مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9 را مورد بررسی قرار دهیم و مشخصات آنها را بازگو کنیم.

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9:

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9:

امروزه ارتقاء دادن گوشی های قدیمی به گوشی های جدید کار متداول شرکت های تولید کننده گوشی است. اما اغلب اوقات, برخی از این گوشی ها واقعا ارتقاء داده نمی شوند.

این دلیل این است که چرا ما پست های مقایسه ای مانند این را برای کمک به شما بمنظور فهم تفاوت ها و تشابه های مابین گوشی های جدید و قدیمی در اینجا می گذاریم.

زمانیکه موضوع گوشی ها به میان می آید چیزهای زیادی وجود دارد که در مورد ارتقاء گوشی ها باید مد نظر داشته باشیم مانند چیپست, دوربین, کیفیت ساخت, کیفیت صفحه نمایشگر, باتری و غیره.

پس, در این مقاله نگاهی به مقایسه دو گوشی ردمی 9T و ردمی 9 می اندازیم و این مورد که آیا واقعا تفاوتی بین آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9

مواد سازنده, صفحه نمایش و طراحی

هر دو گوشی از یک مواد سازنده گوشی استفاده می کنند, بعنوان مثال قاب پلاستیکی پشتی, فریم پلاستیکی و قاب شیشه ای جلویی. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش گر FullHD با اندازه 6.53 و صفحه نمایش IPS LCD هستند.

دوربین سلفی هر دو گوشی نیز از طراحی قطره ای بهره می برد. اما در دوربین عقب گوشی ها تفاوتی وجود دارد به این دلیل که دوربین عقب ردمی 9 در وسط پشت گوشی قرار دارد و این در حالی است که دوربین عقب ردمی 9T در سمت چپ بالای گوشی قرار دارد.

سیستم عامل و نرم افزار

در مقایسه سیستم عامل و نرم افزار گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9 باید به این نکته اشاره کنیم که برای گوشی ردمی 9T خیلی جالب می شد اگر  از اندروید 11 استفاده می کرد, اما همانند ردمی 9 از اندروید 10 استفاده می کند. اما به نظر می رسد که هر دو گوشی در آینده ارتقاء به اندروید 11 را در دستور کار خود داشته باشند.

همچنین هر دو گوشی از پوسته نرم افزاری مشابه EMUI استفاده می کنند. که بدین معنی است که مسیریابی کاربر, آیکون ها و تجربه کاربری در هر دو گوشی یکسان خواهند بود.

هم اکنون که دو ویژگی اول این دو گوشی شبیه به هم است, واقعا چه تفاوتی مابین این دو گوشی وجود دارد که شما می توانید آنرا بعنوان آپگرید در نظر بگیرید؟ در اینجا بحث چیپست و RAM در هر دو گوشی پیش می آید.

چیپست, رم و حافظه داخلی

گوشی ردمی 9 از MediaTek Helio G80 استفاده می کند و این در حالی است که ردمی 9T از چیپست Qualcomm Snapdragon 662 بهره می برد. بله هر دو چیپست توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند. در مورد عملکرد هر دو چیپست نیز این امر صادق است.

چیپست Helio G80 در گوشی ردمی 9 عملکرد بهتری را نسبت به چیپست اسنپ دراگون 662 در ردمی 9T دارد. عملا گوشی قدیمی تر سریعتر از گوشی جدید است.

در مقایسه چیپست گوشی های شیائومی ردمی 9T و ردمی 9 این نکته حائز اهمیت است که چیپست ردمی 9T از سیستم خنک کننده بهتری برخوردار است.

این به معنی دو چیز است: اول اینکه در حالیکه ردمی 9T با وجود استفاده سنگین و زیاد از گوشی همچنان خنک باقی میماند, اما ردمی 9 بسرعت داغ می شود. دوما اینکه عملکرد ردمی 9 بعلت گرمای زیاد کاهش می باید و این در حالی است که ردمی 9T عملکرد بهتری را در زمان استفاده طولانی از گوشی بعلت سیستم مدیریت گرما از خود نشان می دهد.

زمانیکه بحث رم و حافظه داخلی پیش می آید,  این نکته قابل توجه است که هر دو گوشی دارای ماکسیمم 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

در مقایسه چیپست ها, ردمی 9T عملکرد بهتری را بعلت سیستم خنک کننده بهتر دارد. هم اکنون بهتر است که توجه شما را به ویژگی مورد علاقه تان جلب کنیم _ مقایسه دوربین دو گوشی.

دوربین

هر دو گوشی از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می کنند اما تفاوت کلیدی در دوربین عقب این دو گوشی وجود دارد. گوشی ردمی 9T از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند و این در حالی است که گوشی ردمی 9 از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی استفاده می کند.

 

کیفیت عکس های گوشی ردمی 9T بهتر از عکس های گوشی ردمی 9 است.

باتری و سنسورها

باتری از اهمیت خاصی در گوشی برخوردار است به این علت که تعیین می کند  که تا چه زمانی می توانید از استفاده از گوشی خود لذت ببرید. و بله گوشی ردمی 9T دارای باتری 6000 میلی آمپری می باشد و این در حالی است که گوشی ردمی 9 از باتری 5020 میلی آمپری برخوردار است. هر دو گوشی از USB type C بهره می برند اما قطعا گوشی ردمی 9T  گوشی بهتری است.

این گوشی ها دارای سنسورهای یکسان, سنسور مجاورت, تشخیص اثر انگشت و ویژگی های دیگری می باشند. اما به این نکته توجه داشته باشید که سنسور اثر انگشت ردمی 9T جانبی است در حالیکه سنسور ردمی 9 در پشت گوشی قرار دارد.

قیمت ها

شروع قیمت ردمی 9 از 3400000 تومان است و این در حالی است که  شروع قیمت ردمی 9T  از 4200000 تومان است.

سوال اینجاست که کدامیک از گوشی ها را خریداری کنیم؟ بطور کلی, گوشی ردمی 9T, دوربین بهتر, باتری بهتر و سیستم خنک کننده بهتری را به شما ارائه می دهد. اما اگر خواهان گوشی ارزان قیمت تری هستی ردمی 9 را انتخاب کنید.

منبع: TECHARENA24.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید