالباً دارای لینک پیوند است ، بنابراین می‌توانید بر روی آن کلیک کنید و مستقیماً به آن نتایج جستجو منتقل شوید.

هشتگ با یک علامت # به دنبال متن قالب بندی می‌شود. خود نماد # گاهی اوقات یک هشتگ خوانده می‌شود ، اما این دو یکسان نیستند. نماد # در واقع یک علامت عدد ، علامت پوند ، هشت ضلعی یا هش نامیده می‌شود. میزان استفاده آن براساس کشور متفاوت است ، اما اغلب در کنار اعداد معمول یا به عنوان نمادی برای پوند به عنوان واحد وزن استفاده می‌شود.

به همین ترتیب ، اصطلاح هشتگ در درجه اول به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا نمونه‌ای از هشتگ در اینستاگرام پیج ما استفاده شده است تا بتوانید تشخیص دهید که هشتگ چیست و چه کاربردی دارد:

چه کسی هشتگ را راه اندازی کرده است

نحوه استفاده از هشتگ

ایده استفاده از هشتگ همان‌طور که می‌دانیم برای اولین بار توسط کریس مسینا مطرح شده است:

 

در آن زمان ، او عبارت “کانال های برچسب” را به جای “هشتگ” بیان کرد. به این دلیل است که علامت # قبلاً معنای خاصی به صورت آنلاین داشت. چت رله اینترنت (IRC) ، نوعی پیام رسانی مستقیم مبتنی بر متن ، به اتاق‌های مختلف چت (یا “کانال”) تقسیم می‌شود که پیش از این از علامت # در آن استفاده می‌شد. به عنوان مثال ، شما می‌توانید کانال های مختلفی مانند #animals و #غذا داشته باشید.

نام هشتگ در بلاگ کریس از استوید بوید آمده است. با این حال ، با وجود همه این اتفاقات در سال 2007 ، هشتگ ها بلافاصله از بین نرفتند و تا به الان پر استفاده ترین موارد در شبکه های اجتماعی هستند.

تا حوادثی مانند آتش سوزی جنگل سن دیگو در سال 2007 و اعتراضات انتخابات ایران در سال 2009 – 2010 که هشتگ ها شروع به گسترش کردن ، آن قدرها هشتگ مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. در سال 2009 ، توییتر پیوند هشتگ به نتایج جستجو را آغاز کرد و در سال 2010 توییتر شروع به نمایش هشتگ های معروف در صفحه اصلی خود کرد.

از آنجا بود که این هشتگ رشد کرد ، از توییتر گسترش یافت و به بسیاری از وب‌سایت ها و خدمات دیگر گسترش یافت.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم

هشتگ چیست

پس از این که فهمیدیم هشتگ چیست ، حالا می‌خواهیم ببینی چه کاربردهایی دارد. هر کسی توانایی ایجاد هشتگ جدید را دارد. هشتگ توسط افراد و مشاغل یکسان استفاده می‌شود. به سادگی علامت # را تایپ کنید ، به دنبال آن یک کلمه یا عبارت بنویسید و هشتگ گذاری شما انجام می‌شود. اگر شخص دیگری قبلاً از همان هشتگ استفاده کرده است ، وقتی افراد در جستجوی آن هشتگ هستند ، پست شما در کنار افراد دیگری که از این هشتگ استفاده کرده‌اند ظاهر می‌شود.

قوانینی وجود دارد که باید از آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید هشتگ گذاری مناسب انجام دهید:

  • هشتگ همیشه باید با نماد # شروع شود. اگر اولین کاراکتر در پیام شما نیست ، اطمینان حاصل کنید که قبل از ایجاد هشتگ یک اسپیس یا فضای خالی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، “من پست های #علمی را دوست دارم” خوب است ، در حالی که “من پست های # علمی را دوست دارم” اشتباه است.
  • از علائم نگارشی ، کاراکترها یا فضاهای ویژه در هشتگ استفاده نکنید زیرا اشتباه است. به عنوان مثال ، “I love tech #make use” فقط کلمه “make” را هشتگ می‌کند.
    می‌توانید از حروف بزرگ در هشتگ استفاده کنید ، اما این فقط برای خوانایی است. به عنوان مثال ، هر دو #makeuseof و #MakeUseOf هشتگ یکسان هستند.

هر سرویس همچنین در مورد استفاده از هشتگ قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، اینستاگرام فقط تا 30 هشتگ در یک پست را پشتیبانی می‌کند. همچنین قوانین نانوشته در شبکه های اجتماعی وجود دارد ، مانند این که هشتگ ها را خاص نگه دارید ، پست خود را با آن‌ها بارگیری نکنید ، از موارد نامربوط استفاده نکنید و همچنین روش‌های دیگر که می‌توانید روش استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام را از طریق این پست مطالعه کنید.

چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم

حالا می‌دانیم هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ، اما چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟ هر زمان که بخواهید می‌توانید از هشتگ استفاده کنید. یک علامت # را تایپ کرده و پشت آن کلمه خاص خود را بنویسید.

استفاده از هشتگ برای رویداد ها

به طور کلی ، بهترین زمان استفاده از هشتگ وقتی است که می‌خواهید بحث پیرامون یک موضوع خاص ایجاد کنید یا به آن بپیوندید. بیایید بگوییم که یک رویداد جدید در شهر شما در حال انجام است. می‌توانید پیامی را در رسانه های اجتماعی قرار دهید مانند:

بهترین آرزوها را برای شما دوست عزیزم در این شب به یاد ماندنی دارم. #شب_شعر_تهران

سایر افراد نیز اگر روی این هشتگ کلیک کنند به تمامی پست های مربوط به شب شعر تهران وارد خواهند شد.

استفاده از هشتگ برای کسب و کار

هشتگ ها در سطح جهانی توسط مشاغل قابل استفاده هستند. مثالی از حساب توییتر جنگ ستارگان وجود دارد که از هشتگ های مختلف برای تبلیغ The Mandalorian در دیزنی پلاس استفاده کرده است:

هشتگ مناسب چیست

گاهی اوقات باید مرتبط‌ترین هشتگ را برای پست خود در شبکه های اجتماعی به کار بگیرید. استفاده از هشتگ های مناسب بهترین راه برای نشان دادن اصل و موضوعیت یک مطلب است. اگر یک هشتگ اشتباه روی مطلب خود قرار دهید ، الگوریتم‌های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک یا سایر شبکه ها  آن پست را به عنوان یک مطلب بی کیفیت در نظر خواهند گرفت بنابراین سعی کنید هشتگ ها را به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید از طریق این پست بهترین هشتگ های ایرانی اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

منبع : MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید