نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی

شیائومی 12 پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو. بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, باتری و شارژ, دوربین, نرم افزار و سخت افزار و سایر مزایا و معایب گوشی شیائومی 12 پرو.

نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو

مقدمه

سری 12 شیائومی که از دسامبر گذشته در چین در دسترس است، به تازگی در خارج از چین عرضه شده است. نوع جهانی 12 پرو که در سطح بالایی قرار دارد، مدتی است که ما را همراهی کرده است و در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

و شیائومی رتبه بندی نمونه کار خود را جدی می گیرد. در حالی که 12 Pro با سه دوربین 50 مگاپیکسلی (یک دوربین اصلی جدید، یک دوربین فوق عریض و یک تله کوتاه) عرضه می‌شود، اما از ارائه بزرگترین و بهترین در بخش تصویربرداری کوتاهی می‌کند – واضح است که این دوربین اولترا نیست.

طبق معمول، جدیدترین اسنپدراگون رده بالا را در دست دارد، و دارای صفحه نمایش LTPO OLED سامسونگ است که بسیار عالی است. شارژ باید به لطف پشتیبانی 120 واتی در کلاس پیشرو باشد، که با توجه به ظرفیت نسبتاً متوسط ​​باتری برای سخت افزار رده بالا، بسیار خوشایند است.

Xiaomi 12 Pro review

می توانید برخی از اعداد و ویژگی های دستچین شده را در زیر بخوانید. فرستنده مادون قرمزی را که شیائومی همچنان در سال 2022 روی گوشی‌های خود نصب می‌کند، از دست ندهید، و این باعث خوشحالی صاحبان فناوری‌ های قدیمی غیرمتصل می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی شیائومی 12 پرو 20 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت و نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی 12 پرو در یک نگاه

بدنه: 163.6×74.6×8.2mm, 204g; پشت شیشه ای، فریم آلومینیومی.

صفحه نمایش: 6.73 اینچ LTPO AMOLED، 1B رنگ، 120Hz، Dolby Vision، HDR10+، 1000 nits (HBM)، 1500 nits (اوج)، وضوح 1440x3200px، نسبت تصویر 20:9، 521ppi.

چیپست: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.50 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Adreno 730.

حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.9، 24 میلی‌متر، 1/1.28 اینچ، 1.22 میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 50 مگاپیکسل، f/2.2، 115 درجه؛ تله فوتو: 50 مگاپیکسل، f/1.9، 48 میلی متر، PDAF، زوم اپتیکال 2 برابر.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، 26 میلی‌متر (عرض)، 0.7 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240/960fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30/60fps، 720p@120fps.

باتری: 4600mAh; شارژ سریع 120 وات، 100٪ در 18 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع 50 وات، 100٪ در 42 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم معکوس 10 وات، تحویل برق 3.0، شارژ سریع 4+.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ پورت مادون قرمز، حسگر مجاورت مجازی.

بررسی آنباکسینگ گوشی شیائومی 12 پرو

پروها و اولتراها رده بالای شیائومی در مورد بسته بندی مورد توجه ویژه قرار می گیرند و برخلاف رنگ سفید مدل های کمتر، در جعبه های سیاه ارسال می شوند.

Xiaomi 12 Pro review

داخل جعبه مقوایی ضخیم قسمتی قرار دارد که در آن که یک قاب سیلیکونی شفاف را در خود جای داده است – این بهترین گزینه محافظتی نیست، اما نمی‌ توانید هیچگونه اعتراضی در مورد قاب سیلیکونی داشته باشید. شکایت از آداپتور 120 واتی همراه نیز سخت است، اما ما در شکایت, حرفه‌ای هستیم، بنابراین نمی‌توانیم هیچگونه اعتراضی را در این مورد که آداپتور را با خود به بیرون از خانه ببریم داشته باشیم. همچنین یک کابل USB-A-to-C برای همراهی آن وجود دارد و برای دریافت سریعترین سرعت شارژ به هر دو دستگاه جانبی اختصاصی نیاز دارید.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی شیائومی 12 پرو

ارائه یک طراحی برجسته برای گوشی های هوشمند در سال 2022 چیز پیش پا افتاده ای است و می گوییم شیائومی آن را با سری 12 به پایان رسانده است. صفحه نمایش های خمیده و پشتی کاملاً منحصر به فرد نیستند، اما به برقراری ارتباط خانوادگی کمک می کنند، و سبک مشترک آن جزیره دوربین، خانواده را شبیه هیچ خانواده دیگری نمی کند.

Xiaomi 12 Pro review

دوربین اصلی در بالای صفحه قرار دارد و بزرگ‌ ترین ترکیب حسگر و لنز جایگاه مناسب خود را پیدا می‌کند. این به ویژه در 12 Pro که در اینجا داریم بسیار چشمگیر است، باید یک تصویرگر 1/1.28 اینچی و یک لنز روشن f/1.9 را در خود جای دهد. حلقه فلزی براق اطراف آن, آن را بیشتر برجسته می کند. 

Xiaomi 12 Pro review

در زیر, دوربین اولتراواید کوچکتر و تله فوتو در یک طرف قرار دارند و فضایی را برای فلاش و یک نوشته 50 مگاپیکسلی در سمت دیگر آزاد می کند. توجه داشته باشید، در این مورد خاص، 50 برای هر سه ماژول صدق می کند. خطوط بسیار ظریف, جزیره را به بخش هایی تقسیم می کند و به آن فضایی از ظرافت و دقت می بخشد. در نهایت، این جزیره, به سادگی یک خوشه دوربین مانند هر دوربین دیگری است.

Xiaomi 12 Pro review

می توانستیم در سمت راست پشت گوشی از نوشته ها استفاده نکنیم. CE مورد علاقه ما، سطل زباله خط خورده، به ویژه در 12 Pro که در پشت گوشی قرار دارند بزرگ و برجسته هستند. در طرف مقابل، لوگوی شیائومی بسیار محدودتر است و با نشان «5G» به آن می پیوندد که پشتیبانی از اتصال نسل بعدی گوشی را تبلیغ می کند.

Xiaomi 12 Pro review

پنل پشتی خود از شیشه ساخته شده است. از Corning می دانیم که پشت وانیلی شیائومی 12 از گوریلا گلس 5 ساخته شده است، اما ما چنین اطلاعاتی در مورد 12 Pro نداریم. با این حال، منطقی است که حداقل به همان اندازه خوب باشد.

قسمت پشتی دارای روکش مات است که درخشش بسیار جالبی در هنگام تابش خورشید به آن می‌تابد، اما در غیر این صورت گوشی دارای زرق و برق خاصی نیست. از نظر کاربردی، این پنل بسیار لغزنده است، به خصوص اگر پوست خشک تری دارید. از طرف دیگر، مستعد گرفتن اثر انگشت نیست.

Xiaomi 12 Pro review

پنل پشتی به قاب آلومینیومی منحنی می شود که با شکل نمایشگر در جلو مطابقت دارد و ریل های جانبی بسیار نازکی را ایجاد می کند. طبق معمول در چنین مواردی، می توانید انتظار داشته باشید که برداشتن 12 Pro از روی یک میز تا حدودی دشوار باشد، زیرا این گوشی در قسمت چسبندگی کمی ارائه می دهد. با این حال، چرخش مثبتی نیز در این مورد وجود دارد، زیرا انحناها باعث می‌شود یک گوشی از قبل باریک (8.2 میلی‌متری، کالیپرهای شیائومی می‌گویند) حتی باریک‌تر به نظر برسد.

Xiaomi 12 Pro review

به غیر از دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در بالای آن، هر دو در سمت راست، نکات کمی در کناره‌ های 12 Pro وجود دارد. دکمه ها به خوبی قرار گرفته اند و مثبت کلیک می کنند.

این قاب در اطراف گوشه ها و در قسمت های بالا و پایین ضخیم می شود و در صورت افتادن گوشی، محافظ فلزی محکم تری در برابر کف زمین ایجاد می کند. دو مجموعه بازشو با ظاهر یکسان وجود دارد که موجی را تشکیل می‌دهند، یکی در پایین، دیگری در بالا، و نشان Harman/Kardon نشان می‌دهد که این خروجی‌ ها برای جفت بلندگو هستند. همچنین در هر انتهای گوشی یک میکروفون وجود دارد.

قسمت بالایی یکی از ویژگی های اصلی شیائومی است، یک فرستنده مادون قرمز، که می توانید از آن برای کار با دستگاه های ساده تری مانند تلویزیون یا تهویه مطبوع استفاده کنید.

در پایین، درگاه USB-C و همچنین سینی کارت قرار دارد. سینی یک یا دو سیم‌کارت نانو می‌گیرد، اما برای microSD مناسب نیست. اساسا، به جز سونی و هوآوی، به نظر می رسد هیچ کس دیگری گزینه افزایش فضای ذخیره سازی را در دستگاه های پیشرفته ارائه نمی دهد (خوب، یک Zenfone نیز در لیست انتخابی وجود دارد).

Clicky buttons on the right - Xiaomi 12 Pro review Harman/Kardon badge next to top speaker - Xiaomi 12 Pro review SIM tray on the bottom - Xiaomi 12 Pro review
Clicky buttons on the right • Harman/Kardon badge next to top speaker • SIM tray on the bottom

صفحه نمایش 6.73 اینچی Super AMOLED که بهترین ها را برای همیشه ذخیره می کند، چیز زیبایی است (اعداد بیشتر در صفحه بعد). تا نوک انگشتان است.

 

Xiaomi 12 Pro review

مطمئنا اگر طرفدار لبه‌ های نمایشگر منحنی نیستید، ممکن است در اصل، با 12 Pro مشکل داشته باشید. اما گزینه‌های برتر با صفحه‌ نمایش تخت وجود دارد – گلکسی S22 پلاس اولین چیزی است که به ذهن می‌ رسد.

Xiaomi 12 Pro review

چند سال پیش، ممکن بود از دوربین سلفی پانچ ناراضی باشیم، اما به آن عادت کرده ایم، و اکنون این فقط چیزی است که می دانیم وجود دارد اما نمی بینیم. به نظر می رسد که سازندگان نیز این نظر را دارند و ما دیگر دوربین سلفی پاپ آپ، چه خوب و چه بد، نداریم.

یک شکاف نازک در محل برخورد شیشه نمایشگر با قاب وجود دارد، و این برای هدایت بخشی از صدا از بلندگوی بالایی به گوش شما برای تماس است. به خاطر داشته باشید که برخی از آن همچنان از طریق موج بالا با Harman/Kardon-branded خارج خواهند شد.

Xiaomi 12 Pro review

با وجود تمام دستاوردهای خود در طراحی و ساخت، تنها ویژگیی که گوشی شیائومی 12 پرو در اختیار ندارد, محافظت بیشتر در برابر عناصر است. یا، بهتر است بگوییم، آن را تایید نکرده است – واشر نارنجی روی سینی سیم کارت به سطحی از آب بندی اشاره می کند، اما ما در اینجا در رتبه بندی IP عمل می کنیم و در مشخصات 12 Pro وجود ندارد.

Xiaomi 12 Pro review

شیائومی 12 پرو دارای ابعاد 163.6×74.6×8.2 میلی متر و وزن 204 گرم (یا 205 گرم بسته به نسخه) است و این باعث می شود که یک گوشی هوشمند با اندازه کامل باشد. Galaxy S22+ کمی جمع‌ و جورتر است – ممکن است یک میلی‌ متر پهن‌ تر باشد، اما 6 میلی‌ متر کوتاه‌ تر و 0.6 میلی‌متر نازک‌ تر و حدود 10 گرم سبک‌ تر است. در همین حال، وزن آیفون 13 پرو دقیقاً به اندازه شیائومی است، اما به طور قابل توجهی کوچکتر است – تقریباً 2 سانتی متر کوتاهتر است.

از طرف دیگر، 13 Pro Max به طور ملموس عریض‌ تر و سنگین‌ تر است، اما به نوعی کوتاه‌ تر و باریک‌ تر از 12 Pro است. سری 12 شیائومی یک گزینه پرچم‌دار «کامپکت» نیز دارد – وانیلی 12 تقریباً به همان اندازه نزدیک است که این روزها به آن برچسب زده شده است.

Xiaomi 12 Pro review

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو صفحه نمایش خود را از سامسونگ تامین می کند و یک دستگاه 6.73 اینچی چشمگیر است. با رها کردن لبه های منحنی به بخش طراحی و تمرکز بر روی اعداد در اینجا، پنل Super AMOLED دارای وضوح تصویر 1440×3200 پیکسل در ابعاد 20:9 برای تراکم پیکسلی 521ppi است.

حداکثررفرش ریت 120 هرتز با نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز را پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می‌کند 1000 نیت روشنایی برای عملکرد منظم و حداکثر 1500 نیت در سناریوهای HDR (که از هر دو نوع Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند).

Xiaomi 12 Pro review

ما 1050 نیت را در 12 پرو با روشنایی خودکار فعال و نور محیط روشن در آزمایش استاندارد خود اندازه‌گیری کردیم. این امتیاز شیائومی 12 پرو را با آیفون 13 پرو مکس برابری می کند و تنها پرچمداران جدیدترین نسل سامسونگ می توانند از این رقم بالاتر بروند. روشنایی قابل دستیابی به صورت دستی 506 نیت معقول تر است. 12 پرو به شما این امکان را می دهد که روشنایی خودکار را خاموش کنید، اما افزایش را در نور روشن محیط حفظ کنید – این تغییر حالت نور خورشید در تنظیمات است.

گوشی شیائومی 12 پرو از رویکرد پر ویژگی (یا بیهوده پیچیده) شیائومی برای کنترل رنگ استفاده می کند و گزینه های زیادی را ارائه می دهد. سه حالت رنگی از پیش تعیین شده بلافاصله در دسترس هستند (Vivid، Saturated، Color Original)، با یک چرخه رنگ در زیر برای تنظیم دما در بالای سه پیش تنظیم کارخانه (پیش فرض، گرم، سرد). سپس یک زیرمنوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که در آن می توانید از بین سه پیش تنظیم دیگر (Original، P3 و sRGB) انتخاب کنید، اما لغزنده های RGB و همچنین لغزنده هایی برای رنگ، اشباع، مقدار، کنتراست و گاما نیز وجود دارد.

Display settings - Xiaomi 12 Pro review Display settings - Xiaomi 12 Pro review Display settings - Xiaomi 12 Pro review Display settings - Xiaomi 12 Pro review Display settings - Xiaomi 12 Pro review Display settings - Xiaomi 12 Pro review
Display settings

در حالت پیش‌فرض Vivid، رنگ‌ها به خوبی منقبض هستند، و ما به طور کلی نتایج دقیقی را برای نمونه‌های آزمایشی DCI-P3 دریافت کردیم، اما تغییر رنگ آبی قابل‌ توجهی به سفید و خاکستری مشاهده شد. پیش‌ تنظیم دمای گرم کمی کمک کرد، اما رنگ آبی باقی ماند. ما دقیق ترین نتایج (میانگین dE2000 2.1) را با یک نقطه سفارشی در چرخ رنگ دریافت کردیم.

از طرف دیگر، حالت رنگ اصلی برای محتوای sRGB بسیار دقیق بود و ما میانگین dE2000 0.9 را برای الگوهای sRGB ثبت کردیم.

حالت اختصاصی P3 در تنظیمات پیشرفته کمی دقت کمتری نسبت به حالت Vivid برای نمایش محتوای P3 داشت و حالت sRGB در آزمایش ما بسیار دور از هدف بود.

بعلاوه، یک ضامن رنگ تطبیقی ​​تازه معرفی شده وجود دارد که دمای رنگ را به خوبی تنظیم می کند تا با نور محیط مطابقت داشته باشد، دقیقاً مانند True Tone اپل.

12 Pro به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که آیا گوشی باید با وضوح 1440p اصلی خود رندر شود یا 1080p پایین‌تر، پیش‌فرض این است که تنظیمات با وضوح پایین‌تر ضرر کمتری بر باتری وارد می‌کنند. همچنین یک ضامن وجود دارد که به گوشی اجازه می‌دهد تا زمانی که مناسب است، به‌طور خودکار به 1080p کاهش یابد.

Xiaomi 12 Pro review

قابلیت HDR در 12 پرو بسیار عالی است و Dolby Vision و HDR10+ را ارائه می دهد. نتفلیکس پشتیبانی Dolby Vision را با موفقیت تشخیص داد و YouTube با خوشحالی ویدیوی HDR را پخش کرد، اگرچه Amazon Prime Video چندان HDR به نظر نمی رسید.

پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا در 12 پرو به گونه ای انجام می شود که قبلاً ندیده ایم، اما حداقل در اصل از آن استقبال می کنیم. دو گزینه در منو وجود دارد – Auto و Custom. خودکار تمام تصمیمات RR را به گوشی واگذار می کند، در حالی که سفارشی به شما امکان می دهد بین 60، 90 و 120 هرتز را انتخاب کنید، که به طور موثر به عنوان سقف عمل می کند و گوشی همچنان بر اساس منطق داخلی خود زیر عددی که انتخاب می کنید خواهد رفت.

 

Xiaomi 12 Pro review

این منطق به شدت مبتنی بر تعامل با گوشی است – اساساً، شما آن را لمس نمی‌کنید، و به 10 هرتز کاهش می‌یابد، با آن درگیر می‌شوید و تا حداکثر عکس‌برداری می‌کند (120 هرتز در خودکار یا هر مقداری که در سفارشی تنظیم کنید). البته نکات ظریف دیگری نیز در این رفتار وجود دارد.

به عنوان مثال، در مرورگرها، 12 پرو تنها در صورت نمایش صفحه ایستا به 10 هرتز کاهش می یابد – اگر بیت های متحرکی وجود داشته باشد، 60 هرتز را حفظ می کند (البته با یک پرش به 120 هرتز هنگامی که برای اسکرول لمس می کنید).رفرش ریت در پخش ویدیوی محلی به ویدیو بستگی دارد – ویدیوهای 24 فریم در ثانیه 24 هرتز، 30 فریم در ثانیه 30 هرتز و همین طور با 48 و 60 فریم در ثانیه. با این حال، در برنامه‌ های پخش ویدیو، بدون در نظر گرفتن نرخ فریم محتوا، 60 هرتز دریافت خواهید کرد، که به نظر ما تا حدودی عجیب است. بازی‌ هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند، بالاترین رفرش ریت موجود را خواهند داشت (120 هرتز در حالت خودکار یا هر مقداری که در سفارشی تنظیم می‌کنید).

رسانه های شیائومی می‌گویند که این گوشی باید تا 1 هرتز پایین بیاید. این در برنامه‌ های کتاب‌ خوانی امکان‌ پذیر است و ما در تعداد انگشت شماری از آنها، از جمله اپلیکیشن Kindle، 1 هرتز را دیدیم.

بررسی عمر باتری شیائومی 12 پرو

12 پرو با باتری 4600 میلی آمپر ساعتی تغذیه می شود، مانند Mi 11 سال گذشته، اما کوچکتر از بسته های برق 5000 میلی آمپر ساعتی در 11 Pro یا متوسط ​​11T و 11T Pro. با وجود اینکه Pro دارای صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر (6.73 اینچ 1440p در مقابل 6.28 اینچ 1080p) است، ظرفیت آن نیز اندکی بیشتر از ظرفیت وانیل 12 (4500 میلی آمپر ساعت) است. بنابراین ما با انتظارات نسبتا محافظه کارانه وارد آزمایش باتری شدیم.

Xiaomi 12 Pro review

در واقع, 12 پرو اعداد غیر قابل توجهی برای استقامت در همه رشته ها منتشر کرد. پخش ویدیو (در فرکانس 60 هرتز) به ویژه در کمتر از 12 ساعت از واقعیت های مدرن خارج شد. مرور وب (با 120 هرتز ثابت) چندان بد نیست، اگرچه در کمتر از 11 ساعت، هیچ مقایسه ای برنده نخواهد شد. و 19 ساعت تماس صوتی، اگر برای برخی از کاربران برای تمام عمر کافی باشد، رقابتی نیز نیست.

در پایان، رتبه استقامت برای شیائومی 12 پرو به 74 ساعت رسید.

Xiaomi 12 Pro review

ما تست مرور را با نمایشگر تنظیم شده روی 60 هرتز تکرار کردیم و یک ساعت اضافی به 11:41 ساعت رسیدیم – تفاوت چندانی که بازی را تغییر نمی‌دهد.

تمام آزمایش‌ های فوق در تنظیمات صفحه نمایش با وضوح کامل (1440x3200px) انجام شد. ما در طول تاریخ نتوانسته‌ایم مزیت معناداری تغییر به 1080p را مشاهده کنیم، اما با این وجود، فقط برای تایید، دو تست نمایشگر روی 12 Pro را با وضوح پایین‌تر انجام دادیم. و تأیید کنید که انجام دادیم – ما هیچ بهبودی در طول عمر باتری در هر دو رشته نداشتیم.

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی 12 پرو

12 پرو از قدرتمندترین شارژ سریع تجاری موجود شیائومی تا 120 وات پشتیبانی می کند. همچنین با یک آداپتور 120 واتی در داخل جعبه عرضه می شود، همان آداپتوری که چند ماه پیش همراه با 11T Pro مشاهده کردیم.

Xiaomi 12 Pro review

رسانه های شیائومی ادعا می‌کنند که زمان 0 تا 100 درصد 18 دقیقه است، اما در آزمایش ما، 21 دقیقه زمان بسیار طولانی‌ تری برای گوشی صرف شد – بسیار خوب، به هر حال این سرعت بسیار مناسب است. توجه داشته باشید، 3 تا 5 دقیقه دیگر شارژ قطره ای از 100٪ تا “پر” طول می کشد – لحظه ای که گوشی واقعاً شارژ را متوقف می کند.

آنچه مهمتر است این است که پس از 7 دقیقه اول پس از اتصال به برق، به 50 درصد در نشانگر باتری نگاه می کنید و چنین سرعتی می تواند عادات شارژ شما را تغییر دهد و در گذشته شارژهای یک شبه ارسال می کرد.

به روز رسانی، 15 مارس: شیائومی پس از انتشار این بررسی، جزئیات بیشتری از فرآیند شارژ را روشن کرد. ظاهراً یک حالت Boost وجود دارد که سریعترین زمان ممکن 18 دقیقه شارژ را فعال می کند و به طور پیش فرض روشن نیست. می‌توانید با جستجوی «افزایش سرعت شارژ» در منوی تنظیمات، حالت را پیدا کنید. با خاموش بودن حالت Boost، شیائومی 24 دقیقه شارژ کامل را اعلام می کند که به خوبی با زمان شارژ اولیه آزمایش 21+3 دقیقه ما مطابقت دارد.

سپس ما از آداپتر غیر اصلیی استفاده کردیم که از USB Power Delivery با PPS تا 65 وات پشتیبانی می کند – فقط برای اینکه بررسی کنیم اگر نمی خواهید از شارژر 120 وات استفاده کنید، چه سرعتی می توانید داشته باشید. 50 دقیقه طول کشید تا گوشی شیائومی 12 پرو 100 درصد شود و 62 درصد آن را نیم ساعت پس از کار گزارش کرد.

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند و کنسرسیوم Wireless Power آن را مطابق با نمایه برق توسعه یافته برای انتقال قدرت تا 10 وات فهرست می کند. با این حال، این عدد در مورد پدهای شارژ استاندارد Qi صدق می‌کند، و همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد، گوشی می‌تواند با استفاده از لوازم جانبی اختصاصی بسیار بیشتر مصرف کند – 50 وات در قاب 12 Pro. شیائومی می‌گوید که این زمان 0 تا 100 درصد 42 دقیقه است، که بسیار چشمگیر است، اما چیزی نیست که ما آزمایش کرده‌ایم.

همچنین می‌توانید از خود گوشی به عنوان یک پد شارژ بی‌سیم برای سایر دستگاه‌های سازگار با Qi استفاده کنید، جایی که برای خروجی 10 وات رتبه‌ بندی شده است.

تست بلندگو

همانطور که لوگوی بالای قاب گوشی نشان می دهد، Harman/Kardon مسئول تنظیم سیستم بلندگوی 12 پرو بود. از نظر فنی، پیکربندی چهار بلندگو با یک توییتر و یک ووفر در هر انتهای گوشی است. در اصل، این یک چینش استاندارد دو کاناله است که در آن بلندگوی بالایی کانال سمت چپ را در جهت عمودی دریافت می کند، در حالی که در حالت افقی، گوشی به اندازه کافی هوشمند است که کانال های صحیح را ارسال کند تا صدا از جایی که باید باشد می آید.

این یا آن محدوده فرکانس به بلندگوی دیگر واگذار نمی شود، همانطور که اغلب در مورد واحدهای پایینی «اولیه» و گوشی های «ثانویه» اتفاق می افتد. دلیلش این است که بلندگوهای 12 پرو به همان اندازه توانایی دارند و بلندگوی بالایی برای پاسخگویی بیس خود به کمک از پایین نیاز ندارد.

این راه‌حل بلندگو/گوشی بالا در 12 پرو به این معنی است که یک توری روی قاب برای اهداف بلندگو و یک شکاف به سمت جلو برای استفاده در تماس‌ های تلفنی وجود دارد و صدا از هر دو به طور همزمان خارج می‌شود. معنی آن این است که در تماس ها صدای طرف مقابل از جلوپنجره بالا بیرون می آید.

Bottom speaker - Xiaomi 12 Pro review Top speaker - Xiaomi 12 Pro review
Bottom speaker • Top speaker

با وجود نشان Harman/Kardon و برخلاف تجربیات گذشته ما با شیائومیس رده بالا، 12 پرو در تست ما چندان پر سر و صدا نبود و فقط امتیاز «متوسط» را کسب کرد. کیفیت صدا را می توان به طور مشابه توصیف کرد. برای مثال، فرکانس پایینی دارد، بیشتر از Galaxy S22+، اما فاقد حضور و وضوح در ثبت بالاتر است.

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو در کنار نسخه 12 معمولی، از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می کند. اما برخلاف سری اخیر ردمیس که در دفتر داشتیم، این نسخه در اینجا بر روی اندروید 12 ساخته شده است و نه 11. بنابراین شماره MIUI همان است. به همین ترتیب، عملکرد در واقع بهبود یافته است – تقریباً به طور کامل به لطف بهبودهای ذاتی سیستم عامل.

توجه داشته باشید، این نسخه ای که در اینجا داریم، هنوز فاقد پیشرفت های بصری و عملکردی است که در میان افزار نسخه چینی دیده ایم و ما کاملاً مطمئن نیستیم که در مورد چیست. به عنوان مثال، رابط ویجت بازطراحی شده ای که فکر می کردیم بخشی از اندروید 12 است، در هیچ کجای این نسخه از MIUI دیده نمی شود. داشبورد حفظ حریم خصوصی بهبود یافته که به شما نشان می‌دهد اخیراً چه برنامه‌ای از هر مجوز استفاده کرده است نیز اجرا نشده است. پس از آن، شیائومی هنوز تاریخچه اعلان‌ها را درج نکرده است، ویژگی‌ای که با اندروید 11 ارائه شده است، بنابراین آنها سابقه انجام کارها را متفاوت دارند.

Xiaomi 12 Pro review

به هر حال, شیائومی ادعا می‌کند که MIUI کاملاً بازسازی شده است، حتی اگر تنها از طریق رابط کاربری و طراحی آن نتوانید آن را تشخیص دهید – ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند MIUI 12 است. اما نسخه جدید ظاهراً بر بهبود توزیع منابع تمرکز دارد و باید پردازنده و RAM را مدیریت کند. و استفاده از فضای ذخیره سازی بهتر و هوشمندتر است.

به عنوان مثال، MIUI 13 قرار است استفاده فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیرضروری را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌ تری را ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است.

ذخیره سازی مایع چیزی است که برای گوشی های هوشمند مدرن بسیار جالب و مرتبط به نظر می رسد. شیائومی می گوید که در اکثر گوشی ها به دلیل مدیریت ناکارآمد حافظه، عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه به نصف کاهش می یابد. و اینجا جایی است که MIUI 13 می آید – 60٪ راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و رقبای مختلف ارائه می دهد. بنابراین افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5٪ توسط حساب های آنها باشد. این قابل توجه به نظر می رسد، بنابراین در اینجا امیدواریم که این ویژگی بتواند تبلیغات تبلیغاتی را برآورده کند.

بهینه‌سازی نهایی که در هسته MIUI انجام می‌شود، مدیریت انرژی است – بهینه‌سازی نسخه جدید باید به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با MIUI 12 منجر شود.

همچنین یک جعبه ابزار هوشمند بهبود یافته (با نام مستعار نوار کناری) برای انجام چند کار روان‌تر با برنامه‌های پاپ آپ وجود دارد. و حریم خصوصی با تعدادی ویژگی بهبود یافته است که برخی از آنها منحصر به فرد است.

Xiaomi 12 Pro review

این موارد کلی است که به آن پرداخته شده است، بنابراین بیایید ببینیم MIUI 13 در شیائومی 12 پرو چگونه به نظر می رسد. نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌شود و می‌توانید پس از ضربه زدن بر روی صفحه، تنظیم فاصله زمانی برنامه‌ ریزی‌ شده یا همیشه روشن بودن آن، ۵ ثانیه نمایش داده شود. تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و برخی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.

چیزی که قبلاً Breathing light نامیده می شد، اکنون در MIUI 13 به عنوان افکت اعلان نامیده می شود. می تواند با یا بدون نمایشگر همیشه روشن کار کند. اساساً، این یک نسخه شیک‌ تر از LED اعلان است که از لبه‌ های نمایشگر استفاده می‌کند – آنها با رنگ‌ ها در هنگام اعلان‌ های جدید چشمک می‌زنند. می‌توانید سبک ساعت صفحه قفل را نیز انتخاب کنید.

Always-on display - Xiaomi 12 Pro review Always-on display - Xiaomi 12 Pro review Always-on display - Xiaomi 12 Pro review Clock style - Xiaomi 12 Pro review Notification effect - Xiaomi 12 Pro review Notification effect - Xiaomi 12 Pro review
Always-on display • Always-on display • Always-on display • Clock style • Notification effect

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نوری تعبیه شده در صفحه نمایش باز می کنید. سریع و قابل اعتماد است، و هیچ شکایتی در مورد آن وجود ندارد. شیائومی دارای این ویژگی بود که در آن اگر خواننده اثر انگشت را فشار دهید و نگه دارید، پس از باز کردن قفل، میانبرها ظاهر می‌شوند، که راهی مفید برای دسترسی سریع به موارد از صفحه قفل است. نکته این است که تنها دو میانبر موجود یک اسکنر کد QR و یک ابزار جستجو است که مرورگر Mi را راه‌اندازی می‌کند، و ما هیچ راهی برای سفارشی کردن آنها پیدا نکردیم.

قفل 2 بعدی با چهره نیز در دسترس است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Biometric security - Xiaomi 12 Pro review Fingerprint settings - Xiaomi 12 Pro review Fingerprint settings - Xiaomi 12 Pro review Fingerprint shortcuts - Xiaomi 12 Pro review Animation style - Xiaomi 12 Pro review Face unlock - Xiaomi 12 Pro review
Biometric security • Fingerprint settings • Fingerprint settings • Fingerprint shortcuts • Animation style • Face unlock

صفحه های اصلی مانند همیشه کار می‌ کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ ها و ویجت‌ ها پر شده‌ اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است.

MIUI 13 یک کشوی برنامه ارائه می دهد و به طور خودکار برنامه های شما را در دسته ها سازماندهی می کند. اولین مورد All است، به این معنی که شامل همه برنامه ها است. سپس ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزار، جدید و کسب و کار را دنبال کنید. شما می توانید این دسته ها را ویرایش کنید یا حتی آنها را به طور کلی غیرفعال کنید.

اگر این کار شما نیست، می توانید کشوی برنامه را به طور کامل غیرفعال کنید.

Lockscreen - Xiaomi 12 Pro review Homescreen - Xiaomi 12 Pro review Folder view - Xiaomi 12 Pro review App drawer - Xiaomi 12 Pro review App drawer - Xiaomi 12 Pro review App drawer - Xiaomi 12 Pro review
Lockscreen • Homescreen • Folder view • App drawer

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک مرکز اعلان و کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اطلاع‌رسانی، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. با این حال، نمی‌توانید برای جابجایی بین آنها، انگشتتان را به سمت چپ بکشید.

اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Classic notification shade - Xiaomi 12 Pro review Expanded toggles - Xiaomi 12 Pro review Control center split - Xiaomi 12 Pro review Control center split - Xiaomi 12 Pro review Control center split - Xiaomi 12 Pro review
Classic notification shade • Expanded toggles • Control center split

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده اید، تعویض کننده وظایف نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. روی هر کارتی برای میانبرهای تقسیم صفحه و بازشو (در صورت وجود) ضربه بزنید و نگه دارید یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا بسته شود.

یک دکمه ویندوز شناور در بالای همه چیز وجود دارد. شما می توانید یک برنامه سازگار را در حالت شناور قرار دهید، اما هر بار فقط یک پنجره شناور دارید.

اگر از طرفداران رویکرد MIUI نیستید، می‌توانید یک تعویض‌ کننده وظایف معمولی انتخاب کنید.

MIUI task switcher - Xiaomi 12 Pro review Dismiss app - Xiaomi 12 Pro review Multitasking options - Xiaomi 12 Pro review Split screen - Xiaomi 12 Pro review Floating window - Xiaomi 12 Pro review Classic task switcher - Xiaomi 12 Pro review
MIUI task switcher • Dismiss app • Multitasking options • Split screen • Floating window • Classic task switcher

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌ های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

Themes - Xiaomi 12 Pro review Themes - Xiaomi 12 Pro review Themes - Xiaomi 12 Pro review Themes - Xiaomi 12 Pro review Themes - Xiaomi 12 Pro review Themes - Xiaomi 12 Pro review
Themes

MIUI با برنامه های چندرسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز در هیئت مدیره است. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

Gallery - Xiaomi 12 Pro review Music - Xiaomi 12 Pro review Video - Xiaomi 12 Pro review File Manager - Xiaomi 12 Pro review Mi Remote - Xiaomi 12 Pro review
Gallery • Music • Video • File Manager • Mi Remote

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌ شده را تعریف کند و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌ های خاص اعمال کند.

و صحبت از حافظه، MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). 3 گیگابایت حافظه داخلی را ذخیره می کند که به عنوان افزونه RAM عمل می کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

Security - Xiaomi 12 Pro review Memory extension - Xiaomi 12 Pro review Memory extension - Xiaomi 12 Pro review Memory extension - Xiaomi 12 Pro review Memory extension - Xiaomi 12 Pro review Memory extension - Xiaomi 12 Pro review
Security • Memory extension

نوار کناری هوشمند کاملاً آشنا است – یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش که هر زمان که روی آن بکشید در منویی گسترش می یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید. البته می توانید اکشن های این منو را شخصی سازی کنید. اگر در یک برنامه چندرسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) هستید، جعبه ابزار Video را در کنار میانبرها دریافت خواهید کرد – این شامل یک سوئیچ Dolby Atmos، به علاوه میانبرهایی برای Screenshot، Record screen، Cast و Play Video است. با صفحه نمایش خاموش و، بله، آخرین مورد در یوتیوب کار می کند، بدون نیاز به اشتراک Premium. تنها نکته این است که باید برنامه ها را از قبل در لیست سفید قرار دهید، جایی که می خواهید این ویژگی فعال باشد.

Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review Smart Sidebar - Xiaomi 12 Pro review
Smart Sidebar

MIUI 13 دارای بسیاری از پیشرفت‌های زیر کاپوت است که نوید تجربه روان‌تر و سریع‌ تر را در حال حاضر و همچنین برای چند سال آینده به دلیل بهینه‌ سازی‌ های زیاد می‌دهد. رابط تقریباً MIUI 12 با چند ترفند اینجا و آنجا است. بنابراین، اگر انتظار طراحی مجدد پیشگامانه را نداشتید، با MIUI 13 احساس خوبی در خانه خود خواهید داشت.

عملکرد و بنچمارک 

شیائومی 12 پرو به جدیدترین اسنپدراگون رده بالا یعنی 8 نسل 1 مجهز شده است. SoC پرچمدار کوالکام برای سال 2022 بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و دارای یک CPU هشت هسته ای با یک هسته اصلی Cortex-X2، یک پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 730 است. و مودم یکپارچه 5G. این همان چیپست است که در برخی از نسخه‌های مدل‌ های سری گلکسی S22 و همچنین تقریباً هر اندروید رقیب دیگری پیدا می‌کنید.

Xiaomi 12 Pro review

گوشی شیائومی 12 پرو جهانی در دو پیکربندی حافظه – 8 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/256 گیگابایت (همانطور که واحد بررسی ما است) موجود است. چین نیز نسخه 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی را دریافت می کند.

با شروع دور بنچمارک خود در GeekBench طبق معمول، در تست تک هسته‌ای امتیازات کمی پایین‌ تر در مقایسه با سایر مدل‌ های SD 8 Gen 1 مشاهده می‌کنیم، اما تفاوت کمتری در بارهای چند رشته‌ای مشاهده می‌کنیم. شیائومی نسبت به اگزینوس گلکسی اس 22 پلاس برتری کوچکی دارد، اما به طور کلی با Ultra گره خورده است.

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

به طور مشابه، در Antutu 12 Pro در مورد نتایج متوسط ​​​​چیپست خود، بین Oppo Find X5 Pro و Realme GT2 Pro، با نوبیا یک درجه بالاتر، منتشر می کند. در همین حال، Galaxy S22+ (E2200)، کمی پایین تر از Xiaomi قرار دارد.

شیائومی 12 پرو

در بخش بخش GPU، 12 Pro اعداد بسیار مشابهی را با بقیه محصولات پرچمدار امسال با جدیدترین اسنپدراگون منتشر می کند. Exynos Galaxy در بنچمارک ها عملکرد چندان قوی ای ندارد و کمی از این دسته عقب تر است.

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی می گوید که 12 پرو با یک محفظه بخار به وسعت 2900 میلی متر مربع (تقریبا مساحت یک مربع 54 میلی متری، اگرچه پیکربندی واقعی ظاهراً شکل پیچیده تری دارد) با سه ورقه گرافیتی که برای کمک به دفع گرما قرار گرفته اند، نصب کرده است.

Xiaomi 12 Pro review

خب, این کار دیدنی نیست. در حالت متعادل معمولی گوشی، در تست گلوگاه سی پی یو، فشار شدیدی را تحت بار ثابت CPU نشان داد، با کاهش عملکرد به 80 درصد حتی سه دقیقه بعد، سپس تا 60 درصد در حدود دقیقه 6 کاهش یافت. ما سپس به مدت 20 دقیقه به برخی از رفتارهای بالا و پایین متلاطم نگاه می کردیم که در آن زمان در بقیه آزمون در کمتر از 60 درصد اوج عملکرد قرار داشت. این تلفن همچنین تست استرس 20 دقیقه‌ای 3DMark Wild Life را کامل نمی‌کند و کمی بعد از نیمه راه متوقف می‌شود. پس از آن، تا زمانی که خنک شود. هیچ برنامه ای به جز گوشی یا مخاطبین را برای چند دقیقه راه اندازی نمی کند.

سپس به حالت Performance تغییر مکان دادیم. تست Wild Life هنوز به پایان نرسید، اگرچه باعث شد چند حلقه بیشتر از حالت متعادل داشته باشد. تست throttling CPU، به طور مشابه، تفاوت چشمگیری را در رفتار نشان نداد.

CPU Throttling Test: Balanced (initial 10mins) - Xiaomi 12 Pro review CPU Throttling Test: Balanced (entire 1h test) - Xiaomi 12 Pro review CPU Throttling Test: Performance (initial 10mins) - Xiaomi 12 Pro review CPU Throttling Test: Performance (entire 1h test) - Xiaomi 12 Pro review
CPU Throttling Test: Balanced (10mins) • Balanced (1h test) • Performance (10mins) • Performance (1h test)

همه اینها به این معنی نیست که گوشی در استفاده در دنیای واقعی مشکل دارد یا علائمی از خفگی نشان می دهد. نه، چیزی که می‌خواهیم بیان کنیم این است که ویژگی‌های اتلاف حرارتی کمتر از ایده‌آل دارد و همچنین با افزایش گرما به خوبی مدیریت نمی‌کند – کاهش تدریجی عملکرد به اوج‌ ها و افت‌های 12 پرو ترجیح داده می‌شود.

بررسی دوربین گوشی شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو مجهز به دوربین سه گانه در پشت خود است و اعداد اولیه را به راحتی می توان به خاطر آورد – هر سه واحد 50 مگاپیکسلی هستند. به طور طبیعی، با این حال، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.

Xiaomi 12 Pro review

دوربین اصلی از سنسور سونی IMX707 استفاده می‌کند، تصویربرداری جدیدی که در شیائومی معرفی شد و بعداً بر روی Honor Magic V ظاهر شد. در هر صورت، این اولین باری است که آن را در عمل می‌بینیم. این یک واحد از نوع 1/1.28 اینچی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتر و آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer است، بنابراین می‌توانید به عنوان یک سنسور 12.5 مگاپیکسلی با گام پیکسلی 2.44 میکرومتر به آن نگاه کنید. با یک لنز معادل 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 جفت شده است. برخی منابع حتی ادعا می‌کنند که قابلیت فوکوس خودکار All-pixel را دارد، اما تشخیص آن بدون برگه مشخصات عمومی سونی دشوار است.

دو دوربین دیگر از سنسور JN1 سامسونگ استفاده می کنند که 50 مگاپیکسل نیز دارد و دارای فیلتر رنگی Tetracell است (سامسونگ برای Quad Bayer صحبت می کند). این یکی به طور قابل توجهی کوچکتر است – از نوع 1/2.76 اینچی با پیکسل های 0.64 میکرومتر (1.28 میکرومتر پس از قرارگیری 4 به 1) – بنابراین تقریباً یک چهارم مساحت اصلی است، اگرچه هنوز برای کاربرد بسیار بزرگ است.

دوربین تله‌ فوتو دارای یک لنز معادل 48 میلی‌متری است که به طور کلی دسترسی زوم 2 برابری را به شما می‌دهد، اما برای دوربین تله‌ فوتو لنز بسیار روشنی است – دیافراگم آن f/1.9 است. با این حال، تثبیت نشده است.

در همین حال، فوق عریض برای پوشش میدان دید 115 درجه فهرست شده است و فاصله کانونی معادل آن 14 میلی متر است. چیزی که در فوق عریض وجود ندارد فوکوس خودکار است – رفع شده است.

همچنین فوکوس دوربین سلفی ثابت شده است. این یکی بر اساس سنسور OmniVision OV32b40، یک واحد 4 سلولی (این نام OV برای Quad Bayer است) با اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر و فرمت اپتیکال 1/3.14 اینچی است.

 

Xiaomi 12 Pro review

برنامه دوربین ساده و کاربردی است و برخی از ویژگی های آشنای Xioami را در اختیار دارد. ابتدا، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ ها با استفاده از سایدوایپ‌ها (روی قاب سیاه!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌ هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن تغییر دهید. سوایپ های بالا و پایین برای جابجایی بین دوربین های جلو و عقب کار نمی کند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌ های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بازشو (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

منوی همبرگر در انتهای صفحه، جایی است که گزینه های اضافی، به علاوه نماد دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، یک میانبر برای لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید. در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌ نمایی فعال ضربه بزنید و به طرفین بکشید تا سطوح بزرگ‌ نمایی حتی بیشتر را نشان دهید – 5 برابر، 10 برابر، و 20 برابر، به‌علاوه یک نوار لغزنده برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط.

یک حالت Pro با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید و می توانید از آن با هر سه دوربین استفاده کنید. می‌توانید یکی از 4 پیش‌تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره‌گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج‌گیری به عنوان یک گزینه)، و سرعت شاتر (1/4000 تا 30 ثانیه) و کنترل ISO با محدوده بسته‌ شده وجود دارد. 

همانطور که انتظار می‌ رفت، حالت‌ های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌ تنظیم‌ های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره، و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب در هر سه دوربین موجود است و همچنین یک تنظیم حالت شب خودکار در منو وجود دارد که به طور پیش فرض فعال است. گزینه دیگری که توجه ما را به خود جلب کرد، فوکوس ردیابی چشم بود که به طور پیش فرض نیز روشن است.

Camera UI - Xiaomi 12 Pro review Camera UI - Xiaomi 12 Pro review Camera UI - Xiaomi 12 Pro review Camera UI - Xiaomi 12 Pro review Camera UI - Xiaomi 12 Pro review Camera UI - Xiaomi 12 Pro review
Camera UI

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

عکس های نور روز از دوربین اصلی 12 پرو واقعا خوب هستند. جزئیات ریز فراوان است و با پردازش بسیار معقول و بدون علائم تیز کردن بیش از حد ارائه می شود. در نواحی با رنگ یکنواخت مقداری ریز ریز وجود دارد، اما از راه دور تصاویر را نویز صدا نمی‌دانیم. محدوده دینامیکی عالی است و رنگ ها فقط سطح مناسبی از پاپ را ارائه می دهند.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/3826s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/5296s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/5702s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/4992s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/4243s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/3999s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/5141s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 50, 1/349s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 84, 1/2000s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, main camera (1x)

تله فوتو آن عملکرد در سطح متخصص را حفظ می کند. عکس های آن وضوح و جزئیات عالی و میکروکنتراست خوبی دارند. رنگ‌ های آن می‌توانند کمی گرم‌تر و اشباع‌ تر از رنگ‌ های دوربین اصلی باشند، اگرچه احتمالاً فقط در مقایسه‌ های عمدی کنار هم می‌بینید، در حالی که به‌صورت مجزا، نباید با آن مشکلی داشته باشید. دامنه دینامیکی نیز عالی است.

تنها چیزی که در مورد این دوربین از آن شکایت می کنیم این است که 2x قدرت زوم زیادی ندارد.

Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/968s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/1340s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/1282s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/1057s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/354s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/1486s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x)

بازهم, عکس‌ های 5 برابری می‌توانند برای بزرگنمایی سطح صفحه نمایش یا اشتراک‌ گذاری عمومی رسانه‌های اجتماعی کاملاً مناسب باشند. 

Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/1.9, ISO 50, 1/1057s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/1.9, ISO 50, 1/1380s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/1.9, ISO 50, 1/1464s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (5x)

دوربین فوق عریض نیز بسیار توانمند است، تقریباً مطابق با استانداردهای دو دوربین دیگر. عکس‌های آن در مرکز بسیار واضح هستند، و حتی اگر وضوح به طرفین کاهش می‌یابد، سطح قابل‌ اعتمادی را برای فوق عریض حفظ می‌کند. محدوده دینامیکی یک بریدگی زیر دوربین اصلی است، اگر هنوز کاملا قابل قبول باشد. همچنین هیچ نشانه ای از حاشیه های بنفش در اطراف جزئیات متضاد وجود ندارد، حتی در گوشه ها، که در فوق عریض، ارزان یا گران، یک نمای نسبتاً رایج است.

ما باید به یک نقص ذاتی این ماژول اشاره کنیم و آن عدم فوکوس خودکار است که گزینه های شما را برای عکاسی از نزدیک محدود می کند.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/621s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/753s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/787s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/799s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/640s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/720s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/742s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/3111s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 50, 1/689s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x)

حالت 50 مگاپیکسلی در دوربین اصلی ممکن است بتواند جزییات بیشتری را نشان دهد، اما ما آن را بهبود معنی‌ داری نمی‌دانیم که ارزش دنبال کردن داشته باشد. به علاوه، شما به احتمال زیاد متوجه افزایش نویز و تمایل بیشتر به نمایش رنگ کاذب در الگوهای ظریف خواهید شد.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/3883s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/5296s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/5702s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/5141s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/334s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1012s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP

این یک داستان مشابه در دوربین تله فوتو است، جایی که هر مزیت جزیی بالقوه ای را که ممکن است فشار دهید با افزایش نویز و در واقع اندازه فایل 4 برابری جبران می شود.

Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/968s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1360s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1282s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1027s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/349s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1508s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x), 50MP

وقتی صحبت از تصاویر 50 مگاپیکسلی فوق عریض می شود، نمی گوییم که جزئیات بیشتری را مشاهده می کنیم، در این مرحله حالت اضافی می شود.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/621s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/753s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/799s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/630s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/742s - Xiaomi 12 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/689s - Xiaomi 12 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 50MP

کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم

گوشی شیائومی 12 پرو دارای یک تغییر حالت خودکار در شب در تنظیمات دوربین است که در خارج از جعبه فعال می شود. در نتیجه، در عکس‌ های کم‌نور گوشی، پردازش حالت شب به‌طور پیش‌فرض اعمال می‌شود و نتایج در اکثر موارد، بین دو حالت یکسان است.

در اینجا شایان ذکر است که چه در حالت عکس با فعال کردن حالت شب خودکار یا در حالت مستقل شب عکس بگیرید، تصاویر تقریباً بلافاصله گرفته می‌شوند – هیچ فرآیند طولانی‌ای که 3-5-8 ثانیه طول بکشد وجود ندارد، اما فقط یک عکس سریع با سریعترین نشانگرهای پیشرفت در اطراف دکمه شاتر وجود دارد. فقط عکس های فوق عریض هستند که کمی بیشتر طول می کشند، اما هنوز هم یکی از سریع ترین هایی است که ما با آن مواجه شده ایم.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک همه نمونه های آزمایشی در هر سه دوربین این است که آنها به طور محافظه کارانه در معرض دید قرار می گیرند. هیچ روشنایی چشمگیری در سایه ها وجود ندارد، بنابراین اگر به عملکرد قابل توجهی در حالت شب عادت دارید، این تصاویر می توانند کمی تاریک به نظر برسند، اگرچه می توان موردی را ایجاد کرد که این رویکرد واقعی تر و «عکاسی» تر است. در سایه کمی تقویت می‌کنیم.

با همه اینها به عنوان پیشگفتار، عکس های کم نور از دوربین اصلی 12 پرو بسیار خوب هستند. جزئیات عالی است و نویز به خوبی کنترل می شود. ما شاهد رنگ‌های اشباع لذت‌بخش و هایلایت‌ های به‌ خوبی حفظ شده‌ایم، گرچه این تمایل همچنان وجود دارد که سایه‌ها را در پست به سمت راست لغزنده کنیم.

Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 2099, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 1206, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 2197, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 2374, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 670, 1/22s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 1385, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 2258, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 2916, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 4887, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 3591, 1/9s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 1214, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode

در اینجا نحوه ظاهر صحنه بالا همانطور که در حالت اختصاصی شب گرفته شده است. توجه داشته باشید که اگر اصلاً بتوانید تفاوت‌ها را تشخیص دهید، حداقل هستند.

Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 2016, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 1237, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 2217, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 2463, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 647, 1/21s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 1427, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 2399, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 2873, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 5037, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 4522, 1/11s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.9, ISO 994, 1/20s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode

تله فوتو تقریباً در همین مسیر ادامه دارد. همانطور که مشخص شده است، کمی نور بیشتری در سایه ها می گیریم، شاید حتی یک ضربه در نوردهی به طور کلی، اما به غیر از آن، در این عکس ها چیزی برای شکایت وجود ندارد. جزئیات به طور کلی خوب است، در مناطق با نور خوب بهتر است، سر و صدا کنترل می شود، و رنگ ها به خوبی در طول روز هستند. به طور کلی، به لطف ترکیب فاصله کانونی محافظه کارانه، دیافراگم سریع و سنسور نسبتا بزرگ، عملکرد بسیار خوبی دارد.

Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 6049, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 1882, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 7093, 1/13s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 7675, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 690, 1/25s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 3202, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 8243, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 6311, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 4887, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 4232, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode - f/1.9, ISO 4568, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Auto Night mode

Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 5379, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 1860, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 7156, 1/13s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 8377, 1/14s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 1833, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 3355, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 8567, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 6607, 1/15s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 12800, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 12800, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 4413, 1/17s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode

پس از آن، فوق عریض هیچ شگفتی به ارمغان نمی آورد، خروجی سالید، اگر کمی تاریک باشد، تولید می کند. شما همچنان محدوده دینامیکی قابل احترامی را با منابع نوری مناسب، بدون از دست دادن رنگ و جزئیات خوب دریافت خواهید کرد.

Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 3982, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 3461, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 2041, 1/10s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 3512, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 1709, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 3138, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 3564, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 5695, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 9425, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 12800, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode - f/2.2, ISO 2187, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Auto Night mode

به طرز قابل پیش بینیی، حالت شب تغییر چندانی نمی کند.

Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 3896, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 3491, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 2931, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 3543, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 1683, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 3122, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 3920, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 5757, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 9466, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 12238, 1/7s - Xiaomi 12 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 2174, 1/8s - Xiaomi 12 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode

پس از اتمام نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که شیائومی 12 پرو چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Xiaomi 12 Pro against the iPhone 13 Pro and the Huawei P50 Pro in our Photo compare tool

حالت پرتره

حالت پرتره 12 Pro برای عکاسی به دوربین تله فوتو متکی است. در اکثر گوشی های دیگر، این به معنای دریافت پرسپکتیو خوب از یک لنز طولانی‌ تر است، اما به دلیل توانایی جمع‌ آوری نور ضعیف تله‌ فوتو، از کیفیت رنج می‌برند. با این حال، اینجا اینطور نیست.

انتخاب سخت افزاری که در تاریکی کمک می کند نیز در اینجا کمک می کند و دیافراگم روشن و سنسور بزرگ به کیفیت تصویر کمک می کند. در عین حال، فاصله کانونی متوسط ​​برای این کار مناسب است، و شما را به اندازه کافی از سوژه خود دور می کند تا از نزدیکی ناراحت کننده جلوگیری کنید و همچنین تناسبات صورت آنها را “درست” می کند.

تشخیص سوژه نیز بسیار کارآمد است، حتی با استفاده از دیوارهای چوبی سنتی دشوار ما. با این حال، سطح تاری پیش‌ فرض شاید کمی زیاد باشد – ما فکر می‌کنیم که کم کردن آن به یک درجه کمک می‌کند تا بوکه طبیعی‌تر به نظر برسد.

Portrait mode samples - f/1.9, ISO 1036, 1/33s - Xiaomi 12 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 95, 1/100s - Xiaomi 12 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 271, 1/100s - Xiaomi 12 Pro review
Portrait mode samples - f/1.9, ISO 502, 1/91s - Xiaomi 12 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 50, 1/1139s - Xiaomi 12 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 50, 1/926s - Xiaomi 12 Pro review
Portrait mode samples

دوربین سلفی

عکس های سلفی در شیائومی 12 پرو با رزولوشن اسمی 32 مگاپیکسلی سنسور گرفته می شود و این مقدار کمی است. همانطور که گفته شد، تصاویر در واقع جزئیات بسیار خوبی دارند، و در حالی که داده‌ های 32 مگاپیکسلی در آن وجود ندارد، در صورت تغییر اندازه در پست، عکس‌های 12 مگاپیکسلی فوق‌العاده را ایجاد می‌کنند. رنگ ها دوست داشتنی هستند، دامنه پویا خوب و گسترده است.

با این حال، یک بار دیگر باید به یک نقص ذاتی در طراحی اشاره کرد و آن عدم فوکوس خودکار است. فاصله ای که در آن ثابت می شود، همراه با عمق میدان موجود، چهره های تیز را در طول یک بازو ایجاد می کند، بنابراین شما باید خوب باشید.

Selfie samples - f/2.5, ISO 75, 1/120s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 236, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 336, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review
Selfie samples - f/2.5, ISO 273, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 50, 1/199s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 50, 1/1042s - Xiaomi 12 Pro review
Selfie samples

حالت پرتره در سلفی‌ ها بسیار خوب است، اگرچه خطاناپذیر نیست – ممکن است در مواردی لباس‌ ها را در امتداد مرز بین سوژه و پس‌زمینه محو کند. با این حال، آزار دهنده‌ تر این است که حجم زیادی از پردازش HDR را انجام نمی‌دهد و صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه می‌توانند فقط به صورت شما در یک پس‌زمینه سفید تبدیل شوند (البته، به درستی در معرض دید قرار گرفته‌اند).

Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 74, 1/120s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 246, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 346, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review
Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 277, 1/60s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 50, 1/179s - Xiaomi 12 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 50, 1/1057s - Xiaomi 12 Pro review
Selfie samples, Portrait mode

ضبط ویدئو

گوشی شیائومی 12 پرو می تواند با دوربین اصلی خود با وضوح 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه و همچنین با هر سه ماژول پشتی با رزولوشن 8K و همچنین با هر سه ماژول پشتی با رزولوشن 8K ضبط کند. 

کدک پیش‌ فرض h.264 است، اما می‌توانید از h.265 استفاده کنید، که همچنین تنها گزینه برای رمزگذاری 8K است. صدا به صورت استریو با سرعت 96 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

تثبیت‌ کننده در همه رزولوشن‌ ها و نرخ‌های فریم موجود است و همیشه روشن است – اگر از گوشی پشتیبانی می‌کنید، هیچ کلیدی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد.

فیلمبرداری 8K (ریت بیت 131 مگابیت بر ثانیه) از دوربین اصلی عالی نیست – به ندرت مزیت جزئیاتی را می توان به دست آورد، و نحوه رندر آن نیز چندان دوست داشتنی نیست. به خاطر داشته باشید، این نفرت مطلق ما از ضبط 8K گوشی هوشمند نیست، و همچنین مشاهدات خاص شیائومی نیست – برای مثال، 11 Ultra، 8K بسیار مناسبی را در طول گوشی‌های هوشمند ثبت می‌کند.

4K رزولوشن اصلی ما است و کلیپ‌های 4K30 (36 مگابیت بر ثانیه) از دوربین اصلی 12 Pro خوب و به اندازه کافی خوب هستند. این دقیق ترین تصویر نیست – Galaxy S22 Ultra بافت های ظریف تری را ارائه می دهد و نحوه رندر شدن آن ظاهری کاملاً پردازش شده دارد. محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است، اما ما در مورد نوردهی آن کاملا مطمئن نیستیم – به نظر می رسد کمی بیش از حد نوردهی شده و شسته شده است. این صحنه قطعاً با نیم توقف تیره تر و با کنتراست کمی بهتر به نظر می رسد. رنگ‌ها نیز کمی از بین رفته‌اند.

نکته مثبت، حالت 4K60 (50 مگابیت در ثانیه) هیچ جریمه کیفیتی ندارد.

تله فوتو می تواند به طور مشابه از تغییراتی در نوردهی و منحنی تن استفاده کند و بازتاب رنگ آن شبیه دوربین اصلی است، بنابراین ایده آل نیست. با این حال، جزئیات عالی است و هیچ نشانه‌ای از سر و صدا وجود ندارد.

دوربین فوق عریض رنگ ها را به درستی دریافت می کند. نقص‌های خاص خود را دارد – عمدتاً در وضوح، جایی که در این سطح تا حدودی نرم‌تر از بقیه است (آخرین آیفون‌ها و کهکشان‌ها، vivo X70 Pro+، بدون ذکر استاندارد طلایی Mi 11 Ultra).

وقتی صحبت از تثبیت به میان می‌آید، چیزی برای شکایت نداریم – برعکس، ما از توانایی 12 پرو برای جبران لرزش ناشی از راه رفتن یا قفل ماندن روی سوژه در صورت عدم حرکت تمجید می‌کنیم. پانینگ نیز بدون مشکل است، بدون هیچ گونه انتقال ناگهانی. همه اینها در مورد هر سه دوربین، شامل تله فوتو (منهای راه رفتن، زمانی که تصویربرداری زوم شده است، راه نمی رویم، بنابراین معمولاً آن را آزمایش نمی کنیم) صدق می کند.

در نور کم، دوربین اصلی 12 پرو به خوبی مقاومت می کند و جزئیات خوبی را ثبت می کند و در عین حال نویز را به خوبی مدیریت می کند. با این حال، محدوده دینامیکی کمی محدود است.

تله فوتو به نوبه خود عملکرد خوبی دارد و با وجود سطح نویز نسبتاً بالا و نرمی کلی، جزئیات خوبی در مناطق با نور بهتر ثبت می شود. رنگ ها به خوبی حفظ می شوند و محدوده دینامیکی قابل قبول است. از سوی دیگر، فوق‌العاده تاریکی را دوست ندارد و تلاش می‌کند تا صحنه آزمایشی ما (که مسلماً بسیار سخت است) را آشکار کند. ویدئو نیز نرم و پر سر و صدا است.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه شیائومی 12 پرو با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Xiaomi 12 Pro against the iPhone 13 Pro and the Huawei P50 Pro in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی 12 پرو

مدل جهانی شیائومی 12 پرو که در اینجا داریم، دارای قیمت اولیه 1000 یورو برای نسخه 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی است و این به اندازه کافی شیب دار است که آن را در تنگنا قرار دهد.

Xiaomi 12 Pro review

گلکسی S22+ که به طور مشابه مشخص شده است، مبلغ 1100 یورو برای شما به ارمغان می آورد، اما طرح های بازخرید یا یارانه های شرکت مخابراتی می توانند این رقم را به طور چشمگیری تغییر دهند. اما حتی در MSRP، گلکسی می تواند از حق بیمه متوسط ​​10 درصد دفاع کند، به علاوه اگر نسخه 128 گیگابایتی را انتخاب کنید، می توانید 50 یورو از قیمت آن کم کنید (البته ما این کار را نمی کنیم).

S22+ دارای رتبه IP68 و عمر باتری به میزان قابل توجهی طولانی‌ تر است و به نظر ما این دو به تنهایی ارزش هزینه‌ های اضافی را دارند. سایر مزایای کوچک دیگر مانند صفحه نمایش کمی روشن تر و دوربین تله به سختی طولانی تر، اندکی کمک می کنند، و OneUI ممکن است بسیار بهتر از MIUI باشد (به علاوه دارای نسخه های جدید اندروید 12).

12 پرو چند ویژگی دارد، مانند شارژ سریع بی‌نظیر (اجازه دهید به تلاش‌های سامسونگ برای شارژ سریع وارد نشویم)، که به طور بالقوه می‌تواند یک ویژگی تغییر عادت باشد. ساتع کننده مادون قرمز نیز وجود دارد، اما این به همان اندازه که می‌آیند یک متمایز کننده است.

یک آیفون 13 پرو را می توان با قیمت 1150 یورو برای پیکربندی فضای ذخیره سازی پایه 128 گیگابایتی تهیه کرد، و این نیز مشابهی را برای شما به ارمغان می آورد – شما هزینه بیشتری برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب، عمر باتری بیشتر، و صفحه نمایش کمی روشن تر و موارد دیگر می پردازید. دسترسی به بزرگنمایی آیفون مزیت دیگری نیز دارد این است که فوق عریض آن قابلیت فوکوس خودکار را دارد. البته شکاف اکوسیستم پابرجاست. همچنین بحث اندازه در اینجا وجود دارد، و صفحه نمایش بزرگتر شیائومی برای برخی یک مزیت خواهد بود، در حالی که ممکن است سایرین 13 پرو فشرده تر را ترجیح دهند. از طرف دیگر، مطابقت با اندازه صفحه نمایش شیائومی در دنیای اپل، تفاوت قیمت را 25 درصد عالی می کند و این کمی بیش از حد است.

Oppo Find X5 قیمت مناسبی در سطح Xiaomi 12 Pro دارد. ما هنوز آن را بررسی نکرده‌ایم، بنابراین مقایسه‌ای مبتنی بر مشخصات انجام می‌دهیم، و برنده مشخصی وجود ندارد. به نظر می رسد شیائومی نمایشگر بهتری دارد و با چیپست نسل بعدی خود پیروز می شود (هرچند ممکن است داغ شود)، اما Oppo دوربین فوق عریض جالب تری دارد (سنسور بزرگتر، فوکوس خودکار) و پتانسیل برای عمر باتری برتر. (بدون اینکه از نظر شارژ خیلی عقب بمونه).

گزینه دیگری از هوآوی می آید که مزایا و معایب خاص خود را دارد. P50 Pro تنها دستگاهی است که در اینجا افزایش حافظه را ارائه می دهد و از نظر داشتن یک بلستر IR با شیائومی مطابقت دارد. به علاوه دارای رتبه IP68 است. هوآوی همچنین دارای طولانی‌ترین تله فوتو در این دسته است، پریسکوپ آن با زوم 3.5 برابری، به‌علاوه فوکوس خودکار فوق‌عریض آن نیز وجود دارد. و این علاوه بر دوربین تک رنگ اختصاصی این گوشی است. به طور کلی، شاید این گزینه بهتر برای علاقه مندان به عکاسی باشد. آنها باید به تجربه ای بدون گوگل بسنده کنند، اما عمر باتری حتی بدتر از شیائومی و چیپست سال گذشته (بدون 5G).

Samsung Galaxy S22+ 5G

خلاصه مطلب

شیائومی 12 پرو بدون نقص نیست. شاید مهم ترین در میان آنها عمر باتری باشد، جایی که رقبای اصلی آن را شکست داده اند. عدم محافظت در برابر گرد و غبار و آب نیز در این سطح باعث ایجاد مشکل در گوشی می شود. چیپست‌های سطح بالا معمولاً تحت بارگذاری اوج آسیب می‌بینند، و اسنپ‌ دراگون در شیائومی 12 پرو نیز همین‌طور است، اما این چیپست به‌ ویژه به شدت تهاجمی است. و با وجود تمام خوبی های دوربین، فوکوس خودکار از دست رفته روی ماژول فوق عریض و دسترسی نسبتاً کوتاه تله، پتانسیل آن را به عنوان دوربین تلفن محدود می کند.

با این حال، همه به دوربین‌های درجه یک نیاز ندارند، و 12 پرو سطح قابل‌توجهی از قابلیت‌ های عکس‌برداری، جلو و عقب، روز و شب را ارائه می‌کند. اشتباهات کوچک در علم رنگ ویدیو را شاید بتوان بخشید (همچنین ممکن است به مرور زمان برطرف شود). 12 پرو یکی از بهترین نمایشگرها را در این سمت از پرچمداران گلکسی یا آیفون دارد و برای کمک به جبران عمر باتری نه چندان خوب، سریعتر از هر گوشی دیگری در بازار شارژ می شود.

Xiaomi 12 Pro review

ما می دانیم که پرداخت کمی اضافی شما را به جای دیگری می برد و ممکن است استدلال کنیم که بسته کامل تر با قیمتی فقط کسری بالاتر راه درستی برای رفتن خواهد بود. با این حال، اگر قصد دارید تا برای گوشی شیائومی هزینه کنید پس باید از برخی ار ویژگی ها چشم پوشی کنید.بنابراین، در حالی که ما به طور مستقیم 12 پرورا توصیه نمی کنیم، می گوییم که ارزش بررسی آن را دارد – حتی اگر در نقطه ای از هر نوع تخفیفی در راه باشد، حتی بیشتر از آن.

چرا باید گوشی شیائومی 12 پرو را خریداری کنیم

  • نمایشگر کاملا عالی
  • سرعت شارژ پیشرو در کلاس سیستم
  • دوربین بسیار خوب

چرا نباید گوشی شیائومی 12 پرو را خریداری کنیم

  • فاقد رتبه IP رسمی
  • عمر باتری غیر رقابتی
  • چیپست سریع
  • دوربین فوق عریض فاقد فوکوس خودکار است، تله فوتو فقط زوم 2 برابری دارد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید