نحوه استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید

نحوه استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید . داشبورد حریم خصوصی اندروید چیست و چگونه می توان از آن در اندروید 12 استفاده کرد.

نحوه استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید

با استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید، برنامه‌هایی که به داده‌ های شما هر چند وقت یکبار دسترسی دارند را پیگیری کنید.

داشبورد حریم خصوصی اندروید

در پی نگرانی‌ های مداوم کاربران، گوگل این ویژگی را تقویت کرد تا امنیت و حریم خصوصی کاربران را در اندروید بهبود بخشد. یکی از گام‌ های مهم در راستای هدف حفظ حریم خصوصی این بود که کاربران را قادر می‌سازد تا داوطلبانه تصمیم بگیرند که آیا پس از نصب به برنامه مجوزهای خاصی بدهند یا خیر.

و برای کارآمدتر کردن مشاهده و مدیریت این مجوزها، اندروید یک داشبورد حریم خصوصی اختصاصی اضافه کرد. بیایید نگاهی به نحوه استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید بیاندازیم.

داشبورد حریم خصوصی چیست؟

داشبورد حریم خصوصی اندروید یک فروشگاه تک مرحله ای است که با اجازه دادن به شما برای مشاهده اینکه به چه داده هایی در گوشی اندرویدی خود دسترسی پیدا می کند، چند وقت یکبار و توسط کدام برنامه ها، در مورد مجوزهای برنامه شفافیت ایجاد می کند. این برنامه همه برنامه‌ های موجود در دستگاه شما را ردیابی می‌کند و جزئیاتی در مورد اینکه کدام یک از آنها به داده‌های شما دسترسی دارند، هر چند وقت یکبار و دقیقاً چه زمانی به داده‌های شما دسترسی دارند را به شما می‌دهد.

داشبورد حریم خصوصی مجوزهای مختلفی را که یک برنامه می‌تواند درخواست دسترسی به آن‌ها کند، از جمله دوربین، مکان، میکروفون، مخاطبین، تقویم، گزارش تماس‌ها، فایل‌های رسانه، گوشی، دستگاه‌های اطراف و موارد دیگر را پیگیری می‌کند.

این ویژگی در گوشی‌ های دارای اندروید 12 و جدیدتر موجود است، اما راهی وجود دارد که بتوانید داشبورد حریم خصوصی را در هر دستگاهی دریافت کنید.

شما همچنین می‌توانید مطالب تغییر کیبورد اندروید ، استفاده از مترجم همزمان اندروید ، تست سالم بودن گوشی و همچنین تبدیل گوشی به کامپیوتر را از این بخش بخوانید.

نحوه استفاده از داشبورد حریم خصوصی اندروید

بسته به سازنده دستگاه شما، مراحل دقیق دسترسی و استفاده از داشبورد حریم خصوصی ممکن است متفاوت باشد. با این اوصاف، برای شروع استفاده از داشبورد حریم خصوصی، این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید و Privacy را انتخاب کنید.
  2. برای شروع روی Privacy Dashboard ضربه بزنید. به‌طور پیش‌ فرض، داشبورد فقط تعداد دفعاتی که برنامه‌ها در 24 ساعت گذشته به موقعیت مکانی، دوربین و میکروفون شما دسترسی داشته‌اند را نشان می‌دهد.
  3. روی See other permissions ضربه بزنید تا گزینه‌ های اضافی ظاهر شوند. یک دسته دیگر Other را در نمودار خواهید دید که احتمالاً اکثریت را تشکیل می دهد زیرا شامل تمام مجوزهای باقی مانده است.

داشبورد حریم خصوصی اندروید

4. پس از آن، می‌ توانید برای مشاهده همه مجوزهای موجود و مشاهده تعداد دفعاتی که برنامه‌ها در 24 ساعت گذشته به آن‌ها دسترسی داشته‌اند، به پایین بروید. برنامه‌ های سیستم به‌طور پیش‌فرض در آمار گنجانده نشده‌اند، اما می‌توانید با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست و انتخاب نمایش سیستم، آن را تغییر دهید.

      5. برای مشاهده برنامه‌هایی که اخیراً به داده‌های موقعیت مکانی شما دسترسی داشته‌اند، روی هر گزینه‌ای مانند Location ضربه بزنید. صفحه استفاده از مکان، جدول زمانی نحوه دسترسی برنامه‌ها به داده‌ها و مدت زمان را نشان می‌دهد.

      6. در صفحه استفاده، روی دکمه Manage permission ضربه بزنید تا همه برنامه هایی که به مجوز دسترسی دارند را مشاهده کنید.

      7. برای تنظیم دسترسی به مکان برنامه، یک برنامه را از لیست انتخاب کنید.

داشبورد حریم خصوصی اندروید

این تمام چیزی است که در داشبورد حریم خصوصی اندروید وجود دارد. به یاد داشته باشید که حفظ حریم خصوصی داده های خود در برابر برنامه ها تنها یکی از ویژگی های این برنامه است. همچنین باید تنظیمات خاص اندروید را برای افزایش حریم خصوصی در برابر سایر کاربران تغییر دهید. و اگر به حفظ حریم خصوصی قوی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم رام های سفارشی اندروید متمرکز بر حریم خصوصی را امتحان کنید.

به راحتی مجوزهای اندروید را مشاهده و مدیریت کنید

داشبورد حریم خصوصی یک افزونه عالی برای اندروید است که به شما امکان می‌دهد ببینید کدام برنامه‌ ها به حسگرهای حساس مانند میکروفون، GPS و دوربین، همراه با داده‌های محرمانه مانند مخاطبین و پیامک‌های شما و چه زمانی دسترسی دارند. همچنین راه ساده‌تری برای مدیریت این مجوزها در سراسر سیستم از یک مکان فراهم می‌کند.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید