نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F5 پرو, قیمت و مشخصات فنی

پوکو F5 پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F5 پرو. بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی پوکو F5 ,پرو.

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F5 پرو, قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

می توان استدلال کرد که پوکو F5 Pro جانشین پوکو F4 GT سال گذشته است. با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که این دو را از هم متمایز می کند، و قیمت یکی از آنهاست. پوکو F5 پرو با قیمت پایین تری نسبت به مدل قبلی خود عرضه می شود و سطح کمی پایین تری از ویژگی ها را ارائه می دهد. با این حال، هدف یکسان است – ارائه یک تجربه تقریباً پرچمدار با قیمت ارزان.

حتی با وجود اینکه چیپست سال گذشته، یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 را در اختیار دارد، هنوز کاملاً قادر است همه چیز را در Play Store در دست بگیرد و نسخه بهبود یافته استاندارد SD8 Gen 1 است. این به طور بالقوه F5 Pro را در پرچمدار مقرون به صرفه قرار می دهد. 

Poco F5 Pro review

مشخصات گوشی شیائومی پوکو F5 پرو در یک نگاه

بدنه: 162.8×75.4×8.6mm, 204g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای، قاب پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 68 بایت رنگ، 120 هرتز، Dolby Vision، HDR10+، 500 نیت (typ)، 1000 نیت (HBM)، 1400 نیت (پیک)، وضوح 1440×3200 پیکسل، 20.9 rats 20.526io
چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.0 GHz Cortex-X2 & 3×2.5 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Adreno 730.
حافظه: 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13، MIUI 14 برای POCO.
دوربین عقب: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل، f/1.8، 1/2 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120˚، 1/4 اینچ، 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر.
فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30/60fps.
باتری: 5160mAh; 67 وات سیمی، PD3.0، QC3+، 50 درصد در 15 دقیقه (تبلیغ شده)، 30 وات بی سیم، 50 درصد در 32 دقیقه (تبلیغ شده).
اتصال: 5G; دو سیم کارته؛ وای فای 6; BT 5.3; NFC؛ پورت مادون قرمز
سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو
اما این فقط چیپست نیست. F5 Pro دارای برخی ویژگی‌های ممتاز است که آن را به یک رده متوسط بالا و متعادل تبدیل می‌کند. دارای باتری عالی 5160 میلی آمپر ساعتی است که از 4700 میلی آمپر ساعت در F4 GT افزایش یافته است و شارژ سریع سیمی 67 واتی و بی سیم 30 واتی و دوربین اصلی با تثبیت نوری را ارائه می دهد. این دستگاه همچنین با 256 گیگابایت حافظه داخلی به عنوان استاندارد به فروش می رسد، البته بدون اسلات کارت microSD. و در آخر، F5 Pro یک پنل ارتقا یافته 1440p با حداکثر روشنایی 1000 نیت و گواهینامه های HDR10+/Dolby Vision برای یک تجربه مشاهده چندرسانه ای مدرن ارائه می دهد.
Poco F5 Pro review
پوکو F5 پرو پس از اینکه پوکو F4 GT سال گذشته به اکثر کاربران پاسخگو نبود، نقش یک گوشی پرچم دار را در مجموعه پوکو برای سال 2023 به عهده گرفت زیرا هدف اصلی آن ارائه ویژگی های خاص بازی با قیمت پایین تر بود. F5 پرو فقط می خواهد برای اکثر کاربران جذاب باشد. این یک فرمول نسبتاً ساده است، بنابراین ما مشتاقیم ببینیم که چگونه این کار انجام می شود، به خصوص با ارزانتر پوکو F5 در منو، که عملکرد مشابهی را با پردازنده سریع Snapdragon 7 + Gen 2 در زیر کاپوت ارائه می دهد.

آنباکسینگ پوکو F5 پرو

این گوشی در یک جعبه خرده‌فروشی استاندارد شامل تمام دفترچه‌های راهنمای کاربر معمولی، شارژر سریع 67 واتی و کابل USB-A به USB-C برای انتقال داده و شارژ ارائه می‌شود.
Poco F5 Pro review
همچنین یک قاب سیلیکونی شفاف به عنوان امتیاز وجود دارد، بنابراین کار رنگ منظم را پنهان نمی کند.

بررسی طراحی گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 پرو از طراحی متفاوتی نسبت به برادر مقرون به صرفه تر خود، پوکو F5 استفاده می کند و بیشتر شبیه به سلف معنوی خود، پوکو F4 GT سال گذشته است. با این حال، ساخت F5 Pro در یک سطح نیست. گوریلا گلس 5 در جلو دارد (به جای ویکتوس)، صفحه پشتی آن هنوز شیشه ای است، اما فریم کناری اکنون پلی کربنات است. و از آنجایی که ماشه های شانه در F5 Pro از بین رفته اند، گواهی IP53 در برابر آب و گرد و غبار دریافت می کند.
Poco F5 Pro review
 اگرچه این گوشی لیز است اما گوشی در دست احساس خوبی دارد. و بالاخره اینکه این یک  گوشی شیشه ای معمولی شماست. تنها دو گزینه رنگی وجود دارد – سیاه و سفید کلاسیک. ما نسخه مشکی را در این مقاله بررسی می کنیم. که مقداری اثر انگشت و لکه را جمع‌آوری می‌کند، اما دارای نوارهای طرح‌دار کربنی است که در امتداد قاب کناری در هر دو طرف قرار دارند. نسخه سفید دارای لبه های کمی برجسته است، اما این در مورد نسخه مشکی است. هر دو طرح تا حدودی تمیز و مطابق با روند طراحی فعلی هستند.
جزیره دوربین تنها چیزی است که با شکل غیر معمول خود برجسته می شود. سنسورهای دوربین به صورت عمودی با شیب های فلزی در دو طرف جزیره دوربین قرار گرفته اند. آنها کمی پیچیدگی را به روشی خوب اضافه می کنند و زیبا به نظر می رسند.
Poco F5 Pro review
ورق شیشه ای در پشت به طرفین خمیده است که در آن قاب کناری قرار می گیرد و یک برآمدگی را تشکیل می دهد که مانعی ندارد، اما کمی احساس ناخوشایندی دارد. در مورد صفحه نمایش هم همینطور. پوکو F5 از این نظر بهتر بود، زیرا همه قطعات یک شاسی تا حدی بدون درز و محجوب ساخته بودند.
Poco F5 Pro review
با این حال، هیچ چیز غیرعادی در قاب کناری وجود ندارد. صاف، از طرفین نازک و در بالا و پایین ضخیم تر است. کانکتور USB-C توسط سینی سیم کارت و مشبک بلندگو در پایین به هم متصل می شود، در حالی که در قسمت بالایی دستگاه بلستر IR و دهانه دوم برای بلندگوی دیگر قرار دارد. در سمت راست دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را خواهید دید.
Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review
Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review
حسگر اثرانگشت این بار در زیر نمایشگر قرار دارد که همانطور که انتظار می رود کار می کند – سریع و قابل اعتماد. با این حال، اگر تمایل دارید گوشی را نزدیک به وسط نگه دارید، متوجه می‌شویم که خیلی نزدیک به لبه پایینی است و برای رسیدن به آن نیاز به حرکت انگشت شست عجیبی دارد.
Poco F5 Pro review
به طور کلی، نه طراحی برجسته است و نه ساخت. این بیشتر همان چیزی است که از یک گوشی در این رده قیمتی انتظار دارید. از سوی دیگر، دیدن پوکو F5 که ساخت بهتری نسبت به همتای Pro گران‌تر خود دارد، غیرعادی است. ناگفته نماند که F5 کاملاً از پلاستیک ساخته شده است و همچنان زیباتر و سبک تر به نظر می رسد.
Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review Poco F5 Pro - Poco F5 Pro review

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 و F5 پرو عمدتاً مشخصات صفحه نمایش مشابهی دارند، اما دومی دارای وضوح بالاتر 1440 x 3200 پیکسل در همان قطر 6.67 اینچی است. پنل OLED همچنین دارای عمق رنگ 12 بیتی، نرخ رفرش 120 هرتز، PWM فرکانس بالا 1920 هرتز برای فشار کمتر به چشمان شما و آخرین اما مهم‌تر از آن است. از محتوای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند. این یک ویژگی درجه یک پرچمدار است که دقیقاً در آنجا تنظیم شده است.
Poco F5 Pro review
تست‌های ما نشان می‌دهد که صفحه نمایش F5 Pro نه فقط روی کاغذ، بالاترین سطح را دارد. در حالت دستی، صفحه نمایش به 520 نیت رسید و در حالت خودکار، حداکثر روشنایی به 1059 نیت رسید. این مطابق با حداکثر روشنایی 1000 نیت است. با توجه به مشخصات OEM، صفحه نمایش می تواند در هنگام تماشای محتوای دارای HDR نیز به 1400 نیت برسد.
پوکو M5 پرو

دقت رنگ

در حالت پیش فرض عالی نیست، زیرا پنل سفید و خاکستری مایل به آبی تولید می کند. انتخاب حالت به اصطلاح رنگ اصلی این مشکل را برطرف می کند و میانگین dE2000 چشمگیر فقط 0.8 است. این دقت رنگ تقریباً عالی است. حداکثر انحراف نیز بسیار کم بود، فقط 1.6. این برخلاف فضای رنگی sRGB است.

کنترل HRR

کنترل رفرش ریت بالا بسیار ساده اما موثر است. دست نخورده ماندن نمایشگر برای مدتی، نرخ تازه‌سازی را به 60 هرتز کاهش می‌دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و با شروع دوباره تعامل با صفحه نمایش، تا 120 هرتز عکس می‌گیرد. این رفتار استاندارد در حالت خودکار است. ما متوجه هیچ مشکل ناسازگاری نشده‌ایم و پرکاربردترین برنامه‌ها 120 هرتز کامل دارند. با این حال، اگر برخی از برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید در حال اجرا با فرکانس 60 هرتز یافتید، همیشه می‌توانید نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را مجبور کنید، زیرا MIUI به شما امکان می‌دهد یک محدودکننده نرخ تازه‌سازی را بر اساس هر برنامه تنظیم کنید. متأسفانه، این امر باعث خاموش شدن خودکار نرخ تازه سازی می شود.

بررسی عمر باتری پوکو F5 پرو

  گوشی در دست احساس خوبی دارد،ظرفیت باتری کمی بالاتر از حد متوسط ​​5160 میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد – یک ضربه بزرگ از پوکو F4 GT. از طرف دیگر، عمر باتری قوی است، اگرچه زمان مرور وب می تواند بهتر باشد.
Poco F5 Pro review
در مقایسه با گزینه های مشابه قیمت، پوکو F5 پرو به خوبی عمل می کند. امتیاز کلی اغلب بالاتر از گزینه های جایگزین در همان براکت قیمت است، اما نادیده گرفتن زمان اجرای مرور وب، که از اکثر موارد در دسته پایین تر است، دشوار است.
پوکو M5 پرو

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 پرو از شارژر سریع سیمی 67 واتی ارائه شده استفاده می کند، اما می تواند به صورت بی سیم با 30 وات شارژ شود. و در حالی که شارژ 67 واتی برای کلاس پوکو F5 کافی است، به نظر نمی رسد که در رده قیمتی پوکو F5 پرو به اندازه کافی رقابتی باشد، حتی اگر Realme GT Neo3 150W را در نظر نگیریم زیرا یک محصول پرت است. همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، تنها رقبای سامسونگ و گوگل در انتهای جدول قرار دارند.

پوکو M5 پرو

پوکو M5 پرو

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 دارای بلندگوهای استریو با جلوپنجره معمولی رو به پایین است، در حالی که در سمت چپ دارای دو دهانه است – یکی برای گوشی و دیگری در بالای قاب. به نظر می رسد صدا از هر دو توری بیرون می آید.

در کمال تعجب، بلندگوهای پوکو F5 پرو به اندازه Poco F5 بلند نیستند و امتیاز “خوب” را با -26.2 LUFS به دست آورده اند. کیفیت صدا نیز چشمگیر نیست، اما در مقایسه با F5، باس بیشتری از F5 Pro دریافت می کنید. صداها و صداهای اوج به اندازه کافی تمیز هستند، حتی در حجم های بالاتر. اما وقتی در مقابل رقبا قرار می گیریم، گزینه های بسیار بهتری وجود دارد.

پوکو M5 پرو

بررسی نرم افزار و عملکرد گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 پرو با جدیدترین نرم افزار گوگل و شیائومی راه اندازی شد. این ترکیب MIUI 14 + Android 13 خواهد بود. با این حال، اولی MIUI خالص نیست، اما همانطور که Poco آن را برچسب گذاری می کند – MIUI 14 برای Poco. تفاوت زیادی بین MIUI استاندارد و تکرار برای Poco وجود ندارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم نگاهی دقیق تر به MIUI 14 خود داشته باشید. تمام اطلاعات مورد نیاز را در آنجا خواهید یافت.

Poco F5 Pro review

با این حال، توجه به این نکته مهم است که MIUI برای Poco (یا حداقل تکرار نصب شده در خانواده Poco F5) چند چیز را کم دارد. به عنوان مثال، شما نمی توانید یک صفحه نمایش همیشه روشن مناسب تنظیم کنید زیرا فقط به 10 ثانیه محدود شده است. همچنین، هیچ پوشه بزرگی وجود ندارد و نمی توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید. از طرف دیگر، می‌توانید روی یک نقطه خالی در صفحه اصلی دوبار ضربه بزنید تا دستگاه قفل شود، که این قابلیتی نیست که بتوانید در MIUI استاندارد آن را فعال کنید. در نهایت، به نظر می‌رسد که بسته آیکون پیش‌فرض بیشتر مطابق با اندروید وانیلی است تا آیکون‌های مربع شکل MIUI.
Poco F5 Pro review
از نظر عملکرد و احساس کلی، MIUI 14 در پوکو F5 پرو یکدست و سریع به نظر می رسد. 

عملکرد بنچمارک

پوکو F5 پرو دارای چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 است، اما این چیپست معمولی SD8+ Gen 1 شما نیست. این یک نسخه کاهش یافته از چیپست اصلی با سرعت ساعت پایین تر در هر سه کلاستر هسته است. هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز (به جای 3.2 گیگاهرتز)، خوشه 3x Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز (به جای 2.75 گیگاهرتز) و هسته های کم مصرف 4x Cortex-A510 در GHz ticking هستند. (به جای 2.0 گیگاهرتز). این باید تقاضای کلی انرژی را کاهش دهد.
Poco F5 Pro review
این چیپست همچنان بر پایه گره تولید 4 نانومتری TSMC است و برای کارهای گرافیکی فشرده به پردازنده گرافیکی Adreno 730 متکی است.
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
پوکو M5 پرو
علیرغم سرعت کمتر ساعت، SD8+ Gen 1 داخل پوکو F5 پرو با عملکرد SoC اصلی مطابقت دارد. در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر عمل می کند. در هر صورت، شیائومی چیپ ست را با موفقیت پیاده سازی کرد و چیپست توانمندی را انتخاب کرد که به ندرت در قیمت مشخص شده رقابت می کرد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که SD7+ Gen 2 Poco F5 در تمام سناریوهای آزمایشی بسیار نزدیک است و فاصله بین F5 و F5 Pro را از بین می برد.
و در مورد معیارهای GPU، پوکو F5 پرو به دلیل صفحه نمایش 1440p+ با وضوح بالا، امتیاز کمتری نسبت به بقیه کسب کرد. برای مقایسه های مرتبط تر، به تست های خارج از صفحه مراجعه کنید.

عملکرد پایدار

درست مانند وانیلی Poco F5، نسخه Pro همچنین دارای فناوری LiquidCool 2.0 برای مدیریت بهتر گرما است. این دستگاه دارای یک منطقه خنک کننده 5000 میلی متر مربع با محفظه بخار فولاد ضد زنگ و طراحی چند لایه است که همچنین دارای سطح 6933 میلی متر مربع از گرافیت است. اما در حالی که ما از عملکرد پایدار F5 تحت تأثیر قرار نگرفتیم، F5 Pro به طور قابل توجهی بهتر عمل کرد. حداقل برای نیم ساعت اول.
در 30 دقیقه اول، علیرغم نمودار نسبتاً متناقض و هشدار گرمای بیش از حد که در 28 دقیقه دریافت کردیم، سیستم عملکرد خوبی داشت (بیش از 80 درصد عملکرد نظری CPU). مدت کوتاهی پس از آن، ما انقباض شدید CPU را با افت های مختلف نزدیک به 0٪ از عملکرد تئوری تجربه کردیم. به طور متوسط، این سیستم حدود 60 درصد از سرعت ساعت خود را حفظ کرد.

CPU throttle test: 28 min - Poco F5 Pro review CPU throttle test: 30 min - Poco F5 Pro review CPU throttle test: 60 min - Poco F5 Pro review

در مجموع، بهترین عملکرد پایدار نیست، اما بدتر از آن را نیز دیده ایم.

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو F5 پرو از سخت افزار دوربین مشابه پوکو F5 استفاده می کند. دوربین اصلی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B40 با اندازه 1/2.0 اینچ و با پیکسل‌های 0.7 میکرومتر استفاده می‌کند. این سنسور با دیافراگم f/1.8 و لنز با تثبیت‌کننده اپتیکال جفت می‌شود. به نظر ما، این سنسور کمی قدیمی است، به خصوص. ما سنسورهای بزرگتری را در همان رده قیمتی دیده ایم.
Poco F5 Pro review
دوربین اولتراواید همچنان 8 مگاپیکسل است و گوشی از سنسور Omnivision OV08D10 استفاده می‌کند که اندازه بسیار کوچکی دارد – 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر و با دیافراگم f/2.2 جفت می‌شود. برای عکس‌های ماکرو، تلفن مجهز به دوربین معمولی 2 مگاپیکسلی f/2.4.
دوربین سلفی این بار تغییر کرده است. راه‌اندازی جدید از دوربین 16 مگاپیکسلی S5K3P9SP04 سامسونگ با دیافراگم f/2.5 استفاده می‌کند. F4 سال گذشته یک واحد 20 مگاپیکسلی داشت.

منوهای دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خود را دارد. اول، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت از کنار (روی قاب سیاه!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن تغییر دهید.
سوایپ‌های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.
می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بیرون‌کش (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

Camera modes - Poco F5 Pro review Camera modes - Poco F5 Pro review Camera modes - Poco F5 Pro review Camera modes - Poco F5 Pro review Camera modes - Poco F5 Pro review Camera modes - Poco F5 Pro review

منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌های اضافی از جمله حالت ماکرو را خواهید یافت، که ظاهراً هنوز سزاوار جایگاهی در چرخ فلک اصلی با حالت‌ها نیست. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک میانبر برای لنز گوگل دارید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و به طرفین بکشید تا سطوح بزرگ‌نمایی حتی 2 برابر و 10 برابر به‌علاوه یک اسلایدر برای بزرگ‌ نمایی‌ های متوسط نشان داده شود. همچنین در اطراف یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها وجود دارد.

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. در اینجا می توانید از دوربین های اولیه و فوق عریض استفاده کنید. می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه/0.8 ثانیه برای اصلی/فوق عریض) و کنترل ISO با محدوده بسته به آن وجود دارد. 

General camera settings - Poco F5 Pro review General camera settings - Poco F5 Pro review

همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئون، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره، و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب در دوربین های اصلی و فوق عریض موجود است. همچنین حالت Auto Night به طور پیش فرض در تنظیمات فعال شده است.

عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی

با توجه به اینکه دو پوکو F5 از سخت افزار دوربین و ISP یکسانی بهره می برند (SD7+ Gen 2 و SD8+ Gen 1 ظاهراً همان Spectra Triple ISP 18 بیتی دارند)، جای تعجب نیست که عکس ها تقریباً یکسان به نظر می رسند. ممکن است برخی از نمونه‌ها در F5 پرو نرم‌تر به نظر برسند، اما نه چندان.

کیفیت کلی واقعاً خوب است – وضوح کافی و جزئیات دقیق، محدوده دینامیکی خوب و رنگ‌های تند. رنگ ها به خصوص چمن و شاخ و برگ آبدار به نظر می رسند. تنها نکته ای که ما داریم این است که نقاط برجسته را اینجا و آنجا می بینیم، اما کنتراست تصویر کاملا طبیعی است.

Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/2315s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1967s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/2529s - Poco F5 Pro review
Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/2247s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1800s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1748s - Poco F5 Pro review

حذف نویز حتی در محیط های چالش برانگیزتر نیز ثابت می ماند. واقعاً چیز مهمی برای شکایت وجود ندارد. شاید اجرای معمولی کنتراست y شیائومی بهترین روش برای شرایط آب و هوایی ابری نباشد، زیرا صحنه‌ها را حتی سخت‌تر می‌کند.
Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1748s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 60, 1/50s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 161, 1/44s - Poco F5 Pro review
Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 145, 1/33s - Poco F5 Pro review Main camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/926s - Poco F5 Pro review
نمونه های 64 مگاپیکسلی خیلی بد نیستند و جزئیات زیادی را ارائه می دهند، اما به طور قابل توجهی نویزتر و نرم تر هستند.
64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1598s - Poco F5 Pro review 64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1399s - Poco F5 Pro review 64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1746s - Poco F5 Pro review
64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1529s - Poco F5 Pro review 64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1225s - Poco F5 Pro review 64MP daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1207s - Poco F5 Pro review

زوم دوبرابر

برای برش با زوم 2 برابری، عکس‌ها بسیار محکم به نظر می‌رسند. مطمئناً، آنها کمی نرم‌تر هستند، اما بدون ایجاد نویز بیشتر، پردازش پس از پردازش مشابه عکس‌های 1x را به اشتراک می‌گذارند.

Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/1358s - Poco F5 Pro review Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/2602s - Poco F5 Pro review Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/1622s - Poco F5 Pro review
Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/1137s - Poco F5 Pro review Daylight 2x zoom samples - f/2.2, ISO 50, 1/968s - Poco F5 Pro review Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 185, 1/50s - Poco F5 Pro review
Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 282, 1/33s - Poco F5 Pro review

دوربین فوق عریض

کیفیت فوق عریض برای راه‌حل‌های اولتراواید 8 مگاپیکسلی کمی بالاتر از حد متوسط است، اما از نظر قیمت رقابتی نیست. چند رقیب مستقیم با دوربین های فوق عریض مناسب وجود دارد، یعنی Pixel 7a و Vanilla Galaxy S22. بنابراین در آن زمینه، کیفیت فوق عریض قابل توجه نیست. نمونه ها نرم، با سایه های خرد شده، نویز فراوان و فاقد جزئیات هستند.

and lack fine detail.

Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/2056s - Poco F5 Pro review Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/2683s - Poco F5 Pro review Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/1774s - Poco F5 Pro review
Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/2315s - Poco F5 Pro review Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/1882s - Poco F5 Pro review Ultrawide camera daylight samples - f/1.8, ISO 50, 1/1026s - Poco F5 Pro review
Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 74, 1/100s - Poco F5 Pro review Ultrawide camera daylight samples - f/2.2, ISO 50, 1/405s - Poco F5 Pro review

عکس های گرفته شده در شب

دوربین اصلی

شباهت‌های پردازش دوربین Poco X5 و X5 Pro با عکس‌های نور روز به پایان می‌رسد. در شب، پوکو F5 برنده آشکار است. به دلایلی F5 Pro به اندازه F5 سازگار نیست و اغلب تصاویر ملایم تر و نویزتر با رنگ های تیره تر و بدون جزئیات دقیق ایجاد می کند. و در مقابل گوشی‌هایی که در دسته قیمتی خود قرار دارند، Pro بیش از پیش عقب می‌افتد.

Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 711, 1/25s - Poco F5 Pro review Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 4587, 1/14s - Poco F5 Pro review Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 1583, 1/14s - Poco F5 Pro review
Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 622, 1/25s - Poco F5 Pro review Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 2694, 1/14s - Poco F5 Pro review Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 1239, 1/17s - Poco F5 Pro review
Main camera low-light samples - f/1.8, ISO 1151, 1/17s - Poco F5 Pro review

خبر خوب این است که حالت شب بیشتر مواردی را که به آن اشاره کردیم را برطرف می‌کند و کاملاً در تضاد با حالت شب F5 است که ضعیف بود. نمونه‌های زیر به‌طور قابل‌توجهی تمیزتر هستند، با جزئیات بسیار بیشتر در رنگ‌های تیره و کمی آبدارتر. به سختی می توان از تیز کردن مصنوعی آن غافل شد، و همه چیز را کمی پلاستیکی به نظر می رساند. ما معتقدیم که این به دلیل محدودیت های حسگر است – در نهایت این یک سنسور کوچک است. بنابراین شیائومی مجبور شد کمی تهاجمی‌تر با نرمی آن مقابله کند. نتیجه نهایی بسیار خوب است، اگرچه هنوز با رقابت فاصله دارد.

Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 1104, 1/11s - Poco F5 Pro review Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 6321, 1/9s - Poco F5 Pro review Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 5082, 1/10s - Poco F5 Pro review
Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 934, 1/13s - Poco F5 Pro review Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 4481, 1/10s - Poco F5 Pro review Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 1693, 1/10s - Poco F5 Pro review
Main camera Night mode samples - f/1.8, ISO 2215, 1/10s - Poco F5 Pro review

 زوم دوبرابر

حالت زوم 2 برابر در شب کاملاً نرم است و الگوریتم سرکوب نویز جزئیات کوچک باقی مانده را پاک می کند. حالت شب کمی وضوح می‌افزاید و محدوده دینامیکی را بهبود می‌بخشد، اما هنوز برای توصیه به عکاسی در حالت زوم 2 برابری بعد از غروب کافی نیست.

Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 506, 1/25s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 796, 1/14s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 1448, 1/14s - Poco F5 Pro review
Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 3070, 1/10s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 914, 1/25s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 776, 1/13s - Poco F5 Pro review
Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 949, 1/17s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 2827, 1/10s - Poco F5 Pro review Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 670, 1/25s - Poco F5 Pro review
Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 1293, 1/11s - Poco F5 Pro review

دوربین فوق عریض

جای تعجب نیست که سنسور 8 مگاپیکسلی کوچک در شب با مشکل مواجه می شود، به خصوص که عکس های نور روز نیز عالی نبودند. حالت شب تصاویر فوق عریض را کمی قابل تحمل‌تر می‌کند، اما هنوز به اندازه کافی نیست.

Low-light ultrawide: Normal - f/2.2, ISO 739, 1/17s - Poco F5 Pro review Low-light ultrawide: Night mode - f/2.2, ISO 1452, 1/11s - Poco F5 Pro review Low-light ultrawide: Normal - f/2.2, ISO 2261, 1/14s - Poco F5 Pro review
Low-light ultrawide: Night mode - f/2.2, ISO 4806, 1/8s - Poco F5 Pro review Low-light ultrawide: Normal - f/2.2, ISO 1679, 1/14s - Poco F5 Pro review Low-light ultrawide: Night mode - f/2.2, ISO 3644, 1/11s - Poco F5 Pro review

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در پوکو F5 پرو در مقابل بقیه رقبا در محیط کنترل شده ابزار مقایسه عکس ما آمده است.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Poco F5 Pro vs. Samsung Galaxy S22 and the Google Pixel 7 in our Photo compare tool

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو تصاویری با کیفیت پایین ارائه می‌کند، همانطور که معمولاً در مورد این دوربین 2 مگاپیکسلی قدیمی وجود دارد. عکس‌ها بی‌جان به نظر می‌رسند، فاقد کنتراست هستند و جزئیات زیادی از سنسور 2 مگاپیکسلی کوچک بیرون نمی‌آیند.

Macro samples - Poco F5 Pro review Macro samples - Poco F5 Pro review
Macro samples - Poco F5 Pro review Macro samples - Poco F5 Pro review

دوربین پرتره

پرتره‌ها واضح‌ترین عکس‌هایی نیستند که دیده‌ایم و معمولاً وقتی نور محیط کافی نیست، جزئیات دقیقی ندارند و پوست سوژه را به چینی تبدیل می‌کند. همچنین تمایل به روشن کردن رنگ پوست دارد. با این حال، ما بازتولید رنگ، فقدان نویز و تشخیص مناسب لبه را دوست داریم. حتی با وجود پس‌زمینه‌ها و اشیاء پیچیده در پیش‌زمینه، این نرم‌افزار جلوه بوکه باورکردنی را تولید می‌کند.

Portraits - f/1.8, ISO 229, 1/33s - Poco F5 Pro review Portraits - f/1.8, ISO 50, 1/117s - Poco F5 Pro review Portraits - f/1.8, ISO 50, 1/1600s - Poco F5 Pro review
Portraits - f/1.8, ISO 191, 1/50s - Poco F5 Pro review Portraits - f/1.8, ISO 154, 1/33s - Poco F5 Pro review

 دوربین سلفی

سلفی ها خیلی خوبن رنگ پوست کاملاً طبیعی است. در غیر این صورت، عکس‌ها از نظر رنگی غنی هستند، با جزئیات خوبی حتی در نوری کمتر از ایده‌آل، و نویز به حداقل می‌رسد.

Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/292s - Poco F5 Pro review Selfies - f/2.5, ISO 96, 1/33s - Poco F5 Pro review Selfies - f/2.5, ISO 124, 1/50s - Poco F5 Pro review
Selfies - f/2.5, ISO 109, 1/50s - Poco F5 Pro review Selfies - f/2.5, ISO 124, 1/50s - Poco F5 Pro review Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/2281s - Poco F5 Pro review
Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/1967s - Poco F5 Pro review

فیلمبرداری

وجود یک اسنپدراگون 8+ نسل 1 پشت فرمان به F5 Pro اجازه می دهد تا ویدیوهای 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 4K تا 60 فریم در ثانیه ضبط کند. ویدیوهای 2160p تثبیت شده‌اند، اما یک حالت Steady Video اضافی وجود دارد که وضوح را به 1080p محدود می‌کند و تثبیت‌کننده‌ای شبیه دوربین اکشن را تقلید می‌کند.

بیایید با رایج ترین حالت استفاده شده شروع کنیم – 2160p@30fps. ما یک بار دیگر از کیفیت ویدیو خوشحال شدیم و تحت تأثیر نتایج قرار گرفتیم، حتی در این شرایط آب و هوایی ابری نامطلوب. وضوح و جزئیات عالی هستند، محدوده دینامیکی چشمگیر است و هیچ نویز وجود ندارد. رنگ ها تند هستند و صحنه را بسیار زنده تر از واقعیت می کنند. همچنین نوعی حس گرم وجود دارد که احتمالاً از دمای رنگ گرمتر از حد معمول ناشی می شود. در این مورد خاص بهتر شد

توصیه ویدیوی فوق عریض سخت است. حداکثر سرعت آن 1080p@30fps است، محدوده دینامیکی با سایه های خرد شده بسیار ضعیف است، در برخی مناطق نویز وجود دارد، جزئیات دقیقی ندارد و بسیار نرم است.

تفاوت بین ویدیوی استاندارد تثبیت شده 4K و ویدیوی Full HD Steady عمیق نیست زیرا تثبیت‌کننده ویدیوی 2160p به خودی خود بسیار خوب است. جابجایی به حالت ویدیوی ثابت، به طور طبیعی میدان دید را کاهش می‌دهد، اما در کمال تعجب، نسبت به فیلم‌های استاندارد 4K، به‌نظر می‌رسد پرانرژی‌تر است. همچنین توجیه از دست دادن رزولوشن دشوار است. شاید تثبیت کننده 4K برای اکثر موارد به اندازه کافی خوب باشد.
هنگامی که سناریوهای واقعی را تمام کردید، به ابزار مقایسه ویدیوی ما نگاهی بیندازید تا ببینید که پوکو F5 پرو چگونه در برابر سایر تلفن‌هایی که بررسی کرده‌ایم قرار می‌گیرد.

Video Compare Tool Video Compare Tool
2160p: Poco F5 Pro vs. Samsung Galaxy S22 and the Google Pixel 7 in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

قیمت معمولی پوکو اف 5 پرو آن را وارد قلمرو پرچمداران سال 2022 می کند، و اگرچه یک گوشی خوب است، اما با برخی از پرچمداران 2022 که چیزی بین 500 تا 700 یورو درخواست می کنند، قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر، دستگاه دارای یک صفحه نمایش OLED 120 هرتزی با حداکثر روشنایی بالا، تمام گواهینامه های HDR و دقت رنگ عالی است. F5 Pro از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و در گرفتن عکس و فیلم در طول روز بسیار خوب است.
Poco F5 Pro review
ممکن است کسی استدلال کند که گوشی های سال گذشته را نباید نسبت به گوشی های تازه عرضه شده 2023 توصیه کرد، اما F5 Pro از آخرین سخت افزار استفاده نمی کند، اینطور است؟ Snapdragon 8+ Gen 1 SoC کار یک پرچمدار 2022 را آسانتر می کند. برای مثال Samsung Galaxy S22 را در نظر بگیرید. این یک پرچمدار توانمند از سال گذشته است که سامسونگ وعده 4 سال به روز رسانی های اصلی و 5 سال وصله های امنیتی را داده است، بنابراین برای مدت طولانی مرتبط باقی خواهد ماند. این عکاس بهتر است، صفحه نمایش قابل مقایسه و بلندگوهای بهتری دارد. تکرار پرچمدار OneUI نیز بهتر و غنی تر از MIUI برای Poco است. و شما همه اینها را با حدود 50 یورو کمتر از F5 Pro دریافت می کنید. البته در صورتی که حاضرید به گوشی کوچکتری بسنده کنید.

Samsung Galaxy S22 5G OnePlus 10T Google Pixel 7
Samsung Galaxy S22 5G • OnePlus 10T • Google Pixel 7

OnePlus 10T یکی دیگر از رقبای سال 2022 با همان سیلیکون است و به طور قابل توجهی ارزان تر است. همچنین دارای دوربین اصلی بهتر، شارژ سریعتر و بلندگوهای زیباتر است. جدا از همپوشانی های مختلف اندروید، این دو دستگاه کاملاً مشابه هستند و تجربه کاربری تا حدودی قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. بنابراین، به نوعی، رقیب OnePlus به لطف قیمت پایین تر و پشتیبانی نرم افزاری گسترده، دست بالا را دارد (OnePlus متعهد به 3 سال به روز رسانی های اصلی و 4 سال وصله های امنیتی است).

پیکسل 7 یک نمونه خوب دیگر از یک پرچمدار مرتبط یک سال بعد است. این دستگاه کوچک‌تر است، اما در بخش دوربین عالی است، پشتیبانی نرم‌افزاری سریع و گسترده‌ای را مستقیماً از Google دریافت می‌کند، استقامت باتری روی صفحه نمایش بهتری را ارائه می‌کند و بلندگوهای زیباتری را بسته‌بندی می‌کند. با این حال، این دستگاه در رقابت شارژ کردن ضعیف است و صفحه نمایش پایین‌تری دارد.

Realme GT Neo 3 150W Xiaomi Poco F4 GT
Realme GT Neo 3 150W • Xiaomi Poco F4 GT

با پایین آمدن از نردبان قیمت، Realme GT Neo 3 150W (یا نوع 80W، که حتی ارزان‌تر است) را می‌یابیم. میان رده بالای ریلمی از سال گذشته عملکردی جدی دارد. این صفحه نمایش عالی، عملکرد دوربین اصلی بهتر (به جز ویدیوها)، شارژ سریع دیوانه کننده و استقامت بهتر نیز دارد. Dimensity 8100 برای پیشی گرفتن از Snapdragon 8+ Gen 1 کافی نیست، اما اگر به دنبال صرفه جویی در پول نقد با این خرید هستید، این کار را به خوبی انجام می دهد.
Poco F5 Pro review
چرا Poco F4 GT نه؟ اگر از زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های مبتنی بر بازی ناراحت نیستید، F4 GT احتمالاً گزینه بهتری است. تقریباً همان صفحه نمایش، بلندگوهای بهتر (چهار نفر از آنها!)، سنسور اصلی بزرگتر، شارژ سریعتر و ساخت ممتازتر دارد. بهترین بخش این است که F4 GT در قیمت متوسط 400 یورو قرار دارد.

خلاصه مطلب

پوکو F5 پرو یک گوشی پرچمدار توانا و در عین حال مقرون به صرفه است. این عملکرد را دارد، به طور پیش فرض با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، صفحه نمایش بی عیب و نقصی دارد و در گرفتن عکس و فیلم در طول روز بسیار خوب است. با این حال، به خصوص در شب چشمگیر نیست.
Poco F5 Pro review
با این حال، این گوشی به راحتی توسط بسیاری از پرچمداران 2022 که پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر و سخت افزار بهتری را ارائه می دهند، پیشی می گیرد. هنگامی که این گوشی به قیمت اولیه خود به کمتر از 500 یورو برسد، در سال 2023 کمی منطقی تر خواهد بود. اما در حال حاضر، شاید یک پرچمدار سال گذشته انتخاب مناسبی باشد. از طرف دیگر، وانیلی F5 90 درصد راه را با هزینه بسیار کمتری طی می کند.

چرا باید گوشی شیائومی پوکو F5 پرو را خریداری کنیم

  • AMOLED با رزولوشن عالی، تازه سازی 120 هرتز، دالبی ویژن، HDR10+.
  • عملکرد عالی در نور روز از دوربین اصلی، ویدیوهای عالی.
  • حافظه پایه 256 گیگابایتی
  • عمر باتری عالی برای کلاس.
  • MIUI 14 غنی از ویژگی ها در بالای اندروید 13.

چرا نباید گوشی شیائومی پوکو F5 پرو را خریداری کنیم

  • عملکرد دوربین در نور کم فقط خوب است و فوق عریض در هیچ نوری خوب نیست.
  • گوشی زیر لودهای سنگین داغ می شود.

منبع GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید