نحوه نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن در گوشی های اندروید

نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن

نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن در گوشی اندروید چگونه است ؟ در وان پلاس، سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی شما قادر به اجرای بیش از یک کپی از یک اپلیکیشن بدون ابزار غیر بومی هستید. در اینجا به این میپردازیم که چگونه میتوانید دو نسخه از یک اپلیکیشن را روی تمام گوشی های اندروید نصب کنید

آیا شما اکانتهای زیادی برای یک اپلیکیشن دارید ولی اندروید تنها به شما اجازه میدهد که از یکی از آنها استفاده کنید؟ نگران نباشید، دربرخی از گوشیهای اندرویدی ویژگی وجود دارد که به شما این  اجازه را میدهد که چندین نسخه از یک اپلیکیشن را اجرا کنید. بدین طریق شما میتوانید نسخه دوم اپلیکیشن مورد علاقه خود را ایجاد کنید¸اکانت ثانویه خود را به آن اضافه کنید و از آن اپلیکیشن بعنوان نسخه اصلی آن استفاده کنید.

حتی شما احتیاج به اپلیکیشن غیر بومیی برای ایجاد کلون های اپلیکیشن های نصب شده خود ندارید. در اینجا به این میپردازیم که چگونه نسخه دومی از اپلیکیشن های اندرویدی خود ایجاد کنید.

نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن در اندروید

اگر بخواهیم بطور واضح بیان کنیم ، ویژگی ایجاد چندین نسخه از یک اپلیکیشن تنها در برخی از دستگاه های اندرویدی وجود دارد. شما میتوانید این ویژگی را در گوشی های سامسونگ، شیائومی و وان پلاس پیدا کنید. اگر گوشی شما این ویژگی را ندارد شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن غیر بومی که در انتهای مقاله معرفی می کنیم برای نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن اقدام کنید.

در حالیکه هر شرکتی اسم مختص به خودش را برای این ویژگی دارد،  بعنوان مثال در گوشی های سامسونگ این ویژگی پیام رسان دوگانه نامیده می شود ،  جدای از اینکه از چه گوشی استفاده میکنید در همه گوشی ها عمل یکسانی را انجام میدهد. بیاید بپردازیم به اینکه چگونه شروع کنیم. در این دمو گوشی وان پلاس با اندروید 10  را به شما نشان میدهیم:

نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن

  1. ستینگ اپلیکیشن را باز میکنیم
  2. پایین می آییم بر روی Utilities میزنیم و بعد بر روی اپلیکیشن های مشابه و یا همسان میزنیم( پارالل اپلیکیشن)
  3. لیستی از اپلیکیشن ها را مشاهده میکنید که میتوانید نسخه های دیگری از آنها را ایجاد کنید، اما هر اپلیکیشنی این ویژگی را ساپورت نمیکند.
  4. اپلیکیشنی را که قصد دارید شبیه سازی کنید پیدا کنید و دکمه یا Toggle آنرا به حالت روشن بگذارید.
  5. گوشی شما نسخه دیگری را از اپلیکیشن انتخابی شما ایجاد خواهد کرد و نسخه ای از آن را به کشو یا دراور اپلیکیشن شما اضافه خواهد کرد.

اپلیکیشن ایجاد شده شما هیچکدام از تنظیمات موجود را اجرا نخواهد کرد. این به شما این فرصت را می دهد که اپلیکیشن خود را به گونه کاملا متفاوت از اپلیکیشن اصلی طراحی کنید.

هم اکنون آماده استفاده از نسخه دوم اپلیکیشن خود هستید

اطلاعات اپلیکیشن نسخه دوم در کجا ذخیره می شود

نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن

اندروید اطلاعات اپلیکیشن شبیه سازی شده شما را در همان جایی که اطلاعات اپلیکیشن اصلی را ذخیره میکند ذخیره نمی کند. با این وجود نباید پیدا کردن اطلاعات آن خیلی سخت باشد.

در گوشی وان پلاس شما میتوانید اطلاعات مربوط به اپلیکیشن شبیه سازی شده را در قسمت ذخیره اپلیکیشن های مشابه پیدا کنید. میتوانید به این اطلاعات در قسمت مدیریت برنامه اندروید دسترسی پیدا کنید.

چه محدودیت هایی در شبیه سازی اپلیکیشن در اندروید وجود دارد؟

محدودیت اصلی شبیه سازی اپلیکیشن این است که شما همه اپلیکیشن های خود را نمیتوانید شبیه سازی کنید.در برخی از اپلیکیشن ها  مانند گوگل کروم شما قادر به ایجاد نسخه دوم نیستید. اساسا تنها میتوانید نسخه دیگری از اپلیکیشن هایی را ایجاد کنید که در صفحه پارالل اپلیکیشن وجود دارند. اگر اپلیکیشن در آن لیست موجود نباشد نمیتوانید آنرا شبیه سازی کنید.

غیر فعال کردن ایجاد چندین نسخه از یک اپلیکیشن در اندروید.

حذف اپلیکیشن های شبیه سازی شده به آسانی آنچه که در اینجا به آن میپردازیم  است:

  • به قسمت ستینگ> یوتیلیتیز> پارالل اپلیکیشن یا اپلیکیشن های همسان بروید
  • اپلیکیشنی را که میخواهید نسخه شبیه سازی شده آنرا پاک کنید پیدا کنید و دکمه آنرا به حالت خاموش در بیاورید.

گوشی شما اپلیکیشن شبیه سازی شده را به همراه اطلاعاتش حذف خواهد کرد. حذف نسخه شبیه سازی شده به نسخه اصلی هیچگونه آسیبی وارد نخواهد کرد. شما میتوانید همچنان به استفاده از نسخه اصلی مانند قبل ادامه دهید.

استفاده از اکانت های دوگانه در اپلیکیشن های اندروید

اجرای چندین نسخه از یک اپلیکیشن به شما این اجازه را میدهد که از چندین اکانت برای آن اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود استفاده کنید. با این ویژگی که بر روی دستگاه شما است دیگر احتیاج به این ندارید که بدنبال ابزارهای شبیه ساز بروید.هم اکنون به راحتی تنها با روشن دکمه ای در دستگاه اندروید خود همانطور که در بالا نشان داده شده است میتوانید آنرا انجام دهید.

مزیت های دیگری نسبت به شبیه سازی اپلیکیشن ها وجود دارد بعنوان مثال شبیه سازی اپلیکیشن امنیت گوشی شما را بالا میبرد. با ابزار شلتر شما قادر خواهید بود که اپلیکیشن های خود را در سند باکس اجرا کرده تا بتوانید آنها را از بقیه سیستم جدا کنید.

اپلیکیشن parallel Space برای نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن

برنامه Parallel Space اپلیکیشنی است که به شما اجازه می دهد روی گوشی هایی که امکان ساخت و نصب دو نسخه از یک برنامه را نمی دهند ، بتوانید دو یا چند نسخه از یک برنامه را نصب و استفاده کنید. فضای موازی به عنوان یکی از ابزارهای برتر در اندروید ، به بیش از 90 میلیون کاربر کمک می کند تا همزمان چندین حساب را روی یک دستگاه وارد کنند و سبک خاص خود را برجسته کنند. همچنین با نامرئی جلوه دادن برنامه ها در دستگاه با ویژگی نصب ناشناس ، از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند. علاوه بر این ، کاربران می توانند مضامین برنامه های شبیه سازی شده خود و مضامین Parallel Space را برای سبک سازی فضای خود شخصی سازی کنند. فضای موازی از 24 زبان پشتیبانی می کند و با اکثر برنامه های اندروید سازگار است. برای مدیریت چندین حساب ، محافظت از حریم خصوصی و شخصی سازی فضای خود فوراً فضای موازی دریافت کنید.

همچنین شما می توانید اپلیکیشن های پر کاربرد مثل اینستاگرام یا واتساپ را به صورت نسخه دوم روی گوشی خود نصب کنید. برای این کار به مطالب نصب واتساپ دوم و نصب اینستاگرام دوم مراجعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید