نحوه رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی

رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی شما می لرزد، معمولاً به این معنی است که اعلان جدیدی دریافت کرده اید. اما اگر گوشی شما بی دلیل می لرزد پس مطمئنا مشکلی وجود دارد. در این مقاله نحوه رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی را بررسی می کنیم.

نحوه رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی

رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی

وقتی صفحه روشن می شود، نگاهی به گوشی اندرویدی خود می اندازید، منتظر پیام یا اعلان هستید، اما هیچ چیز خاصی نیست. به نظر می رسد گوشی شما بدون دلیل ویبره می دهد.
نگران نباشید؛ نه عقلتان را از دست داده اید و نه چیز دیگری. گوشی‌های اندرویدی گاهی اوقات به دلایل مختلفی اینگونه عمل می‌کنند. بیایید نگاه دقیق تری  به نحوه رفع مشکل ویبره گوشی اندرویدی بی دلیل گوشی بیندازیم.

1. لرزش برای اعلان‌های برنامه

اولین راه حل رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی خاموش کردن اعلان های برنامه است. برخی از برنامه‌ های مشکل‌ ساز حتی با خاموش بودن اعلان‌ های برنامه همچنان می‌توانند لرزش ایجاد کنند و شناسایی مشکل را دشوار می‌کند.
برنامه هایی را که اخیراً نصب کرده اید شناسایی کنید و برای حل این مشکل، همه اعلان ها را در تنظیمات اعلان آن ها غیرفعال کنید. به Settings > Notifications > See All Apps بروید، هر برنامه‌ای را که گمان می‌کنید ممکن است باعث لرزش تصادفی شود را انتخاب کنید و همه دسته‌های اعلان را خاموش کنید.
رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی
همچنین می‌توانید حافظه پنهان و داده‌ های آن‌ها را پاک کنید یا اگر لرزش‌ ها به دلیل اجرای بدون علامت برنامه‌ های پس‌ زمینه باشد، دستگاه اندروید خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

2. بازخورد لمسی

ممکن است به‌طور تصادفی بازخورد لمسی تلفن خود را روشن کرده باشید، که باعث می‌شود هر لمس تصادفی روی صفحه‌نمایش یا صفحه‌کلیدتان همه‌گیر شود.
می‌تواند شگفت‌انگیز باشد، به‌خصوص زمانی که نمی‌توانید به یاد بیاورید که بازخورد لمسی را روشن کرده‌اید، و اکنون به نظر می‌رسد که تلفن شما بدون دلیل می‌لرزد. می‌توانید لرزش‌های ناشی از فعل و انفعالات لمسی یا لمس ناخواسته را در تنظیمات خاموش کنید.
فقط به Settings > Sound and vibration بروید و تمام تنظیمات لرزش را خاموش کنید. آنها را در بخش System Sound/Vibration Control در گوشی سامسونگ پیدا خواهید کرد.
رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی
به طور مشابه، در برخی از گوشی های سامسونگ قابلیتی به نام Smart Alert وجود دارد که با فعال شدن آن، در صورت از دست دادن تماس یا پیام، گوشی شما هنگام برداشتن آن به لرزه در می آید. به Settings > Advanced Features > Motions and Gestures بروید و Smart Alert را خاموش کنید.
رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی اندرویدی

3. اشکالات در سیستم عامل اندروید

در این قسمت از رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی به موضوع اشکالات در سیستم عامل اندروید می پردازیم. گاهی اوقات به دلایل تصادفی مستعد بروز باگ است. این اشکال‌ ها می‌توانند انواع اشکالات را ایجاد کنند—مثلاً ممکن است تماس‌ های دریافتی باعث لرزش گوشی شما بدون روشن‌کردن صفحه‌ نمایش شوند، یا ممکن است بدون هیچ دلیلی لرزش ایجاد شود.
به‌ روز رسانی نرم‌افزار اندرویدی شما می‌تواند به حذف بسیاری از این باگ‌ ها کمک کند، و اغلب بهبودهای عملکردی نیز دارد که به شما کمک می‌کند.
اگر نرم افزار گوشی شما به روز است و مشکل لرزش تصادفی دارید، ممکن است یک راه اندازی مجدد ساده تمام چیزی باشد که گوشی شما برای عادی سازی آن نیاز دارد. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است گوشی خود را ریست فکتوری کنید.
نکته: اگر اغلب برنامه‌ها را از مکان‌های غیرقابل اعتماد نصب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که ممکن است همیشه آن‌طور که انتظار می‌رود عمل نکنند و ممکن است لرزش‌های تصادفی ایجاد کنند. برنامه‌هایی را که در مورد آن مطمئن نیستید حذف نصب کنید و سعی کنید برای دانلود در آینده به Play Store بروید.

4. مسائل سخت افزاری

در قسمت آخر از رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی مشکلات سخت افزاری را بررسی می کنیم. همراه با اشکالات نرم افزاری، ارتعاشات مداوم ممکن است نشان دهنده مشکلات سخت افزاری اساسی مانند یک موتور لرزش معیوب باشد. می‌توانید یک منوی عیب‌ یابی سخت‌افزاری مخفی اجرا کنید تا ببینید آیا چیزی در موتور که می‌تواند لرزش را تنظیم کند، مشکل دارد یا خیر. اگر از یک دستگاه سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق برنامه Samsung Members یک تست عیب‌یابی سخت‌افزاری نیز انجام دهید.
اگر هر یک از تست‌ها مشکلات سخت‌افزاری را به عنوان منبع لرزش گوشی شما شناسایی کرد، سعی نکنید خودتان آن را جدا کنید. به جای آن، به یک مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید یا یک تکنسین آموزش دیده را برای کمک به تشخیص و رفع مشکل پیدا کنید. خوشبختانه، اگر این اتفاق در مدت گارانتی شما رخ دهد، گارانتی گوشی شما ممکن است این مورد را پوشش دهد.

ساکت کردن ویبره گوشی

لرزش ها برای هشدارها و بازخوردها مفید هستند، اما وقتی گوشی اندرویدی شما بدون دلیل ویبره می دهد، نگران کننده می شود.
تعیین دقیق علت باید نسبتاً آسان باشد و رفع آن حتی ساده تر است. خاموش کردن و یا پاک کردن برخی از برنامه ها، و در صورت لزوم، نشان دادن گوشی به یک متخصص باید برای رفع مشکل ویبره بی دلیل گوشی موثر باشد.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید