نحوه آپدیت کاستوم رام اندروید

نحوه آپدیت کاستوم رام

نحوه آپدیت کاستوم رام اندروید . چگونه کاستوم رام اندروید را با OTA, Dirty Flash و Clean Flash آپدیت کنیم و مراحل انجام آن چگونه است.

نحوه آپدیت کاستوم رام اندروید

کاستوم رام‌ ها اغلب به‌ روزرسانی‌ های بیشتری را نسبت به گوشی‌ های اندرویدی که دارای سیستم‌افزار استوک هستند دریافت می‌کنند، و بهتر است همیشه آنها را نصب کنید. در اینجا نحوه انجام آنرا مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه آپدیت کاستوم رام ها

اگر از کاستوم رام استفاده می کنید، مهم است که آن را به روز نگه دارید. با هر به‌ روزرسانی جدید، ویژگی‌ ها و رفع اشکال‌ هایی را دریافت خواهید کرد که به بهبود تجربه کلی گوشی هوشمند شما کمک می‌کنند. به‌ روزرسانی‌ ها می‌توانند برای بهینه‌ سازی عملکرد باشند یا ممکن است شامل آخرین نسخه اندرویدی باشند که نمی‌خواهید از آن صرفنظر کنید.

در این مقاله نحوه آپدیت کاستوم رام را مورد بررسی قرار می دهیم تا هرگز هیچ ویژگی و پیشرفت جدیدی را از دست ندهید.

نحوه آپدیت کاستوم رام

راه های زیادی برای به روز رسانی یک رام سفارشی وجود دارد، مانند دستورات ADB یا fastboot. ما از محبوب ترین روش ها استفاده می کنیم. از طریق به‌روزرسانی هوایی و از طریق بازیابی سفارشی مانند TWRP یا Orange Fox.

قبل از شروع فرآیند به روز رسانی، باید چند نکته را رعایت کنید:

از گوشی اندرویدی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از شروع فرآیند، از تمام اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر گوشی شما روت شده است، می توانید از اپلیکیشن Titanium Backup برای ایجاد یک نسخه پشتیبان کامل از گوشی خود استفاده کنید. در غیر این صورت، راهنمای ما در مورد ایجاد یک نسخه پشتیبان از تلفن اندرویدی خود به شما کمک می کند تا یک نسخه پشتیبان مناسب از همه چیز در گوشی خود ایجاد کنید.

بررسی کنید که فایل های مناسب را در اختیار دارید

همیشه قبل از فلش کردن هر آپدیت، بررسی کنید که آیا فایل های رام سازگار را دانلود کرده اید یا خیر. اگر فایل اشتباهی را فلش کنید، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما به یک بوت لوپ برود – جایی که دستگاه از بوت شدن امتناع می کند – یا در بدترین حالت، سخت شده و هیچ نشانه ای از زندگی نشان نمی دهد.

اگر با فلش کردن زیپ اشتباه گوشی خود را بریک کرده اید، راهنمای ما در مورد بریک کردن گوشی اندرویدی ممکن است به شما در رفع آن کمک کند.

به همین ترتیب، بررسی کنید که ریکاوری صحیح را روی گوشی خود نصب کرده باشید. گاهی اوقات توسعه‌ دهندگان یک بازیابی خاص را در یادداشت‌ های به‌ روزرسانی توصیه می‌کنند، بنابراین وقتی چیزی شبیه به آن را می‌بینید، فقط از بازیابی توصیه‌ شده استفاده کنید.

بررسی کنید همه فایل‌های مورد نیازتان را دانلود کرده‌اید

همیشه یک رام پشتیبان داشته باشید که می دانید روی دستگاه شما بوت می شود. اگر بعد از فلش آپدیت گوشی شما بوت نشد می توانید آن رام را فلش کنید.

در نهایت، بررسی کنید که همه فایل‌ های مورد نیاز ذکر شده در یادداشت‌ های به‌ روزرسانی، مانند فایل‌ های فشرده فروشنده یا میان‌ افزار را دانلود کرده باشید. همچنین می توانید فایل فشرده Magisk را برای روت کردن گوشی خود یا فایل DFE (Disable Force Encryption) را دانلود کنید تا پس از فلش کردن رمزگشایی شود.

پس از انجام تمام این کارها، نوبت به آپدیت رام می رسد.

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت اینترنت در گوشی

روش اول: رام خود را از طریق به روز رسانی OTA به روز کنید

در مرحله اول نحوه آپدیت کاستوم رام اندروید باید گفت که به‌روزرسانی OTA یا به‌ روزرسانی غیرمجاز برای کاستوم رام، همان روشی است که برای نصب به‌ روزرسانی‌های امنیتی یا سیستم‌عامل معمولی روی هر گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید. توسعه‌ دهندگان به‌ روزرسانی‌های هوایی را به دستگاه‌ها منتقل می‌کنند و می‌ توانید آنها را از برنامه System Updater در تلفن خود دانلود کنید. این ساده ترین روش است، اما فقط در چند رام انتخابی موجود است.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید، به پایین بروید، روی System و سپس System Updates یا Updater ضربه بزنید.
  2. اگر آپدیت جدید در دستگاه شما نمایش داده نمی شود، روی گزینه Check for updates یا Refresh ضربه بزنید.
  3. پس از مشاهده آپدیت، نصب را با ضربه زدن روی دکمه Install شروع کنید.
  4. پس از زدن دکمه، گوشی شما در ریکاوری بوت می شود، آپدیت را فلش می کند و رام آپدیت شده را بوت می کند.

نحوه آپدیت کاستوم رام

گزینههای نصب با به روز رسانی متفاوت است. برخی ابتدا گزینه Download را نشان می دهند و گزینه Install فقط پس از تکمیل دانلود ظاهر می شود. بقیه دارای یک دکمه دانلود و نصب هستند.

روش OTA مشابه روش “Dirty Flash” است که در زیر توضیح خواهیم داد. تنها تفاوت این است که فرآیند چشمک زن OTA خودکار است. مانند روش های دیگر، نیازی به پاک کردن پارتیشن های سیستم یا انتخاب فایل ها و فلش دستی آنها ندارید.

روش دوم: رام خود را با استفاده از روش “Dirty Flash” به روز کنید

Dirty Flash به آپدیت یک رام با نصب آن بدون پاک کردن پارتیشن های سیستمی اشاره دارد. این در اصل یک نسخه دستی از روش OTA است.

در این که روش دوم آپدیت کاستوم رام است فایل های آپدیت را به صورت دستی از ریکاوری فلش می کنید بدون اینکه چیزی پاک کنید. اکثر کاربران این روش را برای به‌روزرسانی کاستوم رام‌ها ترجیح می‌دهند، زیرا می‌توانند ماژول‌های Magisk، کرنل‌های سفارشی یا برخی مدهای صوتی را همراه با آپدیت فلش کنند. همچنین به این معنی است که پس از انجام این کار دیگر مجبور نیستید دستگاه خود را راه اندازی کنید زیرا داده های شما دست نخورده باقی می مانند.

در اینجا نحوه Dirty Flash یک آپدیت آورده شده است. ما از بازیابی Orange FOX همانطور که برای رامی که استفاده می کنیم توصیه می شود استفاده می کنیم. اگر در حال ریکاوری دیگری هستید، نگران نباشید، روند یکسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بخش های ذکر شده بروید و اقدامات را انجام دهید.

  1. گوشی خود را مجدداً در ریکاوری راه اندازی کنید.
  2. به قسمت Files رفته و فایل آپدیت را انتخاب کنید. اگر می خواهید فایل دیگری را با آپدیت فلش کنید، روی Add to Queue ضربه بزنید و فایل را انتخاب کنید. اگر نیاز به فلش چند زیپ دارید، این فرآیند را تکرار کنید.
  3. پس از افزودن فایل ها به لیست، پس از اتمام نصب، گزینه Reboot را انتخاب کنید، سپس نوار لغزنده را در پایین بکشید تا فرآیند شروع شود.
  4. پس از فلش تمام فایل ها، در صورتی که گزینه Reboot after install را انتخاب کرده باشید، گوشی شما به طور خودکار بوت می شود. اگر نه، روی Reboot to System ضربه بزنید تا گوشی خود راه اندازی مجدد شود. پس از راه‌اندازی، ممکن است اعلانی دریافت کنید که می‌گوید دستگاه شما با موفقیت به‌روزرسانی شده است.

نحوه آپدیت کاستوم رام

مانند روش OTA، فقط از این روش برای به روز رسانی به نسخه جدیدی از رامی که در حال حاضر استفاده می کنید استفاده کنید. از آن برای فلش رام دیگری استفاده نکنید.

روش سوم: رام خود را با استفاده از روش “Clean Flash” به روز کنید

Clean Flash به بروز رسانی یک رام پس از پاک کردن پارتیشن های سیستم مانند فروشنده، داده ها، حافظه داخلی و موارد دیگر اشاره دارد. این روش که روش دوم از آپدیت کاستوم رام است شبیه به تنظیم مجدد کارخانه است زیرا تمام داده ها و تنظیمات ذخیره شده را از گوشی شما پاک می کند و پس از بوت شدن، باید دستگاه را از ابتدا راه اندازی کنید. آنقدرها هم راحت نیست، اما باید بدون هیچ مشکلی انجام شود.

در اینجا نحوه انجام یک Clean Flash آورده شده است:

  1. دستگاه خود را برای بازیابی بوت کنید و به بخش Wipe بروید.
  2. حالا موارد زیر را پاک کنید.
  • Dalvik/ART
  • Cache
  • System
  • Vendor
  • Data

     3. در صورت تمایل می توانید حافظه داخلی را نیز پاک کنید. اگر از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان ندارید یا اگر قصد دارید فایل های رام را در گوشی خود ذخیره کنید، باید آن را ترک کنید. اگر در حال پاک کردن حافظه داخلی هستید، فایل های رام را به کامپیوتر شخصی خود یا روی یک USB منتقل کنید.

  • اگر حافظه داخلی را پاک نکرده اید، فایل های رام را از روی آن فلش کنید، اما اگر آن را پاک کرده اید، گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید تا کامپیوتر به حافظه گوشی دسترسی پیدا کند. فایل های رام را به گوشی خود انتقال دهید تا فلش شود.
  • اگر فایل ها روی درایو USB هستند، USB را از طریق کانکتور OTG به گوشی خود وصل کنید، از قسمت Files، USB Storage را انتخاب کنید، فایل ها را انتخاب کنید و شروع به چشمک زدن کنید.

     4. رام را از قسمت Files انتخاب کنید و اسلایدر را بکشید تا شروع به چشمک زدن شود. گوشی خود را تا زمانی که تمام نشده قطع نکنید.

     5. وقتی کار تمام شد، رام را با ضربه زدن روی Reboot to System بوت کنید. از آنجایی که این اولین بار پس از یک فلش تمیز است، ممکن است گوشی شما بیش از حد معمول زمان ببرد تا بالا بیاید.

     6. پس از راه‌اندازی، باید همه چیز را مانند ورود به حساب Google خود، دانلود برنامه‌ها، بازیابی نسخه‌های پشتیبان، و دستکاری تنظیمات گوشی، مانند گوشی جدید تنظیم کنید.

نحوه آپدیت کاستوم رام

کاستوم رام خود را به طور منظم به روز کنید

رام خود را به روز نگه دارید تا بیشترین استفاده را از گوشی اندرویدی خود ببرید. فرآیند فلش کردن آسان است و جامعه کاستوم رام گسترده است. اگر با مشکلی مواجه هستید، درخواست خود را در گروه تلگرام یا انجمن XDA برای دستگاه خود ارسال کنید تا از کاربران در سراسر جهان کمک بگیرید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید