مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هر کدام از آنها را باز گو کنیم.

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC

این دو گوشی هوشمند ارزان قیمت هم اکنون در بریتانیا موجود هستند. اگرچه فروش رسمی ردمی 9T در 8 ژانویه 2021 شروع شد. همچنین این دو گوشی هوشمند از محصولات شیائومی هستند.

طراحی

در مقایسه طراحی این دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC  به این نکته باید اشاره کرد که گوشی ردمی 9T ظاهری بهتر و زیباتر را ارائه می دهد اما مواد سازنده آن کیفیت خوبی ندارند ( قاب جلویی شیشه ای و بدنه پلاستیکی). با این وجود, پوکو ایکس 3 NFC کیفیت ساخت بهتری دارد: این گوش فریم آلومینیومی و آی پی ریت 53 ضد غبار و ضد آب بودن را در اختیار دارد.

صفحه نمایش

در بحث مقایسه صفحه نمایش گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC متوجه می شویم که هیچکدام از این گوشی ها دارای پنل OLED نیستند. در عوض از صفحه لمسی IPS LCD برخوردار هستند. اما با وجود این ویژگی ها آنها را دست کم نگیرید. گوشی پوکو ایکس 3 NFC داری صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتزی و همچنین گواهی HDR10 که به آن این امکان را می دهد تا تصاویری با کیفیت بالا خلق کند. و این در حالی است که ردمی 9T صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتزی را در اختیار دارد.

و اگر اندازه صفحه نمایش برای شما اهمیت دارد, پس باید بدانید که گوشی پوکو ایکس 3 NFC صفحه نمایش بزرگتری با اندازه 6.67 اینچی در اختیار دارد. با این وجود, هر دو گوشی از صفحه نمایشی با رزولوشن FHD+ بهره می برند.

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و پوکو ایکس 3 NFC

سخت افزار و نرم افزار

گوشی ردمی 9T با چیپست MEdiaTek ِDimension 800U تامین می شود, که دارای ویژگی 5G است. پس اگر در حال خرید گوشی ردمی 9T هستید, مطلع باشید که در حال خرید گوشی میان رده هوشمندی با بهترین عملکرد 5G هستید.

و در حالیکه حقیقت دارد که پوکو ایکس 3 NFC با اسنپ دراگون 732G تامین می شود, اما با این وجود در بحث اتصال محدودیت های برای این گوشی وجود دارد. بعنوان مثال, این گوشی از ویژگی 5G بهره نمی برد. اما با این وجود, سیستم خنک کننده آن در میان گوشی های میان رده بسیار عالی است.

در بحث نرم افزار, این دو گوشی بر اساس اندروید 10 بر روی پوسته نرم افزاری MIUI 12 طراحی شده اند.

علاوه بر این, پوکو ایکس 3 NFC دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی است. بر خلاف آن, گوشی ردمی 9T دارای رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی است.

دوربین

تا جایی که به این دو گوشی هوشمند مربوط می شود, گوشی پوکو ایکس 3 NFC دارای تنظیمات دوربین بهتری است. این گوشی دارای 4 دوربین عقب 64 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه فوق العاده وسیع 13 مگاپیکسلی است. همچنین دارای بهترین دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.

گوشی ردمی 9T دارای سه دوربین عقب 48 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است. در حالیکه ردمی 9T از تنظیمات دوربین خوبی برخوردار است, اما دوربین گوشی پوکو ایکس 3 NFC بهتر است.

باتری

هر دو گوشی تقریبا اندازه باتری های یکسانی را در اختیار دارند. گوشی ردمی 9T دارای باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی است. و این در حالی است که پوکو ایکس 3 NFC در سوی دیگر دارای باتری 5160 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 33 واتی است.

خلاصه مطلب

در ابتدا اینکه تفاوت قیمت مابین این دو گوشی تقریبا قابل توجه نیست. و حتی با این وجود, پوکو ایکس 3 NFC عملکرد خوبی دارد بجز این حقیقت که از ویژگی اتصال 5G برخوردار نیست. که این ویژگی را می توانید در گوشی ردمی 9T یافت کنید.

بطور خلاصه, گوشی پوکو ایکس 3 NFC کمی بهتر از گوشی ردمی 9T است. اگر بخواهیم صادق باشیم, تنها دلیل اینکه باید گوشی ردمی 9T را خریداری کنیم این است که این گوشی دارای قابلیت 5G است. پس از خودتان سوال کنید که در محدوده خود می توانید از قابلیت 5G استفاده کنید؟ اگر نمی توانید پس گوشی پوکو ایکس 3 NFC گوشی بهتری برای خرید است.

منبع: TECHARENA24.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید