نحوه رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات در اندروید

مشاهده دستگاه های متصل به هات اسپات گوشی

می‌توانید از گوشی اندرویدی به‌عنوان نقطه اتصال Wi-Fi برای اشتراک‌ گذاری اتصال اینترنت خود با سایر دستگاه‌ ها استفاده کنید. در این مقاله نحوه رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات در اندروید را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات در اندروید

رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات

ویژگی هات اسپات موبایل در دستگاه های اندرویدی یک راه سریع و مفید برای اشتراک گذاری اتصال اینترنت گوشی شما است. اما برای برخی از کاربران، هات اسپات بدون هیچ دلیل واضحی خاموش می شود. اگر شما هم با همین مشکل مواجه هستید، ما راه حل هایی داریم که می توانید امتحان کنید. در بیشتر موارد، یکی از این راه حل هاباید بتواند مشکل شما را حل کند.
با این حال، قبل از اینکه هر گونه تنظیمات را سرهم بندی کنید، بیایید به برخی از موارد اساسی که باید بررسی کنید نگاهی بیاندازیم.

مراحلی که باید قبل از شروع به رفع مشکلات خاموش کردن هات اسپات اندروید خود کنید

اغلب، ساده ترین راه حل ها آزاردهنده ترین مشکلات را برطرف می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از بهم زدن تنظیمات گوشی
خود امتحان کنید تا مشکل خاموش شدن خودکار هات اسپات اندروید خود را برطرف کنید:
  • راه‌اندازی مجدد گوشی: با راه‌اندازی مجدد تمام برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در پس‌ زمینه اجرا می‌شوند پایان می‌یابد. این می‌تواند به رفع مشکلات ناشی از هر گونه فرآیند متضاد در حال اجرا در پس‌ زمینه، و همچنین سایر مشکلات جزئی کمک کند.
  • Wi-Fi را خاموش کنید: نقاط اتصال تلفن همراه اندروید فقط می توانند داده های تلفن همراه را به اینترنت متصل کنند. اتصال به Wi-Fi می‌تواند اتصال نقطه اتصال را قطع کند، بنابراین زمانی که از آن استفاده می‌کنید، آن را غیرفعال کنید.
  • سیستم عامل اندروید خود را به روز کنید: اگر مدتی است که سیستم عامل خود را به روز نکرده اید، اکنون زمان بسیار خوبی است. به روز رسانی گوشی شما ممکن است فقط مشکل هات اسپات را برطرف کند. همچنین برای مشکلات دیگر، مطمئن شوید که گوشی خود را به عنوان یک هات اسپات بی سیم به درستی تنظیم کرده اید. هنگامی که همه اینها را بدون موفقیت امتحان کردید، ادامه دهید و راه حل هایی را که در زیر توضیح می دهیم امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب و اجرای چندین نمونه از برنامه های اندروید

1. گزینه ای که به طور خودکار هات اسپات را خاموش می کند غیرفعال کنید

راه حل اول رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات غیرفعال کردن گزینه ای است که به طور خودکار هات اسپات را خاموش می کند. اکثر گوشی ها گزینه ای برای خاموش کردن خودکار نقطه اتصال شما دارند و آن را به عنوان یک تنظیم پیش فرض فعال نگه می دارند. فعال نگه داشتن این گزینه همیشه ایده بدی نیست زیرا به راحتی فراموش می شود که هات اسپات را بعد از اتمام استفاده از آن خاموش کنید.

با این حال، زمانی که بخواهید برای مدت طولانی متصل نگه دارید، می تواند اتصال نقطه اتصال را قطع کند. خاموش کردن این گزینه ساده است، اما باید برای این تنظیم به اطراف نگاه کنید زیرا در بخش دیگری برای بسیاری از گوشی های اندرویدی قرار داده شده است.

برای مثال، در Pixel، آن را در Settings > Network and Internet > Hotspot and tethering > Wi-Fi hotspot > Turn off hotspot automatically پیدا می‌کنید. ساده‌ترین راه برای یافتن آن در مدل‌ های دیگر، جستجوی کلمات کلیدی مانند «turn off hotspot» یا برخی از تغییرات آن در تنظیمات گوشی است.

این گزینه را غیرفعال کنید و ببینید کار می کند یا خیر.

رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات

2. حد مجاز داده را افزایش دهید

راه حل دوم رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات افزایش حد مجاز داده است. برخی از گوشی های اندرویدی به شما امکان می دهند مصرف داده را در اتصالات نقطه اتصال کنترل کنید. اگر محدودیت 500 مگابایتی تعیین کرده باشید، پس از مصرف 500 مگابایت داده، اتصال نقطه اتصال متوقف می شود. اگر می خواهید به استفاده از هات اسپات ادامه دهید، باید این محدودیت را افزایش دهید یا به طور کامل محدودیت را حذف کنید.
این تنظیم معمولاً جایی در قسمت تنظیمات نقطه اتصال تلفن همراه است. باز هم نام و محل دقیق این گزینه برای هر گوشی متفاوت است. معمولاً چیزی مانند “data restriction” یا “data limit” نامیده می شود. در گوشی های سامسونگ، گزینه Set mobile data limit را در تنظیمات Configure Mobile Hotspot پیدا خواهید کرد.
پس از تنظیم حد مجاز، از هات اسپات گوشی استفاده کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات

3. حالت ذخیره باتری را غیرفعال کنید

راه حل سوم رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات غیر فعال کردن حالت ذخیره باتری است.  اتصالات هات اسپات موبایل تخلیه کننده باتری هستند. حالت صرفه جویی در باتری، هر چیزی را که انرژی زیادی مصرف می کند، خاموش می کند، از جمله هات اسپات موبایل. بنابراین، یک راه حل آسان، خاموش کردن حالت ذخیره باتری است.
درست مانند سایر گزینه ها، جستجوی کلمات کلیدی مانند “power saving” یا “battery saver” به شما کمک می کند تا این گزینه را در تنظیمات گوشی پیدا کنید. معمولاً آن را در Settings > Battery پیدا خواهید کرد. گزینه را غیرفعال کنید و ببینید کمک می کند یا خیر.
رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات

4. تنظیمات شبکه را ریست کنید

این آخرین راه حل برای رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات است. اگر هیچ یک از روش ها تاکنون جواب نداده است، تنظیمات شبکه خود را مجدداً تنظیم کنید. از آنجایی که یک هات اسپات موبایل به تنظیمات شبکه شما متکی است، ریست کردن آنها ممکن است مشکل را برطرف کند.
گزینه ریست کردن تنظیمات شبکه در بخش Reset Settings در گوشی سامسونگ یا در Settings > System > Reset options در گوشی پیکسل قرار می‌گیرد که به آن Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth می‌گویند.
رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات
هنگام ریست کردن تنظیمات شبکه، ممکن است لازم باشد ابتدا پین گوشی خود را وارد کنید. هنگامی که شبکه را ریست کردید، ببینید آیا اتصال هات اسپات برای مدت بیشتری فعال می ماند یا خیر.

در اینجا به اتصال طولانی مدت هات اسپات موبایل می پردازیم

امیدواریم با استفاده از یکی از راه حل های بالا توانسته باشید مشکل خاموش شدن هات اسپات را برطرف کرده باشید. در بیشتر موارد، رفع مشکل خاموش شدن غیرمنتظره هات اسپات موبایل بسیار ساده است. هنگامی که آن را دوباره انجام دادید، باید عملکرد هات اسپات اندروید خود را به خوبی پیدا کنید. با این حال، ممکن است همچنان با چند مشکل مرتبط مانند داشتن داده های تلفن همراه کند مواجه شوید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید