نکات مهم و کلیدی در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

  • توسط پویان ایزدی
  • آبان 8, 1400
  • ویژه
  • 0
نکات دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانه‌ها دارند، وجود یک آشپزخانه کوچک است. وسایلی که در فضای آشپزخانه جای می‌گیرد عموما زیاد است و نمی‌شود همه آنها را در یک فضای کوچک جای داد. در یک آشپزخانه کوچک سرعت عمل ما مختل خواهد شد و امکان انجام سریع کارها از ما گرفته می‌شود. در این نوشته سعی داریم به نکاتی توجه کنیم که در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک مهم هستند. با ما همراه باشید.

  1. تا حد امکان از میز ناهارخوری استفاده نکنید

استفاده از میز ناهارخوری در فضای آشپزخانه کوچک باعث تنگ‌تر شدن محل عبور شما خواهد شد و در سرعت عملتان اختلال ایجاد می‌کند. تا حد امکان سعی کنید در یک فضای کوچک که به عنوان محل کار و آشپزی قرار است از آن استفاده کنید، میز ناهار خوری قرار ندهید و یا اینکه از میزهای کم جا و تاشونده استفاده کنید. این میز ها هم تا حدی جا گیر هستند اما نه به اندازه میزهای ناهارخوری بزرگ و معمولی.

بنابراین بهترین کار این است که از کانتر آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید و تنها با قرار دادن سه پایه‌های کوچک یا صندلی‌های کوچک به عنوان صندلی محل مناسبی برای غذاخوردن خودتان درست کنید. کانترها به خوبی می­توانند جایگزین یک میز ناهار خوری باشند و بسیار کاربردی هستند.

  1. روی سطح کابینت ها را شلوغ نکنید

استفاده از قفسه دیواری برای استفاده بهتر از فضای آشپزخانه

به هیچ عنوان سطح کابینت‌ها و کانتر را شلوغ نکنید. وجود شلوغی خود می‌تواند باعث شود فضای آشپزخانه کوچک تر از آنچه هست به نظر برسد و این شلوغی باعث می‌شود که فضا انرژی مثبت زیادی نداشته باشد. سعی کنید تا با قرار دادن لوازم برقی مورد نیازتان در درون کابینت‌ها فضا را خلوت کنید و تنها زمانی که به آنها نیاز دارید با خارج کردن وسیله مورد نظر خودتان از آن استفاده کنید و دوباره سر جای خود قرار دهید. در استفاده از تمامی لوازم آشپزخانه همین عمل را انجام دهید و هیچ چیزی روی سطح کابینت قرار ندهید.

  1. لوازم توکار استفاده کنید

استفاده از لوازم برقی و وسایل توکار تا حد زیادی می‌تواند جلوی کوچک به نظر رسیدن فضای آشپزخانه شما را بگیرد. دلیل این اتفاق این است که فضای آشپزخانه شما با استفاده از لوازم توکار یکدست به‌نظر م‌یرسد. به عنوان مثال با استفاده از یک هود توکار که در بالای اجاق گاز نصب می‌شود، بخشی از فضای آشپزخانه بزرگ‌تر دیده می‌شود. انواع هودهای توکار اخوان، برندی است که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که قیمت مناسبی دارند، مدل‌های متفاوتی دارند و از بهترین برندهای ایرانی در بازار هستند.

  • پکیج را جایگزین آبگرمکن‌های بزرگ کنید

احتمالاً همه ما آبگرمکن‌های قدیمی بزرگ و استوانه‌ای شکل را به خاطر داریم. این دسته از وسایل ضروری خانه، برای فضاهای بزرگ مناسب‌تر هستند تا آشپزخانه‌های کوچک. بنابراین اگر خانه شما این نوع آبگرمکن‌ها را دارد، پیشنهاد می‌کنیم آن را با انواع جدید پکیج ایران رادیاتور تعویض کنید؛ برندی قدیمی و خوشنام که برای سال‌هاست امتحان خود را برای کیفیت و اصالت پس داده است.

  1. سبد‌ها و شلف‌های دیواری

راه‌های زیادی برای بازتر شدن فضای آشپزخانه وجود دارد، اما ما نمی­توانیم دیوارها را جابجا کنیم. بنابراین بهترین کار این است که از روش‌های مدرن و شیک برای بازتر شدن فضای آشپزخانه استفاده کنید. یکی از راه هایی که می­توانیم با کوچک بودن فضا مقابله کنیم این است که به جای اینکه کابینت‌های گران قیمت به آشپزخانه خود اضافه کنیم، از شلف‌های چوبی دیواری استفاده کنیم و بسیاری از لوازم مانند انواع لیوان و کاسه‌های کوچک را روی این شلف‌ها قرار دهیم. استفاده از این شلف‌ها جدا از این که می‌تواند به بازتر شدن فضای آشپزخانه کمک کند، باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه هم می­شود و شما می­توانید یک فضای مدرن داشته باشید که از تمام قسمت های کاربردی آن استفاده کنید.

  1. رنگ های روشن استفاده کنید

استفاده از رنگ روشن برای بزرگتر کردن آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون مکان‌های کوچک، از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. کفپوش‌ها و رنگ چوب کابینت‌ها هر چه بیشتر به سمت رنگ سفید و شیری متمایل باشد، فضا از جهت بصری بزرگ‌تر دیده خواهد شد. حتی برای دکوراسیون بیشتر، از لوسترهای نسبتا بزرگ برای آشپزخانه استفاده کنید.

راه‌های دیگری نیز برای استفاده بهینه‌تر از آشپزخانه‌های کوچک وجود دارد، برای مثال این روزها شاهد خلاقیت‌های عظیمی در طراحی و ساخت وسایلی هستیم که به راحتی کوچک و بزرگ می‌شوند (باز و بسته) و یا چندکاره هستند و در نتیجه ما را از خرید لوازم متفاوت بی‌نیاز می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم با 20 روش دیگر بزرگ کردن آشپزخانه آشنا شوید تا با مواردی که اشاره شد بیشتر آشنا شوید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید