نحوه ساخت PDF ، چگونه یک فایل پی دی اف فارسی یا انگلیسی بسازیم

نحوه ساخت فایل PDF

چگونه یک فایل PDF بسازیم ؟ روش های ساخت فایل پی دی اف فارسی یا انگلیسی به صورت آنلاین و آفلاین ، قالب سند قابل حمل، که معمولاً به عنوان PDF شناخته می‌شود، فرمت فایلی است که عمدتاً برای ارائه اسناد استفاده می‌شود، به‌ویژه زمانی که نیاز به ذخیره فایلی دارید که شخص ثالث نمی‌تواند آن را تغییر دهد و بدون توجه به جایی که آن را مشاهده می‌کنید، یکدست به نظر می‌رسد. اسناد معمولی مانند آنچه مایکروسافت ورد استفاده می‌کند در دستگاه‌های مختلف به‌طور متفاوتی ارائه می‌شوند و ممکن است در همه جا پشتیبانی نشوند، اما PDF‌ها تقریباً در همه جا کار می‌کنند و یکسان به نظر می‌رسند، Adobe برای اولین بار PDF را در سال 1993 ایجاد کرد و از امروز، اکنون یک استاندارد باز است که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO). اساساً تقریباً در هر سیستم عاملی پشتیبانی می‌شود و به شما امکان می‌دهد فایل‌های PDF را در اکثر کامپیوتر‌های شخصی، Mac، گوشی‌های هوشمند ایجاد و باز کنید. و کامپیوتر لوحی.

اما چرا باید از PDF استفاده کنید؟ توصیه می شود از فرمت PDF برای رزومه، اسناد حقوقی، خبرنامه ها، فایل های در نظر گرفته شده برای خواندن و چاپ و فایل های در نظر گرفته شده برای چاپ حرفه ای استفاده کنید. فایل های PDF در اکثر کامپیوتر ها یکسان به نظر می رسند. از آنجایی که پی دی اف بر اساس زبان پست اسکریپت است، فایل به شرح کامل یک سند مسطح با طرح ثابت، شامل متن، فونت، گرافیک برداری، تصاویر شطرنجی و سایر اطلاعاتی که باید نمایش داده شود، بسته بندی می شود. آنها اندازه کوچکتری دارند و با فرمت صنعت مطابقت دارند. علاوه بر این، فایل‌های PDF نسبتاً ایمن‌تر هستند، زیرا نمی‌توانید آنها را تغییر دهید، و می‌توان آنها را با رمز عبور یا امضای دیجیتال رمزگذاری کرد.

چگونه یک فایل PDF بسازیم

ساخت یک PDF بسیار ساده است زیرا اکثر نرم افزارها و برنامه ها یک ویژگی داخلی برای صادر کردن فایل شما به طور مستقیم به فرمت PDF ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر سندی در Microsoft Word دارید، این چیزی است که باید انجام دهید.

      • به File در گوشه بالا سمت چپ بروید و Save As را انتخاب کنید.
      • باید پنجره جدیدی باز شود که در آن می توانید سند را در کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید.
      • درست زیر گزینه نام فایل، باید گزینه ذخیره به عنوان نوع وجود داشته باشد.

    روی منوی کشویی کلیک کنید و باید گزینه ذخیره فایل به صورت PDF را مشاهده کنید.

    • گزینه را انتخاب کرده و ذخیره را فشار دهید.

در صورتی که از نسخه قدیمی مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد افزونه کوچکی را دانلود کنید که می‌توانید آن را از اینجا بگیرید.به طور مشابه، می‌توانید این کار را برای همه برنامه‌های مایکروسافت آفیس (اکسل، پاورپوینت، و غیره)، برنامه‌های Google Workspace (اسناد، برگه‌ها و غیره) و انواع نرم‌افزارها و برنامه‌های مبتنی بر آفیس مانند Office 365، WPS انجام دهید. Office، LibreOffice و OpenOffice. البته، مراحل دقیق ممکن است بسته به برنامه ای که استفاده می کنید کمی متفاوت باشد، اما همیشه باید تقریباً مشابه باشد.

از طرف دیگر، بسیاری از پلتفرم‌ها و برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از ویژگی چاپ، فایل‌های PDF ایجاد کنید. اگر می خواهید یک سند، صفحه وب یا تصویر را در نسخه های مدرن ویندوز چاپ کنید، می توانید از گزینه Microsoft Print to PDF برای ذخیره آن به عنوان PDF استفاده کنید. این حتی ذخیره مواردی مانند نوت‌بوک‌های OneNote را به‌عنوان PDF ممکن می‌سازد.

 

گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند این کار را انجام دهند، اگرچه ممکن است به مدل خاص شما بستگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : نحوه فشرده سازی یک فایل PDF

اگر می‌خواهید یک فایل پی‌دی‌اف قابل ویرایش بسازید تا بتوانید فرمی را به اشتراک بگذارید تا شخصی آن را پر کند، راهنمای ما را در نحوه ایجاد یک PDF قابل پر کردن.

یک PDF از یک سند فیزیکی ایجاد کنید

فایل‌های PDF مشکل اشتراک‌گذاری یک قطعه فیزیکی از اسناد را در قالب دیجیتال حل می‌کنند. با استفاده از دوربین گوشی هوشمند یا تبلت خود، می توانید یک سند را اسکن کرده و در یک فایل PDF ذخیره کنید. برنامه‌هایی مانند Adobe Scan، Microsoft Office, اسکن نابغه و Document Scanner برخی از بهترین برنامه‌هایی هستند که می‌توانید PDF را اسکن کرده و در دستگاه همراه خود ذخیره کنید. فایل ها. حتی می توانید چندین سند را اسکن کرده و آنها را به صورت یک فایل PDF ذخیره کنید.

در واقع، برنامه‌ای مانند این حتی می‌تواند از جهاتی جایگزین یک اسکنر سنتی شود. این روزها گوشی‌های هوشمند دوربین‌های بسیار خوبی دارند، بنابراین می‌توانید به جای اینکه یک اسکنر حجیم به لپ‌تاپلپ‌تاپ خود متصل کنید، برخی از اسناد را از این طریق اسکن کنید./a>. این برنامه ها می توانند یک سند یا تصویر موجود را به فرمت PDF تبدیل کنند.

استفاده از ابزارهای آنلاین

یک راه ساده دیگر برای ساخت سریع PDF استفاده از یکی از بسیاری از سرویس های آنلاین است که به شما امکان می دهد فایل(های) خود را آپلود کنید، تبدیل کنید و مستقیماً در سیستم خود دانلود کنید. برخی از خدمات آنلاین قابل اعتمادی که می توانید برای تبدیل یک فایل خاص به PDF استفاده کنید عبارتند از Adobe ، Smallpdf، iLovePDF و بسیاری موارد دیگر. این ابزارها اغلب به شما امکان می دهند فایل های PDF را در یک فایل ادغام کنید یا یک فایل را به چندین فایل تقسیم کنید.

چند نکته را باید در نظر داشت. این سرویس ها ممکن است فایل های شما را در سرورهای خود ذخیره کنند یا نکنند. بنابراین توصیه می کنیم فقط در صورتی که با اطلاعات حساس یا محرمانه سر و کار ندارید از این روش استفاده کنید. برخی از این وب‌سایت‌های آنلاین تبدیل پی‌دی‌اف پشتیبانی محدودی را در مورد اندازه فایل، صفحات و حتی ممکن است به فایل تبدیل شده اضافه کنند، به این معنی که ممکن است بسته به فایلی که می‌خواهید کار کنید، مجبور به پرداخت مقداری پول باشید. با.


و اینها اصول اولیه ایجاد  و ساخت یک فایل PDF بر اساس یک سند موجود هست. البته، راهی که Adobe دوست دارد این کار را انجام دهید استفاده از نرم افزار Acrobat این شرکت است، اما این گزینه ها در بیشتر موارد رایگان هستند، بنابراین ممکن است برای اکثر افراد کمی راحت تر باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید