نقد و بررسی گوشی هواوی P50 Pocket, قیمت و مشخصات فنی

بررسی گوشی هواوی P50 Pocket

بررسی گوشی هواوی P50 Pocket. بررسی قیمت, صفحه نمایش, طراحی, سخت افزار, نرم افزار, دوربین, عمر باتری و شارژ و سایر ویژگی ها و مشخصات گوشی هواوی P50 Pocket.

بررسی گوشی هواوی P50 Pocket

مقدمه

گوشی هواوی P50 Pocket که به راحتی در جیب شما جای می گیرد، جدیدترین گوشی تاشو این شرکت است و این همچنین اینکه این گوشی در سراسر جهان در دسترس است. برخلاف Mate X2 سال گذشته، Pocket در خارج از چین فروخته می‌شود و قیمت اولیه آن  که 1300 یورو است می‌تواند نسبتاً معقول باشد، به‌علاوه این نوع دیگری از شکل ظاهری است که شما همچنین می‌توانید آن را کامپکت بنامید.

P50 Pocket نوعی گوشی تاشو از نیمه به گوشی کامل است، که شبیه به سری گلکسی زد فلیپ، و میت X2 در اندازه تبلت است و برای کسانی که جیب‌ های عمیق‌تری دارند (و دسترسی به بازار چین) دارند، بسیار مناسب است. وقتی که گوشی تا می شود کوچکتر از یک پاکت سیگار می شود، زمانیکه گوشی Pocket باز می شود یک صفحه نمایش 6.9 اینچی OLED در داخل نمایان می شود، بنابراین کمی بزرگتر از Flip است. همچنین یک گوشی سنگین‌تر است، اما باتری بزرگ‌تری دارد.

به عنوان بخشی از خانواده گران‌قیمت P50، Pocket از چیپست اسنپدراگون 888 بهره می‌برد که تنها قابلیت 5G را کاهش می‌دهد، و این بخاطر اختلافات ایالات متحده و چین است که بیش از 3 سال است کسب‌ و کار گوشی‌ های هوشمند هوآوی را به پایین کشیده است. با پیکربندی پایه 256 گیگابایتی و 8 گیگابایتی رم (512/12 گیگابایتی نیز موجود است)، Pocket از نظر اصول اولیه قوی به نظر می رسد. این گوشی اسلاتی برای حافظه خارجی در اختیار دارد، و این یک NanoMemory است، بنابراین یک بار دیگر Flip را ارتقا می دهد.

Huawei P50 Pocket review

صحبت از مقایسه فلیپ شد – گلکسی دارای یک روشن کننده UV در پشت و یک حالت ضد آفتاب برای دوربین خود نیست، اینطور است؟ این یکی از ویژگی های کلیدی Pocket است که برای آن یک ماژول اختصاصی 32 مگاپیکسلی در پشت خود دارد. یک جفت دوربین معمولی نیز دارد – یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی و یک فوق عریض 13 مگاپیکسلی، زیرا واحد مونوکروم و پریسکوپ برای P50 Pro در نظر گرفته شده است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9, قیمت و مشخصات فنی  و نقد و بررسی گوشی هواوی p50 پرو مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی هواوی P50 Pocket

بدنه: 170.0*75.5*7.2 میلی متر, 190 گرم, قاب پشتی شیشه ای, فریم آلومینیومی

صفحه نمایش: 6.90 اینچ  Foldable OLED ,رنگ های 1B, رفرش ریت 120 هرتز ,رزولوشن 1188*2790 پیکسل, نسبت تصویر 21:9, 442ppi, صفحه نمایش قاب گوشی OLED, 1.04 inch, 340 x 340 pixels, 328 ppi.

پردازنده: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G (5 nm): Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680); Adreno 660.

حافظه: 256GB 8GB RAM, 512GB 12GB RAM, حافظه نانو

سیسستم عامل/ نرم افزار: HarmonyOS 2.0 (China), EMUI 12 (Europe), فاقد Google Play Service

دوربین عقب: دوربین اصلی: 40 مگاپیکسل, f/1.8, PDAF, Laser AF, فوق عریض: 13 مگاپیکسل, f/2.2, 120˚, AF, دوربین فوق عریض: 32 مگاپیکسل f/1.8, 1/3.14″, 0.7µm, AF.

دوربین جلو: 10.7 مگاپیکسل, f/2.2 ( فوق عریض).

ویدئو: دوربین عقب: 4K@30/60fps, 1080p@30/120/240fps, gyro-EIS دوربین جلو: 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps.

باتری: 4000 میلی آمپر, شارژ سریع 40 وات, شارژ معکوس 5 وات

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان, درگاه مادون قرمز, NFC, روشن کننده UV

گوشی Pocket دارای رتبه IP نیست، در حالی که سامسونگ موفق شد برچسب IPX8 را در Z Flip3 دریافت کند. شارژ بی‌سیم نیز در هواوی ممنوع است، اما با وجود باتری بزرگ‌تر، نوید شارژ سیمی سریع‌تر را می‌دهد.

همیشه مشکل کمبود Google Play Service در گوشی های هوآوی وجود دارد، و Pocket باید در زمینه های دیگر کاملاً متقاعد کننده باشد تا آن را جبران کند.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی هواوی P50 Pocket در حدود 40 میلیون تومان است.

بررسی آنباکسینگ گوشی هواوی P50 Pocket

محتویات جعبه کمی کمک می کند – این بسته کامل تر از گلکسی است که فقط کابلی است. ما یک آداپتور 40 واتی Huawei SuperCharge و کابل USB-A-to-C برای همراهی آن داریم – این راه حل شارژ اختصاصی همچنان به USB-A در انتهای سری شارژر متکی است.

یک قاب محافظ دو تکه با نوارهای چسبنده در امتداد لبه های جانبی نیز برای کمک به چسباندن آن به گوشی تعبیه شده است. نمای ظاهری فلزی از قاب گوشی تقلید می‌کند، در حالی که پنل‌ های پشتی شفاف به شما امکان می‌دهند که قاب پشتی شیشه‌ای را به معرض نمایش بگذارید.

Huawei P50 Pocket review

واحد بررسی P50 Pocket ما به رنگ سفید است و به همین دلیل، در یک جعبه مقوایی سفید استاندارد عرضه می‌شود، برخلاف نسخه Premium که دارای جعبه طلایی طرح‌ دار و با مشخصات کمتری  است. در حالی که پانل های طلایی موج دار نسخه Premium واقعاً عالی هستند، و ما برای دریافت نسخه ساده تر کمی ناراحت بودیم، در چند روز گذشته به آن توجه کرده ایم.

بررسی طراحی گوشی هواوی P50 Pocket

احتمالا گوشی هواوی P50 Pocket را به‌صورت آنلاین در رنگ‌های Premium Edition با پنل‌های شیشه‌ ای تزئین‌شده طلایی رنگ دیده‌اید. پس از بررسی های مختلف متوجه شدیم که نسخه سفیذ این گوشی علیرغم اینکه از طراحی نسبتا کمتری نسبت به بقیه رنگ ها برخوردار است اما از بقیه آنها زیباتر است.

Huawei P50 Pocket review

توجه داشته باشید، حتی در این طرح ساده تر نیز، Pocket چیزی جز معمولی است. گفتن این جمله در مورد یک گوشی تاشو تقریباً زائد به نظر می‌رسد، اما حتی با وجود گوشی‌ های تاشو، به سختی می‌توان آن را از دست داد.

Huawei P50 Pocket review

هواوی مطمئن شد که Pocket را به گونه‌ای ساخته است که به لطف دو جزیره مدور در نیمه بالایی و پوشش‌های متمایز پانل‌ها برجسته شود. با این اوصاف، اگر ترجیح می‌دهید گوشی خمیده‌تان کمتر به چشم بیاید، نوع مشکی آن، اگر در بازار شما موجود است، ممکن است فقط یک گوشی ساده باشد  که دارای صفحه‌ نمایشی است که هنوز از داخل تا می‌شود.

Huawei P50 Pocket review

با بازگشت به واحد بررسی سفید خود، باید تکرار کنیم که ما طرفداران هر دو رنگ و طرح متقاطع هستیم که به سختی با نوک انگشتان شما احساس می شود، اما چشمان شما نمی تواند آنرا تشخیص دهد. این که چقدر گیرا است قابل بحث است، و پاسخ احتمالاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می‌توان گفت که احساس امنیت بیشتری نسبت به پشتی مات مات دارد و تقریباً با یک شیشه براق برابری می‌کند.

ما همچنین متوجه شدیم که نمی‌توانیم به یک اجماع برسیم که آیا قسمت پشتی آن زیبا و عالی است یا ارزان و چسبنده. 

Huawei P50 Pocket review

دو دایره سیاه هر کدام هدف متفاوتی دارند. یکی دوربین ها را در خود جای داده و کمی بلند شده است، بنابراین می توانیم آن را جزیره بنامیم. دیگری صفحه نمایش قاب گوشی است و همسطح با پنل پشتی قرار می گیرد. ظاهر کلی با non-Pocket P50 و P50 Pro مطابقت دارد، فقط در آنجا دو دایره سیاه روی یک پلتفرم برجسته مشترک قرار گرفته اند. در Pocket اینجا، هواوی موفق شد نمایشگر را در ضخامت موجود قرار دهد، بنابراین هیچ برآمدگی برای دایره پایینی لازم نیست.

صفحه نمایش در سمت کوچک با قطر کمی بیش از یک اینچ قرار دارد، اما این اندازه ای است که با کلاستر دوربین به خوبی کار می کند، بنابراین می توانید دو دایره با اندازه یکسان داشته باشید. برای نمایش ساعت و اعلان ها و همچنین یک منظره یاب اولیه برای دوربین های عقب مفید است.

Huawei P50 Pocket review

دو نیمه Pocket با فریم‌ های فلزی در طرفین مشخص شده‌اند که برای رنگ سفید، قاب‌ های نقره‌ ای براق براق است. قاب کناری به سمت پشت ادامه می‌یابد، جایی که دو نوار آلومینیومی در وسط گوشی باز شده به هم می‌رسند. در اصل، این ساختار بسیار شبیه به Z Flip3 است.

Huawei P50 Pocket review

با این حال، لولا و نحوه تا شدن نمایشگر در داخل بین این دو متفاوت است. صفحه داخلی Pocket در اطراف شعاع بزرگتری نسبت به Flip خم می شود و به نوعی شکل قطره آب را در چین داخل بدنه تشکیل می دهد که در صورت بسته شدن دو نیمه موازی باقی می مانند. این برخلاف Flip است که با شعاع کوچک‌ تری تا می‌شود.

Huawei P50 Pocket review

تا شدن متفاوت Pocket به آن اجازه می دهد اساساً محکم بسته شود و هیچ شکافی بین دو نیمه باقی نماند. یعنی هیچ شکافی بین قاب وجود ندارد، اما به ناچار مقداری هوا بین دو نیمه نمایشگر وجود دارد – که البته برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن لازم است.

در کنار Pocket، Flip تقریباً شبیه یک طرح اولیه اولیه با نیمه های غیر موازی و شکاف 2 میلی متری در انتهای لولا است.

Huawei P50 Pocket review

این موضوع نیز وجود دارد که Pocket به طور قابل توجهی باریک تر و قابل لمس تر است. و به خاطر قاب منحنی (در Flip مسطح است) که در اختیار دارد زیبا به نظر می رسد، اما همچنین به دلیل متفاوت بودن خمش صفحه نمایش و در نتیجه بسته شدن گوشی بدون اینکه فضایی مابین صفحه نمایش ها باقی بماند، بسیار عینی قابل اندازه گیری است.

Huawei P50 Pocket review

 قسمت تا شدن Pocket در وسط نمایشگر وقتی باز می شود، هم کم عمق تر و هم کمتر از Flip است. این چیزی است که به راحتی می توانید با چشمان  و همچنین با نوک انگشتان خود متوجه آن شوید. در گوشی Flip چین‌ های تاشو از جمله چیزهایی هستند که براحتی در صفحه نمایش قابل مشاهده هستند، اما وقتی در حال کار کردن با گوشی خود هستید خیلی متوجه آن نمی شوید، اما در Pocket، این قسمت تاشو در صفحه نمایش اصلا به چشم نمی خورد.

ما ندیده‌ایم که هواوی ادعا کند که این قسمت تاشو در صفحه نمایش قابل مشاهده است. با گذشت چندین نسل از این فناوری، نیازی به رد این ادعا نیست.

Huawei P50 Pocket review

با این حال، ساخت Pocket در مقایسه با Flip دارای نکات منفی است. برای مثال، لولای آن به هیچ عنوان در حد وسط قرار نمی گیرد و تمایل دارد به طور کامل بسته یا باز شود – Z Flip3 تقریباً در هر زاویه ای قابل رها شدن است. در حالت نیمه نگه گوشی Flip نیز خیلی کاربردی نیست، اما اگر بتوانید از این عملکرد به عنوان یک پایه موقت استفاده کنید، ممکن است متوجه این موضوع شوید که گوشی Pocket آنقدرها هم که فکر می کنید خوب نباشد.

Huawei P50 Pocket review

همچنین, نمی‌توانیم فکر نکنیم که Pocket کاملاً کشیده نمی‌شود و کاملاً صاف باز نمی‌شود، مخصوصاً پس از مدتی بسته بودن. این نکته مهمی در مورد گوشی Pocket است که وجود دارد.Pocket به هیچ عنوان گوشی مقعری به حساب نمی آید.

این ما را به فکر واداشت، و Flip3 را بررسی کردیم تا متوجه شویم که در حالت باز، صفحه نمایش آن نیز کاملاً مسطح نیست. فقط این است که Pocket به نوعی توانسته توجه بیشتری را به این واقعیت جلب کند.

Huawei P50 Pocket review

هواوی P50 Pocket را در برابر آب مقاوم نکرد. ما متوجه شدیم که این یک چالش مهندسی بزرگ در یک دستگاه تاشو با قطعات متحرک و دهانه های باز و همه اینها است، اما Galaxy Z Flip3 دارای رتبه IPX8 است، بنابراین حتی اگر فقط در برابر آب محافظت شود اما نه در برابر گرد و غبار، باز هم کمی قابل اطمینان تر به نظر می رسد. 

Huawei P50 Pocket review

با این حال، سینی سیم کارت دارای واشر است، بنابراین حتی اگر هیچ رتبه IP رسمی در Pocket وجود نداشته باشد، به وضوح اقداماتی برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض عناصری همچون آب و گرد و غبار انجام شده است.

در مورد این سینی، دو سیم‌کارت نانو، یا یک نانو سیم‌کارت و یک کارت حافظه نانو، استاندارد حافظه خارجی کم و بیش اختصاصی هوآوی، استفاده می‌شود. این کاملاً به اندازه microSD مفید نیست، اما هنوز هم بهتر از عدم گسترش است. پس باز هم، با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی در Pocket، بعید است که به هر حال به فضای اضافی نیاز داشته باشید.

Huawei P50 Pocket review

کنترل های فیزیکی P50 Pocket شامل یک دکمه روشن/خاموش با حسگر اثرانگشت تعبیه‌ شده و دکمه تنظیم صدا است که هر دو در نیمه بالایی گوشی (هنگام باز شدن) در سمت راست قرار دارند.

استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل باعث می‌ شود یک فرآیند دو مرحله‌ای تا حدودی سخت باشد – ابتدا باید گوشی را باز کنید، سپس خواننده خازنی را لمس کنید تا قفل باز شود. این یک تجربه مشابه با تجربه‌ای است که با Z Flip به دست آوردیم – اساساً همان پیاده‌سازی است. همانطور که در آن زمان گفتیم، با این حال، ماهیت فاکتور فرم باعث می شود که قفل کردن Pocket بسیار کمتر از یک نوع گوشی معمولی نواری ضروری باشد – اینطور نیست که شما به طور تصادفی صفحه نمایش را هنگام تا شدن لمس کنید.

Huawei P50 Pocket review

این سنسور همانطور که انتظار می رود کار می کند – با نرخ مشابهی از قابلیت اطمینان هم با انگشت اشاره چپ و هم با انگشت شست راست باز می شود و در حد خوبی سریع است. اگر قصد داشته باشید که با انگشت اشاره این کار را انجام دهید باید کمی انگشت خود را بکشید، و امکان قرار دادن این دکمه در قسمت پایین تر وجود نداشت, بنابراین نمی توانیم هیچگونه اعتراضی نسبت به این قضیه داشته باشیم.

در پایین، بلندگوی اصلی (گوشی که یک جفت بلندگو را می سازد) و میکروفون اصلی و همچنین درگاه USB-C را در خود جای داده است. در بالا، یک میکروفون دیگر وجود دارد.

Huawei P50 Pocket review

اندازه Pocket در حالت تا شدن 87.3×75.5×15.2 میلی متر و زمانی که آن را باز می کنید 170×75.5×7.2 میلی متر است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، زمانی که هر دو گوشی در حالت بسته قرار دارند، باریکتر از Flip3 است، که با توجه به اینکه دو نیمه گلکسی در واقع باریک تر هستند، بسیار چشمگیرتر است. طراحی بدون شکاف واقعاً برای Pocket معجزه می کند.

با این حال، صفحه تاشو هواوی بیش از 3 میلی‌متر است و عریض‌تر است، و این تفاوتی است که می‌توانید احساس کنید. ارتفاع اضافی 4 میلی متری هواوی چندان زیاد نیست. وزن 190 گرمی Pocket اساساً با وزن 183 گرمی Flip برابر است.

Huawei P50 Pocket review

با این حال، به نظر می‌رسد که گوشی هوآوی برای «فشرده» بودن, بدنه را کمی محکم‌تر ساخته است – عدم وجود فضای خالی بین دو نیمه و همچنین داشتن دو سطح موازی در خارج، و احساس عمومی تراکم باعث می‌شود آن را بیشتر احساس کنید.

Huawei P50 Pocket review

بررسی صفحه نمایش گوشی هواوی P50 Pocket

چیزی که P50 Pocket را از مابقی گوشی ها متمایز کرده است صفحه نمایش تاشو آن است. صفحه نمایش OLED با قطر 6.9 اینچ در حالت باز، وضوح تصویر 1188×2790 پیکسل دارد که با استانداردهای سایر گوشی‌ ها متفاوت است، اما هوآوی‌ها تمایل دارند چنین باشند. نسبت تصویر مشابه 21.1:9 غیرمعمول است، اما اگر به آن به عنوان 2.35:1 نگاه کنید – جنبه سینمای صفحه عریض – منطقی تر است. تراکم پیکسلی به 44ppi می رسد.

Huawei P50 Pocket review

حداکثر رفرش ریت صفحه نمایش 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز است. هوآوی خاطرنشان می کند که از مدولاسیون عرض پالس 1440 هرتز برای کاهش نور استفاده می کند (اساساً سوسو زدن بسیار سریع). PWM معمولاً چیزی نیست که بخواهیم با آن از این گوشی تعریف کنیم، زیرا می‌تواند باعث خستگی افرادی شود که نسبت به آن حساس‌تر هستند، اما این یکی به اندازه‌ای فرکانس بالاست که اهمیتی ندارد – این چیزی است که ما جمع‌آوری می‌کنیم منطقی است که در پس فهرست کردن شماره در مشخصات آنها ما هیچ تجهیزاتی برای اندازه گیری یا آزمایش این ادعا نداریم.

ما ابزارهایی برای اندازه گیری حداکثر روشنایی داریم، و Pocket برای کمی بیش از 800 نیت در شرایط محیطی روشن با حالت تطبیقی ​​روشن است. این 50 نیت بیشتر از P50 Pro است، اما هنوز حدود 130 نیت کمتر از Galaxy Z Flip3 است. هنگام کار با نوار اسلایدر به صورت دستی، 521 نیت دریافت کردیم – یک تار موی Flip3 که کمتر از 609 نیت P50 Pro است.

کنترل رنگ توسط یک سوئیچ دو حالته در منوی نمایشگر انجام می‌شود و امکان تغییر دمای بیشتر از طریق چرخ رنگ وجود دارد. حالت عادی پیش‌فرض باید بسته به محتوا، به‌طور خودکار بین طیف‌های رنگی sRGB و DCI-PI سوئیچ شود. میانگین dE2000 واقعاً عالی 1.3 برای نمونه های رنگی sRGB در آزمایش ما بود. حالت Vivid به رنگ‌ ها تازگی خاصی می بخشد و بدون در اختیار داشتن دقت رنگ بالا همه چیز را اشباع‌ تر می‌کند.

Huawei P50 Pocket review

تنظیمات رفرش ریت به شما امکان می‌دهد بین سه حالت پویا، بالا و استاندارد انتخاب کنید. استاندارد آسان است – اشیا را با فرکانس 60 هرتز قفل می کند. دو مورد دیگر انواع مختلفی از رفتار سوئیچینگ خودکار هستند.

حالت پویا تمایل دارد تا در اکثر موارد، فرکانس 90 هرتز را حفظ کند و زمانی که در منوی تنظیمات هستید به 120 هرتز تغییر می کند. اگر برای چند ثانیه هیچ فعالیتی وجود نداشته باشد، در سراسر صفحه تا 60 هرتز کاهش می یابد، اما با لمس آن تا 90 یا 120 هرتز افزایش پیدا می کند.

High بدون کلید خاموش بر اساس عدم فعالیت, بیشتر یک فرکانس همیشه روشن 120 هرتز اس. این گوشی 120 هرتز را در سراسر رابط کاربری و در اکثر برنامه‌ها از جمله مرورگرها حفظ می‌کند.

بازی‌ هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند، در هر دو حالت High و Dynamic، فرکانس کامل 120 هرتز را دریافت خواهند کرد که خوب است.

یکی از رفتارهای غیرمعمولی که شاهد آن بودیم، پایین آمدن فرکانس 60 هرتز در زمانی که گوشی بیش از حد گرم شد، بود. بعنوان مثال، با توجه به اینکه بازی باعث ایجاد گرما می شود (در واقع بسیار زیاد است)، این رفرش ریت کمتر از حد مطلوب است، اما به طور خاص خواهان رفرش ریت بالا هستید.

Display settings - Huawei P50 Pocket review Display settings - Huawei P50 Pocket review Display settings - Huawei P50 Pocket review

P50 Pocket دارای گواهینامه Widevine L1 است و از نظر تئوری باید از پخش FullHD HDR پشتیبانی کند. این امر مستلزم همکاری از جانب سرویس های پخش است و Pocket آن را دریافت نمی کند. نت‌فلیکس و آمازون پرایم سایدلود شده FullHD یا HDR را دریافت نمی‌کنند، یوتیوب جانبی کار نمی‌کند، و YouTube در یک مرورگر حداکثر کیفیت 720p و بدون HDR را ارائه می‌کند.

بررسی باتری گوشی هواوی P50 Pocket

P50 Pocket از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که برای یک گوشی 6.9 اینچی چندان بالا به نظر نمی رسد، اما نسبت به گلکسی Z Flip3 (3300 میلی آمپر ساعت) بسیار بیشتر است. در همین حال، P50 Pro یک برآمدگی کوچک در بالای Pocket  به 4360 میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌کند که خود عدد بزرگی در میان همتایان خود نیست.

با وجود سلول نسبتاً بزرگ Pocket، این گوشی خیلی از این لحاظ مورد توجه قرار نگرفت. ما در تست پخش ویدئو ساعت 11:04 ساعت را انجام دادیم (طبق معمول با فرکانس 60 هرتز)، اما همچنین فقط 9 ساعت وبگردی از طریق Wi-Fi (همچنین در 60 هرتز، زیرا منطق HRR نرم افزار تست ما را در لیست سیاه قرار داد). 23 ساعت زمان تماس صوتی در این زمینه نسبتا مناسب است.

امتیاز استقامت P50 Pocket سپس به 66 ساعت رسید.

Huawei P50 Pocket review

بررسی گوشی هواوی P50 Pocket

بررسی سرعت شارژ گوشی هواوی P50 Pocket

گوشی P50 Pocket با یک شارژر 40 واتی عرضه می شود که به استاندارد اختصاصی SuperCharge این شرکت پایبند است. با استفاده از آن آداپتور، زمان 0% تا 100% 54 دقیقه را به دست آوردیم، در حالی که نیم ساعت اول ما را از صفر به 70% رساند.

Pocket فقط کمی کندتر از Pro است، علیرغم تفاوت به ظاهر زیاد که بین قابلیت‌های خروجی شارژرها (این شارژر در Pro 66 وات است) دارد و با این حال Pro کمی ظرفیت بیشتری برای پر کردن دارد. در مقایسه با Flip، Pocket در هر دو معیار بسیار سریع‌تر است و همچنین از آیفون‌های فعلی پیشی می‌گیرد.

هیچ شارژ بی سیم در جیب P50 وجود ندارد، در حالی که سامسونگ موفق شد یکی از سیم پیچ های القایی را در نیمه پایینی Z Flip3 قرار دهد.

بررسی اسپیکرهای گوشی هواوی P50 Pocket

یک تنظیم معمولی بلندگوی استریو در P50 Pocket وجود دارد که در اسپیکر اصلیی است که در پایین گوشی قرار دارد، در حالی که هدفون به عنوان یک کانال اضافی عمل می کند. وقتی گوشی به صورت عمودی نگه داشته می‌شود، گوشی در سمت چپ قرار می‌گیرد و گوشی کانال‌ها را تغییر می‌دهد تا موقعیت خود را در افقی به درستی منعکس کند. هدفون آنقدر بلند نیست، و میکروفونی که در پایین گوشی قرار دارد به طور قابل توجهی صدای بیشتری خواهد داشت، اما جدایی کانال در اواسط و بالا هنوز وجود دارد.

Huawei P50 Pocket review

از نظر بلندی صدا، Pocket هیچ رکوردی را نشکسته است و در تست ما در رده «زیر میانگین» قرار گرفته است، در حالی که Pro چند درجه بالاتر از «خوب» است. Pocket در کنار Flip نیز به میزان قابل توجهی ضعیف است. به طور کلی، عملکرد خوبی را از این لحاظ ارائه نمی دهد، اما حداقل برای موارد استفاده کم‌تر در محیط‌های ساکت‌تر، جداسازی استریو را دریافت می‌کنید.

بررسی رابط کاربری گوشی هواوی P50 Pocket

خانواده P50، که شامل Pocket می شود، به عنوان EMUI 12 در اروپا و هارمونی OS 2.0 در چین تبلیغ می شود. تفاوت ممکن است محدود به برنامه ها و ابزارهای از پیش نصب شده باشد یا نباشد، اما ما نمی توانیم کاملاً مطمئن باشیم که آنها چه هستند. اما در اینجا نسخه اروپایی EMUI 12 ما چگونه به نظر می رسد.

Huawei P50 Pocket review

EMUI 12 در P50 Pocket

برای شروع، EMUI 12 این واقعیت را پنهان نمی کند که مبتنی بر اندروید 11 است، اما هیچ سرویس Google یا مجموعه برنامه های مرتبط Google را در اختیار ندارد. در عوض، EMUI 12 به Petal Search و Petal Maps، خدمات خود هوآوی به عنوان بخشی از HMS Core و فروشگاه برنامه AppGallery متکی است.

اما قبل از اینکه به چیزهایی بپردازیم که در همه دستگاه‌های EMUI 12 مشترک هستند، اجازه دهید چند کلمه در مورد آنچه که Pocket را متمایز می‌کند، بیان کنیم. برای نمونه، این گوشی حالت Super Privacy را در اختیار دارد که در صورت فعال بودن، دسترسی به دوربین، میکروفون و خدمات مکان را محدود می کند.

Huawei P50 Pocket review

می توانید آن را در صورت تقاضا یا فقط زمانی که گوشی بسته است، فعال کنید. عجیب است که P50 Pro چنین چیزی را ندارد، زیرا خارج از مکانیک fold-to-enable در اینجا، تاگل همیشه روشن را می توان روی غیر تاشوها نیز به خوبی اجرا کرد.

Super Privacy - Huawei P50 Pocket review Super Privacy - Huawei P50 Pocket review Super Privacy - Huawei P50 Pocket review Super Privacy - Huawei P50 Pocket review
Super Privacy

دسته ای از تم‌ها برای نمایشگر بیرونی موجود است، و می‌توانید موارد را طوری تنظیم کنید که صفحه‌ نمایش خارجی و اصلی یک تم مشترک داشته باشند یا آنها را به‌طور مستقل تنظیم کنید.

عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد که از همان منوی قابل دسترسی است که معمولاً در P50 Pro به آن دسترسی دارید، فقط در اینجا می توانید آن را روی نمایشگر دیگری نیز داشته باشید. شما می توانید از میان هزاران پوسته ساعت مختلف انتخاب کنید، حتی برخی از آنها دارای چندین نوع فرعی هستند. علاوه بر این، اگر تم های از پیش نصب شده مورد علاقه شما نیستند، می توانید تم های AOD بیشتری را دانلود کنید. سپس می‌توانید صفحه نمایش همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده را انتخاب کنید.

Always-on display - Huawei P50 Pocket review Always-on display - Huawei P50 Pocket review Always-on display - Huawei P50 Pocket review Always-on display - Huawei P50 Pocket review Always-on display - Huawei P50 Pocket review Always-on display - Huawei P50 Pocket review
Always-on display

علاوه بر AoD، صفحه نمایش خارجی ویجت هایی را بر اساس فعالیت های پس زمینه ای که با کشیدن انگشت به سمت راست انجام می دهید به شما ارائه می دهد. این موارد شامل مواردی از پیشرفت تمرین از Huawei Health، پخش موسیقی یا ضبط صدا است. همچنین اعلان‌ها را به محض ورود نشان می‌دهد و می‌توانید برای چرخش در میان آنها انگشت خود را به پایین بکشید.

کشیدن انگشت به سمت چپ به شما امکان می دهد به انواع ویجت های “دائمی” دسترسی داشته باشید. اینها را می‌توان در تنظیمات سفارشی کرد، و شما می‌توانید از بین پنج مورد، حداقل در نسخه Pocket EMUI 12، یکی را انتخاب کنید. مواردی مانند دوربین، آب‌ و هوا، تقویم، و برنامه امروز و همچنین جالب‌ترین مورد، منحصر به فرد Pocket، که به طور عجیبی به طور پیش فرض فعال نشده بود.

External display: Theme - Huawei P50 Pocket review External display: Widgets - Huawei P50 Pocket review External display: Widgets - Huawei P50 Pocket review External display: Widgets - Huawei P50 Pocket review
External display: Theme • Widgets

تست Sunscreen بخشی از برنامه Mirror است و از ساطع کننده نور UV اختصاصی و دوربین سوم 32 مگاپیکسلی در پشت (که ظاهراً برای هیچ چیز دیگری استفاده نمی شود) استفاده می کند. به لطف برخی از ترفندها (یا، به عبارت بهتر، علم)، این تنظیمات به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا Sunscreen خود را به درستی و کامل استفاده کرده اید یا خیر.

Huawei P50 Pocket review

ما می‌توانیم ببینیم که برای افرادی که این مواد را به طور منظم به عنوان بخشی از یک روال مراقبت از پوست یا به دلیل یک بیماری پزشکی استفاده می‌کنند مفید است، اگرچه افرادی که بطور مرتب به ساحل می روند یا کوهنوردان نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. با این حال، بهتر است خود Pocket را با پنجه های پوشانده شده با کرم ضد آفتاب چرب لمس نکنید.

Huawei P50 Pocket review

ما همچنین به یک منظره یاب دوربین دوپارچه برخورد کردیم که وقتی گوشی را تا نیمه تا کنید فعال می شود. با این حال، از آنجایی که دقیقاً در این حالت پایدار نیست، قابلیت استفاده آن کمی مشکوک است. ما با هیچ برنامه دیگری با رفتار مشابه مواجه نشدیم.

Mirror app - Huawei P50 Pocket review Sunscreen test - Huawei P50 Pocket review Camera viewfinder in half-folded mode - Huawei P50 Pocket review
Mirror app • Sunscreen test • Camera viewfinder in half-folded mode

به غیر از این چند چیز، EMUI 12 در Pocket اساساً مشابه Pro است و بسیار شبیه به تکرارهای قبلی است. مانند همه دستگاه‌ های مبتنی بر EMUI، می‌توانید یک magazine lockscreen style تنظیم کنید که هر بار که صفحه را روشن می‌کنید، والپیپر را تغییر می‌دهد. لغزش از پایین باعث ایجاد میانبرهای سریع برای برخی از ابزارهای معمولی می شود.

همانطور که در قسمت طراحی به آن اشاره کردیم، P50 Pocket دارای حسگر اثر انگشت در کناره است و هیچ شکایتی در مورد کاربرد آن نداریم. هر دو اثر انگشت و باز کردن قفل با چهره در دسترس هستند، اما گزینه اثر انگشت امن تر است، زیرا قفل با چهره فقط مبتنی بر دوربین است و هیچ گونه نقشه برداری سه بعدی ندارد.

Lockscreen - Huawei P50 Pocket review Tools - Huawei P50 Pocket review Biometrics and security - Huawei P50 Pocket review Biometrics and security - Huawei P50 Pocket review Biometrics and security - Huawei P50 Pocket review Biometrics and security - Huawei P50 Pocket review
Lockscreen • Tools • Biometrics and security

در صفحه اصلی، همه برنامه‌های نصب‌ شده و سیستم را خواهید یافت، اما در منوی تنظیمات یک جابجایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بین این طرح‌بندی پیش‌فرض و جایگزین صفحه اصلی به‌علاوه کشوی برنامه انتخاب کنید.

EMUI 12 از پوشه‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند، جایی که یکی چهار فضا را اشغال می‌کند و حداکثر ۹ برنامه را در خود جای می‌دهد. برای راه اندازی یک برنامه نیازی به گسترش پوشه ندارید – فقط روی نماد آن ضربه بزنید. ساده و در عین حال هوشمندانه.

EMUI 12: Homescreen - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Another one - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Large folder in the making - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Folder view - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Notification pane - Huawei P50 Pocket review

سمت چپ ترین صفحه اصلی، اگر فعال باشد، Assistant Today است – یک نوع مکان سرگرمی اطلاعاتی. این فید خبری متناسب با شما، گزارش‌های آب و هوا، پیشنهادهای هوشمند برای برنامه‌ها، اطلاعات سلامت، اطلاعات باتری، پیشنهادات AppGallery، و کلی چیزها را در خود جای داده است. شما می توانید این صفحه را سفارشی کنید – خدمات اطلاعاتی زیادی از شرکای Huawei در دسترس است. همچنین می توانید اطلاعات بازی، امتیازات و موارد دیگر را اضافه کنید. به نظر می رسد این صفحه در ابتدا پر از تبلیغات است، ما این را قبول داریم، اما شما واقعاً می توانید آن را مال خود کنید و آن را با چیزهای جالب پر کنید.

مرکز اعلان و مرکز کنترل به روش اپل کار می‌کنند – دو صفحه مجزا، و برای هر دو از بالا به پایین بکشید. یک سوم سمت راست مرکز کنترل را می کشد و بقیه اعلان ها را پایین می آورد.

در همین حال، کشیدن انگشت به سمت پایین در هر نقطه از صفحه اصلی شما را به صفحه جستجوی کل سیستم می برد، درست مانند iOS.

EMUI 12: Notification pane (empty, as it happens) - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Control center - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Today - Huawei P50 Pocket review EMUI 12: Search - Huawei P50 Pocket review

دستیار صوتی هوآوی Celia (که AI Voice نیز نامیده می شود) که به طرز عجیبی در P50 Pro وجود ندارد، و در Pocket موجود است. می تواند دستورات را در اطراف گوشی اجرا کند، زنگ هشدار و جلسات را تنظیم کند و چیزهایی را در اینترنت برای شما جستجو کند. سایر بخش‌های دستیار هواوی مانند لنز هوش مصنوعی، لمس، نکات، جستجو و Today نیز در اینجا هستند (این موارد را می‌توانید در Pro نیز پیدا کنید).

Huawei Assistant Celia - Huawei P50 Pocket review Celia - Huawei P50 Pocket review Celia - Huawei P50 Pocket review AI Lens - Huawei P50 Pocket review AI Lens - Huawei P50 Pocket review AI Touch - Huawei P50 Pocket review

چندوظیفگی در Pocket بسیار پیشرفته است. Task Switch به شما امکان می دهد یک برنامه را به حالت پاپ آپ ارسال کنید، از آنجا می توانید آن را بکشید و حرکت دهید تا حالت تقسیم صفحه فعال شود. گزینه دیگر این است که از هر دو لبه صفحه بکشید و نگه دارید تا Dock چند پنجره ای را اجرا کنید.

Recent apps - Huawei P50 Pocket review Pop-up view and split-screen - Huawei P50 Pocket review Pop-up view and split-screen - Huawei P50 Pocket review Pop-up view and split-screen - Huawei P50 Pocket review Pop-up view and split-screen - Huawei P50 Pocket review Pop-up view and split-screen - Huawei P50 Pocket review

پیمایش پیش‌فرض در EMUI 12 مبتنی بر ژست‌های حرکتی است – برای رفتن به Home به بالا سوئیپ کنید، برای Task switcher به بالا بکشید و در نیمه راه توقف کنید، یا برای Back از لبه چپ یا راست صفحه بکشید. البته می توانید دکمه های مجازی کلاسیک را انتخاب کنید.

هوآوی برنامه های پیش فرض زیادی را برای شروع به کار ارائه می دهد. برنامه های گالری، موسیقی، ویدیو و سلامت هواوی وجود دارد. یک مدیر فایل نیز موجود است.

Gallery - Huawei P50 Pocket review Music - Huawei P50 Pocket review Video - Huawei P50 Pocket review Health - Huawei P50 Pocket review File manager - Huawei P50 Pocket review

شما همچنین Petal Search، Petal Maps و Huawei Browser را در این گوشی در اختیار خواهید داشت.

Sound Booster یک ویژگی عجیب و غریب با نام گمراه کننده است. این گوشی شما را به یک دستگاه شنود تبدیل می کند که صدا را به هدفون یا بلندگوی بلوتوث شما منتقل می کند (به این معنی که باید در محدوده بلوتوث باشید). این می تواند برای اهداف تلفن کودک و همچنین جاسوسی از خانواده همسرتان در اتاق دیگر عالی باشد.

Petal Maps - Huawei P50 Pocket review Petal Maps - Huawei P50 Pocket review Petal Search - Huawei P50 Pocket review Petal Search - Huawei P50 Pocket review Browser - Huawei P50 Pocket review Sound Booster - Huawei P50 Pocket review
Petal Maps • Petal Maps • Petal Search • Petal Search • Browser • Sound Booster

Device+ یک ویژگی EMUI 12 است که هدف آن تقویت بیشتر اکوسیستم هواوی است. این دستگاه‌های هواوی نزدیک شما – مانند تبلت‌های MediaPad، لپ‌تاپ‌های MediaBook، تلویزیون‌های Vision و Freebuds را نشان می‌دهد و امکان تعامل بسیار آسان‌تر بین آن‌ها را فراهم می‌کند – تقریباً شبیه AirPlay اپل است. Device+ یک کنترل پنل یکپارچه برای مدیریت تمام اتصالات و ارسال صدا و/یا تصاویر به هر دستگاه متصل Huawei ارائه می دهد.

AppGallery هواوی نصب برنامه های پیش فرض را انجام می دهد. این Petal search را یکپارچه کرده است و نتایج را از مخازن دیگر برنامه‌ها مانند APK Pure و APK Monk نشان می‌دهد. همچنین می تواند برنامه را از آنجا دانلود و نصب کند، بدون نیاز به نصب برنامه های اختصاصی آنها.

البته می توانید اپ استورهای بیشتری مانند APKPure و Aptoide یا حتی Appstore آمازون را نصب کنید. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌ هایی مانند فیس‌بوک و گوگل کروم (البته بدون همگام‌سازی) و تعداد زیادی بازی و برنامه‌های آفیس دیگر دانلود کنید. تقریباً می توانید هر فایل APK را نصب کنید، اما آنهایی که به Google Play Service متکی هستند اجرا نمی شوند.

AppGallery - Huawei P50 Pocket review AppGallery - Huawei P50 Pocket review AppGallery - Huawei P50 Pocket review APKPure - Huawei P50 Pocket review APKPure - Huawei P50 Pocket review Aptoide - Huawei P50 Pocket review
AppGallery • AppGallery • AppGallery • APKPure • APKPure • Aptoide

بررسی بنچمارک های گوشی هواوی P50 Pocket

یک اسنپدراگون 888 در داخل هواوی P50 Pocket وجود دارد، اما SD888 متوسط ​​شما نیست – این اسنپدراگون 5G را از دست داده است (یا فقط غیرفعال شده است) به دلیل اینکه هواوی از استفاده از IP ایالات متحده در زمینه 5G منع شده است. SD888 منظره ای آشنا است و عدم اتصال نسل بعدی آن در این پیاده سازی خاص، پیکربندی CPU و GPU آن را تغییر نمی دهد. Pocket با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی (نسخه ما) یا 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس است.

Huawei P50 Pocket review

اسنپ دراگون که یک چیپست محبوب بود که در P50 Pocket وجود دارد و این تقریباً همان چیزی است که انتظار آنرا داشتیم. در GeekBench، Pocket برابر با Pro بود، دو P50 کمابیش با بقیه رقبای سطح بالا در تست تک هسته‌ای همخوانی داشتند. با این حال، دو هوآوی تحت بار چند رشته‌ای در انتهای نمودار قرار گرفتند.

چیزی که که P50 Pocket با آن دست و پنجه نرم می کند مدیریت حرارتی است. اگر روی یک میز برای اجرای Antutu قرار گیرد، گوشی قبل از داغ شدن بیش از حد و لغو معیار، دو یا سه بار اجرا می‌کند.

با اجرای معیار تست استرس CPU در یک تنظیمات مشابه، حدود 20 دقیقه پس از آزمایش، به 30 درصد از حداکثر عملکرد کاهش می‌یابد، و به دنبال آن به سطوح نزدیک به اوج افزایش می‌یابد و به طور متناوب برای باقیمانده یک ساعت اجرا به این صورت است. . با این حال، منصفانه بگوییم، اگر گوشی را در حالت عمودی نگه داریم (در حالی که پشت آن به هیچ سطحی نباشد) به خوبی می تواند حدود 85 درصد از عملکرد برتر خود را حفظ کند. اگرچه، از سوی دیگر، اگر به جای آن, آنرا در دستان خود بگیرید، کمک چندانی به آن نخواهد کرد.

این رفتار تا حدی لرزان مشخصه حالت Performance است که به دمای بالاتر برای مدت طولانی‌ تری اجازه می‌دهد، اما زمانی که به نقطه قطع خود می‌رسد به شدت throttle می شود. خارج از آن حالت، گوشی در دماهای پایین تر throttle می شود، اما خروجی عملکرد پایدارتری را حفظ می کند، حتی اگر این میزان از نقاط بالای حالت عملکرد کمتر باشد.

Huawei P50 Pocket review

همچنین موضوع کاهش رفرش ریت نمایشگر در هنگام نصب دما وجود دارد که در بخش نمایشگر به آن اشاره کردیم.

همه آنچه گفته شد، معیارهای شدید از این نوع این نیست که چگونه گوشی در زندگی واقعی بارگذاری می شود، و در زندگی واقعی، Pocket واقعاً نباید با بیشتر چیزها مشکل داشته باشد. واقعیت چنین دستگاه‌ های باریکی «سبک زندگی» این است که اتلاف گرما به سادگی اولویت اصلی نیست، بنابراین باید محدودیت‌های آنها را درک کنید و با آنها موافق باشید.

بررسی دوربین گوشی هواوی P50 Pocket

دو دوربین بعلاوه یک دوربین در پشت و دوربین سلفی 10.7 مگاپیکسل در داخل

می توان گفت که P50 Pocket دارای یک سیستم دوربین معمولی با واحد اصلی Quad Bayer و یک Ultrawide معمولی است. علاوه بر این، برای ویژگی اصلی ترفند مهمانی خود – تست ضد آفتاب – همچنین از یک واحد 32 مگاپیکسلی استفاده می کند که ما پیدا نکردیم که برای چیز دیگری از آن استفاده شود. اما برای همراهی با آن، یک نور UV داخلی دارد که چند ترفند مهمانی دیگر را امکان پذیر می کند، این بار با دوربین اصلی مرتبط است. هیچ برچسب Leica در هیچ کجای این گوشی وجود ندارد که باعث ناامیدی طرفداران این سازنده شیشه نوری آلمانی شده است. ما حدس می زنیم همکاری بین دو شرکت فقط P50 Pro را پوشش می دهد.

Huawei P50 Pocket review

دوربین اصلی از سنسور Quad Bayer با وضوح اسمی 40 مگاپیکسل استفاده می کند که به طور پیش فرض 10 مگاپیکسل فیلمبرداری می کند. جزئیات در صفحات مشخصات هوآوی کمیاب است و چیزی غیر از دیافراگم f/1.8 ذکر نشده است، اما با توجه به پیاده سازی های قبلی آنها، باید تصویرگر 1/1.7 اینچی باشد، در حالی که فاصله کانونی معادل آن احتمالاً 27 میلی متر است. 

دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و پوشش دهی 120 درجه است. مهمتر از همه، فوکوس خودکار دارد – این یکی بهتر از فوکوس ثابت Z Flip3 ultrawide است.

این دوربین اختصاصی ضد آفتاب مبتنی بر سنسور 32 مگاپیکسلی تتراپیکسل سامسونگ است و این تنها دوربینی است که در برنامه های سخت افزاری گزارش می شود. احتمالاً برای عملکرد این ویژگی ضروری نیست که یک واحد از نوع 1/3.14 با اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر باشد. این دوربین فوکوس خودکار دارد.

برای سلفی، یک دوربین جلوی 10.7 مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/2.2 دارید. همان‌طور که می‌دانیم، بدون نگاه کردن به عکس‌ ها، آن را فقط تماس ویدیویی می‌دانیم و پیشنهاد می‌کنیم از دوربین‌های عقب برای گرفتن عکس‌های سلفی خود با نمایشگر خارجی برای کادربندی استفاده کنید.

Huawei P50 Pocket review

اپلیکیشن دوربین نسبت به گوشی های قبلی هواوی تغییر چندانی نکرده است. یک انتخابگر حالت در پایین دارید که می‌توانید برای تغییر حالت‌ ها، آن را به چپ یا راست بکشید. می توانید گزینه های بیشتری را در این نوار اضافه کنید و آنها را نیز مرتب کنید.

بزرگنمایی ثابت شده است، و انتخابگر اکنون در جایی است که باید باشد – در پایین در حالت عمودی و در سمت آزاد کردن شاتر در حالت افقی. چهار مرحله ثابت دارد – UW، 1x، 2x و 5x، حتی اگر دوربین زوم واقعی وجود ندارد.

اپلیکیشن دوربین مانند قبل با هوش مصنوعی هواوی بهبود یافته است. یک Master AI بهبود یافته وجود دارد که تنظیمات را برای تعداد زیادی صحنه شناسایی و تنظیم می کند. در منظره یاب کلیدی برای خاموش و روشن کردن آن وجود دارد، بنابراین لازم نیست برای این کار وارد تنظیمات شوید. ما تمایل داریم آن را کنار بگذاریم، اگرچه پیاده‌سازی‌های اخیر در هیچ کجا به اندازه تلفن‌های قبلی تهاجمی نیستند.

حالت Pro نیز وجود دارد که می توانید پارامترها را خودتان تنظیم کنید – ISO (50 تا 409600 برای دوربین اصلی، 50 تا 6400 برای دوربین فوق عریض)، سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه)، جبران نوردهی (4- تا +4EV در 1). /3 افزایش توقف)، و تعادل رنگ سفید (از پیش تنظیم شده و دمای نور خاص). همچنین می‌توانید حالت اندازه‌گیری (ماتریس، وسط وزن و نقطه)، و حالت فوکوس (تک، پیوسته و دستی) را انتخاب کنید. اگر تلفن فکر می‌کند نوردهی را به هم ریخته‌اید، نمادی برای هشدار به شما ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید، حالت Pro در همه دوربین‌های عقب موجود است.

Camera app - Huawei P50 Pocket review Camera app - Huawei P50 Pocket review Camera app - Huawei P50 Pocket review Camera app - Huawei P50 Pocket review Camera app - Huawei P50 Pocket review Camera app - Huawei P50 Pocket review

به هر حال، حالت Pro برای ویدیو نیز موجود است و حداکثر ISO در آنجا 6400 است. و می توانید سرعت شاتر مورد نظر را تنظیم کنید.

سالهاست که گوشی‌ های هواوی هم حالت پرتره و هم حالت دیافراگم دارند. در دیافراگم، می توانید دیافراگم شبیه سازی شده را در محدوده f/0.95 تا f/16 انتخاب کنید. پس از عکس، می توانید دیافراگم و نقطه فوکوس مورد نظر را در گالری تغییر دهید.

بررسی کیفیت تصویر عکس های گرفته شده در روز گوشی هواوی P50 Pocket

عکس های Pocket در نور روز از دوربین اصلی آن عالی به نظر می رسند. جزئیات زیادی وجود دارد – 10 مگاپیکسل ممکن است زیاد نباشد، اما به طور چشمگیری بدتر از 12 مگاپیکسل نیست، و این گوشی نمایش بسیار واضحی از پیکسل هایی دارد که می گیرد. چه در سایه ها و چه در مناطقی با رنگ یکنواخت مانند آسمان، نویز حداقل تا اصلا وجود ندارد.

محدوده دینامیکی نیز عالی است، با ریزش خوب در نقاط برجسته و سایه ها، که هم کنتراست جهانی بالایی را به شما می دهد و هم توسعه خوبی را در نهایت به شما می دهد. رنگ‌ ها بدون اینکه زیاده‌روی کنند، پاپ خوبی دارند و تراز سفیدی به‌ طور قابل اعتمادی دقیق است.

Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/5076s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/6250s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/3509s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/6061s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/7937s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/5076s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/5556s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 320, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/595s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/490s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/1555s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/245s - Huawei P50 Pocket review

دوربین 40 مگاپیکسلی در سطح زوم 2 برابری نیز کار تحسین برانگیزی را انجام می دهد و جایگزین بسیار قانع کننده ای برای یک ماژول اختصاصی زوم با برد کوتاه است. یک بررسی بیش از حد انتقادی، هاله‌ های تیزتر اضافی را در امتداد لبه‌ های متضاد و ناهمواری‌ ها در کنار خطوط در یک شیب خاص نشان می‌دهد، و ما با کمال میل این خروجی 2 برابری را دریافت می‌کنیم.

Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/5747s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/6623s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/2033s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/6452s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/11628s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/5814s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/4673s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 400, 1/50s - Huawei P50 Pocket review

ما کمتر مشتاق سطح زوم 5 برابری هستیم. این فراتر از محدودیت های سنسور و هر ترفند محاسباتی هوآوی است. و بهترین چیزی که می توانیم در مورد آن بگوییم این است که با بزرگنمایی صفحه نمایش تا نیمه مناسب به نظر می رسد.

Daylight samples, main camera (5x) - f/1.8, ISO 80, 1/5587s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (5x) - f/1.8, ISO 80, 1/5263s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (5x) - f/1.8, ISO 80, 1/8696s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera (5x) - f/1.8, ISO 80, 1/4739s - Huawei P50 Pocket review

در رزولوشن جزئی، به نظر نمی‌ رسد عکس‌ ها جزئیات خوبی را ارائه دهند. این بیانیه کمی تفاوت‌ های ظریف‌تر دارد، زیرا حالت هوش مصنوعی 40 مگاپیکسلی، که برخی از روال‌ های روی هم چیدن تصاویر را انجام می‌دهد، ممکن است نتایج بهتری ایجاد کند. در نهایت، ما فکر نمی کنیم که هیچ یک از اینها ارزش آن را داشته باشد.

Daylight samples, main camera, 40MP - f/1.8, ISO 50, 1/5236s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera, 40MP - f/1.8, ISO 50, 1/6061s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera, 40MP - f/1.8, ISO 50, 1/8264s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, main camera, 40MP - f/1.8, ISO 320, 1/50s - Huawei P50 Pocket review
Daylight samples, main camera, 40MP

دوربین فوق عریض ممکن است روی کاغذ چیز فوق العاده ای نباشد اما با این وجود نتایج قابل قبولی ارائه می دهد. سطوح جزئیات خوب هستند حتی اگر چیزها کاملاً واضح نباشند، به خصوص برای سوژه های دور. از سوی دیگر، موارد نزدیک بهتر به نظر می رسند. نویز، دوباره، بخشی از تصویر نیست. گاه به گاه تفاوت های جزئی در رنگ ها را می توان بین اولتراواید و دوربین اصلی مشاهده کرد، اما در بیشتر موارد، ما هیچ مخالفتی با نمایش رنگ فوق عریض نداریم. محدوده دینامیکی چیزی کم از عالی نیست.

Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/2421s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/2247s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1828s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/2688s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/2770s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1730s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1698s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 125, 1/33s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/381s - Huawei P50 Pocket review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 64, 1/50s - Huawei P50 Pocket review

 بررسی عکس های نمای نزدیک گوشی P50 Pocket

با توجه به ترجیحات فوق عریض برای سوژه های نزدیک و استفاده از قابلیت فوکوس خودکار آن، می توانید با آن عکس های نمای نزدیک بسیار خوبی بگیرید، حتی اگر حالت ماکرو به خودی خود وجود نداشته باشد. این واقعیت که این دوربین است که این عکس ها را می گیرد و نه 2 مگاپیکسل یا حتی 5 مگاپیکسل، مطمئناً به جزئیات کمک می‌کند و همچنین می‌توانید HDR تمام توان را دریافت کنید، که همیشه در مورد واحدهای کوچک‌ تر صدق نمی‌کند. به طور طبیعی، فاصله کانونی فوق عریض به این معنی است که شما باید خیلی به سوژه خود نزدیک باشید، اما این یک ویژگی مشترک اکثر دوربین های ماکرو گوشی های هوشمند است.

'Macro' samples - f/2.2, ISO 50, 1/1174s - Huawei P50 Pocket review 'Macro' samples - f/2.2, ISO 100, 1/100s - Huawei P50 Pocket review 'Macro' samples - f/2.2, ISO 50, 1/1912s - Huawei P50 Pocket review 'Macro' samples - f/2.2, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review
‘Macro’ samples

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم گوشی P50 Pocket

گوشی Pocket یک عملکرد خوب در نور کم نیز هست. با دوربین اصلی خود تصاویر واضح و دقیقی می گیرد و نویز را به خوبی کنترل می کند. محدوده دینامیکی نیز عالی است، سایه ها را به خوبی توسعه می دهد و نقاط برجسته را به خوبی حفظ می کند. تعادل رنگ سفید و اجرای رنگ نیز کاملاً مشخص است.

Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 800, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 400, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review

Low-light samples, main camera

حالت شب این دوربین بعنوان یک نقطه ضعف برای این گوشی در نظر گرفته می شود. برای مثال، اغلب مدت زمان ضبط دیوانه‌ واری مانند 13 یا 27 ثانیه را انتخاب می‌کند و گزینه‌ های کمی برای ادامه برای شما باقی می‌گذارد – می‌توانید ضبط را لغو کنید، اما سپس به اجرای هر پردازشی که برای کل پشته ردیف کرده بود ادامه می‌دهد. نمی تواند لغو شود و سپس، نتایج کم‌ اهمیت‌ تر نوردهی‌ های 2 ثانیه‌ای یا بیشتر در حالت شب بسیار تارتر از تصاویر معمولی حالت Photo هستند، بدون اینکه هیچ مزیت قابل مشاهده‌ای برای ایجاد یک مبادله ارزشمند ایجاد شود. 

Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 800, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 400, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review
Low-light samples, main camera, Night mode

سطح زوم 2 برابری در تاریکی نیز کاملاً قابل استفاده است و حتی می‌تواند در صحنه‌های نسبتاً با نور نسبتاً بهتر در برابر بررسی دقیق سطح پیکسل مقاومت کند.

Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 400, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 800, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 2500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 400, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review
Low-light samples, main camera (2x)

حالت شب بریدگی وضوح را افزایش می‌دهد، اما نمی‌توان گفت که تأثیر مثبت معنی‌ داری روی تصاویر دارد.

Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 200, 1/33s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/100s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 640, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Huawei P50 Pocket review
Low-light samples, main camera (2x), Night mode

دوربین فوق عریض، برداشت مثبت را از بین نمی برد – البته با در نظر گرفتن اینکه هیچ سخت افزاری پیشرفته ای در پشت این تصاویر وجود ندارد. ما در حال دریافت سطوح جزئیات و وضوح خوب و بدون نویز هستیم، اگرچه احتمالاً ترجیح می‌دهیم تعادل را کمی به سمت کاهش نویز تهاجمی کمتر و کمی جزئیات بیشتر تغییر دهیم. افزایش، دامنه دینامیکی عالی است، و در حالی که برخی هاله ها در اطراف نورهای روشن وجود دارد، Pocket هنوز هم به خوبی آنها را مهار می کند.

Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 640, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 1000, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 51200, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 1000, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 12800, 1/8s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 65535, 1/3s - Huawei P50 Pocket review
Low-light samples, ultrawide camera

یک بار دیگر، نمی گوییم که حالت شب به هیچ وجه برای خروجی دوربین فوق عریض مفید است. در واقع، اغلب مضر است و علیرغم صرف چند ثانیه اضافی برای گرفتن تصاویر، به ما تصاویری با نوردهی کم می دهد.

Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 640, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1000, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 800, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review
Low-light samples, ultrawide camera, Night mode

بررسی حالت فلوروسانس گوشی هواوی P50 Pocket

حالت فلورسانس از ساطع کننده نور UV در پشت گوشی برای روشن کردن اجسامی که به این طول موج ها پاسخ می دهند استفاده می کند. توجه داشته باشید، این دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی است که این تصاویر را می گیرد و نه دوربین 32 مگاپیکسلی که برای ویژگی تست ضد آفتاب استفاده می شود. به این ترتیب، می‌توانید نتایج مشابهی را با هر گوشی و یک چراغ قوه UV اضافی دریافت کنید، اگرچه اینطور نیست که افراد زیادی چراغ قوه UV را روی خود حمل کنند و در اینجا این چراغ قوه در داخل گوشی است.

Huawei P50 Pocket review

هواوی می‌گوید باید از حالت فلورسانس در تاریکی استفاده کنید، و این کمک می‌کند زیرا نور UV نسبتاً کم مصرف است و هنگامی که نور محیطی در محدوده قابل مشاهده طیف بیشتر باشد، تأثیر آن به سرعت کاهش می‌یابد.

باید اعتراف کنیم که تصاویر واقعاً جالبی را ایجاد می‌کند، و اگر قبلاً روی گوشی نبود، معمولاً فکر می‌کردیم که چگونه به آن دسترسی پیدا کنیم. این شگفت انگیز است که چقدر عناصر حساس به UV در جهان Lego وجود دارد. 

Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Fluorescence mode samples, main camera - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review
Fluorescence mode samples, main camera

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که Huawei P50 Pocket چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Huawei P50 Pocket against the Galaxy Z Flip3 5G and the iPhone 13 Pro Max in our Photo compare tool

بررسی حالت پرتره گوشی هواوی P50 Pocket

حالت پرتره در P50 Pocket تجربه‌ ای بسیار عالی را برای شما به ارمغان می‌ آورد. بعد از چند عکس خوب با تاری شبیه سازی شده و همه اینها، به طور کلی جلوه بوکه را ارائه نمی دهد. بهترین حدس ما این است که فراتر از یک آستانه خاص گرم می شود و پس از آن این پردازش خاص را غیر ضروری می داند – زیرا هنگام گرفتن پرتره بسیار سریع گرم می شود. یا مشکل این است، یا اینکه صحنه های ما را دوست ندارد.

Pocket در تست کلاسیک ما با پوشش دیوار چوبی شکست خورد و بخش‌هایی از دیوار را در فوکوس گذاشت که باید محو می‌شدند. در صحنه بعدی بسیار بهتر عمل کرد و سوژه را به خوبی از انواع پس‌ زمینه جدا کرد (جامد/مشغله، نزدیک/دور). این کار با رنگ پوست و جزئیات صورت با زوم 1 برابر نیز بسیار عالی است، بنابراین خوب است.

از طرف دیگر، سطح زوم 2 برابری در مورد جزئیات به سادگی بد است.

Portrait mode samples: 1x - f/1.8, ISO 50, 1/241s - Huawei P50 Pocket review Portrait mode samples: 1x - f/1.8, ISO 50, 1/146s - Huawei P50 Pocket review Portrait mode samples: 2x - f/1.8, ISO 50, 1/260s - Huawei P50 Pocket review Portrait mode samples: 2x - f/2.0, ISO 50, 1/164s - Huawei P50 Pocket review
Portrait mode samples: 1x • 1x • 2x • 2x

بررسی دوربین سلفی گوشی هواوی P50 Pocket

سلفی های روی گوشی Pocket P50 که با دوربین داخلی conditionally-front-facing گرفته می‌شوند، دارای دو سطح بزرگ‌ نمایی هستند – یکی عریض اصلی و دیگری برش‌ خورده، مشابه آنچه سامسونگ این کار را انجام می‌دهد، اما در اینجا موارد کراپ شده به بزرگنمایی  10.7 مگاپیکسلی ارتقاء می یابند. توجه داشته باشید که Pocket دوربین سلفی بسیار متفاوتی نسبت به P50 Pro دارد – این دوربین با وضوح پایین‌تری ارائه می شود و فاقد AF است.

اگر همه چیز درست باشد، معمولاً 10.7 مگاپیکسل باید زیاد باشد، اما این دوربین در تجربه ما از مشکلات مختلفی رنج می‌برد. در نور روشن، با عکس‌ هایی مواجه شدیم که به نظر می‌ رسد نشان می‌ دهند که ما فکر می‌ کنیم ناهمترازی روی هم چیده شدن تصویر است (1 و 6)، بقیه نویز بیش از حد را نشان می‌دهند، همچنین HDR واقعاً وجود نداشت.

در حالی که این معمولاً تصویری بسیار بدی را برای سلفی‌ های شما ترسیم می‌کند، ما می‌خواهیم به طور خاص از این کاستی‌ها در Pocket بگذریم، زیرا می‌توانید با استفاده از دوربین‌های عقب و کادربندی روی صفحه‌نمایش خارجی، نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورید. 

Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 50, 1/123s - Huawei P50 Pocket review Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 250, 1/60s - Huawei P50 Pocket review Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 160, 1/60s - Huawei P50 Pocket review Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 50, 1/306s - Huawei P50 Pocket review Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 50, 1/1855s - Huawei P50 Pocket review Selfie samples, wide mode - f/2.2, ISO 320, 1/60s - Huawei P50 Pocket review
Selfie samples, wide mode

دوربین سلفی عقب

در اینجا می توانید نحوه خروجی بهتری از دوربین های عقبی که به شما ارائه می شود را مشاهده کنید. در مورد اصلی، به ویژه، ما در مورد جزئیات واضح، رنگ‌ های دوست‌ داشتنی، HDR فراوان (حتی گاهی اوقات کمی زیاد) صحبت می‌کنیم.

Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/513s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/4785s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/1048s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 160, 1/99s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 200, 1/120s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, main camera - f/1.8, ISO 64, 1/120s - Huawei P50 Pocket review

همچنین این دوربین فوق عریض است که به شما امکان می دهد زمینه یا افراد بیشتری را در سلفی های خود بیاورید، حتی اگر در سطح پیکسل کاملاً واضح نباشد.

Huawei P50 Pocket review

یکی از مشکلات بالقوه ای که با آن مواجهید این است که انگشتان دست مانع دید دوربین فوق عریض می شوند، زیرا نگه داشتن Pocket در حالت بسته برای گرفتن عکس با دوربین عقب ممکن است سخت باشد. این که صفحه مدور گوشه های قاب را نشان نمی دهد نیز کمکی نمی کند.

Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/372s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/2457s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/815s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 100, 1/60s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 125, 1/40s - Huawei P50 Pocket review Rear camera selfies, ultrawide camera - f/2.2, ISO 100, 1/120s - Huawei P50 Pocket review
Rear camera selfies, ultrawide camera

بررسی ضبط ویدئوی گوشی هواوی P50 Pocket

گوشی Pocket P50 می تواند با هر سه دوربین خود – دو دوربین پشتی و دوربین داخلی – تا کیفیت 4K60 فیلمبرداری کند. در تنظیمات، یک کلید برای فعال کردن کدهای h.265 دریافت می کنید، در غیر این صورت، کدک h.264 کمتر کارآمد به طور پیش فرض استفاده می شود. تثبیت‌ کننده همیشه روشن است و تا 4K60 در دسترس شماست.

فیلمبرداری 4K30 دوربین اصلی (بیت ریت 40 مگابیت در ثانیه) به طور کلی خوب است، محدوده دینامیکی عالی و خروجی رنگ دلپذیری را ارائه می دهد. جزئیات نیز عالی هستند، اگرچه ترکیبی از نویز و وضوح, ظاهری کمی ناخوشایند را ایجاد می کند. بد نیست، اما می تواند بهتر باشد. 4K60 بدون هیچ آسیبی به کیفیت ارائه می شود – این به عنوان یک مزیت محسوب می شود.

ضبط 4K دوربین فوق عریض مشکلی ندارد. جزئیات واضح ترین نیستند، و همچنین مقداری نویز در آن وجود دارد. رنگ‌ ها نیز دوست‌ داشتنی هستند (مراقب اتومبیل‌های در حال گذر باشید، زیرا مناظر چندان دلچسب نیستند)، و محدوده دینامیکی ما را ناامید نمی‌کند. باز هم، 4K60 اساساً یکسان به نظر می رسد.

تثبیت کننده یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید روی هر گوشیی دریافت کنید.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه Huawei P50 Pocket با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. 

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Huawei P50 Pocket against the Galaxy Z Flip3 5G and the iPhone 13 Pro Max in our Video compare tool

مقایسه دوربین های گوشی های هواوی P50 Pocket و سامسونگ گلکسی Z Flip3

ما تشخیص دادیم که مقایسه بین P50 Pocket و Galaxy Z Flip3 تضمین شده است زیرا این دو یک فاکتور فرم مشترک دارند و ممکن است مردم علاقه مند باشند که ببینند آیا قیمت قابل توجهی برای Pocket در کیفیت تصویر آن منعکس می شود یا خیر. یعنی نه اینکه آیا دوربین‌ های آن به تنهایی 400 یورو اضافی را توجیه می‌کنند، بلکه اگر تفاوت اصلاً در جهت درست باشد.

مقایسه عکس های گرفته شده در روز

در روز روشن، با مقایسه تصاویر از دوربین های اصلی خود، Pocket تصاویر تمیزتر را در کنار یک Flip غیر مشخصه با نویز می گیرد. جزئیات مطلق بین این دو برابر است – گواهی بر توانایی Pocket برای استخراج اطلاعات از آن حسگر پیشرفته تر. هواوی در محدوده دینامیکی یک مزیت جزئی و عمدتاً آکادمیک دارد و ما رندر آسمان آبی آن را به گلکسی ترجیح می دهیم.

Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/8929s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/7276s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/6250s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/6156s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/5650s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/6860s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/4854s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/3768s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/3460s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/3092s - Huawei P50 Pocket review

با زوم 2 برابری، هواوی تصویری فوق‌العاده با جزئیات بسیار دقیق‌تر ارائه می‌دهد. سنسور معمولی گلکسی با واحد Quad Bayer گوشی Pocket همخوانی ندارد.

Daylight, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 80, 1/13158s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/10439s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 80, 1/6849s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/5717s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 80, 1/6757s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/8279s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 80, 1/3311s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 50, 1/3318s - Huawei P50 Pocket review

گوشی Flip هنگام مقایسه عکس های دوربین های فوق عریض، چهره را ذخیره می کند و خروجی آن به طور مداوم واضح تر است. با این حال، به خاطر داشته باشید که فوکوس دوربین فوق عریض گلکسی ثابت شده است (احتمالاً در بی نهایت)، و این صحنه های آزمایشی به همان اندازه که قرار است انجام شود، خوب هستند. آن را با سوژه های نزدیک ارائه کنید، و دیگر قابل رقابت با گوشی های دیگر نخواهد بود.

Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2890s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 32, 1/2534s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2976s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 32, 1/2604s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2331s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 32, 1/2287s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2326s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 32, 1/1913s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2066s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 32, 1/1641s - Huawei P50 Pocket review
Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket • Z Flip3

مقایسه عکس های گرفته شده در نور کم

دوربین اصلی Flip که در نور روز پر سر و صدا بود، در شب پر سر و صداتر می شود، و این در حالی است که Pocket خروجی تمیز خود را حفظ می کند. جزئیات حل شده، دوباره، بین این دو قابل مقایسه است، اما عکس های Pocket به دلیل نویز کمتر، بهتر به نظر می رسند. یکی دیگر از مزیت های Pocket، نور افشانی با کنترل بسیار بهتر در اطراف چراغ های روشن است.

Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 640, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 800, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 640, 1/33s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 500, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 1250, 1/11s - Huawei P50 Pocket review

همانطور که قبلاً ثابت کردیم، هواوی در حالت شب اختصاصی خود پیشرفت چندانی (یا اصلاً) نکرده است، اما گلکسی به طور قابل توجهی تمیز می شود و در سطح پیکسل رقابتی تر می شود، اگرچه تمایل به از دست دادن رنگ و سفید شدن نورهای گرم دارد. 

Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 160, 1/13s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 800, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 250, 1/13s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/3s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/3s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 500, 1/3s - Huawei P50 Pocket review

با زوم 2 برابری، Pocket مزیت خود را در عملکرد نویز و مدیریت منبع نور حفظ می کند.

Low light, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 400, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 640, 1/50s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 800, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 2500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x: Z Flip3 - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review

این شکاف در حالت Night دوباره کاهش می‌یابد، اگرچه ما همچنان به Pocket اشاره می‌کنیم.

Low light, zoom, 2x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 200, 1/33s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 125, 1/13s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1000, 1/100s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 200, 1/13s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 640, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/8s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, 2x, Night mode: Z Flip3 - f/1.8, ISO 400, 1/4s - Huawei P50 Pocket review

، دوربین فوق عریض Flip که یک برنده قطعی در طول روز است, بعد از تاریکی آنقدر داغ به نظر نمی رسد، و گلکسی, این دوربین پر سر و صداتر اینجاست. همچنین در تلاش برای حفظ رنگ است و اشباع خود را از دست می دهد. Pocket همچنان به نمایش برتری در نقاط برجسته روشن ادامه می دهد.

Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 640, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 800, 1/33s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 1000, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 800, 1/25s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 2500, 1/20s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 51200, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 2500, 1/11s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: Z Flip3 - f/2.2, ISO 2500, 1/11s - Huawei P50 Pocket review

بهتر است از حالت لرزان شب فوق عریض Pocket اجتناب شود، اما وقتی از کار نمی‌افتد و نوردهی نمی‌کند، می‌تواند اینچی جلوتر از Flip باشد.

مقایسه دوربین گوشی های P50 Pocket و P50 Pocket پرو

مقایسه دیگری که ما فکر می‌کردیم ضروری بود، با P50 Pro بود – دوربین گوشی پرچمدار مناسب در آخرین نسل هواوی. فهمیدن میزان فداکاری که در بخش دوربین انجام می دهید با انتخاب ضریب ظاهری زیباتر Pocket بسیار جالب بود.

مقایسه عکس های گرفته شده در روز

تصاویر دوربین های اصلی در طول روز از نظر کیفیت بسیار مشابه هستند و تنها می توان به تفاوت جزئی در تراز سفیدی صحنه اول اشاره کرد. در هر صورت، هر دو گوشی کیفیت تصویر فوق العاده ای ارائه می دهند.

Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/6250s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 50, 1/6536s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/3509s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 50, 1/3663s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/5076s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 50, 1/4854s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/5076s - Huawei P50 Pocket review Daylight, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 50, 1/5988s - Huawei P50 Pocket review
Daylight, main camera, 1x: P50 Pocket • P50 Pro

زوم جایی است که دستگاه تاشو واقعاً نمی تواند با همکار Pro خود رقابت کند – همانطور که دوربین اصلی Pocket ممکن است 2 برابر در برابر گلکسی باشد، پریسکوپ 3.5x Pro به سادگی در یک لیگ متفاوت است.

Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/11628s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/1634s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/6452s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/1080s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/6623s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/1381s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/1124s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/225s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/5747s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/1235s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 80, 1/4673s - Huawei P50 Pocket review Daylight, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 50, 1/1012s - Huawei P50 Pocket review
Daylight, zoom: P50 Pocket (2x) • P50 Pro (3.5x)

در مورد اولتراوایدها کاملاً اینطور نیست، جایی که ما به برابری بازگشته ایم. تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، این دوربین‌ها یکسان هستند، اگرچه Pro یک بار دیگر برداشتی کمی متفاوت از تعادل رنگ سفید دارد.

Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2770s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/4505s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2688s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/4587s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2247s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/3831s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/1828s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/2907s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/2421s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/4444s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 50, 1/1730s - Huawei P50 Pocket review Daylight, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 50, 1/3953s - Huawei P50 Pocket review

یکی از دوربین های منحصر به فرد Pro، واحد تک رنگ 40 مگاپیکسلی است. با این حال، Pocket حالت تک رنگ دارد، پس چگونه مقایسه می شود؟ خوب، تصاویر Pocket به چشم ما واضح‌تر هستند، اما Pro در محدوده دینامیکی برتری دارد و درجه‌ بندی‌ های رنگی ظریف‌تری را ارائه می‌دهد که عکاسان عکس های سیاه و سفید از آن استقبال می‌کنند. ما اینگونه فکر می کنیم.

Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/7813s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/12500s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/6061s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/10309s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/6329s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/9615s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/1724s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/7576s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/3460s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/8065s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 50, 1/5650s - Huawei P50 Pocket review Daylight, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 50, 1/9346s - Huawei P50 Pocket review

مقایسه عکس های گرفته شده در نور کم

در نور کم، Pocket با برادر ظاهرا برتر خود بسیار هماهنگ است. کم و بیش همان عکس هایی است که ما از این دو نگاه می کنیم و بازنده ای در اینجا وجود ندارد.

Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 3200, 1/14s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pocket - f/1.8, ISO 6400, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x: P50 Pro - f/1.8, ISO 6400, 1/17s - Huawei P50 Pocket review

حالت شب تفاوت‌ هایی را به همراه دارد، زیرا Pro نوردهی و اشباع رنگ را بیشتر از Pocket افزایش می‌دهد، اما اینطور نیست که Pocket آن را به همان میزان انجام نمی‌دهد. هر دو خوب هستند اما تا حدودی متفاوت هستند.

Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pro - f/1.8, ISO 1000, 1/13s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pro - f/1.8, ISO 2500, 1/10s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pro - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pro - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 6400, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, main camera, 1x, Night mode: P50 Pro - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Huawei P50 Pocket review

بزرگنمایی یکی از مزیت‌های واقعی Pro نشان می‌دهد و حتی در شب، می‌تواند شما را بسیار نزدیک‌تر به آن سرستون حیرت‌انگیز 25 متری کند (که ما هیچ‌کدام از آن را اینجا نگرفتیم، اما این همان چیزی است که گردشگران هنگام رفتن به مکان‌هایی از آن عکس می‌گیرند، درست است. ؟). Pocket در قابلیت های خود متواضع تر است.

Low light, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 800, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 2500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom: P50 Pro (3.5x) - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review
Low light, zoom: P50 Pocket (2x) • P50 Pro (3.5x)

Low light, zoom, Night mode: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 640, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pro (3.5x) - f/3.5, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pro (3.5x) - f/1.8, ISO 2500, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pocket (2x) - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, zoom, Night mode: P50 Pro (3.5x) - f/1.8, ISO 640, 1/17s - Huawei P50 Pocket review
Low light, zoom, Night mode: P50 Pocket (2x) • P50 Pro (3.5x)

وقتی صحبت از ultrawides به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که در Pro تمایل بیشتری به نوردهی کم نسبت به Pocket که در حال حاضر خیلی روشن نبوده است. جزئیات کم و بیش مشابه این دو، اما عکس های تیره تر از Pro.

Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 51200, 1/4s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pocket - f/2.2, ISO 65535, 1/3s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review

هیچکدام از حالت‌ های شب اعتماد به نفس را القا نمی‌کنند، و ما به عکس‌های خیلی تاریک نگاه می‌کنیم (از صحنه‌هایی که ممکن است خیلی تاریک باشند، اما همچنان). شاید یک ترفند در سیستم عامل در طول جاده؟

Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pocket - f/2.2, ISO 3200, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, ultrawide camera, Night mode: P50 Pro - f/2.2, ISO 1600, 1/15s - Huawei P50 Pocket review

ما نمی گوییم که دوربین تک رنگ اختصاصی Pro در نور کم به میزان قابل توجهی نسبت به تبدیل رنگ به سیاه و سفید Pocket برتری دارد.

Low light, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 640, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 4000, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 1600, 1/17s - Huawei P50 Pocket review Low light, Monochrome mode: P50 Pocket - f/1.8, ISO 6400, 1/15s - Huawei P50 Pocket review Low light, Monochrome mode: P50 Pro - f/1.6, ISO 3200, 1/17s - Huawei P50 Pocket review

بررسی رقبای گوشی هواوی P50 Pocket

گوشی هواوی P50 Pocket یک رقیب آشکار با نگاهی به فرم فاکتور دارد و آن Galaxy Z Flip3 5G است. در مقایسه با شایستگی‌ها، Flip دارای رتبه IPX8 برای آرامش خاطر، همه برنامه‌ ها و سرویس‌های Google که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، صفحه نمایش روشن‌ تر که می‌تواند محتوای HDR را از چپ و راست دریافت کند و بلندگوهای بلندتر ارائه می‌دهد.

Huawei P50 Pocket review

گوشی Pocket از جنبه‌ های دیگر به‌ویژه در بخش دوربین، برتر است، و به نظر می‌رسد که بهترین گزینه است. نور ماوراء بنفش آزمایش های عکس جالبی را ارائه می دهد، اما همچنین یک ویژگی منحصر به فرد و احتمالاً مفید تست ضد آفتاب را ارائه می دهد. شارژ در هواوی نیز به میزان قابل توجهی سریع‌تر است و اگر همچنان به آن علاقه دارید، این گزینه برای افزایش حافظه نیز وجود دارد. ما همچنین استدلال می کنیم که این دستگاه شیک تر و صیقلی تر از این دو است.

با این حال، در نهایت، گلکسی را می‌توان با قیمت 900 یورو، از خرده‌فروشان معتبر، احتمالاً حتی پایین‌تر، خریداری کرد، و این باعث می‌شود که گوشی Pocket که قیمت 1300 یورویی دارد فروش بسیار سختی داشته باشد.

حال، اگر علاقه به این فرم فاکتور ندارید، Galaxy Z Fold3 جایگزین ارزشمند دیگری است. این نسبت به هواوی برتری دارد، اما تفاوت تقریباً همان Pocket و فلیپ 400 یورویی است. Fold یک گوشی بسیار متفاوت با نقاط فروش خاص خود است، اما بیشتر در مورد صفحه نمایش است. صفحه نمایش بزرگ – تاشو 3، اندازه جمع و جور.

آیفون 13 پرو مکس به ازای پول Pocket به فروش می رسد، بنابراین نیازی به نگرانی برای خرید این گوشی نداشته باشید. در هر دو گوشی از Google بی بهره هستید، اگرچه می توانید نقشه های گوگل و یوتیوب مناسب را در دستگاه اپل داشته باشید، اما در P50 Pocket نه. آیفون احتمالاً از Pocket 2 به 1، شاید 3 به 1 در یک مسابقه استقامتی در دنیای واقعی، دوام بیشتری خواهد داشت، همه چیز در نظر گرفته می شود که دوربین گوشی بهتری نیز خواهد بود. به نظر می رسد که همه یک آیفون دارند، و چند نفر را می شناسید که Pocket در جیب دارند؟

Huawei P50 Pocket review

P50 Pro نیز وجود دارد. ما می‌توانیم ببینیم که شخصی آن را برای دوربین تله‌ فوتوی خود از طریق Pocket انتخاب می‌کند، شاید رتبه IP، و این احساس غالب است که تاشوها شکننده هستند (که به نوعی هستند، البته نه به اندازه‌ای که مردم تصور می‌کنند). جدای از تله فوتو، Pocket واقعاً در بخش تصویربرداری از همتای ثابت خود عقب نیست، و در مورد استقامت نیز به طور چشمگیری بدتر نیست، در حالی که نمایشگر و شارژ کردن یک مشکل هستند. تفاوت قیمت 100 یورو در این سطح نامربوط به نظر می رسد، و از بین این دو، ما جیب را در ضربان قلب قرار می دهیم.

Samsung Galaxy Z Flip3 5G Samsung Galaxy Z Fold3 5G Apple iPhone 13 Pro Max Huawei P50 Pro
Samsung Galaxy Z Flip3 5G • Samsung Galaxy Z Fold3 5G • Apple iPhone 13 Pro Max • Huawei P50 Pro

خلاصه مطلب

در بررسی گوشی هواوی P50 Pocket این سوال پیش می آید که آیا می توانید بدون گوگل مپ و نتفلیکس روی موبایل زندگی کنید؟ Pocket آنها را ندارد. زیاد بازی میکنی؟ SD888 همیشه داغ کار می کند، اما به ویژه در داخل جیب مشکل دارد. آیا تاشوها شما را ناراحت می‌کنند زیرا وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید می‌شکنند؟ فقدان رتبه IP در Pocket کمکی نمی کند. شما اصرار دارید که 5G داشته باشید (به هر دلیلی)؟ نه Pocket از 5G بی بهره است.

Huawei P50 Pocket review

دلایل  زیادی وجود دارد که چرا Pocket ایده بدی است، اما یک لیست جوانب مثبت نیز وجود دارد. در اصل جالب است که تاشوها می توانند تا حدودی سودمند (مانند سامسونگ) یا بسیار جذاب (مانند Pocket) باشند. و به نظر می‌ رسد هر دو سامسونگ فعلی این یا آن را به خطر می‌اندازند تا با بودجه مناسبی داشته باشند. به نظر نمی‌ رسد هواوی بیش از حد در مورد Pocket نگران نباشد.

امتیازاتی که سامسونگ باید برای تحقق Flip می داد، به نظر ما دوربین و طراحی است. این دقیقاً دو جنبه ای است که هواوی از Flip برتر ساخته است – Pocket ظاهر بهتری از این دو و همچنین دوربین بهتری دارد. شاید این دو نکته به تنهایی برای کسی که نگرش پولی ندارد کافی باشد تا این مورد را انتخاب کند – هر چه باشد، قیمت 50 درصد بالاتر گوشی تاشو هوآوی فقط یک عدد است. ما دیگر، باید بیشتر فکر کنیم. و اینکه لیست ها را مقایسه کنید.

چرا باید گوشی هواوی P50 Pocket را خریداری کنیم

  • تاشوها در ابتدا قابل توجه هستند، گوشی Pocket حتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
  • بدون شکاف تا می شود و در جیب های محکم تری نسبت به سایر تاشوها جای می گیرد.
  • صفحه نمایش داخلی در اطراف عالی است، صفحه نمایش بیرونی عملکرد گسترده ای را ارائه می دهد.
  • شارژ بسیار سریع.
  • ویژگی تست ضد آفتاب می تواند برای خریدار مناسب مفید باشد، نور UV به خودی خود فرصت های عکس جالبی را ارائه می دهد.
  • دوربین اصلی کاملاً عالی، فوق عریض عالی، پتانسیل عکاسی سلفی عالی هنگام استفاده از دوربین‌های عقب و نمایشگر خارجی.
  • EMUI 12 حتی بدون گوگل نیز بسیار قدرتمند است.
  • با سایر دستگاه های هواوی به خوبی کار می کند و صحبت می کند

چرا نباید گوشی هواوی P50 Pocket را خریداری کنیم

  • فاقد رتبه IP، نمی خواهد در زوایای دلخواه باز بماند (اگر به آن اهمیت می دهید).
  • عمر باتری غیر قابل توجه در طرح بزرگ فکر می کند (اگر برای یک تاشو بد نباشد).
  • سیستم بلندگوی ضعیف خدمات گوگل وجود ندارد.
  • تعداد کمی از برنامه های سازگار با HDR. بدون 5G تمایل به throttle شدید تحت بار مداوم.
  • حالت پرتره غیرقابل اعتماد، کیفیت دوربین داخلی مه.

منبع: M.GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید