نحوه ایجاد و ویرایش تم های سفارشی برای Gboard در Android با Rboard

تغییر تم Gboard

چگونه تم Gboard را تغییر دهیم ؟ روش ایجاد و تغییر تم کیبورد Gboard چیست ؟  دانلود ، نصب و تغییر تم های کیبورد Gboard با استفاده از Rboard را با هم می بینیم. در دنیای بی‌پایان قابل شخصی‌سازی اندروید، علاقه‌مندان و مدرس‌ها به طور یکسان در یک سفر دائمی هستند تا دستگاه‌هایمان را بهتر با شخصیت‌هایمان مطابقت دهند. ما دوست داریم هر چیزی و هر چیزی که به دستمان می رسد را تغییر دهیم، خواه یک تصویر زمینه جدید، داغ ترین بسته آیکون جدید یا یک تم کاملا سفارشی شده باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران Gboard را به‌عنوان برنامه صفحه‌کلید ترجیح می‌دهند، زیرا می‌توانید رابط کاربری موجود را تغییر دهید. استفاده از طرح‌های زمینه سفارشی از طریق پروژه‌هایی مانند مدیر تم Rboard.

اگرچه Google تم‌های زیادی را برای Gboard ارائه می‌کند، اما یک انجمن کامل برای تم‌های homebrew و سایر حالت‌ها برای برنامه صفحه کلید وجود دارد. با این حال، سفارشی کردن یک بسته تم موجود یا ایجاد یک تم سفارشی از ابتدا کار ساده ای نیست. برای پر کردن جای خالی، دو طرح‌نمای قدیمی Gboard — عضو ارشد XDA RKBD و عضو XDA DerTyp7214 — یک جفت برنامه ارائه کرده اند: Rboard Theme Creator و Rboard Patcher.

  • Rboard Theme Creator به شما امکان می‌دهد تم‌های ابتدایی Gboard ایجاد کنید.
  • با استفاده از Rboard Patcher، می‌توانید جنبه‌های مختلف تم‌ها را بیشتر ویرایش کنید.
  • تم های سفارشی شده را می توان از طریق مدیر تم Rboard اعمال کرد.
  • برای نصب تم ها به دسترسی ریشه نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : چگونه کیبورد گوشی را تغییر دهیم

ساختار داخلی تم های Gboard

در صحنه طرح زمینه Gboard، یک بسته تم را می توان با پسوند “.pack” آن شناسایی کرد. اساساً، فایل مجموعه‌ای از دارایی‌های تصویر، برگه‌های سبک و ابرداده است- همه تحت یک فرمت ظرف خاص فشرده شده‌اند.

از آنجایی که بیشتر مؤلفه‌های قالب‌بندی رمزگذاری نشده‌اند، می‌توان وصله‌های اضافی را نیز برای اصلاح بخش‌های خاصی از یک موضوع به‌طور همزمان نوشت. وصله ها معمولاً به صورت فایل ZIP توزیع می شوند.


نحوه ایجاد یک تم Gboard با استفاده از Rboard Theme Creator

The Rboard Theme Creator یک برنامه اندرویدی سبک وزن است که به هر کسی اجازه می‌دهد یک تم اصلی Gboard را مستقیماً روی تلفن خود ایجاد کند. شحتی برای کامپایل تم پک نیازی به دسترسی به کامپیوتر ندارید، زیرا برنامه از همه چیز برای شما مراقبت می کند.

سازنده تم Rboard
برنامه‌نویس: DerTyp7214

قیمت: رایگان

برای طراحی تم Gboard خود، موارد زیر را انجام دهید:

  1. برنامه را از پیوند فروشگاه Google Play که در بالا ذکر شد نصب کنید.
  2. برنامه را باز کنید و صفحه چرخان را برای انتخاب رنگ پیدا کنید.
  3. بعد، طرح رنگ‌آمیزی را انتخاب کنید (به عنوان مثال. تاریک یا Monet) و مؤلفه رابط کاربری مربوطه (به عنوان مثال AMOLED یا مدل سوم). این برنامه به شما امکان می‌دهد همه ترکیب‌های ممکن را امتحان کنید.
  4. اکنون شماره‌گیرهای رنگی را تنظیم کنید تا زمانی که رابط کاربری مضمون مورد نظر خود را در بخش پیش‌نمایش دریافت کنید.
  5. برای ذخیره تم ایجاد شده سفارشی خود، روی آن ضربه بزنید. نماد اشتراک گذاری در گوشه سمت چپ پایین، انتخابگر فایل را انتخاب کنید و پس از دادن نام مناسب و اطلاعات نویسنده آن را ذخیره کنید.

به‌طور متناوب، می‌توانید موضوع جدید ایجاد شده را مستقیماً به Rboard Patcher (در صورت نصب) برای ویرایش بیشتر منتقل کنید. برای انجام این کار، روی دکمه افزودن موضوع ضربه بزنید و جادوگر را دنبال کنید.

برای هر برنامه‌نویسی که این را می‌خواند، Rboard Theme Creator کاملاً متن‌باز هست. شما آزاد هستید که کد را کاوش کنید، وصله های جدید ارسال کنید، یا خودتان برنامه را کامپایل کنید.

مخزن GitHub ایجاد کننده تم Rboard

به‌خصوص، توسعه‌دهنده یک نسخه وب از برنامه را میزبانی می‌کند، که می‌تواند برای طراحی تم‌های Gboard از کامپیوتر شخصی/Mac شما مفید باشد. .


نحوه وصله تم Gboard با استفاده از Rboard Patcher

Rboard Patcher یک ابزار همه کاره برای قالب‌بندی Gboard هست. برای شروع، برنامه به شما امکان می‌دهد بسته تم پایه (*.pack) تولید شده توسط برنامه Rboard Theme Creator را سفارشی کنید. علاوه بر این، می‌توانید تم‌های موجود در جامعه را ویرایش کنید و جنبه‌های مختلف آن‌ها را با استفاده از وصله‌های تم میزبان عمومی تغییر دهید. این وصله‌دهنده هنوز از مخازن پچ شخص ثالث پشتیبانی نکرده است، اما انتظار می‌رود این ویژگی به زودی ارائه شود.

Rboard Patcher
برنامه‌نویس: DerTyp7214

قیمت: رایگان

در اینجا نحوه سفارشی کردن تم سازگار با Rboard از طریق Rboard Patcher آمده است:

  1. برنامه را از پیوند فروشگاه Google Play فوق نصب کنید.
  2. برنامه را باز کنید و با استفاده از انتخابگر فایل، یک تم *.pack معتبر Gboard را باز کنید.
  3. به عنوان مثال ، می توانید برنامه را به یک بسته تم تولید شده توسط Rboard Theme Creator هدایت کنید.
  4. Rboard Patcher وصله‌های تم با میزبانی عمومی و آنها را به‌صورت دسته‌بندی فهرست کنید.
    Rboard Patcher
  5. روی مواردی که می خواهید اعمال کنید ضربه بزنید (مثلاً یک فونت یا یک نماد گرد).
  6. برای ذخیره تم سفارشی شده، روی نماد اشتراک گذاری در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید، انتخابگر فایل را انتخاب کنید و پس از دادن نام مناسب و اطلاعات نویسنده آن را ذخیره کنید.

در صورتی که می‌خواهید فوراً تم سفارشی‌شده را برای چشمک زدن از طریق مدیر تم Rboard آماده کنید، می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی دکمه افزودن به مدیر انجام دهید و جادوگر را دنبال کنید. مطمئناً باید از قبل برنامه مدیریت تم Rboard را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، در غیر این صورت این گزینه نصب نخواهد شد. کار کردن علاوه بر این، برای نصب تم ها به دسترسی ریشه نیاز دارید.

Rboard Patcher نیز منبع باز است، به این معنی که از شما خوش آمدید که با پایگاه کد سر بزنید. اگر می‌خواهید بدون کامپایل کردن برنامه به تنهایی بیلدهای bleeding edge را امتحان کنید، ادغام پیوسته را انتخاب کنید. منتشر می شود.

Rboard Patcher GitHub Repository


نتیجه گیری

این همه چیز هست. همانطور که می بینید، ایجاد تم های سفارشی برای Gboard چندان سخت نیست، به خصوص زمانی که می توانید از ابزارهای عالی ارائه شده توسط انجمن Rboard استفاده کنید. اینکه با طرح زمینه Gboard چقدر جزئیات به دست آورید کاملاً به شما بستگی دارد، اما اگر از پیشنهادات Google راضی نیستید، بهترین کار ایجاد تم مورد نظرتان از ابتدا هست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید