نحوه ساخت و راه اندازی کامپیوتر و دسکتاپ خانگی ، آموزش قدم به قدم

ساخت و راه اندازی کامپیوتر خانگی

ساخت و راه اندازی کامپیوتر شخصی یا خانگی ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر اولین بار باشد که می خواهید انجام دهید. اما یادگیری نحوه ساخت یک کامپیوتر یک تجربه رضایت‌بخش است و خرید بیش از حد می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه نیز کمک کند. این فرآیند در واقع ساده تر و لذت بخش تر از آن چیزی است که فکر می کنید!

اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، علاوه بر ارائه چند نکته برای مبتدیان، برخی از بخش‌ها را نیز در هر بخش توصیه کرده‌ایم. هیچ دو بیلد یکسان نیست و آنچه برای یک نفر کار می کند ممکن است برای شما کاملاً نامطلوب باشد. اما وقتی کیس خود را انتخاب کردید و قسمت‌هایی را که باید در آن قرار دهید، ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

نحوه ساخت کامپیوتر: پیش نیاز

همیشه بهترین کار این است که خودتان را آماده کنید و همه ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید تا در حین ساخت کامپیوتر از حواس پرتی جلوگیری کنید. در اینجا چند چیز وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از جمع کردن همه چیز از آنها استفاده کنید:

  • همه اجزای کامپیوتر شخصی: همه اجزاء را در اطراف خود نگه دارید تا به راحتی به چیزی دست پیدا کنید.
  • کیت پیچ گوشتی دقیق: > ساخت کامپیوتر شخصی شامل پیچ‌ و مهره زیادی می‌شود، به همین دلیل است که یک پیچ گوشتی دقیق ضروری هست.
  • خمیر حرارتی: بسیاری از خنک‌کننده‌های CPU دارای این پیش‌فرض هستند که از قبل نصب شده، اما در غیر این صورت ممکن است به یکی نیاز داشته باشید.
  • چراغ قوه: ممکن است در گوشه‌های کیس کامپیوتر تاریک باشد ، بنابراین قطعاً به یک چراغ قوه نیاز دارید.
  • زیپ‌بندها: ممکن است در اوایل ساخت به این نیاز نداشته باشید، زیرا می‌توان با مدیریت کابل تا آخر کار کرد، اما احتمالاً بد نیست که آن را در اوایل کار به دست آورید.
  • تجهیزات ضد الکتریسیته ساکن: احتمالاً تا زمانی که کامپیوتر شخصی را روی یک میز چوبی یا پلاستیکی می‌سازید (از میزهای فلزی خودداری کنید) چیزی اتصال کوتاه نمی کند. مشکلی در ایمن بازی کردن وجود ندارد.
  • سینی قطعات مغناطیسی: شما باید این کار را انجام دهید. نمی‌خواهم همه آن پیچ‌ها و پایه‌های کوچک در همه جا بچرخند. هر زمان که روی کامپیوتر شخصی کار می کنید، ایده خوبی است که یک سینی قطعات مغناطیسی در دسترس داشته باشید تا همه آنها را در یک مکان نگه دارید.

قبل از هر چیز ابتدا پیشنهاد می کنم برای انتخاب سخت افزار مناسب مطلب بهترین سیستم گیمینگ از 10 تا 100 میلیون تومان ، از این بخش مطالعه کنید.

اضافه کردن اجزاء به مادربرد

برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی ، توصیه می‌شود قبل از نصب مادربرد در داخل کیس، برخی از اجزای اصلی مانند CPU، RAM، SSD و غیره را وصل کنید. کیس های کامپیوتر معمولا فضای محدودی دارند، بنابراین انجام این کار قبل از نصب مادربرد آسان تر هست.  این فرصت را دارید که قبل از اینکه به دردسر نصب همه چیز در کیس خود و مدیریت کابل ها بپردازید، قدرت سیستم و پست ها را بررسی کنید. و باید  همیشه قبل از قرار دادن آن در جعبه، قدرت سیستم خود را بررسی کنید. نکته حرفه ای: جعبه مادربرد یک میز کار عالی می سازد.

اساساً، قبل از اینکه متعهد شوید هر چیزی را در کیس قرار دهید، می خواهید یک سیستم کارآمد داشته باشید. بنابراین هنگامی که CPU، RAM، بوت SSD و کارت گرافیک در جای خود قرار گرفتند، منبع تغذیه و نمایشگر خود را وصل کنید و آن را روشن کنید. نحوه روشن کردن دقیق آن بدون دکمه پاور روی کیس متفاوت است، بنابراین به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. ممکن است شامل ایجاد ارتباط بین دو پین روی برد باشد. اما این بخش مهمی از ساخت است زیرا اگر مشکلاتی برای عیب‌یابی وجود داشته باشد، انجام آن خارج از کیس بسیار آسان‌تر هست.

در مورد انتخاب مادربرد، توصیه می‌کنیم چیزی بخرید که فضای بالقوه‌ای را برای ارتقاهای آینده نیز فراهم کند. شما همیشه محدود به سوکت‌ها و چیپ‌ست‌هایی خواهید بود که سازندگان CPU پشتیبانی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کارت‌های PCIe دیگری مانند کارت‌های ضبط یا صدا، یا فضای ذخیره‌سازی اضافی اضافه کنید، می‌توانید برای اضافه کردن کارت‌های بیشتر فضایی برای خود بگذارید.

ASUS ROG Strix X570-E Gaming یک گزینه محکم برای ساخت مبتنی بر AMD است در حالی که ASUS TUF Gaming Z690-Plus WiFi D4 یک گزینه جایگزین عالی برای ساخت‌های مبتنی بر اینتل هست. لازم به یادآوری است که مادربردهای Z690 تنها با پردازنده‌های نسل دوازدهم جدید اینتل قابل استفاده هستند و با انتقال AMD به Ryzen 7000 سوکت آنجا نیز تغییر خواهد کرد. همچنین، برای پردازنده های اینتل و AMD به مادربردهای مختلفی نیاز دارید، پس سم خود را انتخاب کنید. هر دوی این مادربردها واحدهای ATX با تعداد زیادی اسلات توسعه و پورت برای ساخت شما هستند.

اگر می‌خواهید چه چیزی بخرید، بهترین مادربردها را گردآوری کرده‌ایم.

CPU

برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی CPU اولین چیزی است که به مادربرد خود وصل می‌کنید. اولین قدم این است که اهرم کشش سوکت CPU را آزاد کنید تا بتوانید پردازنده را داخل آن بیندازید. باید فلش/مثلث بالای CPU را با فلش یا مثلث روی سوکت یا کاور آن ردیف کنید. این یک مرحله حیاتی است و اگر به جهتی که آن را جهت می دهید توجه نکنید، ممکن است به تراشه، برد یا هر دو آسیب وارد کنید.

CPU به دلیل وزن خود در حالت ایده آل در سوکت قرار می گیرد. اگر نشد، دوباره آن را بردارید و دوباره سر جایش بگذارید. پردازنده را به زور وارد سوکت نکنید. هنگامی که در جای خود قرار گرفت، اهرم کشش را به سمت پایین فشار دهید و آن را در موقعیت خود قفل کنید.

دستورالعمل‌های بالا برای پردازنده‌های اصلی اینتل و AMD در بازار یکسان هستند. تفاوت بزرگ این است که پین ​​های اتصال در کجا قرار دارند- در بیلدهای اینتل، پین ها روی سوکت هستند در حالی که در مورد AMD، پین ها روی CPU هستند. همچنین پلتفرم‌های علاقه‌مندی مانند Threadripper AMD و اینتل Core X دارای مراحل کمی متفاوت هستند که شامل چندین اهرم یا حتی پیچ‌های Torx می‌شود. اگر شک دارید، به دفترچه راهنمای مادربرد خود مراجعه کنید.

تا زمانی که Ryzen 7000 وارد شود، Ryzen 5 5600X انتخاب خوبی برای ساخت همه جانبه در AMD خواهد بود. اینتل Core i5-12600K جایگزین خوبی برای کسانی است که فعلا به تیم آبی تمایل دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین CPU ها برای گیمینیگ و کارهای گرافیکی 2022

خنک کننده CPU

برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی همچنین باید یک خنک کننده CPU برای کنترل خروجی حرارتی CPU نصب کنید. و کامپیوتر شما بدون خنک کننده CPU متصل به مادربرد بوت نمی شود. بسیاری از پردازنده‌ها با خنک‌کننده‌هایی در جعبه عرضه می‌شوند و باید به اندازه‌ای باشند که شما را به حرکت درآورند، اما خنک‌کننده‌های پس از فروش همیشه بهترین عملکرد را از CPU شما باز می‌کنند. نحوه نصب دقیق کولر روی مادربرد بسته به طراحی آن متفاوت خواهد بود.

در برخی از سوکت‌های AMD ممکن است کولر شما به سادگی روی براکت‌های از پیش نصب‌شده در اطراف CPU بپیچد. برخی از خنک کننده ها از شما می خواهند که این براکت ها را بردارید و به جای آن از پانچ های روی مادربرد استفاده کنید. برای دستورالعمل‌های نصب خاص، مجدداً به دفترچه راهنمای کولر خود مراجعه کنید. هر سخت افزار اضافی که برای نصب کولر روی مادربرد نیاز دارید شامل خواهد شد. همین امر در مورد سوکت های اینتل نیز صدق می کند، البته بدون براکت های از پیش نصب شده. تقریباً همیشه از پانچ های روی مادربرد برای اتصال کولر به طور مستقیم یا به یک براکت ثابت سفارشی استفاده می کنید. این ساختار برای خنک کننده های هوا و مایع AIO اعمال می شود.

اما باید خمیر حرارتی را نیز در نظر بگیرید. شما به یک محلول خمیر حرارتی نیاز دارید تا شکاف بین پخش کننده حرارت CPU و صفحه پایه کولر خود را پر کنید. بسیاری از خنک کننده های CPU با خمیر حرارتی از پیش نصب شده عرضه می شوند، بنابراین کار ساده است.

حافظه

داخل کامپیوتر بازی با طرفداران RGB، بلوک CPU Corsair و کیت های حافظه RGB.

نصب ماژول های حافظه احتمالاً ساده ترین کار از همه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از وارد کردن ماژول‌ها، از باز بودن قفل‌های هر شکاف حافظه اطمینان حاصل کنید. برخی از بردها این ضامن‌ها را در دو طرف شیار RAM دارند در حالی که برخی دیگر آنها را در یک طرف دارند. فشار دادن DIMM در هر شکاف باعث می شود که چفت ها به خودی خود بسته شوند. این به کمی نیرو نیاز دارد، اما مطمئن شوید که RAM را به عقب نصب نمی کنید. روی هر حافظه رم یک بریدگی وجود دارد که مطابق با شکست کانال حافظه است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را ردیف کنید.

اگر دو میله رم را روی بردی نصب می‌کنید که دارای چهار اسلات است، باید اولین ماژول را در انتهای سوکت پردازنده (نه نزدیک به سوکت) نصب کنید. ماژول دوم وارد اسلات سوم می شود، به این معنی که یک اسلات خالی در کنار ماژول اول خواهید داشت. اگر آنها را در اسلات اشتباه قرار دهید همچنان کار خواهند کرد، اما ممکن است بهترین عملکرد را نداشته باشید. مجدداً، رویه مناسب را در کتابچه راهنمای مادربرد خود تأیید کنید.

هنگام انتخاب رم، باید بین DDR4 و DDR5 تصمیم بگیرید. مورد دوم در نسل دوازدهم اینتل و Ryzen 7000 در آینده پشتیبانی می شود. اما ممکن است در ساخت شما ضروری نباشد، بنابراین راهنمای ما را برای بهترین حافظه DDR4 و بهترین حافظه DDR5.

M.2 SSD

WD Black SN850 and PS5

برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی همچنین توصیه می‌کنیم قبل از نصب مادربرد در داخل کیس، درایو بوت خود را نصب کنید. بعداً هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما بخش‌های دیگر ممکن است مانع شوند. بر خلاف ماژول های رم، نصب SSD M.2 نیاز به کمی تلاش دارد. شما باید پیچی را که روبروی شیار M.2 قرار دارد بردارید و SSD را با زاویه به داخل بکشید. اکنون SSD را به آرامی صاف کرده و پیچ نصب را محکم کنید. و بس! برخی از مادربردها ممکن است یک هیت سینک/پوشش این اسلات‌های M.2 را بپوشانند، بنابراین باید ابتدا آن را باز کنید تا اسلات M.2 مشخص شود.

یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که از کدام اسلات استفاده می کنید. در مادربرد خود، ممکن است چندین اسلات M.2 داشته باشید، اما ممکن است همه آنها پرسرعت نباشند. به عنوان مثال، می‌توانید یکی را داشته باشید که PCIe 4.0 است اما دیگری که محدود به SATA است. در حالی که درایوهای سریع‌تر ممکن است در اسلات‌های کندتر کار کنند، برای اینکه مطمئن شوید بهترین عملکرد را دارید، باید مطابقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین هارد SSD کدام است

کیس کامپیوتر

Lian Li Lancool 205 Mesh

اکنون که برخی از اجزای اصلی را روی مادربرد خود نصب کرده‌اید و برای اطمینان از کارکرد همه چیز آزمایش کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که همه چیز را داخل کیس کامپیوتر شخصی قرار دهید. تعداد زیادی کابینت در بازار وجود دارد و انتخاب کیف کامپیوتر شخصی به ترجیح شخصی بستگی دارد. از قاب‌های کامپیوتری کامل تاور گرفته تا قاب‌های فشرده mini-ITX، گزینه‌های زیادی در مجموعه بهترین‌ها داریم. کیس کامپیوتر.

برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی نصب یک مادربرد در داخل کیس کامپیوتر مستلزم مانور دقیق است. شما باید تمام مواردی که با کیس شما همراه است را جمع آوری کنید و مکان مناسبی برای نصب آنها پیدا کنید. تقریباً تمام کیس های کامپیوتر شخصی موجود در بازار در حال حاضر دارای علامت گذاری بر اساس اندازه مادربردی است که انتخاب کرده اید. در واقع، در بسیاری از کیس‌ها حتی standoff‌ها از قبل نصب شده، بنابراین ممکن است برای ساخت و راه اندازی کامپیوتر خانگی ، بتوانید این مرحله را به طور کامل نادیده بگیرید. تعداد آنها و کجا آنها را تعمیر کنید بستگی به اندازه مادربرد شما دارد. پایه‌ها مادربرد را بالای کیس نگه می‌دارند، اما به عنوان نقطه اتصال پیچ‌ها نیز عمل می‌کنند.

قبل از قرار دادن مادربرد در جای خود، باید محافظ ورودی/خروجی را نصب کنید که اطراف پورت های عقب شما را می پوشاند. محافظ ورودی/خروجی به همراه مادربرد شما ارائه می‌شود و باید قبل از راه‌اندازی مادربرد، شیلد را در شاسی قرار دهید. پس از نصب هر دو، پورت های روی برد از طریق پانچ ها جا می گیرند. شما باید از مقداری نیرو استفاده کنید تا هر چهار گوشه سپر را به شاسی بچسبانید، درست مانند زمانی که ماژول های رم را نصب کردید. برخی از مادربردهای ممتاز دارای محافظ ورودی/خروجی از پیش نصب شده هستند، در این صورت، می‌توانید این مرحله را نیز نادیده بگیرید.

منبع تغذیه برای ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی

واحد منبع تغذیه معمولاً در پشت کیس کامپیوتر شخصی به سمت پایین نصب می شود. این مکان برای مدت طولانی برای PSU ها مشخص شده و فضای امنی برای عملکرد صحیح واحد با کشیدن هوای خنک از زیر شاسی است. نصب واحد منبع تغذیه به سادگی پیچاندن آن با چهار پیچ در پشت کیس کامپیوتر است. توصیه می کنیم یک PSU مدولار بخرید تا بتوانید از ایجاد آشفتگی کابل در داخل کیس خود جلوگیری کنید. هنگام نصب PSU باید آن را طوری نصب کنید که فن رو به پایین باشد، روی تهویه پایه کیس. سپس فقط باید آن را با استفاده از پیچ های ارائه شده به پشت قاب پیچ کنید.

وقتی PSU در جای خود قرار گرفت، می توانید کانکتور برق 24 پین و کانکتور برق مکمل/CPU را به مادربرد وصل کنید. همانطور که از نام آن پیداست، واحد منبع تغذیه، برق کل کامپیوتر شخصی را تامین می کند، بنابراین شما اساساً بسیاری از قطعات را از طریق کابل به PSU متصل خواهید کرد. اگر یک PSU ماژولار دارید، این قسمت کمی ساده تر خواهد بود زیرا فقط باید از کابل هایی که واقعاً نیاز دارید استفاده کنید. حداقل، از کانکتور 24 پین، کانکتور برق CPU، کانکتور برق GPU (اگر کارت گرافیک دارید) و کانکتورهای برق SATA کافی برای تامین هر نوع SSD یا درایو نوری استفاده خواهید کرد.

ما فکر می کنیم منبع تغذیه 750 وات یا 800 وات برای اکثر کاربران کافی است، اما بستگی به سخت افزاری دارد که استفاده می کنید. همچنین می‌توانید مجموعه ما از بهترین واحدهای منبع تغذیه را بررسی کنید تا همه گزینه‌های موجود را مشاهده کنید. بازار در محدوده های مختلف توان خروجی.

ذخیره سازی SATA

برای ساخت و راه اندازی کامپیوتر خانگی ، درایو بوت کامپیوتر شما می‌خواهد سریع‌ترین فضای ذخیره‌سازی موجود شما باشد، معمولاً درایو M.2/NVMe نصب شده روی مادربرد. اما برای ذخیره سازی انبوه، ممکن است بخواهید SATA SSD یا هارد دیسک یا یک هارد دیسک سنتی 3.5 اینچی را اضافه کنید.

در هر مورد، کابل داده SATA را از درایو به مادربرد وصل می‌کنید، سپس کانکتور برق SATA را از PSU به درایو خود وصل می‌کنید. سپس باید مکانی را برای نصب SSD یا HDD پیدا کنید زیرا نمی توانید آنها را در داخل کیس رها کنید. همه کیس‌های کامپیوتر شخصی دارای براکت‌های نصب اختصاصی برای درایوها هستند، بنابراین یافتن آنها باید نسبتاً آسان باشد.

اکثر کیس‌ها همچنان برای درایوهای 3.5 اینچی جعبه‌هایی ارائه می‌کنند، در حالی که نسخه‌های 2.5 اینچی معمولاً به پشت سینی مادربرد متصل خواهند شد. به غیر از مدیریت کمی کابل، چیز دیگری درگیر نیست.

کارت گرافیک

تصویری که RTX 2080 Super GPU انویدیا را روی کامپیوتر نصب کرده است

اگر از CPU اینتل یا AMD با گرافیک یکپارچه استفاده می کنید، نصب کارت گرافیک یک مرحله اختیاری است. با این حال، اگر CPU شما دارای گرافیک داخلی نباشد، برای اتصال مانیتور به یک GPU مجزا نیاز دارید. و اگر در حال ساخت یک کامپیوتر بازی هستید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعدادی درپوش شکاف در پشت کیس را بردارید. این ساختار برای نمایش HDMI، DVI، و DisplayPort است و به شما امکان می‌دهد مانیتور انتخابی خود را متصل کنید.

پس از اتمام، باید GPU را به اسلات PCIe X16 روی مادربرد متصل کنید. این طولانی است، معمولاً نزدیکترین سوکت CPU را پیدا می کند. اگر بیش از یک اسلات روی مادربرد شما وجود دارد، توصیه می شود از بالاترین اسلات استفاده کنید. پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا نیاز به انرژی بیشتری دارند، بنابراین باید کانکتورهای برق PCIe را از منبع تغذیه به کارت به GPU خود وصل کنید. می‌توانید تشخیص دهید که GPU فقط با کشیدن برق از اسلات PCIe کار می‌کند، زیرا در پایان هیچ کانکتور برقی ندارد.

اسلات PCIe دارای یک چفت است که به طور خودکار روی پایه کارت قرار می گیرد، ا باید آن را به قاب پیچ کنید. روی صفحه ورودی/خروجی دو نقطه نصب پیچ وجود خواهد داشت که با پانچ های روی کیس توسط اسلات های PCIe مطابقت دارد. اینها باید برای ایمن کردن کارت کافی باشند، اما کارتهای بزرگتر ممکن است به پشتیبانی اضافی از یک براکت GPU نیاز داشته باشند. مورد شما ممکن است

کارهای پایانی

اکنون که اکثر اجزای اصلی را نصب کرده اید، کامپیوتر شما آماده کار است. اما قبل از اینکه کامپیوتر را روشن کنیم، چند کار باقی مانده است. باید مطمئن شوید که کانکتورهای هر فن/پمپ AIO به هدرهای فن مادربرد، به خصوص از خنک کننده CPU وصل شده اند. باید کابل صوتی پنل جلویی و کانکتورهای کیس USB را به هدرهای مادربرد وصل کنید.

موقعیت این هدرها بسته به مدل مادربرد متفاوت است، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن آنها به دفترچه راهنما مراجعه کنید. اما در بیشتر موارد، احتمالاً آنها را در پایین مادربرد پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که کانکتورهای پنل جلو، از جمله پاور، تنظیم مجدد، نشانگر LED و غیره را وصل کنید زیرا برای ساخت نیز بسیار مهم هستند. نصب این هدرهای کوچک می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و اغلب متوجه می‌شوید که برای یافتن آنها به تاریک‌ترین گوشه‌های کیس می‌رسید. اما آهسته بروید، صبر داشته باشید و در نهایت به آنجا خواهید رسید.

زمان بستن سیستم خانگی فرارسیده است

ASUS BIOS

برای ساخت و راه اندازی کامپیوتر خانگی ، اگر تا اینجا پیش رفته اید، به شما تبریک می گویم، ساخت کامپیوتر شخصی خود را به پایان رسانده اید. اکنون تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که مطمئن شوید هیچ هدر فن اضافی یا کابل برقی در انتظار اتصال نیست. اگر نه، کامپیوتر را وصل کنید، مانیتور و سایر لوازم جانبی مانند صفحه کلید و ماوس را وصل کنید. اکنون سوئیچ منبع تغذیه را روشن کنید، دکمه پاور مانیتور را بزنید و در آخر دکمه پاور کامپیوتر شخصی خود را فشار دهید. اگر همه چیز خوب است، کامپیوتر شخصی باید روشن شود و یک آزمایش خودکار روشن و با نام POST را اجرا کند. اگر از یک درایو ذخیره‌سازی جدید استفاده می‌کنید و هنوز سیستم‌عاملی نصب نشده، مستقیماً به بایوس فرستاده می‌شوید. با این حال، خوب است، زیرا ما تا پایان این کار را انجام خواهیم داد.

اکنون توصیه می کنیم همه چیز را خاموش کنید و مدیریت کابل را شروع کنید. ما این کار را بعد از POST انجام می‌دهیم زیرا اکنون می‌دانید که همه چیز خوب کار می‌کند، و دیگر لازم نیست هیچ مولفه‌ای را دوباره بنشینید یا سیم‌کشی کنید. اگر کیس شما پنجره ندارد، می‌توانید از مدیریت کابل خودداری کنید، اما سازماندهی همه چیز در داخل کیس همچنان یک تمرین خوب است. در صورت امکان، از اتصالات کابل برای جمع کردن آنها استفاده کنید و از نقاط مدیریت کابل در پشت کیس استفاده کنید. علاوه بر سازماندهی بهتر و تمرین خوب، تمیز کردن کامپیوتر شما را نیز بسیار ساده تر از زمانی است که در کیس خود اسپاگتی ایجاد کنید.

سیستم عامل و درایورها برای ساخت و راه اندازی کامپیوتر خانگی

این قسمتی است که باید سیستم عامل انتخابی خود را در آن نصب کنید. می‌توانید راهنمای نحوه نصب ویندوز روی کامپیوتر شخصی جدید ما را بررسی کنید که همه چیز از ایجاد را پوشش می‌دهد. یک USB قابل بوت ویندوز برای فعال سازی موفقیت آمیز سیستم عامل. اگر می‌خواهید به جای ویندوز از لینوکس استفاده کنید، برای شروع به یک USB قابل بوت که در کامپیوتر شخصی دیگری ایجاد شده نیاز دارید.

همچنین ممکن است لازم باشد ابتدا بایوس یا UEFI کامپیوتر شخصی خود را بوت کنید و به صورت دستی به آن بگویید که از USB بوت شود. به طور معمول، شما می خواهید که اولین دستگاه بوت SSD شما باشد، و اکنون می توانید آن را تنظیم کنید. اما اولویت بوت دوم را روی USB قرار دهید. از آنجایی که شما یک SSD خالی نصب کرده‌اید، کامپیوتر بوت نمی‌شود و سپس به بعدی در لیست اولویت می‌رود. در این مورد، درایو فلش نصب سیستم عامل شما.

هنگامی که یک سیستم‌عامل کار می‌کند، فرآیند نصب به‌روزرسانی‌های مهم، درایورها و البته برنامه‌های شما آغاز می‌شود. در ویندوز 10 و 11، ویندوز Update بسیاری از این موارد را برطرف خواهد کرد. با این وجود، ارزش بررسی صفحات پشتیبانی سازندگان مادربرد، AMD/اینتل برای CPU و صفحات درایور AMD/NVIDIA برای کارت گرافیک خود را دارد. قبل از اینکه راحت شوید، باید مطمئن شوید که آخرین درایورها را برای تمام سخت افزار خود دارید.

ساختن و راه اندازی کامپیوتر خانگی

خب، تبریک می‌گوییم، زیرا شما به تازگی یک کامپیوتر جدید برای خود ساخته‌اید! به پشت خود ضربه بزنید و همین حالا شروع به استفاده از کامپیوتر جدید خود کنید. توصیه می کنیم برخی از نرم افزارهای محک و نظارت سخت افزاری مانند مجموعه 3DMark را برای اجرای برخی تست های استرس نصب کنید. بنچمارک به شما این امکان را می دهد که کامپیوتر شخصی خود را به محدودیت های خود برسانید تا ببینید آیا بیش از حد گرم می شود، دریچه گاز و غیره است.

این به شما کمک می‌کند کامپیوتر شخصی خود را بهتر درک کنید و بدانید که آماده است تا با هر کاری که می‌خواهید به صورت روزانه انجام دهید، مقابله کند. در ساخت خود موفق باشید و فراموش نکنید که از این روند لذت ببرید. همچنین می‌توانید به تالار گفتمان محاسبات XDA بپیوندید تا در مورد ساخت جدید و پیشنهادات/توصیه‌های سایرین بحث کنید. کاربران.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید