نحوه افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

بازی های موبایلی زیادی انجام می دهید؟ این نکات آسان به شما نشان می دهد که چگونه افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی آن را بازی پسندتر می کند.

نحوه افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

آیا می‌دانستید که می‌توانید برخی از گزینه‌ ها را در گوشی اندرویدی خود تغییر دهید تا بازی‌ هایتان روان‌تر اجرا شوند؟ اینها برخی از تغییرات آسان هستند و شما حتی برای اکثر این نکات بهینه سازی بازی برای اندروید نیازی به دسترسی روت ندارید. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می توانید با افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی این گوشی ها را بازی پسندتر کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اندروید

1. رفرش ریت صفحه نمایش را افزایش دهید

اولین روش برای افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی افزایش رفرش ریت صفحه نمایش است. هرچه رفرش ریت صفحه نمایش بیشتر باشد، با انیمیشن‌ های بسیار روان‌تر، احساس بصری بهتری از بازی‌های خود دریافت می‌کنید. تغییر به رفرش ریت بالا یکی از ساده ترین گزینه ها برای افزایش عملکرد بازی در اندروید بدون روت است.

بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی – از جمله مدل‌های پرچمدار و میان‌ رده مانند سامسونگ و وان پلاس، و همچنین گوشی های پیکسل Google – به شما امکان می‌دهند رفرش ریت صفحه‌ نمایش خود را تغییر دهید. اگر این را به بالاترین چیزی که گوشی شما ارائه می دهد تغییر دهید، می توانید جلوه های بصری بازی های خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

در گوشی هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند (نه همه گوشی‌ها)، چگونه می‌توانید رفرش ریت را افزایش دهید:

  1. برنامه Settings را روی گوشی خود اجرا کنید و روی Display ضربه بزنید.
  2. در صفحه نمایش داده شده گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  3. روی Refresh rate ضربه بزنید.
  4. بالاترین رفرش ریت ممکن را از گزینه های روی صفحه خود انتخاب کنید.

از آنجایی که اندروید دارای انواع مختلفی است، مراحل دقیق از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. اگر نمی توانید این گزینه را پیدا کنید و مطمئن هستید که دستگاه شما دارای رفرش ریت صفحه نمایش بالایی است، مدل دقیق گوشی خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

2. به اتصال به اینترنت سریع بروید

روش دوم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی استفاده از اینترنت سریع است. اگر در گوشی اندرویدی خود بازی های آنلاین انجام می دهید، سرعت اتصال به اینترنت شما بر عملکرد بازی شما تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که بازی‌ های شما باید دائماً داده ارسال و دریافت کنند. اگر اتصال اینترنت شما ضعیف باشد، این انتقال داده بیشتر طول می کشد. به نوبه خود، تجربه بازی شما خراب می شود.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه بازی‌ های آنلاین شما مانند بازی‌های آفلاین شما روان و بدون تاخیر اجرا می‌شوند، سعی کنید هنگام اجرای بازی‌های خود از اتصال اینترنت سریع‌ تری استفاده کنید.

می توانید از هر اتصالی که به اندازه کافی سریع است استفاده کنید. این می تواند یک اتصال Wi-Fi یا حتی یک اتصال داده تلفن همراه باشد، به خصوص اگر به 5G دسترسی دارید. اما اگر بازی های چند نفره انجام می دهید، توجه داشته باشید که پینگ بسیار کمتری در شبکه وای فای خانگی خود نسبت به داده های تلفن همراه دریافت خواهید کرد.

3. Force 4x را خاموش کنید

 روش سوم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی خاموش کردن Force 4x است. Force 4x MSAA (multisample anti-aliasing) گزینه ای است که در برخی از گوشی های اندرویدی یافت می شود که کیفیت بصری بازی های شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. این بهترین تنظیمات برنامه‌ نویس برای بهبود ظاهر بازی‌ هایتان است، بنابراین اگر همیشه آن را روشن کرده‌اید، مشکلی برای شما بوجود نمی آید.

متأسفانه، این تنظیم به طور قابل توجهی عملکرد بازی را بدتر می کند. اگر پردازنده گوشی هوشمند شما به اندازه کافی قدرتمند نباشد، هنگام اجرای بازی های گرافیکی سخت مانند PUBG Mobile، Fortnite، Apex Legends، Call of Duty: Mobile و غیره، افت فریم را تجربه خواهید کرد. به علاوه، باتری را خیلی سریع تخلیه می کند.

بنابراین، سعی کنید آن را خاموش کنید و ببینید بازی‌ های شما چقدر نرم‌تر روی گوشی شما اجرا می‌شوند. مهمتر از آن، می توانید بدون نگرانی در مورد شارژ آن، مدت زمان بیشتری بازی کنید.

به خاطر داشته باشید که همه گوشی های موجود در بازار از Force 4x پشتیبانی نمی کنند. اما می توانید با انجام مراحل زیر بررسی کنید که آیا این گزینه را دارید یا خیر:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید، روی About phone ضربه بزنید و هفت بار روی Build number ضربه بزنید. تلفن شما باید بگوید شما یک توسعه دهنده هستید. برخی از دستگاه‌ها ممکن است از شما بخواهند قبل از فعال کردن این ویژگی، ابتدا رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید.
  2. به منوی تنظیمات اصلی برگردید و روی System ضربه بزنید.
  3. روی Developer options ضربه بزنید.
  4. گزینه ای که می گوید Force 4x MSAA را پیدا کنید و آن را خاموش کنید.

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

اگر این مراحل برای شما کار نکرد، به سرعت Force 4x را با استفاده از نوار جستجوی بالای برنامه تنظیمات جستجو کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا باید گزینه های توسعه دهنده را فعال کنید.

4. فرآیندهای پس زمینه را محدود کنید

روش چهارم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی محدود کردن فرایندهای پس زمینه است. فرآیندهای پس‌ زمینه می‌توانند بر عملکرد بازی گوشی  اندرویدی شما تأثیر بگذارند، زیرا میزان حافظه موجود برای بازی شما را کاهش می‌دهند. به این ترتیب، می‌توانید با محدود کردن تعداد پردازش‌ هایی که می‌توانند در پس‌ زمینه اجرا شوند، عملکرد بازی گوشی خود را بهبود ببخشید.

با این حال، این گزینه تنها در صورتی در دسترس است که Developer Options را فعال کنید (برای انجام این کار به شماره 3 بالا مراجعه کنید). این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید فرآیندهای پس‌زمینه در حال اجرا در دستگاه خود را محدود کنید:

  1. تنظیمات را باز کنید و به System بروید.
  2. روی Developer options ضربه بزنید و به پایین به Apps بروید.
  3. روی Background process limit ضربه بزنید و حداکثر تعداد فرآیندهای پس زمینه دلخواه خود را انتخاب کنید

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

5. فایل های junk را از گوشی خود حذف کنید

روش پنجم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی حذف فایل های junk در گوشی است. هر چه فایل های بیشتری در گوشی خود ذخیره کنید، سرعت آن کمتر می شود. و این به ویژه در مواردی که فضای ذخیره سازی گوشی شما کم شده است، بیشتر می شود.

اگر فایل هایی را در گوشی خود ذخیره کرده اید که دیگر قصد استفاده از آنها را ندارید، باید از شر آن فایل ها خلاص شوید تا عملکرد گوشی خود را بهبود ببخشید. این عملکرد بهبود یافته تأثیر مثبتی بر جلسات بازی شما خواهد داشت.

گوشی اندرویدی شما محتوای ناخواسته را از منابع بسیاری جمع آوری می کند. بقایای برنامه‌ های حذف‌شده، فایل‌ های رسانه قدیمی و سایر اسناد استفاده‌ نشده، همگی بخشی از این فایل های junk هستند.

در واقع می‌ توانید از یک ویژگی داخلی در بسیاری از گوشی های اندرویدی، از جمله دستگاه‌های سامسونگ، استفاده کنید تا فایل‌های استفاده نشده را پیدا کرده و با خیال راحت آن‌ها را از گوشی حذف کنید. در اینجا نحوه یافتن و استفاده از این ویژگی آمده است:

  1. به تنظیمات گوشی خود دسترسی پیدا کنید و روی Storage ضربه بزنید.
  2. روی دکمه Free Up Space ضربه بزنید.
  3. مواردی را که دیگر استفاده نمی کنید انتخاب کنید و در پایین سمت راست روی Free Up ضربه بزنید.

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

از طرف دیگر، نگاهی به برنامه‌هایی بیندازید که فایل‌های junk را در دستگاه اندروید شما پاک می‌کنند.

6. صدای Dolby Atmos را فعال کنید

روش ششم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی فعال کردن صدای Dolby Atoms است. وفاداری صوتی عاملی است که اغلب در بازی های موبایل نادیده گرفته می شود. اما گیمرهای رقابتی درک می کنند که نشانه های صوتی در بازی های چند نفره چقدر مهم هستند.

صدای فراگیر Dolby Atmos کیفیت صدای بازی های شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. بنابراین، اگر گوشی اندرویدی دارید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، می‌توانید این ویژگی را روشن کنید و از صداهای باکیفیت‌تر در بازی‌های خود لذت ببرید.

اکثر گوشی های سامسونگ گلکسی این ویژگی را دارند و می توانید از منوی تنظیمات آن را روشن و خاموش کنید. در اینجا به این صورت است:

  1. برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و روی Sounds and vibration ضربه بزنید.
  2. روی Sound quality and effects در صفحه زیر ضربه بزنید.
  3. Dolby Atmos را برای بازی روشن کنید.

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

اکنون، تفاوتی که این فناوری ایجاد می کند، چه از هدفون استفاده کنید چه از بلندگوهای استریوی داخلی گوشی خود را خواهید شناخت.

7. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا صرفه جویی در باتری را غیرفعال کنید

روش هفتم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی غیر فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی است. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی (که در برخی دستگاه ها بهینه ساز باتری نیز گفته می شود) عمر باتری بیشتر را بر عملکرد دستگاه ترجیح می دهد. این عملکرد دستگاه و برنامه را محدود می کند و بر تجربه بازی با گوشی اندرویدی شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، قبل از شروع بازی، اطمینان حاصل کنید که ابتدا ویژگی را غیرفعال کرده اید.

می‌توانید آن را از منوی تنظیمات سریع با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش از بالا به پایین یا از طریق برنامه تنظیمات با رفتن به Battery > Battery Saver و خاموش کردن Use Battery Saver خاموش کنید. رابط کاربری دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد، اما دستورالعمل کلی در همه گوشی ها یکسان است.

8. از یک برنامه تقویت کننده بازی استفاده کنید

روش هشتم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی استفاده از یک برنامه تقویت کننده بازی است. با افزایش روزافزون مردمی که با گوشی های اندرویدی خود بازی می کنند، اکنون برنامه هایی برای بهینه سازی دستگاه اندرویدی شما برای بازی وجود دارد.

این برنامه‌ های تقویت‌کننده بازی، گزینه‌های مختلفی را تغییر می‌دهند تا مطمئن شوند گوشی شما می‌تواند بازی‌ها را بدون مشکل انجام دهد، و همچنین اعلان‌ها را خاموش می‌کنند تا در حین بازی با مشکل مواجه نشوید. شما نیازی به بهینه سازی دستی هر گزینه ندارید، زیرا برنامه با یک ضربه این کار را برای شما انجام می دهد.

افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی

Game Booster یک برنامه رایگان بهینه سازی بازی است که می توانید از آن برای بازی پسند کردن دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. چند لانچر بازی دیگر نیز برای اندروید وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. و اگر گوشی اندرویدی شما حالت بازی دارد، مطمئن شوید که هر بار که می خواهید بازی کنید، آن را فعال کنید.

9. از لوازم جانبی بازی گوشی استفاده کنید

روش نهم افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی استفاده از لوازم جانبی گوشی است. علاوه بر نرم افزار، می توانید تغییراتی در سخت افزار خود برای بهبود بازی در دستگاه اندرویدی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک کنترلر بازی خارجی برای اجرای بازی در گوشی خود تهیه کنید. این کنترلر به شما کمک می کند تا حرکات خود را در بازی های خود بهتر کنترل کنید.

به عنوان مثال، می توانید کنترلر Xbox Series X یا PlayStation 5 خود را از طریق بلوتوث به گوشی اندرویدی خود متصل کنید.

علاوه بر این، می توانید برای بهترین تجربه بازی دستی، یک پایه گیره گوشی هوشمند برای کنترلر خود خریداری کنید. نصب اکثر این لوازم جانبی بازی آسان است. شما به سادگی آنها را به گوشی خود وصل می کنید و آنها شروع به کار می کنند.

10. CPU گوشی را اورکلاک کنید

روش آخر افزایش عملکرد بازی در گوشی اندرویدی اوورکلاک کردن گوشی اندرویدی است. در نهایت، چیزی عملی تر برای علاقه مندان واقعی بازی های تلفن همراه. اورکلاک کردن CPU گوشی به شما امکان می دهد تا انرژی بیشتری را از همان پردازنده استخراج کنید. انجام این کار به بازی‌ های شما امکان می‌دهد آیتم‌ های بیشتری را به‌طور همزمان پردازش کنند و این منجر به بهبود محیط بازی می‌شود.

می‌توانید CPU را در اکثر گوشی‌ های اندرویدی اورکلاک کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه بتوانید آن را اورکلاک کنید، باید گوشی خود را روت کنید. اگر مطمئن نیستید که روت چیست، بهتر است این کار را انجام ندهید.

برای اورکلاک کردن گوشی اندرویدی، ابتدا باید یک کرنل سفارشی نصب کنید. سپس می توانید از اپلیکیشنی مانند Franco Kernel Manager محبوب برای اورکلاک کردن CPU استفاده کنید. اورکلاک باعث می‌شود گوشی شما داغ‌تر شود و عمر باتری شما کاهش یابد.

اندروید را برای بازی بهینه کنید

اگر دستگاه اندرویدی شما دستگاه بازی اصلی شماست، نکات بالا به شما کمک می کند تا عملکرد بازی های خود را در گوشی خود بهبود بخشید. چند ترفند در اینجا و آنجا باعث می شود دستگاه شما بهتر از همه بازی های مورد علاقه شما استفاده کند.

اندروید بازی‌ های زیادی برای انتخاب دارد، و حتی بازی‌ هایی هستند که اصلاً نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید