نحوه افزایش سرعت اندروید , راهکارهای افزایش سرعت گوشی

افزایش سرعت اندروید

نحوه افزایش سرعت اندروید . راهکارهای افزایش سرعت گوشی و کارهایی که به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما کمک می کنند.

نحوه افزایش سرعت اندروید

اگر گوشی اندروید شما مانند گذشته سریع نیست، این ترفندها را امتحان کنید تا سریعتر اجرا شود – به علاوه ما چند راهکار رایج برای اجتناب از آن داریم!

افزایش سرعت اندروید

همه ما آرزو می کنیم که ای کاش گوشی هایمان کمی سریع تر بود. فرقی نمی‌کند که گوشیی در دست دارید که سه سال است از آن استفاده می کنید یا یکی از بهترین گوشی های اندرویدی جدید را تکان می‌دهید، همینطور است—سرعت بیشتر همیشه بهتر است.

هیچ ایده ای در مورد اینکه چگونه می توانید سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید، وجود ندارد. متأسفانه همه آنها کار نمی کنند. خبر خوب این است که ما همه آنها را برای شما آزمایش کرده ایم. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه گوشی خود را سریع‌تر کنید – و از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

نحوه افزایش سرعت اندروید: راهکارهای اساسی

اگر سرعت اولویت شما باشد، برنامه‌ها و تنظیمات پیش‌فرض در اندروید همیشه بهترین نیستند. ایجاد چند تغییر و دور نگه داشتن گوشی از شلوغی می تواند به افزایش سرعت اندروید گوشی شما کمک کند.

1. صفحه اصلی خود را پاکسازی کنید

افزایش سرعت اندروید

اگر گوشی شما رم زیادی ندارد یا پردازنده کندتری دارد، پس حفظ صفحه اصلی بدون چربی می تواند به سرعت بخشیدن به آن کمک کند. والپیپرها و ویجت‌های زنده از منابع استفاده می‌کنند و دومی می‌تواند حتی در پس‌زمینه به‌روزرسانی را ادامه دهد.

جایی که به احتمال زیاد تأثیر آنها را مشاهده خواهید کرد، چیزی به نام “طراحی مجدد صفحه اصلی” است. هنگامی که از برنامه‌ای مانند کروم پر از رم جدا می‌شوید، یک صفحه اصلی کاملاً خالی می‌بینید و باید چند ثانیه صبر کنید تا آیکون‌ها، ویجت‌ها و کاغذدیواری شما دوباره بارگیری شوند. برای جلوگیری از این امر، صفحه اصلی خود را مرتب نگه دارید.

2. از یک لانچر متفاوت استفاده کنید

لانچر پیش‌فرض گوشی شما معمولاً برای نمایش بهترین ویژگی‌های دستگاه شما طراحی شده است. در نتیجه، همیشه سریع‌ترین یا کارآمدترین نیست و اغلب شامل بسیاری از ویژگی‌ها می‌شود که شما به آن‌ها نیاز ندارید یا استفاده نمی‌کنید.

لانچرهای غیر بومی بسیار خوبی را در Play Store خواهید یافت و بسیاری از آنها برای سرعت بهینه شده اند. مورد علاقه ما Nova Launcher است، اما ارزش آن را دارد که با چند مورد آزمایش کنید تا لانچر مناسب شما را پیدا کنید.

3. مرورگر خود را عوض کنید

افزایش سرعت اندروید

مرورگر وب پیش‌فرض در اندروید کروم است و یک برنامه بسیار پر منابع است. چند راه وجود دارد که می‌توانید آن را بهبود ببخشید، اما راه‌حل بهتر تغییر به یک مرورگر کاملاً متفاوت است.

برخی از تست های بنچمارک Puffin را به عنوان سریع ترین مرورگر اندروید نشان داده اند. اگر چیزی شبیه به کروم را ترجیح می دهید، به چیزهایی مانند Brave یا DuckDuckGo نگاهی بیندازید. هر دو مبتنی بر Chromium هستند، اما بسیاری از junk فایل های اضافی را که در بسیاری از وب‌سایت‌ها پیدا می‌کنید حذف کنید تا تجربه مرور خود را تسریع کنید.

4. اپلیکیشن های مخرب را حذف کنید

برنامه های مخرب های اغلب در کاهش سرعت گوشی شما مقصر هستند. این برنامه ی همیشه مبهم نیز نیست. برخی از مشهورترین نام ها رایج ترین مقصران در این زمینه هستند.

اسنپ چت در اندروید به طور بدنامی تاخیر دارد، در حالی که گفته می شود حذف نصب فیسبوک گوشی شما را تا 15 درصد سریعتر می کند. سعی کنید به جای آن به یک برنامه غیر بومی فیسبوک بروید. همچنین نسخه های سبک برنامه های اصلی گوگل وجود دارد که از حافظه کمتری استفاده می کنند و سریعتر اجرا می شوند.

5. نرم افزارهای آنتی ویروس را حذف کنید

نرم افزارهای آنتی ویروس ادعا می کند که آرامش خاطر را به کاربران اندروید ارائه می کند  و منجر به افزایش سرعت اندروید گوشی شما می شوند اما غیر ضروری است. انجام این کارسرعت گوشی شما را کند می کند و باتری شما را خالی می کند. تا زمانی که برنامه‌ها را فقط از منابع رسمی مانند Play Store یا Amazon Appstore نصب می‌کنید، بعید به نظر می‌رسد که با بدافزارها مواجه شوید و به برنامه آنتی ویروس نیاز ندارید.

6. همگام سازی خودکار برنامه ها را متوقف کنید

افزایش سرعت اندروید

برنامه های اجتماعی، اخبار، آب‌ و هوا و بسیاری دیگر از کلاس‌های برنامه‌ ها به‌ طور خودکار همگام‌ سازی می‌شوند تا به‌ روز رسانی شوند. به طور پیش فرض، هر 15 دقیقه یکبار آنلاین می شوند. با نصب بیش از حد این برنامه ها، گوشی شما به زودی زیر بار این برنامه ها هنگ می کند.

برنامه‌ های همگام‌ سازی را برای همه برنامه‌هایتان بررسی کنید و یک برنامه طولانی‌تر را هر چند ساعت یا یک بار در روز تنظیم کنید. یا فقط همگام سازی را خاموش کنید و به جای آن به صورت دستی آنها را به روز کنید.

7. به روز رسانی ها را بررسی و نصب کنید

هر نسخه جدید اندروید نسبت به گذشته بهبودهایی در عملکرد ارائه می دهد، بنابراین اگر گوشی شما به روز رسانی هایی در دسترس است، باید همیشه آنها را نصب کنید. البته، همه سازندگان گوشی‌های خود را به‌روزرسانی نمی‌کنند، بنابراین دفعه بعد که به‌روزرسانی می‌کنید این موضوعی است که باید در نظر بگیرید.

در مورد اپلیکیشن ها هم همینطور. به‌روزرسانی‌های خودکار را در Play Store روشن کنید تا مطمئن شوید که به‌محض رفع اشکال‌ های مربوط به کمبود منابع و تخلیه باتری برنامه، آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنید. برای راه‌اندازی به Settings > Auto-update apps بروید.

8. به طور منظم ریبوت کنید

افزایش سرعت اندروید

در نهایت، ساده ترین و بهترین راه برای افزایش سرعت اندروید، راه اندازی مجدد آن به طور منظم است. این کمک می کند تا سیستم عامل به خوبی کار کند. لازم نیست هر روز این کار را انجام دهید، اما راه‌اندازی مجدد گاه به گاه معجزه می‌کند، به خصوص اگر سرعت گوشی شما بسیار کند شود یا داغ‌تر از حد معمول شروع به کار کند.

و اگر تمام این نکات را امتحان کردید و متوجه شدید که هیچ راهکاری منجر به افزایش سرعت اندروید گوشی شما نمی شود، ممکن است بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام شود—فقط مطمئن شوید که ابتدا از داده های اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید!

نحوه افزایش سرعت اندروید: راهکارهای پیشرفته

چیزی کمی پیشرفته تر می خواهید؟ اگر دوست دارید تنظیمات مخفی را بررسی کنید، یا اگر دستگاه شما روت شده است، فرصت های بیشتری برای افزایش سرعت اندروید دارید.

9. سرعت انیمیشن ها را افزایش دهید

افزایش سرعت اندروید

اندروید مملو از انیمیشن ها و ترانزیشن هایی است که به سیستم عامل ظاهری نرم می دهد و استفاده از آن را سرگرم کننده می کند. تنظیمات مخفی شما را قادر می سازد تا سرعت این انیمیشن ها را کنترل کنید. به نوبه خود، این سرعت (یا حداقل سرعت درک شده) گوشی شما را بهبود می بخشد.

به Settings > System > Developer options یا Settings > System > Advanced > Developer options بروید، تا نیمه پایین بروید و Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را روی 0.5x تنظیم کنید. این کار طول انیمیشن ها را به نصف کاهش می دهد (در صورت تمایل می توانید آنها را به طور کامل خاموش کنید، اما به نظر می رسد سخت باشد).

اگر نمی‌ توانید گزینه‌ های برنامه‌ نویس را ببینید، ابتدا باید آن را فعال کنید. به Settings > About phone یا Settings > System > About phone بروید و هفت بار روی Build number ضربه بزنید تا گزینه ظاهر شود.

10. ROM متفاوتی را امتحان کنید

افزایش سرعت اندروید

یک کاستوم رام شامل یک بیلد کامل از سیستم عامل اندروید است و جایگزین تمام نرم افزارهایی می شود که از قبل روی گوشی شما نصب شده اند. رام ها ممکن است ظاهر متفاوت یا ویژگی های اضافی داشته باشند یا می توانند برای عملکرد بهینه شوند.

نصب یک کاستوم رام ایده خوبی است اگر نرم افزار استوک روی گوشی شما عالی نیست. بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های خود را با برنامه ها و ویژگی های اضافی بسته بندی می کنند که آنها را پف کرده، باگ و کند می کند. جایگزین کردن آن با یک bloat-free ROM مانند LineageOS می تواند سرعت آن را افزایش دهد.

11. یک کرنل سفارشی فلش کنید

کرنل یا هسته هر تعامل بین نرم افزار و سخت افزار گوشی شما را مدیریت می کند. هسته های سفارشی شما را قادر می سازند تا نحوه عملکرد سخت افزار را تغییر دهید. می‌توانید سرعت بالا رفتن سرعت پردازنده یا میزان شلوغ بودن آن را قبل از فعال کردن هسته‌های اضافی تغییر دهید.

برخی حتی تنظیمات هر برنامه را ارائه می دهند تا بتوانید هنگام اجرای یک بازی خاص، دستگاه را با حداکثر توان کار کنید و به محض خروج از آن به حالت عادی برگردید.

نحوه افزایش سرعت اندروید: کارهایی که موثر نیستند

علاوه بر راهکارهای مثمر ثمر، چند تکنیک رایج افزایش سرعت وجود دارد که به اندازه راهکارهای قبلی مثمر ثمر نیستند. مراقب هر اپلیکیشنی باشید که ادعای بزرگی در مورد افزایش سرعت گوشی شما دارد.

1. تسک کیلرها

تسک کیلرها یکی از محبوب ترین ابزارهای کاربردی در Play Store هستند، اما کاملاً بی ارزش هستند. در واقع، آنها می توانند گوشی شما را کندتر کنند.

Task Killer برنامه های پس زمینه را می بندد تا RAM را آزاد کند. بر اساس این ایده کار می کند که RAM رایگان عملکرد را بهبود می بخشد، اما این درست نیست. اندروید به گونه ای طراحی شده است که برنامه ها را در رم نگه می دارد تا بتواند به سرعت آنها را بازیابی کند. هر زمان که نیاز به آزاد کردن منابع اضافی داشته باشد، به طور هوشمند برنامه ها را می بندد.

مهمتر از آن، برخی از فرآیندهای برنامه به محض از بین رفتن دوباره شروع می شوند زیرا برای اجرا در پس زمینه طراحی شده اند. این توقف و شروع مداوم، سرعت گوشی شما را بسیار بیشتر از زمانی که به اندروید اجازه دهید کار خود را انجام دهد، کند می کند.

2. بستن برنامه ها

افزایش سرعت اندروید

به همین دلیل، نباید برنامه ها را به صورت دستی ببندید. باز هم اندروید این را به صورت خودکار مدیریت می کند. اگر اندروید نیاز به آزادسازی منابع داشته باشد، برنامه‌ هایی را که مدتی است استفاده نکرده‌اید، می‌ بندد.

اگر نه، آنها را به حال خود رها کنید. نگه داشتن آنها در حافظه تاثیر کمی بر عملکرد و عمر باتری نخواهد داشت. بهتر از آن، این کمک می کند تا برنامه های شما در دفعات بعدی که به آنها نیاز داشتید سریعتر بارگیری شوند.

3. استفاده از افزاینده های سرعت و دیفرگ کننده ها

در حالی که ما سعی می‌کنیم از تعمیم‌ها اجتناب کنیم، می‌توان گفت که باید از هر برنامه غیر اصلی که قول بهبود عملکرد گوشی شما را می‌دهد اجتناب کنید. این شامل تقویت‌کننده‌های RAM، کارت‌های SD افزایش سرعت و هر چیز دیگری که در Play Store می‌توانید پیدا کنید، می‌شود.

آنها به ندرت کار می کنند، اغلب مملو از تبلیغات بسیار مزاحم هستند و در واقع می توانند سرعت گوشی شما را کاهش دهند.

همچنین از برنامه های Defragmenter برای اندروید استفاده نکنید. گوشی شما نیازی به دیفرگ سازی ندارد – از حافظه فلش استفاده می کند و تحت تأثیر دیفرگ شدن قرار نمی گیرد. همه دیفرگ کننده‌ های گوشی در Google Play باعث نمی‌شوند گوشی شما سریع‌تر کار کند. در بهترین حالت، آنها هیچ تاثیری نخواهند داشت. در بدترین حالت، ممکن است برنامه های کلاهبرداری باشند.

بهترین راه برای افزایش سرعت اندروید

البته فقط تا اینجای کار می توانید برای افزایش سرعت گوشی خود اقدام کنید. می‌توانید برای مدتی آن را تمیز و روان نگه دارید تا عملکرد را تا حد امکان بهینه کنید، اما دیر یا زود به محدودیت‌های سخت‌افزاری دست خواهید یافت. سپس به نکته سرعت نهایی می رسید: ارتقاء به یک دستگاه جدید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید