مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هر کدام را بیان کنیم.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که شیائومی و سامسونگ در برخی از بازار ها بویژه بازار هند رقبای سرسختی هستند. با این وجود زمانیکه صحبت از گوشی های هوشمند پرچمدار می شود, به نظر می رسد که سامسونگ از تولید کننده چینی جلوتر است. با این وجود به نظر می رسد که شیائومی در حال جبران کردن فاصله با سامسونگ است. در ماه ژانویه, سامسونگ آخرین سری گوشی پرچمدار خود را با نام گلکسی S21 روانه بازار کرد. برای شیائومی, پس از عرضه شیائومی می 11 در ماه دسامبر, چهار ماه طول کشید تا گوشی های دیگر را روانه بازار کند. امروز ما برترین سری هر دو گوشی را بررسی خواهیم کرد. ما در مورد سامسونگ گلکسی S21 اولترا و شیائومی می 11 اولترا صحبت می کنیم. البته در آخر قضاوت با شماست که کدامیک از این دو گوشی برنده این رقابت هستند.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

طراحی گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه طراحی گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که اگرچه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا لبه های گردی دارد اما ظاهری کاملا مربعی شکل دارد. این گوشی از یک سوراخ پانچ استفاده می کند نسبت صفحه به بدنه را به 90 درصد می رساند. جالب اینکه گوشی شیائومی می 11 اولترا از همین طراحی بهره می برد و نسبت صفحه به بدنه آن از 90 درصد بالاتر می رود (91.4%). هر دو گوشی ظاهری شیک و زیبا دارند. در جلوی گوشی, تنها تفوت آنها مکان دوربین پانچ گوشی هاست. اگرچه گوشی گلکسی S21 اولترا از دوربین پانچ در وسط بالای صفحه نمایش بهره می برد اما گوشی شیائومی می 11 اولترا از دوربین پانچ در قسمت سمت چپ بالای گوشی بهره می برد.

در پشت گوشی تفاوت بزرگی مابین این دو گوشی وجود دارد. گوشی شیائومی می 11 اولترا از یک ماژول دوربین با سه حسگر و یک فلش در درون آن استفاده می کند. با این وجود, گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا همچنین از یک طراحی منحصر بفرد بهره می برد. برای اولین بار, ماژول مربعی شکل دوربین به لبه گوشی متصل شده است. این ماژول از دو طرف گرد و از دو طرف دیگر مسطح است. این طراحی شکل جدیدی را به گوشی داده است چون این یک طراحی رایج و متداول نیست.

با این وجود, گوشی شیائومی می 11 اولترا دارای صفحه نمایشی در ماژول دوربین افقی است. این گوشی دارای صفحه نمایش 1.1 اینچی است که صفحه نمایش کوچکی به حساب می آید و برای انجام کارهای کوچک مفید است. با این وجود, به شما کمک خواهد کرد تا در برخی از موارد عکس هایی را بگیرید.. همچنین در نشان دادن نوتیفیکشن ها, ساعت و تماس های ورودی به شما کمک خواهد کرد. البته اگر بدرستی از آن استفاده کنید به صرفه جویی در باتری گوشی هوشمند بسیار کمک می کند.

اگرچه وزن هر دوگوشی در حدود 229 گرم است ( در واقع وزن گوشی می 11 اولترا در حدود 234 گرم است) اما گوشی می 11 اولترا باریک تر است. اگرچه ضخامت گوشی گلکسی S21 اولترا 8.9 میلیمتر است اما می 11 اولترا 8.4 میلی متر ضخامت دارد. هر دو گوشی از محافظ صفحه Gorilla Glass و فریم آلومینیومی بهره می برند. با این وجود در پشت گوشی اگرچه گوشی گلکسی S21 اولترا از Gorilla Glass استفاده می کند اما گوشی می 11 اولترا از سرامیک استفاده می کند.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

صفحه نمایش گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه صفحه نمایش گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در قابلیت های صفحه نمایش این دو گوشی خیلی شبیه به هم هستند. با این وجود, شیائومی می 11 اولترا نسبت وضوح و شفافیت بالاتری را در اختیار دارد. با وجود این, این دو گوشی هوشمند, رزولوشن, HDR و تراکم پیکسل یکسانی را در اختیار دارند. با این وجود هنوز به این خاطر که این ویژگی ها به کاربر بستگی دارد بسختی می توان تفاوت این دو صفحه نمایش را بیان کرد. اگرچه سامسونگ گلکسی S21 اولترا به صفحه نمایش همیشه روشن خود افتخار می کند اما شیائومی می 11 اولترا از Dolby Vision بهره می برد. بنابراین, از لحاظ فنی این دو گوشی خیلی شبیه به هم هستند و تنها تفاوت آنها بستگی به کاربری دارد که از آن استفاده می کند .

سخت افزار و نرم افزار گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه سخت افزار و نرم افزار گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که هر دو گوشی با پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون 888 SoC تامین می شوند. با این وجود, گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا در برخی از بازارها با پردازشگر اگزینوس 2100 ارائه می شود. این چیپ ها با فرایند تولید 5 نانومتری ساخته شده اند و هر دو از ساختار سامسونگ استفاده می کنند. در AnTuTu V8 اسنپ دراگون 888 SoC امتیازی بیش از 700000 در اختیار دارد. و در مورد اگزینوس 2100 امتیاز آن در AnTuTu V8 معمولا نزدیک به 700000 است ( 670000 تا 700000). هر دو گوشی حافظه یکسان ( 256 گیگابایت و 512 گیگابایت) بدون آپشن ارتقایی را ارائه می دهند اما گلکسی S21 اولترا نسخه 128 گیگابایتیی در اختیار دارد که گوشی شیائومی می 11 اولترا آنرا در اختیار ندارد. در بحث رم این دو گوشی, گلکسی S21 اولترا رم 12 و 16 گیگابایتی را ارائه می دهد و این در حالی است که گوشی می 11 اولترا از رم 8 و 12 گیگابایتی بهره می برد.

نرم افزار بخش دیگری است که وابسته به کاربر است. اگر شما به نرم افزاری عادت کرده اید ممکن است که بگویید این نرم افزار بهترین است. چیزی که باید بدانید این است که هر دو گوشی از آخرین نرم افزارهای موجود بهره می برند. هر دو گوشی از اندروید 11 استفاده می کنند, با این وجود, گلکسی S21 اولترا از رابط کاربری UI 3.1  و می 11 اولترا از رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می برد.

دوربین گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه دوربین گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در بحث دوربین هر دو گوشی از سنسورهای عریض, فوق عریض و تله فوتو استفاده می کنند. اگرچه حداکثر بزرگنمایی گوشی شیائومی می 11 اولترا 5 برابر است اما حداکثر بزرگنمایی گوشی گلکسی S21 اولترا به 10 برابر نیز می رسد. بعلاوه, اگرچه گوشی گلکسی S21 اولترا از سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 بهره می برد اما گوشی می 11 اولترا از سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 بهره می برد. هر دو گوشی از پایداری اپتیکال تصویر پشتیبانی می کنند ( OIS ).

جالب این است که در بخش ویدئو, هر دو گوشی با ظرفیت یکسانی ارائه می شوند. بنابراین, می توانیم ببینیم که گوشی گلکسی S21 اولترا در بحث اندازه پیکسل سنسور اصلی دوربین جلوتر از گوشی شیائومی می 11 اولترا است. با این وجود, بر این موضوع واقف هستیم که اندازه پیکسل معیاری برای عملکرد خوب نیست. بر اساس ریتینگ DxOMark گوشی می 11 اولترا با امتیاز 143 در رتبه اول قرار دارد. با این وجود, گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا با امتیاز 123 در رتبه یازدهم قرار دارد.

باتری گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در مقایسه باتری گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در بیشتر جنبه های این مقایسه, در بحث باتری نبرد تنگاتنگی میان این دو گوشی وجود دارد. باتری این دو گوشی تفاوتی با هم ندارند. هر دو گوشی شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا از باتری 5000 میلی آمپری بهره می برند. با این وجود, گوشی گلکسی S21 اولترا از شارژ سریع 25 وات, شارژ بی سیم 15 وات, و شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی می کنند. گوشی شیائومی می 11 اولترا از شارژ سریع 67 وات, شارژ بی سیم 67 وات و شارژ معکوس 10 وات پشتیبانی می کند. گوشی شیائومی می 11 اولترا بر طبق گفته شرکت شیائومی در عرض 36 دقیقه فول شارژ می شود. بنابراین, با شارژ سریعی که گوشی می 11 اولترا در اختیار دارد در بحث باتری گوشی کمی جلوتر از گوشی گلکسی S21 اولترا قرار می گیرد.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

قیمت گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

قیمت گوشی شیائومی می 11 اولترا در زمان راه اندازی ( شروع قیمت ) در حدود 25 میلیون تومان است. با این وجود, گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا در حدود 30 میلیون تومان است و البته اینکه در بسیاری از پیج های اینترنتی فروش این گوشی ها این دو گوشی قیمتی تقریبا یکسان را در اختیار دارند.

در مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در بسیاری از جنبه ها این دو گوشی رقابت بسیار نزدیکی را با هم دارند. صفحه نمایش, باتری, سخت افزار, و حتی دوربین این دو گوشی بسیار به هم نزدیک هستند. با این وجود, در بحث ظرفیت شارژ و عملکرد دوربین گوشی شیائومی می 11 جلوتر از گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا است ( با در نظر گرفتن ریتینگ DxOMark ).

مزایا و معایب گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مزایا
  • سخت افزار خوب
  • طراحی اوریجینال
  • باتری خوب
معایب
  • ضخامت بالا
  • ضرفیت شارژ کمتر

شیائومی می 11 اولترا

مزایا
  • چیپ قوی
  • صفحه نمایشگر پشتی
  • باریکتر
  • ضرفیت شارژ بالاتر و سریعتر
  • دوربین بهتر
معایب
  • عیبی در این گوشی دیده نمی شود

منبع: GIZCHINA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید