نحوه سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید
آیا می خواهید دکمه هایی را از پنل تنظیمات سریع خود اضافه یا حذف کنید؟ در اینجا نحوه سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید به معنی دسترسی سریع و آسان به ویژگی‌ ها و کنترل‌ های مختلف سیستم مانند Wi-Fi، بلوتوث، لوکیشن، کنترل‌ های دستگاه و Nearby Share است.

با این حال، اینها همه ویژگی های آن نیست. بسیاری از برنامه‌ های غیر بومیی که روی گوشی خود نصب می‌کنید گزینه‌ های تنظیمات سریع را نیز ارائه می‌کنند. در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌ توانید این تایل ها را به پانل تنظیمات سریع گوشی خود اضافه کنید، تایل ها یی را که نیاز ندارید حذف کنید و ترتیب ظاهری آنها را دوباره مرتب کنید.

علاوه بر این، برخی از تایل های مفید تنظیمات سریع را نیز به اشتراک می‌گذاریم که باید از آنها برای انجام سریع‌تر کارها در گوشی خود استفاده کنید. بیایید شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های جایگزین Procreate برای اندروید , معرفی اپلیکیشن با لینک دانلود

به پنل تنظیمات سریع در اندروید دسترسی پیدا کنید

برای مشاهده پنل تنظیمات سریع، صفحه اصلی گوشی خود را به پایین بکشید. اگر در برنامه‌ای هستید، می‌توانید با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین به پنل دسترسی پیدا کنید.

در اینجا، چهار تایل را خواهید دید. دوباره انگشت خود را به پایین بکشید، و برای نشان دادن پنل کامل تنظیمات سریع – با هشت تایل، گسترش می یابد. اگر می خواهید به تایل های بیشتری دسترسی داشته باشید، انگشت خود را به صورت افقی بکشید.

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

ما از پیکسل برای این راهنما استفاده می کنیم. پنل تنظیمات سریع در همه گوشی‌ های اندرویدی یکسان عمل می‌کند، اگرچه ممکن است در دستگاه شما کمی متفاوت به نظر برسد.

چگونه تایل ها را به پنل تنظیمات سریع در اندروید اضافه کنیم

در اولین بخش از سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید این نکته مطرح می شود که چگونه تایل ها را به پنل تنظیمات سریع در اندروید اضافه کنیم. با تمام پوسته‌ های اندروید، از جمله رابط کاربری پیکسل، به‌طور پیش‌ فرض تعداد زیادی تایل در پنل تنظیمات سریع دریافت می‌ کنید. اگرچه بسیاری از این تایل ها مفید هستند، اما برخی از آنها وجود دارند که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید، بنابراین حذف آنها به شل شدن پنل کمک می‌کند.

به طور مشابه، بسیاری از برنامه های غیر بومی تایل های تنظیمات سریع را برای برخی از ویژگی های خود ارائه می دهند. اما از آنجایی که این تایل ها به طور خودکار به پنل اضافه نمی شوند، باید خودتان آنها را اضافه کنید. خوشبختانه، می‌توانید پنل تنظیمات سریع گوشی خود را سفارشی کنید. و اضافه کردن، حذف یا تنظیم مجدد تایل ها بر اساس نیاز شما نسبتاً آسان است.

برای دسترسی به پنل کامل تنظیمات سریع، دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید. برای وارد شدن به حالت ویرایش، روی نماد مداد در پایین کلیدها ضربه بزنید.
سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید
در اینجا، دسته‌ای از تایل ها را می‌بینید که با بنری تقسیم می‌شوند که روی آن می‌ خوانید نگه دارید و بکشید تا تایل ها را اضافه کنید. تمام تایل ها بالای این بنر آنهایی هستند که از قبل در پنل تنظیمات سریع در دسترس شما هستند، در حالی که تایل ها زیر آن پنهان و غیرقابل دسترس از پنل هستند.
اگر می‌خواهید تایل را به پنل تنظیمات سریع اضافه کنید، آن را به مدت طولانی فشار دهید و آن را از قسمت پایین به قسمت بالای بنر بکشید و رها کنید تا در آنجا قرار گیرد. برای تنظیم مجدد موقعیت آن یا هر تایل دیگری در صفحه، آن را به مدت طولانی فشار دهید و آن را به صفحه یا ناحیه مورد نظر خود در صفحه بکشید.
سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

نحوه حذف تایل ها از تنظیمات سریع

در این قسمت از موضوع سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید نحوه حذف تایل ها از پنل تنظیمات سریع مورد بررسی قرار می دهیم. اگر می‌خواهید تایل را از پنل تنظیمات سریع حذف کنید، آن را از پنل تنظیمات سریع به قسمت زیر بنر بکشید و انگشت خود را بردارید تا آن را در آنجا قرار دهید.
پس از تکمیل سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع، روی کلید پیکان عقب در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید. با این کار تمام تغییرات پنلی که ایجاد کرده اید ذخیره می شود و شما را به پنل تنظیمات سریع می برد، جایی که می توانید تمام تغییراتی را که به تازگی ایجاد کرده اید مشاهده کنید.

9 تایل تنظیمات سریع که باید به دستگاه خود اضافه کنید

در بخش بعدی سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید 9 تایل تنظیمات سریع که باید به دستگاه خود اضافه کنید را مورد بررسی قرار می دهیم. توصیه می کنیم تایل های زیر را به گوشی خود اضافه کنید. در حالی که بیشتر این تایل ها, تایل های سیستمی هستند، تعدادی از آنها از طریق برنامه‌های غیر بومی در دسترس هستند.

1. Nearby Share

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

Nearby Share در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید به شما امکان می دهد فایل ها، برنامه ها، عکس ها، ویدیوها، پیوندها و موارد دیگر را به صورت بی سیم بین دستگاه های اندرویدی به اشتراک بگذارید. استفاده از آن آسان است و انتقال سریعتر را امکان پذیر می کند.

برای ارسال و دریافت فایل‌ ها از طریق Nearby Share باید این ویژگی را روشن کنید و قابلیت مشاهده دستگاه را تنظیم کنید. اگرچه می‌توانید این کار را از تنظیمات انجام دهید، تغییر تنظیمات سریع به شما کمک می‌کند این کار را بسیار راحت‌تر انجام دهید.

به سادگی روی کلید در پنل تنظیمات سریع ضربه بزنید و دکمه روشن کردن را بزنید تا Nearby Share فعال شود. پس از این، می توانید هر یک از گزینه های مشاهده را انتخاب کنید و Done را بزنید تا پنجره پاپ آپ بسته شود.

2. Extra Dim

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

اگر از گوشی خود در شب استفاده می کنید، احتمالاً باید روشنایی را تا آخر کم کنید تا از آن بدون آسیب رساندن به چشمان خود استفاده کنید. با این حال، این سطح روشنایی گاهی اوقات می تواند هنوز هم بسیار روشن به نظر برسد، به خصوص زمانی که هوا تاریک است.

Extra Dim که تایل بعدی ما در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع اندروید است این مشکل را با کاهش بیشتر روشنایی صفحه برطرف می کند. به سادگی تایل آن را به پنل تنظیمات سریع گوشی خود اضافه کنید و هنگام استفاده از گوشی در شب آن را روشن کنید تا مشکلی برای چشمان شما ایجاد نشود.

3. Focus Mode

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

حالت فوکوس که تایل بعدی ما در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید است یک ابزار Digital Wellbeing است که به شما امکان می دهد حواس پرتی را به حداقل برسانید، بنابراین می توانید بهتر روی کار خود تمرکز کنید و کارها را سریعتر انجام دهید. این به یک راه اندازی اولیه نیاز دارد، پس از آن می توانید آن را از تنظیمات Digital Wellbeing در دستگاه خود روشن کنید.

با این حال، با اضافه کردن کاشی آن در پانل تنظیمات سریع گوشی خود، می توانید آن را از هر جایی با یک ضربه ساده روشن و خاموش کنید و مراحل اضافی درگیر در این فرآیند را حذف کنید.

4. QR Code Scanner

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

اسکنر کد QR تایل مفید دیگر ما در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید است که باید در پنل تنظیمات سریع خود داشته باشید. این اساساً میانبری است که عملکرد اسکن کد QR را در لنز Google باز می کند تا به شما کمک کند کدهای QR را در گوشی پیکسل یا سایر دستگاه های اندرویدی سریعتر اسکن کنید.

با آن، هر زمان که نیاز به اسکن یک کد QR در دستگاه خود داشتید، به سادگی روی تایل آن در پانل تنظیمات سریع ضربه بزنید. وقتی برنامه Google Lens را باز می‌کند، دستگاه خود را به سمت کد QR بگیرید و محتوای آن را می‌خواند و به شما نشان می‌دهد.

5. FTP Server

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

FTP (پروتکل انتقال فایل) که تایل بعدی ما در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید است یکی از روش های متعدد برای اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه ها است. بسیاری از فایل منیجرهای اندروید این قابلیت را ارائه می دهند، و اگر یکی از این فایل منیجرها را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، کلید FTP Server را نیز دریافت می کنید.
به عبارت ساده، این ضامن سرور FTP را در مدیر فایل روشن می کند، بنابراین می توانید به اشتراک گذاری فایل ها از/از آن را شروع کنید. این کار نیازی به روشن کردن دستی سرور با رفتن به فایل منیجر را از بین می برد و در وقت شما صرفه جویی می کند.
توصیه می کنیم از Solid Explorer استفاده کنید. این یکی از بهترین فایل منیجرهای اندروید است و دارای قابلیت FTP است.

6. Shazam

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

Shazam در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید سریعترین سرویس تشخیص موسیقی است. این به عنوان یک برنامه در دستگاه های اندروید در دسترس است، و همچنین یک کاشی تنظیمات سریع دریافت می کنید که به شما امکان می دهد آن را از هر کجا اجرا کنید.

برای استفاده از آن، اپلیکیشن Shazam را در گوشی خود دانلود کنید. سپس، مراحل ذکر شده در بخش قبل را دنبال کنید تا تایل Shazam را به پانل تنظیمات سریع اضافه کنید. شما می توانید یکی را برای ویژگی Auto Shazam یا Shazam را بر اساس اولویت خود اضافه کنید، اگرچه ما دومی را توصیه می کنیم.

لینک دانلود: Shazam

7. One-Handed Mode

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

اگر صاحب یکی از گوشی‌های بلندتر پیکسل – Pixel 7 Pro و مانند آن هستید – ممکن است گاهی اوقات استفاده از آن با یک دست برای شما دشوار باشد. حالت یک دستی که تایل بعدی در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید است سعی می کند این مشکل را با پایین آوردن قسمت بالای صفحه تا نیمه پایین بیاورد تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

Google این ویژگی را در زیر چند منو در تنظیمات پنهان کرده است، اما می‌توانید کلید آن را به پانل تنظیمات سریع خود اضافه کنید تا آن را از هر کجا فعال کنید. برای روشن کردن حالت، روی ضامن ضربه بزنید و سپس روی نوار چند وظیفگی به پایین بکشید تا صفحه نمایش پایین بیاید.

8. Screen Record

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

این تایل در در بحث سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید برای مواقعی است که نیاز دارید صفحه خود را ضبط کنید – شاید برای کمک به ضبط مشکل با یک دستگاه یا نشان دادن برخی عملکردها در یک برنامه به کسی – تایل ضبط صفحه می تواند به شما کمک کند تا به سرعت یک ضبط جدید را از هر کجا شروع کنید.

بعد از اینکه تایل را به پنل خود اضافه کردید، روی آن ضربه بزنید و تنظیمات را در صفحه زیر انتخاب کنید. سپس روی دکمه Start ضربه بزنید تا ضبط شروع شود. پس از اتمام، روی دکمه Stop در پنل اعلان ضربه بزنید تا ضبط متوقف شود و آن را ذخیره کنید.

9. Device Controls

سفارشی کردن پنل تنظیمات سریع در اندروید

اگر اهل فن آوری خانه های هوشمند هستید، به احتمال زیاد از برخی پلتفرم ها برای کنترل دستگاه های هوشمند خود استفاده می کنید. در این حالت، به‌ جای باز کردن آن برنامه خاص هر بار که نیاز به راه‌اندازی یک عمل یا عملکرد دستگاه دارید، می‌توانید برای دسترسی آسان، تایل Device Controls را به پانل تنظیمات سریع گوشی خود اضافه کنید.
پس از اینکه تایل را اضافه کردید، روی آن ضربه بزنید و پلتفرم را از گزینه های موجود انتخاب کنید. سپس، کادرهای کنار کنترل‌ هایی را که می‌ خواهید اضافه کنید علامت بزنید. اکنون، زمانی که می‌خواهید به هر یک از محرک‌ها دسترسی داشته باشید، روی تایل Device Control ضربه بزنید تا کنترل‌ های خود را در صفحه بعد پیدا کنید.

کارها را در گوشی اندرویدی خود به سرعت و کارآمد انجام دهید

تایل های تنظیمات سریع می‌توانند به میزان قابل توجهی سرعت عملیات‌ های مختلف روی دستگاه را افزایش دهند و در زمانی که برای انجام مراحل اضافی صرف می‌کنید، صرفه‌جویی کنید. بنابراین ادامه دهید و پانل تنظیمات سریع دستگاه خود را سفارشی کنید تا برای شما مفیدتر باشد.
به طور مشابه، اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید پنل تنظیمات سریع آن را نیز سفارشی کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید و ممکن است چند گزینه مختلف برای بازی داشته باشید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید