نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن

نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن . آیا گوشی اندرویدی شما وقتی خاموش است قابل ردیابی است؟ چگونه گوشی اندرویدی را زمانیکه خاموش است ردیابی کنیم.

نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن

آیا خاموش کردن گوشی اندرویدی به این معنی است که دیگر قابل ردیابی نیست؟ در این مقاله نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن را مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا گوشی اندرویدی شما وقتی خاموش است قابل ردیابی است؟

با پیشرفت تکنولوژی، بحث‌ها بر سر ردیابی جغرافیایی ادامه دارد. امروزه، ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت و سایر طرف‌ ها می‌توانند موقعیت مکانی شما را از طریق دستگاه‌های شما، از جمله تلفن هوشمندتان، ردیابی کنند.

اما اگر گوشی اندرویدی دارید، با خاموش شدن آن چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا هنوز مکان شما قابل پیگیری است؟

ردیابی لوکیشن چگونه کار می کند؟

آیا گوشی اندرویدی شما وقتی خاموش است قابل ردیابی است؟

در قسمت اول نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن باید گفت که مکان جغرافیایی شما را می توان با استفاده از برج های تلفن همراه و ماهواره ها ردیابی کرد. وقتی نزدیک یک دکل تلفن همراه هستید، مدت زمانی که تلفن شما برای دریافت سیگنال از برج پس از اتصال طول می کشد، برای تعیین موقعیت مکانی شما استفاده می شود. این به عنوان مثلث سازی برج سلولی شناخته می شود و می تواند مکان نسبتاً دقیقی را با واریانس 500-1500 متر ارائه دهد.

گوشی شما همچنین می تواند با استفاده از GPS یا سیستم موقعیت یاب جهانی که در هر مدل تعبیه شده است ردیابی شود. گوشی شما سیگنال هایی را از ماهواره هایی که به دور سیاره می چرخند دریافت می کند که به تعیین موقعیت جغرافیایی بسیار دقیق کمک می کند.

برنامه‌های موجود در گوشی شما که برای عملکرد باید موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند، مانند برنامه‌های آب و هوا، اشتراک‌گذاری سواری و نقشه‌برداری می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. بنابراین، برخی از افرادی که آشکارا به دانستن مکان دقیق شما وابسته نیستند، مانند Google یا برنامه های رسانه های اجتماعی نیز می توانند.

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت اینترنت در گوشی

اما اگر گوشی خود را خاموش کنید، آیا مثلث سازی برج سلولی یا GPS همچنان می تواند موقعیت آن را ردیابی کند؟

آیا گوشی اندرویدی شما هنگام خاموش شدن قابل ردیابی است؟

آیا گوشی اندرویدی شما وقتی خاموش است قابل ردیابی است؟

در قسمت بعدی نحوه ردیابی گوشی اندرویدی در هنگام خاموش بودن به این نکته باید اشاره کرد که وقتی گوشی خود را خاموش می کنید، به طور موقت همه عملکردهای آن از جمله ارتباطات بی سیم را غیرفعال می کنید. با قطع این حالت، گوشی شما از طریق مثلث سازی برج های تلفن همراه یا GPS قابل ردیابی نیست. تنها مکانی که می توان با استفاده از این روش ها تشخیص داد مکانی است که آخرین بار قبل از خاموش شدن دستگاه نشان داده شده است.

بنابراین، پاسخ کلی منفی است، گوشی شما در حالت خاموش قابل ردیابی نیست. اما این موضوع بارها زیر سوال رفته است.

صحبت هایی در مورد اینکه برخی مقامات هنوز هم می توانند گوشی شما را در صورت خاموش بودن ردیابی کنند، وجود دارد. به عنوان مثال، گزارش های مختلفی در طول سال ها منتشر شده است که ادعا می کند NSA (آژانس امنیت ملی) می تواند یک دستگاه خاموش را ردیابی کند. به عنوان مثال، اسلیت در سال 2013 قطعه ای را منتشر کرد که در مورد ردیابی گوشی های ادعایی آژانس امنیت ملی بحث می کرد، همانطور که به طور خلاصه در یک داستان واشنگتن پست ذکر شد.

در همان مقاله، اسلیت اشاره کرد که در سال 2006، گزارش شد که FBI “نرم افزارهای جاسوسی را برای آلوده کردن گوشی های همراه مظنونان و ضبط داده ها حتی زمانی که آنها خاموش بودند، مستقر کرده است”. یک پست CNET در اینجا به عنوان منبع ذکر شده است. مشخص نیست که آیا NSA واقعاً قادر به ردیابی گوشی ها در حالت خاموش است یا خیر، اما به نظر می‌رسد گزارش‌های ذکر شده نشان می‌دهد که تا حدودی این موضوع وجود دارد.

برخی از مقامات، مانند مجری قانون، همچنین به استفاده از تروجان ها برای نظارت بر فعالیت مجرمان، با شایعاتی در مورد امکان ردیابی دستگاه ها در صورت خاموش شدن، به گوش می رسد. اما باز هم این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

برای هر فرد یا شرکتی معمولی، ردیابی موقعیت مکانی شما با گوشی خاموش شما کار بسیار دشواری خواهد بود، بنابراین در صورت بسته شدن، احتمالاً نیازی به نگرانی زیادی در مورد برنامه‌ ها یا ارائه‌ دهنده خدمات تلفن همراه خود ندارید که موقعیت مکانی شما را بررسی کنند. 

آیا می توان با روشن بودن حالت هواپیما ردیابی کرد؟

توجه داشته باشید که خاموش کردن گوشی مانند فعال کردن حالت هواپیما نیست. در حالی که حالت هواپیما اتصالات بی سیم مختلف را غیرفعال می کند، همچنان امکان ردیابی GPS را فراهم می کند. اگرچه برنامه‌ ها نمی‌توانند موقعیت مکانی شما را در زمان واقعی منتقل کنند، اما می‌توانند به حفظ پروفایل دقیقاً جایی که شما بوده‌اید ادامه دهند.

همچنین باید توجه داشته باشید که با خاموش بودن خدمات موقعیت یابی گوشی شما نیز قابل ردیابی است. اگر به یک شبکه تلفن همراه متصل هستید، دکل های تلفن همراه به جمع آوری اطلاعات ادامه می دهند. یا در موارد شدیدتر، ممکن است یک اپراتور مخرب بتواند موقعیت مکانی شما را با استفاده از بدافزاری ردیابی کند که غیرفعال کردن خدمات موقعیت یابی بر آن تأثیری ندارد.

خاموش کردن گوشی می تواند موقعیت مکانی شما را پنهان کند

اگر به دنبال پنهان کردن کامل موقعیت مکانی خود هستید، خاموش کردن گوشی مطمئناً این کار را انجام می دهد. به سادگی خاموش کردن یک دستگاه می تواند تمام ارتباطات بی سیم را از بین ببرد، بنابراین مکان شما را به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و اشخاص ثالث اطلاع دهید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید