نحوه رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی اندرویدی

ریست شدن مداوم گوشی

اگر گوشی اندرویدی شما دائماً ریست می شود، ممکن است مشکل, یک برنامه مبهم، داغ شدن بیش از حد یا چیز دیگری باشد. در اینجا نحوه رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی اندرویدی آمده است.

نحوه رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی اندرویدی

چیزی ناامید کننده تر از این نیست که در حین انجام کاری با گوشی خود باشید و گوشی به طرز ناگهانی ریست شود. 
اگر گوشی شما دائماً در حال راه اندازی مجدد است، بسیاری از چیزها می توانند باعث این مشکل باشند. ممکن است این یک برنامه مبهم باشد که نصب کرده‌اید، نشانه‌ای از داغ شدن بیش از حد گوشی شما، یا اینکه باتری در حال از بین رفتن است.
ما نحوه رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

1. سیستم عامل اندروید را به روز کنید

 مرحله اول رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی به روز رسانی سیستم عامل است. اگر ویندوز یا مک دارید، به مفهوم به روز رسانی سیستم عامل برای بهره مندی از آخرین ویژگی ها، رفع اشکالات و پچ های امنیتی عادت کرده اید. گوشی اندرویدی شما هم فرقی ندارد.
تعداد به‌ روز رسانی‌هایی که دریافت می‌کنید به گوشی و سازنده شما بستگی دارد. متأسفانه، بسیاری از سازندگان پس از چند سال به‌ روز رسانی گوشی های جدید خود را متوقف می‌کنند (به‌جز اصلاحات مهم)، واین تا حدی به عنوان یک تاکتیک برای وادار کردن شما به ارتقاء گوشی خود مربوط می شود.
صرف نظر از این، اگر سیستم عامل گوشی شما قدیمی باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که باعث ریست شدن گوشی شما شود. به این ترتیب، باید به‌ روز رسانی‌ها را بررسی کنید. فرآیند دقیق در هر مدل گوشی متفاوت خواهد بود، اما مشابه موارد زیر خواهد بود:
  1. Settings را باز کنید.
  2. روی Software update ضربه بزنید.
  3. روی Download and install ضربه بزنید.
  4. اگر به روز رسانی پیدا شد، روی Update ضربه بزنید

ریست شدن مداوم گوشی

2. برنامه های خود را به روز کنید

مرحله دوم رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی به روز رسانی برنامه ها است. در کنار به‌ روز رسانی سیستم‌ عامل، باید مطمئن شوید که تمام برنامه‌ های گوشی شما آخرین نسخه را اجرا می‌کنند. بسته به نوع برنامه و میزان مشارکت توسعه دهنده، برخی از برنامه ها بیشتر از سایرین به روز می شوند.

اگر متوجه شدید که هنگام استفاده از یک برنامه خاص، یا زمانی که آن را در پس‌ زمینه اجرا می‌کنید، گوشی شما ریستارت می‌شود، احتمالاً این مشکل ناشی از آن است. به این ترتیب، ممکن است نسخه قدیمی برنامه را اجرا کنید که با نسخه اندروید شما ناسازگار است، یا ممکن است توسعه‌ دهنده برنامه راه‌حلی برای خرابی آن منتشر کرده باشد.

برای به روز رسانی برنامه های خود:

  1. Play Store را باز کنید.
  2. روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  3. روی Manage apps and device ضربه بزنید.
  4. این صفحه به شما نشان می‌دهد که آیا برنامه‌ های شما به‌ روز رسانی‌هایی در دسترس هستند یا خیر. اگر چنین است، روی Update all ضربه بزنید.

ریست شدن مداوم گوشی

3. حالت Safe Mode را فعال کنید و برنامه ها را حذف کنید

مرحله سوم از رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی فعال کردن حالت Safe Mode است. همانطور که گفته شد، یک برنامه گیج کننده می تواند باعث شود گوشی شما به طور غیرمنتظره ای راه اندازی مجدد شود. برای رفع این مشکل، باید حالت امن اندروید را روشن کنید. در حالت ایمن، فقط برنامه‌ های اصلی دستگاه اجرا می‌شوند، بنابراین این یک راه عالی برای آزمایش اینکه آیا برنامه‌ای که نصب کرده‌اید اشتباه است یا خیر.
برای بوت شدن به حالت ایمن:
  1. دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور باز شود.
  2. گزینه Power off را فشار داده و نگه دارید.
  3. این باید گزینه Safe mode را نشان دهد، بنابراین روی آن ضربه بزنید تا به حالت امن راه اندازی شود.

اگر گوشی شما در حالت ایمن راه اندازی مجدد نمی شود، می توان تصور کرد که علت آن برنامه ای است که نصب کرده اید. به این ترتیب، باید برنامه‌ های خود را یکی یکی حذف نصب کنید، از آخرین دانلود شروع کنید، تا زمانی که برنامه‌های مخفی را پیدا کنید.

4. فضای ذخیره سازی خود را پاک کنید

مرحله چهارم از رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی پاک کردن فضای ذخیره سازی است. گوشی شما فقط فضای ذخیره سازی محدودی دارد. اگر کمتر از 10 درصد فضای ذخیره‌سازی شما رایگان باشد، ممکن است متوجه مشکلاتی در گوشی خود شوید – از جمله راه‌اندازی تصادفی آن. به این ترتیب، باید حافظه گوشی خود را پاک کنید. راه های زیادی برای ایجاد فضا در گوشی شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید برنامه های استفاده نشده را حذف کنید، کش را پاک کنید، پوشه دانلودهای اینترنتی خود را خالی کنید و غیره.

از طرف دیگر، می توانید فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. اگر گوشی شما رسانه قابل ارتقا را می پذیرد، یک کارت microSD بخرید تا فضای ذخیره سازی داخلی بیشتری به دست آورید. یا داده ها را به یک ارائه دهنده ابری مانند Google Drive یا OneDrive منتقل کنید.

اکثر گوشی ها به شما امکان می دهند میزان فضای ذخیره سازی باقی مانده را مشاهده کنید و به شما کمک می کنند تا فایل های بزرگتر را مشخص کنید. به عنوان مثال، در یک دستگاه سامسونگ:

  1. تنظیمات را باز کنید.
  2. روی Device care ضربه بزنید.
  3. روی Storage ضربه بزنید.
  4. در بالا سمت راست، روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.
  5. روی Storage analysis ضربه بزنید.
  6. با این کار فایل‌های تکراری، بزرگ و بلااستفاده شناسایی می‌شوند که می‌توانید حذف کنید.

 

ریست شدن مداوم گوشی

5. علائم گرمازدگی را بررسی کنید

مرحله پنجم از رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی بررسی علائم داغ شدن گوشی است. اگر گوشی شما بیش از حد داغ شود، برای محافظت از خود می تواند راه اندازی مجدد یا خاموش شود. داغ شدن گوشی شما در طول کارهای فشرده مانند بازی برای مدت طولانی غیرمعمول نیست، اما اگر گوشی شما دائماً بیش از حد گرم می شود، پس این خودش یک مشکل است.
راهنمای ما در مورد علت داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید. این همه علل و راه حل ها را توضیح می دهد. آنها را دنبال کنید، گوشی خود را خنک نگه دارید و امیدواریم که راه اندازی مجدد متوقف شود.

6. تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

مرحله ششم از رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی ریست فکتوری کردن گوشی است. اگر همه موارد فوق را انجام داده اید و گوشی شما همچنان به راه اندازی مجدد ادامه می دهد، می توانید گزینه هسته ای را امتحان کنید: ریست فکتوری کردن گوشی. این دستگاه شما را پاک می کند و همه چیز را به حالت پیش فرض برمی گرداند.
به این ترتیب، مهم است که قبل از ادامه، از دستگاه Android خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در حالی که برخی از داده‌های حساب Google در فضای ابری هستند، داده‌های برنامه و فایل‌ های شخصی شما احتمالاً محلی هستند و نمی‌خواهید آنها را از دست بدهید.
روش دقیق ریست فکتوری کردن در هر دستگاه متفاوت است. در گوشی سامسونگ:
  1. تنظیمات را باز کنید.
  2. روی General Management ضربه بزنید.
  3. روی Reset ضربه بزنید.
  4. روی Factory data reset ضربه بزنید.
  5. برای تایید روی Reset ضربه بزنید.

ریست شدن مداوم گوشی

7. باتری را تعویض کنید

مرحله آخر از رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی تعویض باتری است. آیا گوشی شما هنوز ریستارت می شود؟ عمر باتری گوشی شما محدود است و عمر باتری شما ممکن است به پایان برسد. این امر به ویژه در صورتی محتمل است که گوشی شما ریستارت شود و ناگهان عمر باتری بسیار کمتری نسبت به قبل داشته باشد.
متأسفانه، تعویض باتری در اکثر گوشی های اندرویدی مدرن کار آسانی نیست. اگر گوشی شما دارای پشتی قابل جابجایی است، خوش شانس هستید، می توانید یک باتری جایگزین بخرید و آن را وارد کنید. در غیر این صورت، بهترین گزینه این است که ببینید آیا سازنده تعمیرات را ارائه می دهد، به یک تعمیرگاه معتبر بروید یا یک باتری جدید بخرید.  

از تعمیر و نگهداری تلفن خود مطلع باشید

اگر تمام این مراحل را دنبال کرده اید، دیگر گوشی شما نباید به طور غیر منتظره راه اندازی مجدد شود. می توانید بدون ترس از خاموش شدن تصادفی گوشی خود به لذت بردن از گوشی خود برگردید.
اکنون همه چیز حل شده است، تمام تلاش خود را بکنید تا گوشی خود را سالم نگه دارید. داده‌های ناخواسته را پاک کنید، همه چیز را به‌روز نگه دارید، و از سایت‌ها و دانلودهای مبهم اجتناب کنید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید