نحوه فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی

نحوه فلش کردن GSI در اندروید
نحوه فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی . این راهنما را دنبال کنید تا با نحوه فلش کردن GSI و مراحل انجام آن در دستگاه اندرویدی خود آشنا شوید.

نحوه فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی

نحوه فلش کردن GSI در اندروید

در مقدمه فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی در ابتدا به این نکته باید اشاره کرد که در سال 2017، Google Project Treble معرفی شد که تغییر معماری اساسی را در اندروید ایجاد کرد. به طور خاص، GSI سیستم عامل اندروید را که برای همه دستگاه ها یکسان است، از نرم افزارهای سطح پایین که مخصوص هر دستگاه است جدا کرد. در نتیجه، تولیدکنندگان گوشی‌ های هوشمند اندرویدی (OEM) و توسعه‌دهندگان رام سفارشی می‌توانند در دستگاه‌های دارای اندروید 9 و بالاتر، سریع‌تر از قبل، به‌روزرسانی‌های اندروید را پردازش کنند.

Project Treble همچنین GSI را به وجود آورد. یک GSI (تصویر سیستم عمومی) دارای یک پیاده‌سازی خالص اندروید است و شامل پیکربندی‌های تنظیم‌ شده برای کارکرد آن بر روی هر دستگاه سازگار با Project-Treble است. با GSI، می‌توانید یک نسخه اندروید جدید را قبل از اینکه OEM به روز رسانی جدیدی را بر روی گوشیتان منتشر کند، تجربه کنید.

در این مقاله نحوه فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی را مورد بررسی قرار می دهیم  .

پیش نیازهای لازم قبل از فلش کردن GSI

فلش کردن یک تصویر سیستم عمومی در دستگاه اندرویدی یک فرآیند ساده است. اما با این وجود، چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید آنها را بررسی کنید. این پیش نیازها به شما تضمین می کند که تجربه ای روان داشته باشید، بنابراین هیچ یک از آنها را نادیده نگیرید:

  • مطمئن شوید که یک کامپیوتر ویندوزی و یک کابل USB در حال کار آماده دارید
  • مطمئن شوید که دستگاه شما حداقل 50 درصد شارژ باتری دارد
  • از تمام داده‌ های مهم اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید (دستگاه در طی این فرآیند بازنشانی کارخانه‌ای می‌شود)
  • برای دریافت خودکار درایورهای USB برای دستگاه اندرویدی خود، راهنمای مایکروسافت را دنبال کنید
  • ابزارهای ADB و Fastboot Platform را در کامپیوتر شخصی خود دانلود و تنظیم کنید
  • بوت لودر دستگاه اندرویدی خود را باز کنید
هنگامی که همه چیز بررسی شد، می توانید نصب Android GSI را در زیر ادامه دهید.

مرحله 1: مطمئن شوید که دستگاه شما از Project Treble پشتیبانی می کند

در مرحله اول فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی باید گفت که قبل از انجام هر کار دیگری، دوباره بررسی کنید که دستگاه اندرویدی شما Trebalized (سازگار با Project Treble) باشد. گوگل این یک قانون کلی است که هر دستگاهی که با Android 8 (Oreo) یا جدیدتر راه اندازی می شود، با Project Treble سازگار است، اما هیچ ضرری برای تایید این موضوع برای دستگاه شما وجود ندارد.
یک راه ساده برای انجام این کار، دانلود برنامه Treble Info از Google Play Store است. برنامه را اجرا کنید، به بخش Treble و VNDK بروید و اگر تیک سبز رنگ در سمت چپ مشاهده کردید، دستگاه اندرویدی شما از Project Treble پشتیبانی می کند. خلاصه اطلاعات بیشتری از جمله VNDK (Vendor Native Development Kit) مربوط به نسخه اندروید دستگاه شما را ارائه می دهد.

مرحله 2: اطلاعات معماری CPU و پارتیشن را تأیید کنید

  در مرحله دوم فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی باید گفت که GSI های اندروید چندین معماری CPU از جمله ARM، ARM64، x86 و x86-64 را هدف قرار می دهند. به این ترتیب، مطمئن شوید که GSI صحیح را برای CPU دستگاه خود به دست آورده اید. برای پیدا کردن معماری CPU دستگاهتان، دوباره برنامه Treble Info را باز کنید. نوع CPU دستگاه را در بخش معماری پیدا خواهید کرد.
قبل از بستن برنامه، در بخش Dynamic Partitions، بررسی کنید که آیا دستگاه شما از پارتیشن های دینامیک استفاده می کند یا خیر. برای تعیین اینکه بعداً GSI را در حالت fastboot یا fastbootd فلش کنید به این اطلاعات نیاز دارید.
حالت Fastboot یا Fastbootd زمانی که سیستم عامل اندروید اجرا نمی شود قابل دسترسی است و به شما کمک می کند تا در حافظه فلش گوشی خود بخوانید یا بنویسید. هنگام استفاده از هر یک از این حالت ها بسیار احتیاط کنید.

مرحله 3: یک GSI را دانلود کنید

در این مرحله از فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی به این قسمت می رسید که اکنون که اطلاعات معماری CPU دستگاه خود را می دانید، به صفحه انتشارات GSI Google در کامپیوتر شخصی خود بروید تا یک GSI مناسب پیدا کنید. به یاد داشته باشید که یک GSI را دانلود کنید که با نسخه اندروید شما یا بالاتر مطابقت دارد.
اگر می‌خواهید یک GSI با خدمات Google Play داشته باشید، یکی را انتخاب کنید که gms در نام فایل وجود دارد. پس از دانلود موفق، فایل های system.img و vbmeta.img را در پوشه زیپ GSI پیدا خواهید کرد.
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
اکنون فایل های system.img و vbmeta.img را استخراج کرده و در پوشه Platform Tools که در قسمت پیش نیازهای بالا تنظیم کرده اید قرار دهید. قرار دادن این فایل ها در همان پوشه پلتفرم Tools تضمین می کند که تمام دستورات زیر با موفقیت اجرا می شوند.

مرحله 4: در حالت Fastboot یا Fastbootd بوت شوید

در مرحله چهارم فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی باید گفت که قبل از اجرای هر دستوری، باید دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر شخصی ویندوز متصل کرده و USB Debugging را فعال کنید. پس از آن، یک پنجره Command Prompt را در پوشه Platform Tools باز کنید. یک راه ساده برای انجام این کار این است که کلمه cmd را در نوار آدرس پوشه تایپ کنید و روی صفحه کلید Enter را بزنید.
در مرحله بعد، دستور زیر را در پنجره خط فرمان وارد کنید و Enter را فشار دهید تا دستگاه اندرویدی شما در حالت Fastboot راه اندازی شود.
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
اگر در مرحله 2 بالا متوجه شدید که دستگاه شما از پارتیشن‌ های دینامیک پشتیبانی می‌کند، باید دستور اضافی زیر را برای راه‌اندازی دستگاه اندروید در حالت Fastbootd اجرا کنید. در صورت عدم انجام این کار، هنگام تلاش برای نصب GSI، خطاهایی در مورد پارتیشن های از دست رفته ایجاد می شود. اگر دستگاه شما پارتیشن دینامیک ندارد از این دستور رد شوید.
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
در این مرحله، دستگاه شما اکنون آماده فلش شدن با فایل های GSI است که استخراج کرده اید.

مرحله 5: اندروید GSI را از طریق Fastboot یا Fastbootd فلش کنید

در مرحله آخر از فلش کردن GSI در دستگاه اندرویدی برای جلوگیری از مشکلات راه‌اندازی GSI، باید AVB (Android Verified Boot) را با اجرای دستور زیر غیرفعال کنید. OEM ها از AVB برای اطمینان از یکپارچگی و اصالت سیستم اندرویدی که روی گوشی هوشمند شما اجرا می شود، استفاده می کنند. اگر دستگاه شما با AVB ارسال نمی شود، از این دستور صرفنظر کنید. اگر فرمان خطای عدم وجود پارتیشن در دستگاه شما را نشان دهد، این را متوجه خواهید شد.
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
در مرحله بعد، پارتیشن سیستم را پاک کنید تا سیستم عامل اندروید نصب شده فعلی را با استفاده از دستور زیر حذف کنید. نصب GSI روی سیستم اندروید موجود منجر به مشکلاتی مانند حلقه های راه اندازی بی پایان می شود که در آن دستگاه شما فرآیند بوت را تمام نمی کند، مهم نیست چقدر صبر کنید.
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
GSI دانلود شده را با استفاده از دستور زیر فلش یا در پارتیشن سیستم نصب کنید. به یاد داشته باشید که فرآیند فلش زدن ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین صبور باشید.

نحوه فلش کردن GSI در اندروید

اکنون زمان فرمت کردن یا پاک کردن داده های کاربر برای حذف تمام داده های مرتبط با سیستم قبلی است. اگر پاک نشود، می تواند باعث مشکلات بوت یا مشکلات دیگری شود. برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، دستور زیر را اجرا کنید:
نحوه فلش کردن GSI در اندروید
شما اکنون GSI را با موفقیت نصب کرده اید. تنها چیزی که باقی می ماند این است که با اجرای این دستور سریع دستگاه خود را در سیستم عامل اندروید جدید بوت کنید:
نحوه فلش کردن GSI در اندرویداولین فرآیند بوت پس از فلش یک سیستم عامل اندروید جدید معمولاً کمی طول می کشد. یک راه‌اندازی موفق به این معنی است که شما GSI را همانطور که انتظار می‌ رفت نصب کرده‌اید، و اکنون می‌توانید تمام خوبی‌هایی را که با GSI جدید روی دستگاهتان ارائه می‌شود، کشف کنید.
به یاد داشته باشید، هدف GSI پشتیبانی از هر چه بیشتر دستگاه هاست. بنابراین، ویژگی های خاص دستگاه مانند دوربین استوک در دسترس نیست. خوشبختانه، می‌توانید برخی از این مشکلات دوربین را با استفاده از راه‌ حل‌ های رایج مانند پورت‌ های دوربین Google کاهش دهید.

GSI ها در کاستوم رام ها

ما فقط نسخه های GSI گوگل را در این راهنما پیوند داده ایم، اما موارد بیشتری نیز وجود دارد. به لطف توسعه دهندگان کاستوم رام اندروید، معمولاً می توانید یک GSI بر اساس کاستوم رام مورد علاقه خود، مانند LineageOS، Pixel Experience، /e/ OS و غیره دریافت کنید.
بنابراین، علاوه بر تجربه ویژگی‌ های جدید یا تجربه خالص اندروید از طریق GSI، می‌توانید پوشش دستگاه خود را برای رام‌ های سفارشی نیز افزایش دهید. حتی بهتر از آن، زمانی که OEM شما ارائه وصله های امنیتی یا ارتقاء نسخه را متوقف می کند، GSI ها همچنان در کنار شما خواهند بود.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید